Handel vanuit gildekas en logboek bij gildekas

DeletedUser6877

Guest
Ik denk dat er wel vaker om gevraagd is, maar handel puur vanuit de gildekas is niet mogelijk en zou wel een leuke optie zijn.

Verder graag een logboek waarin donaties van leden genoteerd zijn en die bekeken en gecontroleerd kunnen worden.

Charlemagneii
 

DeletedUser6877

Guest
Ehm in dat topic zie ik toch dat ruim de meerderheid voor is. Dat je er 75% voor moet halen is natuurlijk niet erg eerlijk. Normaal gesproken is het democratisch om de helft +1 als meerderheid te nemen. Ons parlement kent ook een aantal situaties dat er een gekwalificeerde meerderheid moet zijn voor wetten. Dit gaat dan om 2/3. Ik zou de kans willen krijgen om hiervoor een campagne te voeren, zodat het dit keer wel gehaald wordt.

Wat kan er tegen een logboek zijn, je ziet gewoon wie er wat gedoneerd heeft in de gildekas. Dit maakt het werk als leiding wel wat makkelijker.

Bovendien heb ik naast dit punt ook het punt handel vanuit de gildekas erbij gevoegd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser4100

Guest
Dat is ook heel scheef. Waarom moet je min. 75% halen om een idee goed te keuren
maar wel min. 25,01% tegenstemmen om een idee af te keuren?:wacko: Beetje tegenstrijdig en
unfair verdeeld. Ik zal op z'n minst wel graag willen weten waarom zo'n scheve en kromme
standaard is bedacht. Normaal zoude een meerderheid van 51% al voldoende zijn. Ook gek
dat je maar 25,01% tegenstemmen moet hebben om een idee af te keuren. Misschien
goed om dit te herzien en een algemeen referendum te houden.
 

DeletedUser

Guest
Ehm in dat topic zie ik toch dat ruim de meerderheid voor is. Dat je er 75% voor moet halen is natuurlijk niet erg eerlijk. Normaal gesproken is het democratisch om de helft +1 als meerderheid te nemen. Ons parlement kent ook een aantal situaties dat er een gekwalificeerde meerderheid moet zijn voor wetten. Dit gaat dan om 2/3. Ik zou de kans willen krijgen om hiervoor een campagne te voeren, zodat het dit keer wel gehaald wordt.

Beetje domme redenatie. Dit is geen democratisch proces. Het halen van de poll zorgt er slechts voor dat het wordt voorgelegd aan de ontwerpers, die het vervolgens zonder enige vorm van uitleg in de prullenbak kunnen gooien. Het doel van de poll is slechts dat ze niet ondergesneeuwd worden met ideeën zonder draagvlak. Uit dat oogpunt zou je 75% zelfs te laag kunnen noemen.

Dat is ook heel scheef. Waarom moet je min. 75% halen om een idee goed te keuren
maar wel min. 25,01% tegenstemmen om een idee af te keuren?:wacko: Beetje tegenstrijdig en
unfair verdeeld. Ik zal op z'n minst wel graag willen weten waarom zo'n scheve en kromme
standaard is bedacht. Normaal zoude een meerderheid van 51% al voldoende zijn. Ook gek
dat je maar 25,01% tegenstemmen moet hebben om een idee af te keuren. Misschien
goed om dit te herzien en een algemeen referendum te houden.

Ook een domme redenatie. Een grens moet ergens liggen. Waarom zoude die dan rekbaar moeten zijn? Percentages die jij hanteert worden veroorzaakt daar het lage aantal stemmers. Sinds wanneer beslissen in een democratie 25 man voor iedereen? Dat gebeurt alleen als die 25 gekozen zijn.

Ik zoude je veel succes met je referendum willen wensen. Je zoude maar 300.000 spelers nodig hebben die er voor moeten stemmen als je het democratisch zoude willen doen.
 

Cornelis H

Actief lid
Als er meer dan 1000 mensen zouden reageren dan zou je naar 51% kunnen gaan, maar het zijn er altijd maar een paar mensen die, ook altijd op dit forum bek vechten wie er gelijk heeft en de ander nooit zijn gelijk volmondig zal toe geven, dus zal het altijd wel 75% blijven.
Ook zou je kunnen stellen als geen 1% van de leden, die actief is heeft gestemd de stemming ongeldig is wand het gaat er om dat het breed gedragen dan moet het ook breed onderschreven worden.

MvG.

Cornelis H.
 

DeletedUser

Guest
- Een meerderheid van 75% is vereist om enkele redenen:
Meningen kunnen veranderen, vandaag is 55% voor. Volgende week is er misschien nog maar 45% voor. Het spel is altijd dynamisch, en daarom zullen de meningen over ideeën dat ook zijn.
- In de uitvoering van elk idee gaat een hoop tijd zitten. De beschikbare tijd is beperkt. Het is dus gezien de tijd logisch alleen die ideeën op te pakken die het grootste draagvlak hebben.
- Er is maar een klein deel van de spelers die stemt. Om er voor te zorgen dat het idee daadwerkelijk een groot draagvlak heeft wordt op deze kleine steekproef een grote meerderheid gevraagd.
-Waarschijnlijk zijn er nog wel meer redenen voor om deze 75% te handhaven, maar deze zijn in ieder geval voor mij belangrijk genoeg om er achter te staan.

Verder debatteren over regels in het ideeënforum kunnen in het discussietopic. Dit idee kan volgens de regels opnieuw ingediend worden minimaal een jaar na het aflopen van de vorige poll. Dan zul je alle kans hebben om campagne te voeren.
 

DeletedUser4527

Guest
dat logboek zal er komen , is al aangekondigt , alleen niet wanneer ;)
 
Bovenaan