Gevechten tegen vijandelijke heersers

DeletedUser8918

Guest
Ja oke, dan is het grootste gedeelte acht tegen acht. Ik ben nog nooit een gevecht tegen gekomen op de kaart dat dat niet was (na VME), maar ik onderhandel de helft en ben nu net bijna op de Industriële kaart. Dusja, misschien heb ik er een paar gemist en als dat niet zo is dan geldt het alsnog voor een groot aantal tijdperken.

Ik noem daarom een paar voorbeelden die al bestaan met de huidige indeling van het spel (ik bedoel, je vecht zelf ook niet met gelijke aanvals/verdedigingsbonus meer tegenwoordig, er zijn legers die in vroege tijdperken niet uit 8 eenheden bestaan, enzovoorts). Maar jij haalt er nu, om je eigen woorden te gebruiken, voorbeelden bij die inderdaad kant noch wal raken.
Maar mijn voorbeelden zouden - bij wijze van spreken - in tien minuten te implementeren moeten zijn (behalve misschien twee golven versterkingen)
 

DeletedUser

Guest
Ja oke, dan is het grootste gedeelte acht tegen acht. Ik ben nog nooit een gevecht tegen gekomen op de kaart dat dat niet was (na VME), maar ik onderhandel de helft en ben nu net bijna op de Industriële kaart. Dusja, misschien heb ik er een paar gemist en als dat niet zo is dan geldt het alsnog voor een groot aantal tijdperken.

Dus jij hebt na VME nog niet eens 3 continenten veroverd, onderhandelt de meeste, maar vind jezelf wel een autoriteit als het gaat om gevechten op de continentenkaart???? :wacko: Met nog 7 continenten te gaan vindt jij jezelf wel gekwalificeerd om hier uitspraken te doen alsof jij de wijsheid in pacht hebt?? :wacko: En dan durf je ook nog eens te beweren dat ik trol??? :wacko:

Maar mijn voorbeelden zouden - bij wijze van spreken - in tien minuten te implementeren moeten zijn (behalve misschien twee golven versterkingen)

En je weet zeker dat ze niet al in het spel zitten???:wacko:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser8918

Guest
Ugh, ik wil helemaal niet reageren op die opmerking omdat hij compleet offtopic is ^^ . Maar Sl8yer, twee dingen:
1: Ik heb nergens gezegd dat ik een autoriteit ben op de continentkaart
2: Ik heb in dit topic niemand gezien die mijn commentaar afgeschoten heeft (zelfs jij niet, want je draait er totaal omheen en speelt ook nu weer op de man). Dusja, ik weet dat vrij zeker, anders was me dat echt wel opgevallen en had Murdo of Miepie of jijzelf mij daar wel op gewezen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Ehm. . . Ik geloof dat er al een paar keer is gezegd dat je vanaf modern 2 aanvalsgolven kunt krijgen. . .
 

DeletedUser

Guest
1: Ik heb nergens gezegd dat ik een autoriteit ben op de continentkaart

Je gedraagt je anders wel zo. Hoe moet ik uitspraken als "de kaart zal variatie moeten brengen" en "Iets originelers kan echt geen kwaad" dan lezen? Dat zijn nog eens stellige uitspraken voor iemand die vanaf VME nog niet eens een derde van die kaart veroverd heeft. Bovendien doe je dat ook nog eens merendeels met onderhandelen. Wat zorgt er dan voor dat jij een stellige mening hebt over gevechten die je zelf niet voert of waar je nog lang niet aan toe bent?


Ik heb in dit topic niemand gezien die mijn commentaar afgeschoten heeft (zelfs jij niet, want je draait er totaal omheen en speelt ook nu weer op de man). Dusja, ik weet dat vrij zeker, anders was me dat echt wel opgevallen en had Murdo of Miepie of jijzelf mij daar wel op gewezen.

Volgens mij heb ik jouw bewering dat alle gevechten vanaf VME 8 tegen 8 zijn afgeschoten als een kanon op de Mokerhei.
 

DeletedUser8918

Guest
Je gedraagt je anders wel zo. Hoe moet ik uitspraken als "de kaart zal variatie moeten brengen" en "Iets originelers kan echt geen kwaad" dan lezen? Dat zijn nog eens stellige uitspraken voor iemand die vanaf VME nog niet eens een derde van die kaart veroverd heeft. Bovendien doe je dat ook nog eens merendeels met onderhandelen. Wat zorgt er dan voor dat jij een stellige mening hebt over gevechten die je zelf niet voert of waar je nog lang niet aan toe bent?

