goederen vervangen

DeletedUser1339

Guest
ik las deze zin in de pagina voor de update:

• Spelers die een goederenvoorraad van kalksteen, steen en/of goud hebben in de hoge of late middeleeuwen, zullen deze automatisch vervangen zien worden door een goederenvoorraad van een nieuw goed

Ik ging er dus vanuit dat mijn voorraad goud, steen en kalksteen omgezet zou worden.

klopt het dat dit nog moet gebeuren ????
 

DeletedUser275

Guest
Je hebt de zin verkeerd verstaan. Je voorraad goederen wordt niet veranderd.
Ze bedoelen hier dat de bonus van die goederen wordt vervangen door de nieuwe goederen.
 

DeletedUser1339

Guest
Je hebt de zin verkeerd verstaan. Je voorraad goederen wordt niet veranderd.
Ze bedoelen hier dat de bonus van die goederen wordt vervangen door de nieuwe goederen.


ik zie in de zin nergens het woord bonus staan ? ben het er niet mee eens.
goederen voorraad op kaart heet ook anders: rots, kalkgesteente en goudklomp.

ik heb namelijk preventief erg veel goud en kalk geproduceerd, nu kan ik er (bijna) niets meer mee.
gedroogde kruiden heb ik zeer binnenkort nodig terwijl ik nu pas goederen gebouw daarvoor kan plaatsen.
het reeds geproduceerde steen voor dit doel is waardeloos geworden.
ook omdat ik het nu ook niet meer kan ruilen tegen hogere goederen, wat eerst wel kon 10:1 bij handelaar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Een goederenvoorraad is een voorraad van goederen die je productie van een goed doet versnellen, de Engelse naam is "good deposit". Wanneer je het productiemenu opent van een goederengebouw dan zie je daar ook dat je de productie kan versnellen door een "goederenvoorraad" op de landkaart op te eisen. Vroeger was het zo dat de bonussen ("goederenvoorraad") op de landkaart uitputbaar waren: je kreeg er 500. Op die manier was de term "voorraad" dan ook enigszins logisch gekozen, aangezien een voorraad mettertijd kan slinken. Een tijdje geleden is het systeem echter veranderd: de bonussen/voorraden op de landkaart zijn onuitputbaar geworden. De naam "goederenvoorraad" is dan mogelijk ook wat achterhaald en kan voor onnodige verwarring zorgen. Om dat te voorkomen is het waarschijnlijk beter dat we de vertaling van "good deposit" veranderen van "goederenvoorraad" naar iets anders.

Als alternatieven zie ik:
goederenafzetting
afzetting
goederensediment
sediment
Mogelijk nog eigen ideetjes?

Ik begrijp ten zeerste dat het niet leuk is voor jou omdat je je hebt voorbereid op iets dat er eigenlijk nooit zat aan te komen. We kunnen nu echter zitten discussiëren of het al dan niet een 'terechte' fout was, of we kunnen tezamen naar een anderen vertaling zoeken. Op die manier vermijden we immers onnodige vergissingen naar de toekomst toe. :)
 

FantasyFan

Actief lid
Zoals ik elders ook al eens had voorgesteld, ik zou de term grondstof(fen) gebruiken. Ik noem het trouwens eigenlijk al langer zo, net als anderen in mijn gilde. Is voor mij het meest logische, om iets te maken gebruik je grondstoffen, en dus zal het vinden van grondstoffen de productie versnellen. Daarnaast is het universeel bruikbaar. Termen als sediment of afzetting slaan eigenlijk alleen op zaken als rots of erts, maar slaan nergens op als het gaat om bomen of wol.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
Zoals ik elders ook al eens had voorgesteld, ik zou de term grondstof(fen) gebruiken. Ik noem het trouwens eigenlijk al langer zo, net als anderen in mijn gilde. Is voor mij het meest logische, om iets te maken gebruik je grondstoffen, en dus zal het vinden van grondstoffen de productie versnellen. Daarnaast is het universeel bruikbaar. Termen als sediment of afzetting slaan eigenlijk alleen op zaken als rots of erts, maar slaan nergens op als het gaat om bomen of wol.

De term grondstoffen wordt al gebruikt als verzamelnaam voor alles wat je nodig hebt binnen FoE om verder te geraken. Grondstoffen zijn dus munten, voorraden, goederen, forgepunten, bevolking, tevredenheid, etc allemaal tezamen genomen.

