groepsmails max aantal vergroten

88JD88

Lid
Hallo ik kreeg te horen dat ik hier beter mijn idee kon zetten.

Het blijkt dat de mails maar een maximaal aantal van 100 personen toestaan. Nu was mijn idee of het niet beter was om dit te vergroten? We kennen allemaal dat veel gildes een opleidings-gilde hebben of zelfs meerdere. Of gewoon een alliantie waar ze gezamenlijke mail mee willen. Je raad het al in de ideale situatie is dit dus 80 personen die er in kunnen en dan zouden er van het andere gilde maar 20 nog bij kunnen. Ik kijk nu ook even bij me zelf met de gedachte op gezamenlijke mail om het zo goed mogelijk 1 gilde te gaan maken zou dit wel handig zijn dat je dan heel het andere gilde bereikt.

Met vriendelijke groet,

88JD88 (Oprichter Age Quod Agis)
 

mcsp

Actief lid
Ik heb hier nog niet écht bij stilgestaan ... kan wel de voordelen er wel van zien ...
Momenteel werken wij met een gedeeld forum voor zaken die iedereen van de 2 gildes aanbelangen ... maar het is waar dat dat soms nogal een gedoe is, en de overzichtelijkheid van het forum niet altijd ten goede komt ...
Een gedeelde mail kan directer, en overzichtelijker zijn ...
Ja, valt zeker wat voor te zeggen ... :)
 

DeletedUser

Guest
Er kleeft een nadeel aan. Als de groepen groter worden kan je ook naar grotere groepen spam versturen en kan de kans op spam wel eens toenemen.
 

Joey-the-king

Actief lid
Het zou indd best wel handig kunnen zijn voor sommige gildes. Een gildelijder kan dan naar zijn eigen en opleidingsgilde een berichtje sturen enz..

Er kleeft een nadeel aan. Als de groepen groter worden kan je ook naar grotere groepen spam versturen en kan de kans op spam wel eens toenemen.

Nou, spam kan niet echt.. Je kan altijd er uit gegaan of die speler er uit gooien.. :)

---Ik stem voor---
 

88JD88

Lid
Snap ik heren kijk wij werken ook met gedeeld forum en op zo'n manier dat het zo veel mogelijk het gevoel geeft dat we 1 zijn. maar uiteraard met de berichten snap ik maar zoals joey-the-king zei je bepaald zelf wie je er na misbruik weer uit gooit je kan ook als gewoon lid iemand melden daar dus komt altijd wel goed. we hebben bij beide gildes uiteraard een oprichter en hebben beide mail beheer rechten om er kort op te kunnnen zitten met toevoegen maar ook verwijderen
 

DeletedUser

Guest
Nou, spam kan niet echt.. Je kan altijd er uit gegaan of die speler er uit gooien..

Spam is een oneindig aantal van steeds weer nieuwe berichten joey en grotere groepen zijn daar aantrekkelijker voor. Jouw suggestie heeft geen enkele zin.
 

Joey-the-king

Actief lid
Spam is een oneindig aantal van steeds weer nieuwe berichten joey en grotere groepen zijn daar aantrekkelijker voor. Jouw suggestie heeft geen enkele zin.
Ja maar als die 'oneindig aantal berichten' zinvol zijn, is het geen spam. Want het gaat toch om wat er in de gilde gebeurt. :)
 

DeletedUser

Guest
Ja maar als die 'oneindig aantal berichten' zinvol zijn, is het geen spam. Want het gaat toch om wat er in de gilde gebeurt. :)

Volgens mij heb jij je dag niet joey ;)

Stel ik heb een geweldige hack voor het gratis verkrijgen van diamanten in FoE. Die wil ik graag met zoveel mogelijk spelers delen. In de huidige situatie zou ik dan een bericht aan 100 spelers kunnen sturen. Als dit voorstel doorgang zal vinden dan kan ik dezelfde mail in 1x aan heel veel meer spelers sturen. Dat maakt het een stuk makkelijker voor mij.
 

DeletedUser

Guest
Je moet nog steeds alle namen invoeren, waardoor het als spam maar weinig uitmaakt of je 1 of 10 berichten verstuurt.
 

DeletedUser

Guest
Je moet nog steeds alle namen invoeren, waardoor het als spam maar weinig uitmaakt of je 1 of 10 berichten verstuurt.

Dat is eerlijk gezegd een eitje. Moet ik je even uitleggen hoe, of is het verstandig om dat maar niet hier te doen.

Ga er maar van uit dat ik die lijsten kant en klaar heb liggen. Wat is dan makkelijker en heeft meer impact?

Overigens is een idee om idee om berichten aan al je buren te sturen afgekeurd wegens mogelijk misbruik

https://forum.nl.forgeofempires.com/index.php?threads/bericht-aan-alle-buren.9427/page-2#post-143064

Dit wijkt daar niet veel van af als ik berichten aan 300 man tegelijk kan sturen.
 

DeletedUser3120

Guest
Ik ben tegen dit idee, en dat is omdat ik simpelweg tegen 2-de en 3-de gildes ben. Dit spel heeft een limiet van 80 spelers per gilde, laten we dan ook zo spelen. Ik vind opleidingsgildes, of hoe je ze dan ook wil noemen, eigenlijk iets dat dus tegen de regels van het spel in gaat en in mijn ogen dus een soort fraude is.
 

DeletedUser

Guest

DeletedUser7153

Guest
je kan ook fora delen met andere gildes dus waarom de mail dan ook niet ik zie nut er wel van in en spamm krijgen we al via het trompetje :p
 

DeletedUser

Guest
Dit is een topic waar het over een knop gaat om een groep mensen in een mail te zetten. Het sturen van een bericht naar al je buren is immers mogelijk als je alle namen handmatig invoert. Dit idee is dus wezenlijk anders.

Hier gaat het ook om handmatig invoeren. Enige verschil is dat de groep die je bereikt groter wordt.

Nog meer terroriseren dus.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

88JD88

Lid
Dan zitten jullie in lekkere gildes als er zo geterroriseerd wordt en misbruikers zijn er ook weer zo uit geknikkerd t gaat maar om de mogelijkheid. dan houdt je de activiteit binnen foe anders gaan mensen externe programma's zoeken en dat gaat dan weer al van de activiteit op foe want ja probeer dan maar eens in 1 scherm te blijven kijken en als t geïntrigeerd is wel.
 

DeletedUser

Guest
Dan zitten jullie in lekkere gildes als er zo geterroriseerd wordt en misbruikers zijn er ook weer zo uit geknikkerd t gaat maar om de mogelijkheid. dan houdt je de activiteit binnen foe anders gaan mensen externe programma's zoeken en dat gaat dan weer al van de activiteit op foe want ja probeer dan maar eens in 1 scherm te blijven kijken en als t geïntrigeerd is wel.

Daar heb je toch heel erg lang over nagedacht en dan kom je hier mee?

Sinds wanneer kan je alleen mail sturen naar gildeleden? Rare reactie voor de rest, want jij wil toch juist zeer ruim gildeoversteigend kunnen mailen.
 

88JD88

Lid
ach ik keek na lange tijd weer eens op het forum en zag dat ik nog niet had gereageerd. en wie zegt dat ik zeg dat je alleen naar gilde leden mail kan sturen?
 

88JD88

Lid
nou dan is het wel anders op gevat want ik weet heus wel dat je niet alleen naar gilde leden mail kan sturen want ik heb het nooit gezegd. het is alleen de achterliggende gedachte om meer mensen toe te voegen van aangesloten gildes dat het dan andere gildes zijn snap ik heus wel ik speel al lang genoeg foe
 
Bovenaan