Omdat ik die gevechten misschien ook graag in eerdere tijdperken zou zien? Het zoveelste legertje van 8 eenheden die een tijdperk hoger zijn dan de jouwe begint me ondertussen een beetje te vervelen.

En inderdaad, die bewering heb je afgeschoten, maar alleen als je mijn opmerking in de meest letterlijke zin van het woord neemt. Gewoon een tweede aanvalsgolf van 8 eenheden is het enige dat gedaan wordt (behalve een wisselend percentage aan bonus)? Als ik jouw laatste post correct interpreteer, komt het bovendien alleen in (of na) Postmodern voor, tja... waar heb je het dan over? Niet alle gevechten, oke, maar dan toch wel de overgrote meerderheid en dan ook nog alleen een aanvalsgolf+bonus? Is dat alles?

Kortom, in de meest letterlijke zin van het woord heb je gelijk, maar wat ik wil zeggen is: De ontwikkelaars kunnen veel meer doen met de legers waar je tegen vecht dan wat nu in het spel wordt gedaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Postmodern ;)

Excuus :) Ik ben zelf nog niet zo ver :)

Het merendeel van de gevechten, bij diegenen die graag vechten, is tegen buren of in GvG. Dus veranderen zou sowieso maar invloed hebben op een fractie van de gevecten.
 

DeletedUser

Guest
Omdat ik die gevechten misschien ook graag in eerdere tijdperken zou zien?

Is dat zo? Ben je daarom bijna alles in die eerdere tijdperken aan het onderhandelen? :wacko:

Het zoveelste legertje van 8 eenheden die een tijdperk hoger zijn dan de jouwe begint me ondertussen een beetje te vervelen.

Nou, dan is het maar goed dat je bijna bij de Industriële kaart bent. Probeer die maar eens vechtend door te komen als je zo graag vecht. Eens kijken of je je dan nog verveelt. Ik durf mijn geld er wel op te zetten dat jij met al je praatjes over vechten die hele kaart niet vechtend veroverd en gewoon weer gaat onderhandelen. Dat verveelt natuurlijk nooit :wacko:


En inderdaad, die bewering heb je afgeschoten, maar alleen als je mijn opmerking in de meest letterlijke zin van het woord neemt.

Ach ja, dat is waar ook. Als jij iets zegt bedoel je iets anders. Leg even uit wat je bedoelt als je stelt "Waarom zijn alle gevechten 8 tegen 8?" Bedoel je dan niet alle, of zit het hem in dat 8 tegen 8?

Gewoon een tweede aanvalsgolf van 8 eenheden is het enige dat gedaan wordt (behalve een wisselend percentage aan bonus)?

Gewoon een tweede aanvalsgolf. Heb jij dat uit ervaring dat je stelt dat dat het enige is dat gedaan wordt? Het zal toch niet zo zijn dat het niet zo gewoon is als jij zegt? :wacko:

Als ik jouw laatste post correct interpreteer, komt het bovendien alleen in (of na) Postmodern voor, tja... waar heb je het dan over? Niet alle gevechten, oke, maar dan toch wel de overgrote meerderheid en dan ook nog alleen een aanvalsgolf+bonus? Is dat alles?

Als jij mijn laatste post correct interpreteert zou je dat kunnen zeggen, maar natuurlijk interpreteer je het niet correct.
 

DeletedUser9480

Guest
Er zit wel iets in dat je "de grote baas" nooit echt verslaat, dat dat wenselijk is dat je dat wel zou ervaren, alleen hoeft het niet zo heel ingewikkeld misschien, met dubbelle levens en speciale krachten en dergelijke...Een stukje sterker dan een normale legereenheid kan natuurlijk ook.
@Varkentje:
- Jouw originele idee omvat niets over 'moeilijk onderhandelen'. Dat je nu aangeeft dat dat wel is, is leuk, maar niet iets waar andere mensen dus vanuit konden gaan. Blijft ook mijn vraag, wat is het voordeel voor mensen die nooit vechten?.

Moet het speciaal moeilijk onderhandelen zijn? De beloningen kunnen ook gewoon anders zijn, bijvoorbeeld, zet je een leger in tegen de lbaas, dan krijg je een legereenheid cadeau en handel je dan krijg je een pakket in de vorm van FP of goederen...
 

