Gildefusie

DeletedUser10768

Guest
Ik heb een gilde opgericht. Momenteel heb ik de kans gekregen om eens mee te lopen met een grote gilde .
Daar is het gedacht van een fusie gekomen .
Mijn vraag is of een gildefusie met overdracht van gilde kas en eventueel gewonnen expeditiebekers zou moeten mogelijk zijn ?

Graag jullie mening.
 

DeletedUser7153

Guest
nee want je maakt een compleet nieuwe gilde of eerder gezegd je gaat naar 1 van de 2 toe
 

DeletedUser10486

Guest
Een gildefusie zou inderdaad iets moeten zijn dat door de oprichter geregeld kan worden, en voor de rest automatisch verloopt.
Nu loopt een gildefusie vaak in het honderd omdat de helft van de spelers hun berichten niet lezen, niet ingaan op de uitnodiging, enz... Ik spreek uit ervaring.

De gildekas mee overdragen OK, maar de bekers, dat is een stap te ver, want dan zou een gilde aan een onmogelijke hoeveelheid bekers kunnen raken.
 

DeletedUser

Guest
Geen goed idee daaruit zouden onterecht te machtige gilden kunnen ontstaan.
Het duurt niet voor niets zo lang voordat een gilde iets gaat voorstellen binnen het geheel.
Als grootmachten hun krachten op zo'n manier zouden kunnen bundelen krijg je onwenselijke effecten mijnsinziens ondermeer op GvG vlak.
 

Mr.Quib

Actief lid
Nu loopt een gildefusie vaak in het honderd omdat de helft van de spelers hun berichten niet lezen, niet ingaan op de uitnodiging, enz... Ik spreek uit ervaring.
Ruimt lekker op toch, waarom zou je die mensen mee willen nemen?

Verder zeer slecht plan vanwege hierboven genoemde redenen.
 

DeletedUser10768

Guest
Ik respecteer jullie opinie maar dit zou anderzijds het overaanbod aan gildes beperken . Als nieuweling weet je niet welke gilde je moet kiezen en start je er uiteindelijk zelf maar één. Het spel gaat over het bouwen van een imperium.
Een legermacht en gilde machten van verschillende grotes horen daar nu eenmaal bij . Of zie ik dat verkeerd.
 

DeletedUser10486

Guest
Geen goed idee daaruit zouden onterecht te machtige gilden kunnen ontstaan.
Het duurt niet voor niets zo lang voordat een gilde iets gaat voorstellen binnen het geheel.
Als grootmachten hun krachten op zo'n manier zouden kunnen bundelen krijg je onwenselijke effecten mijnsinziens ondermeer op GvG vlak.

Uiteraard kan het aantal gildeleden niet boven de 80 komen.
Het is eerder de bedoeling dat 2 kleinere gilden de krachten gaan bundelen, bv met 2 gilden van 20 man ééntje van 40 maken.
 

DeletedUser10768

Guest
Uiteraard kan het aantal gildeleden niet boven de 80 komen.
Het is eerder de bedoeling dat 2 kleinere gilden de krachten gaan bundelen, bv met 2 gilden van 20 man ééntje van 40 maken.
Inderdaad. Momenteel bezit de gilde die ik startte 6 leden . We spelen al een tijdje samen . Alles wat we met de gilde bereikt hebben willen we niet weggooien. Daarom zou ik een mogelijkheid tot fusie wel praktisch vinden . En ik denk dat er veel kleinere gildes er zo over denken .
En maakt men in de spelregels beperkingen om geen absurde situaties met monstergildes te hebben so be it ,...
 

DeletedUser

Guest
Uiteraard kan het aantal gildeleden niet boven de 80 komen.
Het is eerder de bedoeling dat 2 kleinere gilden de krachten gaan bundelen, bv met 2 gilden van 20 man ééntje van 40 maken.

Ik begrijp het probleem.
In zo'n geval is het niet echt erg neem ik aan.
Aan de andere kant bij het je aansluiten bij een groter gilde geniet je ook weer andere voordelen en dit kan dan weer een afweging zijn de boel te laten gaan.
Toch is het ook moeilijk te meten wanneer het beter zou zijn zo'n fusie toe te staan en wanneer niet.
Dat zou ook niet zo eerlijk zijn vind ik: of iedereen of niemand lijkt mij.
Goederen meenemen in zo'n fusie lijkt onschuldig maar als grootmachten dit ook zouden kunnen geven die extra goederen ze enorm veel meer macht op ondermeer GvG waar goederen juist in grote hoeveelheden worden gespendeerd en afhandig gemaakt.
Gilden die hard gewerkt hebben om hun goederenstroom op peil te krijgen door bijvoorbeeld van hun leden te vragen om twee of zelfs drie Gilde GGs te plaatsen waardoor ze een mooie schatkist inhoud hebben gerealiseerd over de tijd heen zouden enorm gedupeerd raken als anderen zo maar door een fusie ook zo machtig zouden kunnen worden of machtiger.
Dit spel is denk in alles geent op langzame opbouw en toewijding ook aan een gilde.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser6877

Guest
Het fuseren van kleine gildes, daar zie ik geen probleem. Ik vind het een goed idee. Wil je grotere gildes laten fuseren dan zou je het maximum van 80 moeten opkrikken.
 

DeletedUser10796

Guest
Ik doe mee in het verhaal van kleintjes te laten samensmelten onder bepaalde voorwaarden. Simpelweg, we zijn allemaal begonnen spelen zonder goed te weten wat en hoe. Velen hebben de optie gekozen zelf een gilde te starten en alles uit te zoeken. Na wat progressie sluiten daar dan wat nieuwelingen bij aan. En als je dan het FoE spel begint door te hebben wil je hogerop, meedoen met fptrein en zo. Maar daarvoor moet je dan je eigen gilde en verdienste achterlaten. Laat de kleintjes maar samensmelten zodat ze ook treintjes, expeditie, blauwdrukhandel kunnen organiseren.
 

DeletedUser

Guest
Misbruik is te makkelijk. Twee grote gilden verwijderen hun spelers, worden "klein", fuseren en nemen de spelers weer terug aan. Bovendien zijn er al kleine gildes met een hoog gildeniveau en die zouden dan moeiteloos samen kunnen gaan. Groot of klein kan je dus niet laten bepalen door het aantal spelers. Je zou het eventueel af kunnen laten hangen van het gildeniveau, zeg tot 10 mag je nog fuseren, maar dat zou weer niet eerlijk zijn t.o.v. gilden met weinig spelers die dit niveau al voorbij zijn. Ook zou het niet eerlijk zijn t.o.v. gilden die zich op de ranglijst omhoog werken en dan voorbij gestreeft worden door gilden die fuseren.
 
Juist voor kleine beginnende gilden is het helemaal niet zo erg om alles wat ze opgebouwd hebben weer kwijt te raken, zoveel is dat nog niet. Maar dan komen we weer op het punt dat je in dit spel keuzes moet maken, wil ik vasthouden aan mijn kleine gilde met m'n bescheiden gildekas en evt. een paar sectortjes her en der, of wil ik sneller groeien bij een groter gilde.
 
Bovenaan