Gilde beloningen

Hoi
Dit puntje lijkt me zeker interessant omdat hier nog nooit iets aan veranderd is sinds ik het spel speel.
Ook met de nieuwe functies. En omdat vele enkel nog via app spelen in plaats van pc.

Dit over de gilde beloningen .
Ten eerste vind ik persoonlijk het aantal fps die je krijgt wat wijnig.

Maar gilde prestige.
Dit is voor gilde leden vrijwel nutteloos.
Ondersteuningspool...
Ik vermoed dat dit wat met gvg te maken heeft.
Hier heeft ook bijna niemand iets aan.
Niemand weet waarvoor het dient.
Gvg word ook zeer wijnig gespeeld. Ook omdat zoveel enkel via de app spelen.
En nu met strijdperk vermoed ik dat gvg nog meer links gaat gelegd worden.
Eerlijk gezegd ik speel al heel lang gvg snap ik nog altijd maar half hoe het werkt.

Deze 2 bonussen heeft bijna niemand iets aan
De andere 3 zijn nog ok mss een beetje wijnig.
Om leden te recruteren in een gilde of het aantrekkelijker te maken lijkt het me tijd wat aan de bonus te veranderen of een bonuske extra .

Wat juist..
Mss iets met goederen wat vele altijd te wijnig hebben .
Een kleine bonus voor strijdperk.
Een extra fp .
Er zijn natuurlijk hopen opties.
Zolang er maar iets een beetje aantrekkelijker word .
 
gildeprestige vrijwel nutteloos? Zonder prestige geen gilderanking. En mocht je gildemacht bedoelen, dat is dat spul wat je nodig hebt om hoger te komen met gildelevel. Maar gilde elementen speel je natuurlijk (als je een beetje leuke teamplayer bent) in de 1e plaats voor je gilde en pas daarna voor je persoonlijke beloningen. Tenzij je natuurlijk in een flutgilde zit dat de moeite niet waard is.

oh en weinig schrijf je met een korte ij
 
Wat ik bedoel met nutteloos . Dit is voor gilde leden vrijwel nutteloos . Idd helpt niets bij je stadje.

Ik heb zelf in fd een gilde en in brisgard
We doen het daar heel goed dus flutgilde kan je het zeket niet noemen.

Die prestige ok . Word trouwens ook bepaald door rang in strijdperk.
Maar wat hebben je gilde leden er aan .
Meeste weten niet wat het is en waarvoor het dient.
 

Bullspirit Dancer

Actief lid
Speel je geen GvG dan is ondersteuningspool niet belangrijk maar Gildeprestige is voor ieder lid van de gilde van belang. Dat is waarom een stadhuis FPs geeft (hoe hoger, hoe meer FP's eruit komen rollen), bouwtijden korter worden, Alcatraz sneller te oogsten is.
 
Speel je geen GvG dan is ondersteuningspool niet belangrijk maar Gildeprestige is voor ieder lid van de gilde van belang. Dat is waarom een stadhuis FPs geeft (hoe hoger, hoe meer FP's eruit komen rollen), bouwtijden korter worden, Alcatraz sneller te oogsten is.
Dit heeft met gilde level te maken die bonus en niet met prestige
Veel of wijnig prestige fp's bouwtijden enz blijven hetzelfde
 

Wildstorter

Actief lid
Ik hoop ook dat we voortaan een prestige krijgen die bierig is want wijnig geef ik niet zoveel om. Speciaalbierig is voor mij ook een optie.

Maar dat je dingen af wil schaffen of vervangen omdat jij niet weet wat het is en waarvoor het dient lijkt me niet echt de structuur waarmee iemand het spel zou moeten onderhouden. Ik snap niets van GE, dus schaf die maar af en doe maar een soort memory spelletje ervoor in de plaats. Voorraden heb ik wel genoeg dus die kunnen er voor mij uit en dan graag antiquair munten ervoor in de plaats. Oh nee, ik weet ook niet wat ik met die munten kan dus dan doe maar een nieuwe eenheid of zoiets....

Je staat nu op het punt om 2 dingen die een groot gedeelte van de ranking bepalen af te schaffen zonder dat je het zelf door hebt, Ik zou je willen adviseren om je eerst te verdiepen in wat het is voordat je roept dat iets "wijnig" of nutteloos is.
 
Ik denk dat jullie beter ne keer lezen wat er staat er staat niets over afschaffen .
Het gaat er om dat heel veel spelers hier nooit iets aan zullen hebben.

