Generaal

Biervent

Actief lid
Om het maar even officieel te doen,
Het zou naar mijn inzicht een goed idee zijn om een generaals functie in te voeren bij de gilde strijdperken.
Dit om meer georganiseerde opmarsen te hebben tijdens de strijd, en dat niet iedereen zijn eigen weg kan volgen.
Dit kan in eerste instantie bij de leiding van een gilde gelegd kunnen worden, en deze kan eventueel anderen machtigen.
Het kan ook zo zijn dat een gilde iedereen daar de vrijheid in geeft zodat iedereen naar hartenlust kan aanvallen. Maar ik weet zeker dat er gilden zijn die wat meer gestructureerd willen aanvallen.
Als dit idee pertinent door de ontwerpers/beheerders wordt afgewezen hoop ik dat het ook snel bij de afgekeurde sectie komt. Dan hoeven we het er niet meer over te hebben ook.
 

DeletedUser13612

Guest
Om een gilde zonder deze functie een voor op gestelde strategie te laten volgen, is een helse job, er zitten altijd cowboys tussen die zich van afspraken niets aantrekken.
Dus mijn steun heb je.
Voor grotere gildes kunnen de generaals rechten misschien voor een aantal personen gelden, kwestie van geen hiaten in het spel te krijgen.
In de GE kan ook niet iedereen een level openen, dus zo onlogisch zou deze functie niet zijn.
 

DeletedUser13612

Guest
Je kunt toch gewoon afspraken maken met elkaar?
Dit kan zeker en dit werkt enkel als ieder lid dat speelt overtuigd is dat dit de beste methode is.
Bij ons is dit nu vrij goed aan het lukken, maar echte controle hierover is moeilijk, diegene die de lijnen uitzet kan niet constant toezien wat er gedaan wordt.
 

DeletedUser6877

Guest
Betere optie is een uitgebreider log bij de Gildestrijdperken, typisch foe dat ze iets introduceren zonder een afgewerkt product te leveren. We wachten ook nog altijd op een beter logboek bij de Gildekas.
 

DeletedUser13614

Guest
Betere optie is een uitgebreider log bij de Gildestrijdperken, typisch foe dat ze iets introduceren zonder een afgewerkt product te leveren. We wachten ook nog altijd op een beter logboek bij de Gildekas.

Enkel al een overzicht van wie er effectief aan het vechten is zou al helpen, maar je moet er maar naar gaan vissen. Vooral als je dan een deal hebt met een andere gilde en 1 of andere kwiet in jou gilde heeft het niet gelezen en zit die dan aan te vallen...
 

Biervent

Actief lid
Wordt echt tijd dat er iets komt in deze richting. Er zijn inderdaad een aardig aantal "kwieten" die op meerdere werelden actief zijn en niet meer de moeite nemen om berichten te lezen. Ze veroorzaken inderdaad nogal eens chaos en achteraf zijn ze "hun" gilde niet tot dienst.

Dus met klem; een "generaal" die mag bepalen waar aangevallen wordt en niet iedereen maar in het wilde weg.
 

DeletedUser13614

Guest
Wordt echt tijd dat er iets komt in deze richting. Er zijn inderdaad een aardig aantal "kwieten" die op meerdere werelden actief zijn en niet meer de moeite nemen om berichten te lezen. Ze veroorzaken inderdaad nogal eens chaos en achteraf zijn ze "hun" gilde niet tot dienst.

Dus met klem; een "generaal" die mag bepalen waar aangevallen wordt en niet iedereen maar in het wilde weg.

Die "generaal" zou ik niet nemen, want als die "generaal" met een RL-life probleem zit, dan zit je daar met je gilde zonder aanvalsopties. Er moet wel degelijk iets komen om het soepeler te laten lopen in sommige delen (overzicht, wie er mag bouwen (niet alleen leiders) en dergelijke), maar ja goed wij doen er nu toch niets meer mee dus voor ons niet echt meer nodig :p
 

DeletedUser13612

Guest
Een generaal kan worden aangeduid door de gilde leiding, hoeft hier geen lid van de leiding te zijn, deze functie geld gedurende 1 GS en moet gekozen zijn voor een nieuwe GS start.
Best iemand nemen die heel regelmatig speelt, die een beetje strategisch inzicht heeft en durft te sturen, als het nodig is.
Iemand, die op voorhand, weet dat RL mogelijk iemands inzet deze periode zal beperken, zal best passen voor deze functie.
Als dat plots gebeurd zou er uitzonderlijk een nieuwe moeten kunnen aangesteld worden, de oude wordt dan voor een bepaalde tijd op non-actief gezet, ik zou zeggen 24 uur, die om misbruik van een uitzonderingsregel te beperken.

