GS wederom waardeloze indeling.

Wij staan deze keer in een behoorlijk gelijk speelveld, dat vind ik wel leuk. Moet wel zeggen dat wij voor het eerst een echt goede uitgangspositie hadden en daar ook gelijk gebruik van hebben gemaakt. Maar eerlijk gezegd, daarna is het nu 'gewoon leuk' om te zie wie aan wie gewaagd is. En de keuzes die je maakt hebben ook invloed op hoe ver je komt.
 
Ik zie wel dat het een lastig issue is omdat ieder zijn eigen perspectief hierop heeft. Als kleine Gildes niet meekomen met grote zou dat geen probleem moeten zijn, dan komen ze vanzelf in hun eigen 'poole' terecht. Maar die pooles zijn nu te groot, wat ik al heb gezegd: als een stel twaalfjarigen die tegen een professioneel elftal bestaande uit twintigers voetballen.

Wij zijn een klein Gilde, 18 leden, maar met 5 actieve leden en wat bk's komen we een heel eind in de Gildestrijdperken. De opmerking hierboven van doorspelen in de nacht klopt; als je 's nachts doorspeelt kan je forse vooruitgang boeken omdat de meesten dat niet doen. Ik heb dat 1 keer gedaan, maar zo lang doorhalen is niet goed voor je gezondheid, dus dat laat ik lekker aan anderen over. En ik ga ook niet klagen als we dan opeens heel wat gebied kwijt zijn. Daarom ben ik ook erg benieuwd naar de nieuwe indeling en gebouwen, dat kan wel verschil maken.
 

Didi 666

Actief lid
@Stefan alias Etienne Klein is dus relatief, wij zijn met 5, 18 is voor ons alweer groot hehehe
Maar we zijn wel alle 5 actief en dat is meer waard dan een Gilde met 80 waarvan niemand wat doet.
Blijft dus elke keer weer een discussie wat is een groot gilde en wat niet. En groot zegt dus zeker niet altijd wat.
Maar we wachten maar weer af wat de toekomst brengt, zal in elk geval wel weer een hoop gezeik op het forum geven :p
 

blafke

Actief lid
Niet perse het ledenaantal, maar het aantal fanatieke meppers. Je hebt 40 leden dacht ik, krijg je die allemaal actief in gs kan je aardig om je heen meppen. Of doe eens gek en hou niet stug vast aan p3 willen pakken en de ronde erop weer balen dat de tegenstand te zwaar is. Bedoel het lag aan de 4 gilden, nu tref je ze niet en ligt het opeens aan de gilden die wel meppen in je poule.
Wel ja precies !!! Wij meppen met onze 40 leden *** op individuele basis *** bijna even fanatiek als die twee andere gildes in onze huidige poule met *** hun 70 leden ***. En waar staan we ??? Precies waar voorspellingen die puur gebaseerd zijn op ledenaantal ons zouden zetten !!! Overigens bij deze een ruikertje bloemen van mij voor jou. Ik zou er hier ook nog een prentje aan toevoegen om het bewijs van mijn goede wil keihard te maken, maar ik weet niet hoe dat moet, helaas ...
 
Ik deel de meeste suggesties om gs leuker te maken voor meer gildes.
Daarnaast:
-vrijwel het enige gebouw dat gebruikt wordt is de bk. Maak de andere aantrekkelijker.
-wanneer huidige pouleindeling gehandhaafd wordt, wijzig dan iets in het scherpzetten ve sector of het onmogelijk maken dat een sector steeds van de ene naar de andere gilde gaat. Die 2 zaken maken het wellicht makkelijker voor een 3e/kleinere gilde om een plek te bemachtigen.
-al eerder genoemd: de oneerlijke startverdeling vd sectoren met 1 of 2 bk grenzend aan basis (maar ik denk niet dat Inno hier iets aan gaat veranderen (ik lees deze klacht vaker trouwens - hint).
-vanzelfsprekend is er de afgunst van kleinere gilde op de kracht vd sterken. Ik heb (in 4 jaar Foe) helaas te vaak meegemaakt dat het innemen ve sector belangrijker is dan het gunnen vd sector aan de kleinere, waarna de grotere de sector daarna weer kan overnemen. Ging mn om gevallen dat een klein gilde op 140/160 stond, en de sector dan tóch overgenomen moet worden.
-een soort superklasse met de sterkste gildes lijkt mij het beste.
 
Wat ik nog wel wil noemen is dat de onderlinge competitie gezond want daar gaat de gs juist om. Ik vind de gs heerlijk om te spelen en kies ervoor om in m'n eigen gilde te blijven, ondanks dat onze gs scores sterk wisselen door sterke spelers die komen en gaan.
De macht vd sterken of sterksten maakt echter ook dat je anderen kunt voortrekken of juist uitsluiten. Ook dat heb ik te vaak meegemaakt in de afgelopen 4 jaar - waarbij de redenen soms een mysterie voor mij waren en op andere momenten ronduit persoonlijk en onvriendelijk.
Foe blijft een spel maar waar RL gewoon een rol in blijft spelen.
 
Over gs gesproken. Vandaag in gevecht met mustang om x1. Sector komt vrij en 8n het popup schetm staan wij DIRECT met 10-0 achter... Dezelfde melding krijg ik van andere leden. Ik heb thuis supersnel glasvezel. Je kunt onmogelijk in die fractie van een seconde waarin überhaupt de sector vrijkomt al een gevecht gewonnen hebben. Ik suggereer verder niks. Maar wél dat dit onmogelijk is.
 
Over gs gesproken. Vandaag in gevecht met mustang om x1. Sector komt vrij en 8n het popup schetm staan wij DIRECT met 10-0 achter... Dezelfde melding krijg ik van andere leden. Ik heb thuis supersnel glasvezel. Je kunt onmogelijk in die fractie van een seconde waarin überhaupt de sector vrijkomt al een gevecht gewonnen hebben. Ik suggereer verder niks. Maar wél dat dit onmogelijk is.
Qua persoonlijke computer wel, maar qua snelheid van de servers niet. Deze Gildespelen wilde ik bijna een klacht sturen omdat ik een onderhandeling succesvol had doorlopen, maar de voortgang was niet met 2 omhoog gegaan. Heb dat dus 2 keer gecheckt en terwijl ik aan het typen was op het forum, keek ik tussendoor nog eens en toen was de voortgang wél bijgewerkt. Qua timing heb ik het idee dat daar dus ook wel eens iets aan schort, dat een Gilde wel 'gewoon' aanvalt, maar dat het allemaal even bijna te veel is voor de servers.

Wat ik al een goede zou vinden is als vallen net zo snel klaar zijn als belegeringskampen. De vallen maken de bk's ongedaan, maar omdat het zo lang duurt voor ze klaar zijn, heeft het nauwelijks zin ze te bouwen. Terwijl je toch zou zeggen dat een stevig belegeringskamp net zo veel tijd kost als een gat graven met een set puntige staken er in. ? ;-)

Ik bouw nog wel eens paleizen oid, maar vooral als ik zie dat er tijd voor is, anders gaan je punten maar naar de tegenstander. Dit keer hebben wij een goede uitgangspositie gehad en zijn lekker snel gestart, maar op een gegeven moment overlopen door 3 Gilden van verschillende kanten, om daarna weer wat macht te verzamelen kost best veel. Overigens blijft de beloning prima, of je nu op plaats 1 of 8 staat, maar ik vond het dit keer voor het eerst wat spannender of we op plaats 1 zouden eindigen.
 
Bovenaan