DeletedUser8918

Guest
Is dat zo? Ben je daarom bijna alles in die eerdere tijdperken aan het onderhandelen? :wacko:
Het grootste gedeelte onderhandelde ik toen ik nog in de VME/HME zat, daarna heb ik zelden nog onderhandeld omdat ik simpelweg niet zo heel veel meer aan die kaart gedaan heb; ik wil eerst mijn Techtree gelijktrekken aan mijn vooruitgang op de kaart. Misschien als ik straks genoeg (veld)kanonnen heb dat ik weer verder ga. Met slechts LME Kanonnen kom ik niet ver als ik straks op de Industriële kaart moet vechten, of wel? :p

Nou, dan is het maar goed dat je bijna bij de Industriële kaart bent. Probeer die maar eens vechtend door te komen als je zo graag vecht. Eens kijken of je je dan nog verveelt. Ik durf mijn geld er wel op te zetten dat jij met al je praatjes over vechten die hele kaart niet vechtend veroverd en gewoon weer gaat onderhandelen. Dat verveelt natuurlijk nooit :wacko:
Ik ga mijn best doen ^^ . Maar zoals ik net al zei, eerst mijn techtree gelijktrekken, want anders moet ik sowieso onderhandelen; ik wil vuur toch met vuur bestrijden als die kaart is wat hij belooft.


Ach ja, dat is waar ook. Als jij iets zegt bedoel je iets anders. Leg even uit wat je bedoelt als je stelt "Waarom zijn alle gevechten 8 tegen 8?" Bedoel je dan niet alle, of zit het hem in dat 8 tegen 8?
Ik bedoelde "bijna alle" ipv "alle". Ik had dat inderdaad anders moeten verwoorden, daar ben ik het met je eens. Trouwens, t/m Modern heb ik nog gewoon gelijk, zover ik weet?
Gewoon een tweede aanvalsgolf. Heb jij dat uit ervaring dat je stelt dat dat het enige is dat gedaan wordt? Het zal toch niet zo zijn dat het niet zo gewoon is als jij zegt? :wacko:
Tot dusver wel, maar ook omdat iemand dat anders wel had afgeschoten zoals ik al zei en omdat ik t/m Koloniaal nog niets anders heb gezien dan groepjes van 8 eenheden. Er zijn meerdere dingen om op te letten, inclusief jouw gedrag, om te weten of ik wel of niet gelijk heb (of in welke mate).

Als jij mijn laatste post correct interpreteert zou je dat kunnen zeggen, maar natuurlijk interpreteer je het niet correct.
Hoe vaak interpreteren wij elkaars posts correct denk je?
Een van de belangrijkste reden waarom we niet met elkaar in discussie moeten gaan is gewoon dat we onherroepelijk langs elkaar heen gaan praten. Ik stel dan ook voor dat wij onze discussie afbreken, bij deze.

Trouwens, wat ik erg grappig vind is dat Murdocku deze discussie eigenlijk al onnodig gemaakt heeft - de gevechten op de kaart zijn maar een fractie van je totaal aantal gevechten. Het is dan ook niet de moeite waard om hier iets aan te veranderen - het hele idee betreft slechts een suggestie om in het achterhoofd te houden als nieuwe kaarten worden gemaakt. Denk aan dat gebied onder Koloniaal wat - zover ik weet en mij door meerdere spelers verteld is - permanent onder de wolken blijft zitten, de Toekomst en wat daarna komt, misschien nieuwe Bonusgebieden voor Ijzertijd en LME als de ontwikkelaars zich vervelen (waar je via bootjes naartoe kunt, want ook deze gebieden liggen aan zee)...
 

DeletedUser

Guest
Het grootste gedeelte onderhandelde ik toen ik nog in de VME/HME zat, daarna heb ik zelden nog onderhandeld omdat ik simpelweg niet zo heel veel meer aan die kaart gedaan heb

Dus je vecht nooit op de kaaart en dan kom je met de uitspraak "Het zoveelste legertje van 8 eenheden die een tijdperk hoger zijn dan de jouwe begint me ondertussen een beetje te vervelen.". Wat verveelt je dan precies? Het er naar kijken en niet vechten? Wil je misschien andere plaatjes?


Ik bedoelde "bijna alle" ipv "alle". Ik had dat inderdaad anders moeten verwoorden, daar ben ik het met je eens.

Nee joh. Dat is bijna hetzelfde en had ik gewoon moeten zien.

Hoe vaak interpreteren wij elkaars posts correct denk je?

Om eerlijk te zijn, ik die van jou constant met als resultaat dat je meestal iets heel anders had willen zeggen en dan gaat draaien.


