Geneestijd (on)afhankelijke eenheden

Wil je in het legerbeheer de genezingstijd van eenheden zien?

  • Ja

    Stemmen: 15 65,2%
  • Nee

    Stemmen: 8 34,8%

  • Totaal aantal stemmers
    23
  • Enquête gesloten .

DeletedUser10488

Guest
Poll samenvatting: In het legerbeheer de genezingstijd van eenheden tonen. Dit is nu zichtbaar in de barak voor afhankelijke eenheden, maar niet terug te vinden voor onafhankelijke eenheden.

Voor het uitgebreide idee, zie de rest van deze post.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Motivatie

Bij afhankelijke eenheden kan men in de barak reeds zien hoelang het duurt voordat de eenheid terug volledig genezen is, tenminste als je op dat moment geen andere eenheid aan het trainen bent. Ben je een eenheid aan het trainen of gaat het om een onafhankelijke eenheid dan kan je dit niet zien. Nochtans is dit bij momenten wel handig om je volgende aanval in te plannen.

Beschrijving
In het legerbeheer, wanneer je met je muis over een eenheid gaat krijg je in de info ook 'genees deze eenheid' te zien met daarbij de prijs in diamanten om deze volledig te genezen. Hierbij kan de tijd worden geplaatst dat nog nodig is voordat de eenheid volledig genezen is.

Nadeel
Is extra berekende info dat moet worden weergegeven wat een impact heeft op de server al zal deze volgens mij verwaarloosbaar zijn. Voor de spelers zelf denk ik dat er geen nadelen aan verbonden zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Wat jij wil kan niet. Van een onafhajkelijke eeenheid worden slechts 20 portretten getoond en de gewonde komen achteraan en dus buiten beeld.
 

DeletedUser10488

Guest
Wat ik wil kan wel:
1. Wanneer er minder dan 20 eenheden zijn (de selectie kan kleiner worden gemaakt met filters)
2. Voor de troepen die nog steeds in je aanvallend leger staan

Wanneer je meer dan 20 van een bepaalde eenheid hebt staan lijkt de geneestijd nogal irrelevant aangezien je voldoende "reserve" hebt. Wanneer je bv. maar 5 van een bepaalde eenheid hebt die alle 5 gewond zijn is de geneestijd plotseling wel van belang om te weten wanneer je volgende aanval kan vertrekken.
 

DeletedUser

Guest
Wat ik wil kan wel:
1. Wanneer er minder dan 20 eenheden zijn (de selectie kan kleiner worden gemaakt met filters)

Ik heb meer dan 1000 schurken. Kan jij even uitleggen welke filters ik daar dan voor moet gebruiken?

2. Voor de troepen die nog steeds in je aanvallend leger staan

Ik vecht in GvG. Moet ik dan steeds na iedere aanval notities maken voor ik opnieuw aan een gevecht begin en als ik dat doe, hoe weet ik dan nog na een paar gevechten welke waarde bij welke gewonde eenheid hoort?

Wanneer je meer dan 20 van een bepaalde eenheid hebt staan lijkt de geneestijd nogal irrelevant aangezien je voldoende "reserve" hebt.

Maakt dat dan jouw idee niet irrelevant?

Wanneer je bv. maar 5 van een bepaalde eenheid hebt die alle 5 gewond zijn is de geneestijd plotseling wel van belang om te weten wanneer je volgende aanval kan vertrekken.

Waarom is het van belang? Waar is de brand dat je zo'n haast hebt? Dat volgende gevecht wacht wel op je.
 

DeletedUser

Guest
Wat jij wil kan niet. Van een onafhajkelijke eeenheid worden slechts 20 portretten getoond en de gewonde komen achteraan en dus buiten beeld.
Als je 1000 gezonde en 1 gewonde schurk hebt, dan worden 20 gezonde en 1 gewonde schurk getoond. Je kunt die gewonde schurk dus altijd zien, filters of niet.
Met zulke aantallen zal het je niet veel uitmaken, maar heb je maar een paar van een soort waar je mee aan wilt vallen dan zou het een ander verhaal kunnen zijn. Het idee is niet specifiek op schurken of grote spelers gericht (juist niet)

Zijn er nog anderen die hier een mening over willen geven?
 