De bedoeling is enkel de bonus wat aantrekkelijker maken .

En als je zelf een gilde hebt weet je dat prestige niets met gilde level te maken heeft wel gildemacht . Gilde level stijgt door je gildemacht.
Gilde rang stijgt door je gilde macht en prestige.
 

Wildstorter

Actief lid
En als je zelf een gilde hebt weet je dat prestige niets met gilde level te maken heeft wel gildemacht . Gilde level stijgt door je gildemacht.
Gilde rang stijgt door je gilde macht en prestige.
Prestige wordt dagelijks 1 op 1 omgezet naar gildemacht en daarmee stijgt dus ook je gilde niveau. En voor de ranking wordt deze dus ook meegenomen, dat is de opzet van de hele competitie om een stukje 'verleden en inzet' ook mee te laten tellen.

Ik denk dat jullie beter ne keer lezen wat er staat er staat niets over afschaffen .
Wat bedoel je dan precies met deze veranderen?
Deze 2 bonussen heeft bijna niemand iets aan
De andere 3 zijn nog ok mss een beetje wijnig.
Om leden te recruteren in een gilde of het aantrekkelijker te maken lijkt het me tijd wat aan de bonus te veranderen of een bonuske extra .

En waarom heb je andere dingen nodig om leden te rekruteren? Dat is dan wel heel erg in het nadeel van de kleinere gilden welke dan heel klein blijven of zelfs verdwijnen maar dat is dan weer een andere discussie ;-)
Op zich zou de bouwtijd, recruteringstijd en het aantal FP uit het stadhuis toch voldoende moeten zijn, voor beloningen welke voor jezelf zijn is er al voldoende beschikbaar volgens mij.
 

DeletedUser13612

Guest
Ik ben het niet gemakkelijk eens met leden van Strafkamp C, deze keer zeker wel.
Een beginnende gilde kan een nadeel met rekruteren ondervinden en zal met andere aantrekkelijke argumenten moeten komen, de 3 gratis FP's die wij nu aanbieden zijn voor vele al argument genoeg, de meeste lezen niet verder wat onze gilde vraagt en komen wat als parasiet mee doen en worden er terug uitgezet.
De weinigen die wel hun bijdrage leveren, zouden niet komen omdat we enkel leuk zijn, dat proberen al de gilden voor hun leden te zijn.
Een ander rekruteringsargument is de ranking van de gilde, een hoge ranking van een gilde duidt op activiteit, de discussie over wat de GS hier mee doet hier gelieve niet verder te zetten.
 
Om het kort te houden zoals kal zegt.
Spelers zien dat ze een fp krijgen of een paar en daar blijft het bij.

Ik spreek hier niet over fanatieke gamers. Of fanatieke foe spelers.

Het zijn de andere die je gemotiveerd moet houden.

Wat betreft grote of kleine gilde.
Een extra bonus geld voor bijde.

Meeste spelers zijn egoïstisch en spelen niet in groep maar denken enkel aan zichzelf (sorry voor deze opmerking) dat is de enige reden waarom ze sneller vriendjes willen worden bij een grotere gilde.

Een bonus voor strijdperk bv
Is die groot of klein maakt niet uit.
Wat heeft dit als voordeel .ook ik kleinere gildes. De instap om gsp uit te proberen word kleiner.

Met onze gilde in fd zijn we met 55 leden
Slechts 10 spelen mee .
Alle andere leden hebben zelfs nog nooit 1 onderhandeling of gevecht geprobeerd.
Al een geluk spelen de meeste wel mee in GE..
 

Wildstorter

Actief lid
Uhm, als de bonus voor alle gilden hetzelfde is dan is er toch nog steeds het huidige voordeel wat er al is... Dan voegt dit echt helemaal niks toe betreffende het idee om makkelijker te kunnen rekruteren denk ik.

De bonussen voor Gilden zijn al tijden geleden gemaakt en bestaan uit, als je kijkt naar ieder lid afzonderlijk, korting op bouwkosten, sneller units maken en FP uit het stadhuis.

Voor overige beloningen die je graag ziet moet je als lid zelf actief meedoen aan GE of GS. Heb je daar geen zin in en doe je niets dan ga je dat toch ook niet belonen? Dan is de kans dat je nog meer mensen in je gilde erbij krijgt die niets doen alleen maar groter lijkt me.
 

DeletedUser13612

Guest
Om het kort te houden zoals kal zegt.
Spelers zien dat ze een fp krijgen of een paar en daar blijft het bij.

Ik spreek hier niet over fanatieke gamers. Of fanatieke foe spelers.

