Goederenruil gildekas

Nu GSP een prominente plaats in het spel heeft verworven, vraagt dit veel van de gildekas. Zeker van alle tijdperken. Iets waar ik veel gildes over hoor en ook handelaren tegenaan lopen. Om dit probleem op te lossen zijn we het erover eens dat een ruilfunctie binnen de gildekas heel erg nuttig zou kunnen zijn. Zodat we tekorten kunnen aanvullen met overschotten binnen de eigen gildekas. Is het mogelijk om dit in te bouwen in het spel?
 

Atokirina

Actief lid
Zou je de antwoorden op de volgende vragen in je voorstel kunnen verwerken?

  • Zal er een bepaalde taks worden opgelegd bij het ruilen? Zoja, wat zou die taks inhouden? Medailles, eventueel forgepunten die gestort kunnen worden in de gildekas om het ruilen mogelijk te maken, medailles, een minder voordelige handelsratio,etc..
  • Kan er alleen met goederen uit hetzelfde tijdperk geruild worden, of ook een tijdperk hoger/lager (of meerdere)?
  • Worden medailles buiten beschouwing gelaten?
  • Wie in de gilde zou goederen uit de gildekas kunnen ruilen?
  • Zal er een dagelijks limiet op het ruilen gezet worden? Zoja, wordt dat limiet dan verhoogd afhankelijk van het gildelevel?
  • Welke nadelen zouden spelers kunnen ondervinden (met betrekking tot de bestaande spelonderdelen)? Mocht je er geen kunnen bedenken, graag vermelden.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie het niet geheel deze suggestie. Natuurlijk vraagt het veel van de gildekas maar dat kan in de GSP ook als voordeel werken. Gildes met genoeg in kas, kunnen hiervan een voordeel hebben ten opzichte van gildes die dit niet hebben. Het blijft een Gildestrijdperk en hierdoor zou je het voor sommige gildes moeilijker maken en andere makkelijker. Misschien inderdaad even wat meer informatie over wat je hiermee precies wilt en hoe dit voor uitwerking heeft
 
Bij deze de uitwerking op de gestelde vragen:


Zal er een bepaalde taks worden opgelegd bij het ruilen? Zoja, wat zou die tax inhouden? Medailles, eventueel forgepunten die gestort kunnen worden in de gildekas om het ruilen mogelijk te maken, medailles, een minder voordelige handelsratio,etc..
—> Medailles in de gildekas kunnen gebruikt worden als taks / betaalmiddel. Afhankelijk van het soort goed kunnen verschillende ratio’s opgelegd worden.
In principe eerlijke handel, maar bijv goederen die gemakkelijk en rekatief goedkoop te verkrijgen zijn zoals glas en touw (kleine gebouwen die wenig plek innemen en toch genoeg goederen opleveren) zouden dus tegen minder goederen geruild kunnen worden en evt een hogere taks.

Kan er alleen met goederen uit hetzelfde tijdperk geruild worden, of ook een tijdperk hoger/lager (of meerdere)? —> wat mij betreft een tijdperk hoger of lager volgens eerlijke handelstool

Worden medailles buiten beschouwing gelaten? —> Medailles zijn te gebruiken als betaalmiddel / taks voor interne ruil.

Wie in de gilde zou goederen uit de gildekas kunnen ruilen? —> diegenen met rechten daartoe (momenteel beheerders van het gilde).

Zal er een dagelijks limiet op het ruilen gezet worden? Zoja, wordt dat limiet dan verhoogd afhankelijk van het gildelevel? —> Ja en ja.

Welke nadelen zouden spelers kunnen ondervinden (met betrekking tot de bestaande spelonderdelen)? Mocht je er geen kunnen bedenken, graag vermelden.
—> het zou kunnen dat men massaal glas en touw gaat verbouwen omdat deze de minste plek innemen en dus relatief de meeste goederen opleveren welke als ruilmiddel gebruikt kunnen worden. Dergelijke goederen zouden dus duurder gemaakt kunnen worden om mee te kunnen ruilen (medailles) of minder goederen voor terug geruild kunnen worden.


Graag reacties en evt fine tuning!
 

PartyPoison

Actief lid
heb hier in de 2 gildes waar ik actief GBG heb gespeeld nog geen last van gehad, misschien gewoon euh? zuiniger zijn? niet alles opmaken in een paar weken?

Kan er alleen met goederen uit hetzelfde tijdperk geruild worden, of ook een tijdperk hoger/lager (of meerdere)? —> wat mij betreft een tijdperk hoger of lager volgens eerlijke handelstool

daarnaast heeft inno nog nooit iets gedaan met de eerlijke handelstool, jammer genoeg. anders zou deze denk ik eerst in de markt functie opgenomen worden ;)
 

Bullspirit Dancer

Actief lid
Als je nu eerst een paal en perk stelt binnen je Gilde aan het bouwen van allerlei gebouwen in de GSP. Daarnaast inventariseren waar "gebrek" aan is en spelers in de Gilde die ze met bonus kunnen maken, storten in de kas.
Denk eens in oplossingen binnen de eigen Gilde voordat je het als "probleem" buiten neerzet ;)
 
@mr.orangina: we lopen hier tegenaan omdat de meesten in hogere tijdperken zitten en we van goederen in de lagere tijdperken tekorten opbouwen.
En als de eerlijke handelstool ook opgenomen zou worden in het spel voor alle tijdperken, al is het maar als vrij verkiesbare functie, zou dat ook erg helpend zijn.

