Handel en koersen

L.S.,

Handel is belangrijk onderdeel van t spel, en al jaren lang zie je berichten over eerlijke handel of scheeve handel.
Maar meer realistisch zou zijn een echte commerciële markt/handel, dus vandaar een beter idee (nee ik vraag niet of het beter is, dat is een feit!) :p

- FOE moet de beperking van handel tot een 'koers' van 0,5 tot 2.0 vervangen door waarschuwingen, maar niet afdwingen.
- Daarvoor in de plaats moet FOE (nee ik vraag dat niet, ik eis dat haha) de huidige 'koers' vervangen door een ECHTE (week)koers.

Dat MOET omdat goederen uit bepaalde lage tijdperken soms MEER waard zijn dan goederen uit het HOOGSTE tijdperk. De tool op het web van eerlijke handel heeft best een poosje goed gewerkt, en nu is er weer een andere tool... maar het is lukraak de mening van de persoon die die tool bouwt en vervolgens stelt dat dat dan eerlijk is.

Dus de beperkingen van de koers moeten eruit, waarschuwing als je onder of boven een bepaalde koers aanbiedt of koopt moet erbij komen, en t belangrijkste is dat er een kolom bij moet komen die dus de GEMIDDELDE koers van alle transacties van die goederen van de afgelopen 7 dagen(of net iets meer/minder) toont, zodat je weet of je extra veel of juist extra weinig betaalt.

Ik heb gezegd, slik en voer het uit !
Niet mee eens ? Mij niet bellen !
 

Felair

Actief lid
Eerlijke handel bestaat sowieso niet het is gewoon wat de gek er voor geeft.

Die tool was altijd op basis van productiekosten en wie produceert er nu zelf nog goederen behalve in de ruimte kolonie waar je toch niets anders kan doen. Verder is een handig ding omdat je dan zelf niets hoeft te verzinnen.

Heb meer het idee dat de factor een begrenzing is om misbruik tegen te gaan al werk je daar ook makkelijk omheen.
 
Heb meer het idee dat de factor een begrenzing is om misbruik tegen te gaan al werk je daar ook makkelijk omheen.

Die factor is feitelijk geen begrenzing, die factor (koers) is complete onzin omdat die zelfde koers ook geldt tussen brons en Venus tijdperk. En je ziet ook echt vaak handel op de markt met 4 a 5 tijdperken verschil, dus die koerst die er nu staat, zegt in feite helemaal niets.
 

Biervent

Actief lid
Maar uiteindelijk is scheve handel alleen die handel waarbij één partij gedwongen wordt om te handelen.

Handel is handel. Als ik iets aanbied voor een bepaalde prijs mag jij zelf beslissen of je het daarvoor wilt doen. Zo ja, dan handelen we, zo niet, dan handelen we niet.
 

Wildstorter

Actief lid
Er is wel degelijk een prijs per goed aangegeven door Inno Games. Deze staat los van wat het kost om een goed te produceren. Gevordere spelers halen deze toch (grotendeels) uit Grootse Gebouwen.

De lijst maakt het onderscheid op basis van wat een gespendeerd (onderhandeling, besteding of donatie aan de gildekas) oplevert aan ranking punten.

Dat is de waarde die er door de ontwikkelaars aan is gegeven, het overige is bedacht door anderen en zelf bestempeld als "eerlijk".

Verder vind ik persoonlijk dat als je iets aanbied en een ander neemt het af dat het dan per definitie eerlijk is. Anders moet je er als koper niet aan beginnen.

IMG_20211208_195740_383.JPG
 
Bovenaan