gildekas toevoeging

motu

Lid
hallo allemaal ,

weet niet of dit idee al ooit eens gepost is .

maar zou fijn zijn als de gilde eigenaar max aantal goederen uit de gilde kas ook zou kunnen schenken aan leden.
om hier geen misbruik van te maken zou het dus om max aantal goederen gaan , en dat per lid gewoon 1x per week of maand.

wat nog idee ervoor kan zijn is
- dat je goederen uit gilde kas kunt kopen met fp
- dat je goederen uit de gilde kas kunt kopen met diamanten
uiteraard met een max op aantal goederen.

Het idee hiervan is dat je als gilde elkaar nog beter kunt helpen en ondersteunen.
En je hebt nu zoveel goederen in de gilde kas waar je eigenlijk niet veel mee kunt .
 

SonnyWeg

Actief lid
Schenken is 1 ding, maar kopen met fp/dia lijkt mij geen goed idee. Vandaag de dag is een dagelijkse fp-productie voor hoge spelers van 800fp of meer heel normaal. De kans is dan aanwezig dat een "spion" van een andere gilde de hele gildekas kan opkopen zodat je gilde geen GvG of GS kan doen.

Bij schenken zou het misschien leuk zijn om geen aantallen te kunnen invullen, maar (door de gildeleiding) op een "GG-knop" geklikt kan worden zodat het lid een volledig GG pakket kan krijgen.

Edit: ik zie nu staan dat er een max bij kopen is voorgesteld. Zelfs met een max lijkt het mij nog een dingetje, want waar leg je de max?
 
Een knop waarmee een gildelid een volledig GG-pakket krijgt lijkt mij wel een leuke en haalbare kaart. Het is ook in overeenstemming met het (samenwerkings)principe van een gilde.
Om eventuele gildehoppers die GG-pakketten trachten te scoren te ontmoedigen, kan er eventueel een minimumtermijn van lidmaatschap overwogen worden vooraleer men een GG-pakket kan krijgen.
 

motu

Lid
Schenken is 1 ding, maar kopen met fp/dia lijkt mij geen goed idee. Vandaag de dag is een dagelijkse fp-productie voor hoge spelers van 800fp of meer heel normaal. De kans is dan aanwezig dat een "spion" van een andere gilde de hele gildekas kan opkopen zodat je gilde geen GvG of GS kan doen.

Bij schenken zou het misschien leuk zijn om geen aantallen te kunnen invullen, maar (door de gildeleiding) op een "GG-knop" geklikt kan worden zodat het lid een volledig GG pakket kan krijgen.

Edit: ik zie nu staan dat er een max bij kopen is voorgesteld. Zelfs met een max lijkt het mij nog een dingetje, want waar leg je de max?

je zou kunnen toevoegen dat als iemand iets uit de gildekas koopt , zowiezo dan niet van gilde mag veranderen maar pas over 7 dagen .

nieuwe toevoegingen
- lid die iets uit gildekas koopt mag pas over 7 dagen van gilde veranderen
- de gilde krijgt de fp die ervoor betaalt zijn , en met deze fp kan de gilde goederen kopen bij een hoofd gilde bank .
(dit voorkomt probleem dat spionnen de gildekas leeg kopen)
 
Bovenaan