@Bullspirit Dancer: als we niet eerst intern dingen uitgezet hadden (goederen produceren, ruilen oa met handelaren die hier zelf ook tegen aan lopen en met wie ik dit idee opgezet heb, via andere gebouwen aan goederen te komen), zou ik het hier niet posten. Zou niet durven ;)
 
Laatst bewerkt:

PartyPoison

Actief lid
@mr.orangina: we lopen hier tegenaan omdat de meesten in hogere tijdperken zitten en we van goederen in de lagere tijdperken tekorten opbouwen.
En als de eerlijke handelstool ook opgenomen zou worden in het spel voor alle tijdperken, al is het maar als vrij verkiesbare functie, zou dat ook erg helpend zijn.
als de meeste spelers in hoge tijdperken zitten, zouden deze vaker gevraagd moeten worden tijdens GBG, probleem ook opgelost ;)
 

Bullspirit Dancer

Actief lid
@Bullspirit Dancer: als we niet eerst intern dingen uitgezet hadden (goederen produceren, ruilen oa met handelaren die hier zelf ook tegen aan lopen en met wie ik dit idee opgezet heb, via andere gebouwen aan goederen te komen), zou ik het hier niet posten. Zou niet durven
Mis het antwoord op het eerste deel, gewoon minder gebouwen neerzetten dan krijg je tijd op reserves op te bouwen door spelers die met bonus de schaarse goederen kunnen produceren.
Daar lopen veel meer gildes tegenaan want ook GE vraagt goederen.

Je kan nu eenmaal niet verder springen dan je polsstok lang is :) , uitzonderingen daargelaten.
 
@mr.orangina: punt is niet deelname aan GBG, maar aan het feit dat er stelselmatige tekorten zijn van gildekasgoederen van lagere tijdperken omdat de meeste spelers enkel hogere tijdperkgoederen produceren. En handelaren ook minder handel hebben hierin omdat de vraag heel groot is hiernaar en ze ook hun eigen gildes voorzien in goederen.

@bull dancer: Zelf meer produceren doen we zeker ook en verdelen zoveel mogelijk onder de leden onderling. Ook hebben hebben we projecten in de steigers om meer gildegoederen te krijgen. Je weet echter natuurlijk ook hoeveel er van de kas gevraagd wordt. Juist omdat meerdere gildes en de handelaren zelf hier tegen aan lopen, ondanks alle interne inspanningen, kwamen we met dit voorstel om dit wat meer evenwicht te brengen. Een nuance zou bijv kunnen zijn max 3x een ruiling te doen binnen GBG en enkel in de hogere niveaus van de gildestrijd (vanaf goud of platina bijv).
 

Bullspirit Dancer

Actief lid
Excuus, ipv bullspirit dancer schreef ik per ongeluk bull dancer :oops:...
Geeft niet hoor ;)
Snap dat jullie nu even niet in een leuke situatie zitten, wij zaten daar een week of 5 geleden ook. Wil je een GE level openen en dan zegt ie, niet genoeg in kas :oops:. Blijkt dat in IJzer de kalksteen gesmolten was, dan even geen gebouwen in de GS, spelers hun pakhuizen eens laten uitstoffen, paar fabriekjes bij een speler of 8 in de stadjes en probleem was binnen 10 dagen opgelost en is nog steeds opgelost.

Dat bedoelde ik met eens creatief in de Gilde zijn, is toch een stukje beleid en tactisch met je goederen omgaan. Het is op te lossen, waarom moet dat een functie gaan worden?
Zie het als onderdeel van het spel, je kan geen oorlog voeren zonder gevulde oorlogskas :)
 

nietje52

Actief lid
Het klopt dat hoe meer spelers je in een tp hebt, hoe meer die goederen gevraagd worden.
Nu heb ik wel sterk het idee dat de gevraagde goederen binnen een tp niet echt lekker verdeeld zijn.
Toen wij nog niet goed opletten stond ineens de ebbenhout op 0 met 1 speler in ijzer tp.
De rest van de ijzergoederen stonden allemaal nog hetzelfde.
We hadden weer een lichte crisis bij het overgaan van een aantal spelers naar het nieuwe tp.
Nu letten we goed op, bouwen niks met goedjes onder de 100k en spelers doneren als een malle.
Ook heeft bijna iedereen zijn/haar Arc op 80 en werkt aan Sterrenwacht en Atomium.
Het is een leuke uitdaging om de kas op pijl te houden.
Ruilen binnen de kas vind ik geen goed idee.
Maar ik geef toe dat het makkelijk praten is als het lekker loopt.
 

DeletedUser13259

Guest
Nu GSP een prominente plaats in het spel heeft verworven, vraagt dit veel van de gildekas. Zeker van alle tijdperken. Iets waar ik veel gildes over hoor en ook handelaren tegenaan lopen. Om dit probleem op te lossen zijn we het erover eens dat een ruilfunctie binnen de gildekas heel erg nuttig zou kunnen zijn. Zodat we tekorten kunnen aanvullen met overschotten binnen de eigen gildekas. Is het mogelijk om dit in te bouwen in het spel?

Tja zou wel handig zijn, maar is niet haalbaar qua idee, alsin dan is de uitdaging om dat te organiseren eruit.
 
Misschien een idee om De gildebeheerders met de kas te laten handelen; een soort van markt voor alleen de gildekassen, op die manier kan je als gildebeheerder zelf de ratio bepalen, of dit nou 1:2 is of volgens de tool.

Ik zou zo'n markt dan server wide doen en alleen beschikbaar vanaf een combinatie van een bepaald aantal leden en level. bv vanaf level 10 en met 5 leden of meer. Of pas als je uit de koperen divisie bent als gilde in GSP, dan heb je zo'n 350 gilden, dat is te overzien.
 
Bovenaan