Het zijn de andere die je gemotiveerd moet houden.

Wat betreft grote of kleine gilde.
Een extra bonus geld voor bijde.

Meeste spelers zijn egoïstisch en spelen niet in groep maar denken enkel aan zichzelf (sorry voor deze opmerking) dat is de enige reden waarom ze sneller vriendjes willen worden bij een grotere gilde.

Een bonus voor strijdperk bv
Is die groot of klein maakt niet uit.
Wat heeft dit als voordeel .ook ik kleinere gildes. De instap om gsp uit te proberen word kleiner.

Met onze gilde in fd zijn we met 55 leden
Slechts 10 spelen mee .
Alle andere leden hebben zelfs nog nooit 1 onderhandeling of gevecht geprobeerd.
Al een geluk spelen de meeste wel mee in GE..
De GS is niet verplicht, maar we proberen dit wel te stimuleren, momenteel speelt iets meer dan de helft elke dag in de GS.
Bij ons is de GE spelen verplicht tot level 1 (16 ontmoetingen), voor beginnende spelers wordt hier een uitzondering voor gemaakt, maar worden wel verwacht om hier aan deel te nemen.
Als hun deelname ondermaats of afwezig blijft (4 weken na elkaar) krijgen ze een PM, als hier geen antwoord of aanvaardbare reden op komt, vliegen ze eruit.
In een gilde kan je sneller vooruitgaan dan alleen, maar wat is het nut van een grote groep die niet actief iets doet voor de gilde, die enkel van het werk van andere profiteren.
Als deze dan, om hun parasiet gedrag, nog eens extra beloond moeten worden met extra gilde bonussen, meer mag natuurlijk altijd.
Als je als gilde 3 FP's kan aanbieden aan iemand die enkel zijn 1 per uur heeft, is dat niet een grote extra, al deze dan nog eens minder munten en voorraden in een nieuw gebouw moet steken, dat ook nog eens sneller klaar is, dit helpt een beginnende speler meer en gaat sneller vooruit.
Ok als je alle dagen +100 FP's binnenhaalt lijkt deze extra maar pover, ik bekijk dit als een extra, een rekrutering argument naar beginnende spelers toe.

Noot, wij zijn ook geen grote fanatieke gilde, eerder een kleine (21 leden) en kunnen, met wat goede wil, bij de matige gerekend worden.

Hoe meer bonussen er voor een gilde gaan gegeven worden, hoe meer profiteurs er op af komen en de gilden gaan hierdoor kunnen verzwakken.
 
Iedereen speelt het spelletje zoals ze zelf willen.
Ik vind het altijd komisch dat men spreekt over profiteurs.
Het is maar een spelletje .niet men werk en al zeker geen verplichting.
Daarom kan ik andrren ook niets verplichten.
Word wel wat aangemoedigd mee te spelen.
Zolang men eerlijk speelt . Eerlijke handel . Eerlijk in de treintjes . Dan mogen ze van me gerust blijven . Niet iedereen is een fanatiek speler de meeste zogezegde profiteurs worden al genoeg aan de kant geschoven door een hoop verplichtingen.

De gildes met een hogere bonus daar mogen ze toch niet in omdat ze niet genoeg online komen
 

DeletedUser13612

Guest
Iedereen speelt het spelletje zoals ze zelf willen.
Ik vind het altijd komisch dat men spreekt over profiteurs.
Het is maar een spelletje .niet men werk en al zeker geen verplichting.
Daarom kan ik andrren ook niets verplichten.
Word wel wat aangemoedigd mee te spelen.
Zolang men eerlijk speelt . Eerlijke handel . Eerlijk in de treintjes . Dan mogen ze van me gerust blijven . Niet iedereen is een fanatiek speler de meeste zogezegde profiteurs worden al genoeg aan de kant geschoven door een hoop verplichtingen.

De gildes met een hogere bonus daar mogen ze toch niet in omdat ze niet genoeg online komen
Dat klopt, iedereen speelt het spelletje zoals hij zelf wilt, eens in een gilde zijn er regels van deze gilde die gaan bepalend zijn.
Als een gilde vraagt aan zijn leden om aan iets deel te nemen en iemand vind dat dit niet nodig is, maar krijgt wel alle voordelen die deze gilde heeft.
Dat is voor mij een profiteur, wel ontvangen zonder er iets voor terug te doen.
Qua verplichtingen is het enkel de GE die van belang is, voor sommige is dat zelfs teveel gevraagd.
 
Bovenaan