Zou zoiets een mogelijke oplossing zijn en vooral toe te passen zijn?
 

DeletedUser13612

Guest
of je maakt je gildegenoten gewoon duidelijk dat ze de mail lezen, werkt voor ons helemaal prima
In sommige gilden lukt dat, bij andere heb je er die ofwel kort van geheugen zijn, of niet lezen en dan helpt het ook niet om te vragen om hun mail te lezen, deze vraag is per mail, we zitten ook met teveel app-spelers om dit via de gildechat te doen.
Zolang er niet kan gezien worden, wie deze kwiet of kwieten zijn, helpt de hele gilde er over aanspreken niet.
Wat helpt het als we met een gilde van 21, ingesloten door 2 andere grotere gilden, gaan vechten op verschillende provincies.
Bij ons zijn er 1 of meerdere die graag aanvallen starten, of doorzetten waar meer te verliezen valt dan te winnen, wat we ook proberen.
Ik vermoed dat dit niet alleen bij ons het geval is.

Ik ben het wel eens, dat het zo zou moeten kunnen.
In de GE moet je ook de juiste toestemming hebben om een level te openen
 

Wildstorter

Actief lid
Als ik het idee nu goed begrijp wijs je 1 iemand aan die aanvallen op een sector in mag zetten en de rest moet dan volgen.

Aangezien de sectoren (voor wat ik heb gezien) zo ongeveer om de 4,5 uur van eigenaar wisselen zal deze persoon dus verder geen leven mogen hebben of hij haalt iedereen van het gilde op zijn/haar hals omdat die niet vooruit kunnen. Zie je een mooie sector waarvan 4 leden weten dat deze echt wel een mooie toevoeging zou zijn dan gaan die zitten wachten op de generaal en is de kans misschien al weg door een ander gilde.

Ik denk dat je hier meer problemen mee gaat krijgen dan dat er ergens een verdwaald vlaggetje van jouw kleur met een 5 op de teller staat. Overigens staan er hier constant verdwaalde vlaggetjes maar als iemand daar een reden voor heeft is dat toch prima, zolang de prioriteit sectoren maar collectief behaald worden. En dat krijg je heel makkelijk voor elkaar door even te communiceren wat het doel is, vragen van anderen netjes te beantwoorden en de input van iedereen hierin mee te nemen,

Maar zolang er ook een optie is "Geen Generaal, wij zijn beter af zonder." dan mag je van mij toevoegen wat je wilt.
 

DeletedUser13612

Guest
ja maar in de GE kost het een bak goederen en een belegering starten op de GS kost niks
Bij ons gaat elk level open op dag 1.
Als je groot en sterk bent kost dat niets, ons heeft het nu een gebied gekost met een gebouw, als die doldrieste aanval er niet geweest was hadden we dit waarschijnlijk een aantal dagen langer kunnen houden, nu moeten we dit telkens gaan heroveren en dit gaat ons ook veel kosten, strijd van 21 tegen 78.
Mogelijk donderen we nu uit goud en aangezien de laatste plaats in goud nog steeds meer oplevert dan de eerste in zilver, kan dit ook als een verlies gerekend worden, enkel omdat, mogelijk, 1 persoon dacht, we zullen eens iets anders dan gevraagd gaan doen.
 

DeletedUser13612

Guest
Als ik het idee nu goed begrijp wijs je 1 iemand aan die aanvallen op een sector in mag zetten en de rest moet dan volgen.

Aangezien de sectoren (voor wat ik heb gezien) zo ongeveer om de 4,5 uur van eigenaar wisselen zal deze persoon dus verder geen leven mogen hebben of hij haalt iedereen van het gilde op zijn/haar hals omdat die niet vooruit kunnen. Zie je een mooie sector waarvan 4 leden weten dat deze echt wel een mooie toevoeging zou zijn dan gaan die zitten wachten op de generaal en is de kans misschien al weg door een ander gilde.

