handel zonder forge points

ojbojb

Actief lid
Waarom heb je een forge punt nodig om handel te drijven met je buren, of willekeurig wie dan ook? Volslagen idioot en alleen maar een hinderpaal voor soepel spel.
 

DeletedUser3948

Guest
Ik vind het juist wel goed dat je buiten een gilde 1 fp moet betalen voor elke transactie. Het bevordert gildevorming. Je bent dan genoodzaakt om op zoek te gaan naar een gilde dat bij je past.
 

DeletedUser275

Guest
Ik sluit mij aan bij suzyone. De gratis handel is momenteel het enige voordeel van een gilde.
 

ojbojb

Actief lid
maar je kan toch ook bijvoorbeeld 100 munten extra moeten betalen voor een handel buiten het forum? Waarom moet dat een FP zijn? Die zijn veel waardevoller, omdat je ze alleen kan krijgen door te wachten, niet door een handeling (jaja ... eitjes enzo, maar dat is zeer tijdelijk).
Kan ik ook voordelig handelen met vrienden?
Kan ik aanvallen en handelen buiten de buurt en het gilde?

Het argument van gilde vorming is overgewaardeerd, want nu hoppen spelers noodgedwongen even over naar een ander gilde en weer terug, om te handelen adhv een boodschappenlijst voor het gehele gilde.
Bovendien is het alleen voordelig kunnen handelen binnen het gilde vooral gunstig voor grote gilden, waar nu iedereen bij wil horen.
 

ojbojb

Actief lid
Waarom kan is de verhouding begrensd? Er is simpel omheen te werken en kost alleen maar gedoe, dus waarom handhaven? Nu is het praktisch onhandig om goederen uit de ME te verhandelen tegen goederen uit de bronstijd. Heel onhandig en onnodig.
 

DeletedUser4162

Guest
Heb je een klaag uurtje?

Ik kan alle goederen vinden binnen de gilde.
En waarom verhouding begrensd is omdat je anders scheve handel krijgt..
Mensen die 10 goud vragen voor 2 graniet.

Zoek een fatsoenlijke gilde en je hebt nergens last van
 

ojbojb

Actief lid
klaaguurtje, misschien ja. Ik heb echter geen klagen over mijn gilde. Ik denk dat dit spel voor meerdere mensen attractief kan zijn, voor verschillende speelstijlen. Ik heb dan ook hier suggesties gedaan om de spelvreugde voor vreedzame spelers te verhogen, zonder de agressieve te benadelen.

Scheve verhoudingen gaan er snel uit, hoor. Het gaat met meer vrijheid meer op vrije handel lijken, waar scheve verhoudingen snel verdwijnen. Zoals economen weten zorgen belastingen op transacties juist voor scheve verhoudingen, terwijl schaars aanbod een verdedigbare verhoging van de prijs geeft.

Overigens is het nu zo dat je binnen een gilde scheve verhoudingen gebruikt om goederen bij 1 persoon te krijgen, zodat die naar een ander gilde kan hoppen om te shoppen. Dat is allemaal niet nodig als er vrije handel is met alle spelers, waarbij het gilde-voordeel is dat je extra munten zou moeten betalen bij buiten-gilde handel. 10-20-40-80 munten per transactie, of zo iets. Daardoor gooi je de handelsmarkt open en ontstaat er juist veel meer interactie. Er blijven dan meer spelers in het spel, dus ook meer mensen die wat diamanten kopen om sneller verder te komen.
 

DeletedUser4420

Guest
Ik vind de handel prima geregeld zoals het nu is. Bij de meeste serieuze gilden kom je er echt wel uit en dat scheve handelen is maar heel beperkt mogelijk, want je kunt niet anders dan tussen 1:0,5 en 1:2 handelen. Het enige gildehoppen wat ik meemaak is om een speler te helpen die helemaal alleen in een gilde zit. Voor zover ik weet gebeurt dat volgens de normale handelsregels. Het is maar wat je er zelf van maakt...

De munten en de grondstoffen in het spel hebben eigenlijk alleen maar betekenis voor gebouwen en voor missies. En het is heel gemakkelijk om daar grote hoeveelheden van op te bouwen, dus om dit te gebruiken bij de handel zie ik niet zo erg zitten. Ik denk zelfs dat het slecht voor het spel zou zijn, omdat er ongetwijfeld spelers zullen zijn die dan voor de munten extra zaken gaan verhandelen, waardoor hun ontwikkeling kan gaan stagneren.
Nee hoor, laat maar lekker zo.
 

DeletedUser

Guest
Ik sluit mij aan bij suzyone. De gratis handel is momenteel het enige voordeel van een gilde.
-gratis handel,
-dagelijks stadsbezoek,
-hulp bij je GG,
-goedkope, of meteen goederen voor kleintjes,
-gilde-leden knn niet aangevallen worden,
-gezelligheid,
-...

Weet niet in welke gilde jij zit, maar als handel het enige voordeel is, is dat wel jammer ;)
 

ojbojb

Actief lid
Arnie pie, je hebt gelijk met de voordelen van een gilde. Ik beperkte mij even tot de handel. Ik kom ook aan mijn benodigde goederen in mijn gilde. maar het is soms wel sleuren. Ik ben later begonnen dan een aantal van de leden, dus die kunnen mij helpen. Als actieve onderhandelaar moet ik ook wel flink ruilen. We moeten als gilde dan ook uitbreiden om het voor zo veel mogelijk mensen, met uiteenlopende speelstijlen aantrekkelijk te maken. Ook de grotere leden hebben nieuwe goederen nodig ...
Ik zou graag met vrienden snel en zonder FP kunnen handelen.
 

DeletedUser

Guest
...Ik zou graag met vrienden snel en zonder FP kunnen handelen.

Daar volg ik je wel in, enkel met gilde-leden en vrienden zou het gratis moeten zijn. dit zou veel gilde-bezoekjes besparen en de vriendenlijst is toch beperkt...
 
Bovenaan