Bij zo'n wijzigingen (hoe klein ook) passen we bij voorkeur slechts 1 begrip aan in plaats van 2. Daarnaast is het ook nodig (nuja, 'nodig', vooral zéér handig) om zo dicht mogelijk bij de Engelse benamingen te blijven. :)
 

FantasyFan

Actief lid
Aha.

Nou ja zo dicht mogelijk bij de engelse term is inderdaad afzetting. Eventueel sedimentatie.

Alternatief voor grondstof zou ook kunnen zijn basismateriaal. Iets anders kan ik zo even gauw niet meer bedenken.

(maar eigenlijk slaat de engelse term dus ook al nergens op als het gaat om hout, wol en dergelijke)
 

DeletedUser1339

Guest
Een goederenvoorraad is een voorraad van goederen die je productie van een goed doet versnellen, de Engelse naam is "good deposit". Wanneer je het productiemenu opent van een goederengebouw dan zie je daar ook dat je de productie kan versnellen door een "goederenvoorraad" op de landkaart op te eisen. Vroeger was het zo dat de bonussen ("goederenvoorraad") op de landkaart uitputbaar waren: je kreeg er 500. Op die manier was de term "voorraad" dan ook enigszins logisch gekozen, aangezien een voorraad mettertijd kan slinken. Een tijdje geleden is het systeem echter veranderd: de bonussen/voorraden op de landkaart zijn onuitputbaar geworden. De naam "goederenvoorraad" is dan mogelijk ook wat achterhaald en kan voor onnodige verwarring zorgen. Om dat te voorkomen is het waarschijnlijk beter dat we de vertaling van "good deposit" veranderen van "goederenvoorraad" naar iets anders.

Als alternatieven zie ik:
goederenafzetting
afzetting
goederensediment
sediment
Mogelijk nog eigen ideetjes?

Ik begrijp ten zeerste dat het niet leuk is voor jou omdat je je hebt voorbereid op iets dat er eigenlijk nooit zat aan te komen. We kunnen nu echter zitten discussiëren of het al dan niet een 'terechte' fout was, of we kunnen tezamen naar een anderen vertaling zoeken. Op die manier vermijden we immers onnodige vergissingen naar de toekomst toe. :)

ruw materiaal lijkt mij een goede benaming, daaruit concludeer je meteen dat het nog bewerkt moet worden.
misschien zelfs dit internationaal opperen omdat meer vertalingen er een probleem mee kunnen hebben.
Intussen heb ik iemand bereid gevonden wat kruiden met mij te ruilen en kan ik verder.
Ik snap terdege de verwarring met het woord ""goederen""

maar ik blijf erbij dat de benaming in de tekst van de aankondiging foutief is en daar beter op gelet had moet worden.
Goederenvoorraad van kalksteen, steen en/of goud staat daar en dat zijn niet de benamingen van de ""good deposits"" op de kaart maar van de reeds geproduceerde goederen, wellicht was mij e.e.a. wel opgevallen. 600 kalksteen en 300 goud is best veel namelijk als overtollige GS.
 

DeletedUser

Guest
We zullen de vertaling van goederenvoorraad overal veranderen naar "ruwe goederen". Bijvoorbeeld:
Bloem = het ruwe goed van verf
Verf = het goed

Boom = het ruwe goed van hout
Hout = het goed

Bedankt voor je input allemaal!
 

DeletedUser1581

Guest
Hoe creeer je onderstaande?! En dan bedoel ik dus letterlijk de ''goederenvoorraad'' op de landkaart eisen..

Wanneer je het productiemenu opent van een goederengebouw dan zie je daar ook dat je de productie kan versnellen door een "goederenvoorraad" op de landkaart op te eisen.
 

DeletedUser275

Guest
Eisen kun je niet. Als je naar je landkaart gaat dan zie je dat je per tijdperk 2 provincies zijn die als bonus een grondstof van een goed leveren, bijvoorbeeld boom voor hout. Je krijgt die bonus als die provincie van jouw is.
 

DeletedUser

Guest
Als je op de landkaart kijkt, zie je dat er op een aantal provincies een icoontje staat met bijv. een bepaald product (bijv. steen)
Heb je eenmaal die betreffende provincie veroverd, dan kun je i.pl.v. 1 steen 5 stenen produceren (in dezelfde tijds-eenheid).....in het vak-jargon noemen we dat "bonus-goederen".....

Hopenlijk is het nu duidelijk
 
Bovenaan