Een van de belangrijkste reden waarom we niet met elkaar in discussie moeten gaan is gewoon dat we onherroepelijk langs elkaar heen gaan praten.

Nee hoor. Ik reageer precies op wat jij zegt, waarna jij je in allerlei bochten gaat wringen. Misschien is het probleem juist wel dat jij je in discussies mengt waar je kennis van en inzicht in het spel duidelijk te kort schieten. Het is natuurlijk niet handig om allerlei uitspraken over vechten te doen terwijl je niet vecht. Beetje de slager die de bakker gaat vertellen hoe hij brood moet bakken.
 
Is vechten op de industriële kaart dan moeilijk? Ik onderhandel zelden. ( Alleen als het moet voor events. )
Ik heb heel de industriële kaart veroverd met vechten. Ik gebruikte daarvoor alleen industriële eenheden met ongeveer 25% bonus en een beetje schurken. Ligt dat dan aan mijn tactieken? Ik moet dan wel een briljante oorlogsleider zijn, zoals die generaal in het noorden van de industriële kaart het zegt. Wat mijn idee betreft, ik werk er volop aan! Even brainstormen over de mogelijke nadelen... Na de halloweenactie zal ik een verbeterde versie van het idee posten. Nog kritiek hierop? Ik heb dus geen moeite met vechten op de kaart, en die tactiek ga ik nooit veranderen.

Varkentje2001
 

DeletedUser8918

Guest
Ik moet misschien iets specifieker zijn in mijn woorden, en tegelijkertijd iets minder in absoluten spreken. Dat klopt. Daar moet ik aan werken, zoals jij ook aan je gedrag werkt.

Het is ook zo dat je zelf graag op zeer specifieke details in gaat, vaak ook dát nog in details (waardoor je de essentie van een post mist), en omdat we daardoor allebei te specifiek zijn knalt dat op elkaar in een discussie die uiteindelijk volkomen nergens over gaat en totaal irrelevant is.

@Varkentje: Lijkt me niet echt moeilijk, maar ik moet het doen met LME eenheden. Dat gaat best een klus worden. :p
 

DeletedUser

Guest
Daar moet ik aan werken, zoals jij ook aan je gedrag werkt.

Huh?

Het is ook zo dat je zelf graag op zeer specifieke details in gaat, vaak ook dát nog in details (waardoor je de essentie van een post mist)

Ja, dat zal het zijn.

en omdat we daardoor allebei te specifiek zijn knalt dat op elkaar in een discussie die uiteindelijk volkomen nergens over gaat en totaal irrelevant is.

Eureka. Je hebt het opgelost!

Was dat nu zo moeilijk?
 

DeletedUser4100

Guest
Het is ook zo dat je zelf graag op zeer specifieke details in gaat, vaak ook dát nog in details (waardoor je de essentie van een post mist), en omdat we daardoor allebei te specifiek zijn knalt dat op elkaar in een discussie die uiteindelijk volkomen nergens over gaat en totaal irrelevant is.
Een oplossing
Er bestaat ook op dit forum een negeer lijst.:) Heel handig; berichten van spelers die je negeert worden voor je afgeschermd.
@Varkentje, die generaal was ook niet heel moeilijk, vind ik. Die Mexicaan in het zuiden vind ik zelf een
heel ander verhaal. Tenminste de latere provincies van hem.;) In latere tijden heb je andere eenheden
met andere speciale vaardigheden. Het is handig om je tactieken up to date te houden en rekening te
houden met de vaardigheden.:) Zo schiet bv. de rail gun alles weg en zijn drones immuun voor artillerie,
hoewel dat niet geldt tegen rail guns. Magnetrongeweren zijn weer uitstekend tegen stealth tanks, maar
zwak tegenover ultra AP's en drones. Het is maar een tip.

==================

On topic, als ik je goed begrijp. Is je idee om sommige vijandige heersers/grondbezitters
in de laatste sec. van hun thuisprovincie te plaatsen als een soort eenheid met unieke
eigenschappen en vaardigheden. Wat weer de verhaallijn enorm ondersteund en het
spelplezier verbeterd.
 

DeletedUser4527

Guest
normaal zou zo een topic al lang gearchiveerd geweest zijn ...... @kansloos
 

DeletedUser

Guest
Ik geef elk idee een gelijke kans, aangezien ik vind dat ik niet in mijn eentje kan bepalen dat een idee niet goed is.

Ik zal dit topic morgen archiveren, als je een verbeterde versie hebt dan kun je deze in een nieuw topic plaatsen Varkentje.
 
Bovenaan