Ik denk dat je hier meer problemen mee gaat krijgen dan dat er ergens een verdwaald vlaggetje van jouw kleur met een 5 op de teller staat. Overigens staan er hier constant verdwaalde vlaggetjes maar als iemand daar een reden voor heeft is dat toch prima, zolang de prioriteit sectoren maar collectief behaald worden. En dat krijg je heel makkelijk voor elkaar door even te communiceren wat het doel is, vragen van anderen netjes te beantwoorden en de input van iedereen hierin mee te nemen,

Maar zolang er ook een optie is "Geen Generaal, wij zijn beter af zonder." dan mag je van mij toevoegen wat je wilt.
In grotere gilden en hogere divisies kan dit ook een generale staf zijn, meerdere personen met deze functie.
Dit was maar een ideetje, als de gilde goed samenwerkt, laat iedereen generaal zijn, voor mijn part.
Ik zie het als hulpmiddel voor deze gilden, zoals die bij ons, waar er stoorzenders tussen zitten.

Na een GS bespreken wij ook het resultaat en wat we kunnen verbeteren, er zijn er altijd die dit niet nodig vinden, mogelijk zelfs niet lezen, communicatie werkt niet als niet iedereen er aan deelneemt, of op zijn minst er notie van neemt.

Ik zou het ook liever zonder nog eens een extra functie toewijzing spelen, maar als niet iedereen op dezelfde lijn zit en niet communiceert hierover, is er iets dwingend nodig.
In onze gilde van 21 zijn we met 4 die hier het meest mee bezig zijn, 7 tot 8 anderen volgen ons hierin, dit weten we, van 3 of 4 zijn we niet zeker en over deze hebben we geen controle of zicht wat ze en waar ze actief zijn.
 

Wildstorter

Actief lid
Dan zit je nu sowieso in een lastig parket omdat niet alle neuzen binnen de groep dezelfde kant uit staan. Je zou een mail kunnen sturen waarbij iedereen reageert met "gelezen en begrepen". Degene die dat niet doen kun je dan uit je gilde zetten, kost misschien een paar leden maar als je echt vooruit wil dan houden die je toch alleen maar tegen. Dan zal de rest ook wel gaan begrijpen wat er nodig is om te kunnen blijven. En ja, alles in een groep groter dan 2 personen wordt iedere keer moeilijker om onder controle te houden en, bij verdeeldheid, zelfs onmogelijk.

Denk dat je de 3 of 4 spelers liever kwijt dan rijk zou moeten zijn, ook voor henzelf wel, het is geven en nemen binnen de groep en zij zitten duidelijk in een groep die niet bij hen past. Daarmee zeg ik niet dat ze niets kunnen en misschien in een grotere of nog kleinere groep zelfs beter tot hun recht komen.
Maar als je van die personen geen antwoord krijgt op vragen dan blijf je ze als wildcard in je gilde houden en zonder consequenties vinden die het al lang best. Op andere spelwerelden zit ik ook bewust in een gilde zonder strenge eisen, die kan ik toch niet waarmaken en aan de andere kant zit ook niet de hele tijd op mails te wachten die ik dan zou moeten lezen. Dus no hard feelings als ze niet reageren maar optreden als leiding van je gilde.

Overigens blijf ik bij mijn standpunt dat het voor mij geen toevoeging is maar als het een optie is en geen verplichting heb ik er ook geen problemen mee.
 

Biervent

Actief lid
ja maar in de GE kost het een bak goederen en een belegering starten op de GS kost niks
Het zou zomaar eens een bestand/ niet aanvalsverdrag kunnen kosten.
Deze personen lezen echt niet de mail, of het maakt ze niets uit. En je weet ook niet wie het zijn.
De "generaal" hoeft echt niet één persoon te zijn. Het mogen er ook meerdere zijn waarvan je al weet dat deze op een lijn zitten. maar het haalt wel een deel "domme" en/of "ongeoorloofde" acties weg.
 

Wildstorter

Actief lid
Ik denk dat een logboek inderdaad beter zou zijn, dan heb je veel meer inzage in alles en niet alleen controle over een situatie. Je kunt dan daarna je boefjes aanspreken op hun gedrag.
 
Bovenaan