DeletedUser

Guest
Als je 1000 gezonde en 1 gewonde schurk hebt, dan worden 20 gezonde en 1 gewonde schurk getoond. Je kunt die gewonde schurk dus altijd zien, filters of niet.

En als ik 979 gezonde schurken heb en 21 gewonde?

Met zulke aantallen zal het je niet veel uitmaken, maar heb je maar een paar van een soort waar je mee aan wilt vallen dan zou het een ander verhaal kunnen zijn. Het idee is niet specifiek op schurken of grote spelers gericht (juist niet)

Het is een idee waar je al heel snel niets meer aan gaat hebben. Zeker nu je bij GE ook behoorlijk wat eenheden krijgt. Dat geld dus ook voor kleine spelers.
 

DeletedUser10486

Guest
Volgens mij kan je de geneestijd al vrij goed inschatten aan het aantal rode puntjes. Dit idee is dus vrij overbodig.


En, "Dat geldt" is met dt - Foei taalmeester!!!!
 

DeletedUser5889

Guest
En als ik 979 gezonde schurken heb en 21 gewonde?
Dan krijg je onzinnig 20 gezonde en 20 gewonde schurken te zien krijgt. Wat voor nut heeft dat nu? Je kunt max. 8 eenheden in je leger zetten, dus 8 gewonde schurken is meer dan voldoende voor die extreem zeldzame keer dat je eens gewonde eenheden wilt gebruiken.

Doordat er nog steeds geen schurkentabblad is - zucht - moet je naar rechts scrollen om je schurken te zien en meestal scroll je te ver waardoor je tussen je gewonde schurken eindigt. Zit gewoon slecht in elkaar.
 

DeletedUser5889

Guest
Zet de filter op een tijdperk waar je verder geen units van hebt ;)
Dank je. Hele nuttige tip. Dan zal ik maar even eenheden gaan verwijderen om dat voor elkaar te krijgen.
En dan gelijk ook maar drummers en vaandeldragers wegmikken, anders zitten die ook weer in de weg. En laat ik de kampioenen ook maar weggooien, want anders moet ik nog extra filteren op lichte eenheden.

Ow, en het is natuurlijk ook erg handig dat FoE dit filter onthoud. NOT!
 

Mr.Quib

Actief lid
Dank je. Hele nuttige tip. Dan zal ik maar even eenheden gaan verwijderen om dat voor elkaar te krijgen.
En dan gelijk ook maar drummers en vaandeldragers wegmikken, anders zitten die ook weer in de weg. En laat ik de kampioenen ook maar weggooien, want anders moet ik nog extra filteren op lichte eenheden.

Ow, en het is natuurlijk ook erg handig dat FoE dit filter onthoud. NOT!
Wauw, wat ben jij goed in sarcasme :cool:

Zou die drummers en vaandeldragers inderdaad maar wegdoen, wat moet je met die rommel?
 

DeletedUser5889

Guest
Er zit nu een telletje op het aantal eenheden, dat volgens mij al behoorlijk wat performance problemen veroorzaakt in het legerbeheer. Ik ben bang dat dit idee het alleen maar erger maakt. Ik stem maar tegen...risico op performance verslechtering is me te groot (zeker omdat deze feature een minimale toegevoegde heeft; je kunt toch al in je barakken kijken?)
 

DeletedUser

Guest
Deze poll loopt nog 8 dagen. Even een post om hem weer bovenin de lijst te krijgen.
 

DeletedUser

Guest
Je kunt bij onafhankelijke eenheden niet in de barakken kijken. Die hebben namelijk geen barakken ;)
 

DeletedUser

Guest
Deze poll loopt nog 2 dagen. Zijn er nog mensen die willen stemmen?
 
Bovenaan