gelijkwaardig aanvallen en plunderen

Beste forumleden,

Is het niet eerlijker dat wanneer je wilt aanvallen en plunderen je dit alleen maar kan doen tegen leden uit het zelfde tijdperk?
Je kunt je bijna onmogelijk verdedigen tegen de "grote jongens / meisjes"

alvast veel dank voor uw medewerking

Grouster
 

Graecus 002

Actief lid
Buurten zijn normaal opgedeeld volgens tijdperk. In de ideale wereld zit je dus alleen samen met leden uit je eigen tp. Echter zijn er een paar dingen waar je rekening mee moet houden:

- Op een nieuwe wereld zijn er nog niet genoeg spelers per tp, waardoor er grote verschillen kunnen zijn. (enkel op F, maar is ook al beter dan enkele maanden geleden)
- Mensen kunnen overgaan van tp, waardoor ze een/twee of zelfs drie tp hoger kunnen zitten (meer is ook mogelijk, maar heel extreem)
- Soms komt het gewoon niet uit, je kan geen buurten van 15 mensen maken...

Sowieso duurt het maar twee weekjes, tenzij je met de bovenste situatie te maken hebt... En, natuurlijk kan dit zinnetje niet ontbreken: plunderen hoort nu eenmaal bij het spel ;-)
 

nietje52

Actief lid
Je verdedigen is sowieso een illusie in dit spel.
Concentreer je op aanval/verdediging van je aanvallende leger en berust in het feit dat je af en toe een paar goederen/fp kwijt raakt.
Dan heb je een veel leukere tijd.
En op tijd innen helpt ook.
 

Felair

Actief lid
Je hebt niet echt een keuze als je de GE bijvoorbeeld vechtend wil uitspelen, dan moet je wel aan de grootse gebouwen werken voordat je naar hogere tijdperken gaat. Dus blijven hangen en aan je basis werken is dan wat mensen doen anders loop je gewoon bepaalde dingen mis in het spel.
Maar niet iedereen boeit dat natuurlijk je hebt ook mensen die een leuk stadje bouwen qua looks en het verder niets uitmaakt. Het is een spel van keuzes :)
 
Met ruim 20 miljoen punten in het zelfde tijdperk verblijven als iemand met ruim 1 miljoen en dan wat de goliath uithangen, is een voor mij verwerpelijke en amorele handeling.
Smaken en stijlen verschillen blijkbaar
 

Felair

Actief lid
Je moet je vooral niet blindstaren op die punten hoor dat zegt echt niet zoveel behalve misschien hoe hoog de grootse gebouwen zijn en hoeveel iemand gevochten heeft enz.

De beste verdediging is sowieso op tijd innen, verder is allemaal gewoon volgens de spelregels waarvan er overigens maar weinig zijn die iets zeggen over hoe het gespeeld mag worden(alleen dat je geen dubbel accounts mag hebben denk ik? lees ze niet zo vaak door eerlijk gezegd xD). Dus ja lekker blijven hangen mag gewoon en tenzij die persoon actief in zijn verdediging investeert is de kans groot dat je bij hem/haar er ook doorheen komt want punten zeggen dus niet veel.

Overigens is dit draadje wel redelijk ok als je vooruit kan in het Engels: https://forum.us.forgeofempires.com...-and-plundered-and-what-to-do-about-it.17132/

Enige waar ik het zelf absoluut niet mee eens ben is stadverdediging bouwen, en dat doe ik zelf dus ook niet, probeer wel op tijd te innen of als ik van te voren weer dat het niet lukt zet ik een stadschild aan bijvoorbeeld. En gaat het een keer fout jammer dan het blijft een spel :)
 

nietje52

Actief lid
Ik zat donderdag nog in toekomst waar veel spelers blijven hangen omdat het zoveel fijner vecht dan de volgende tijdperken.
Ik werd daar constant aangevallen en als ik niet op tijd inde ook geplunderd.
Toen ik wist dat ik de hele dag niet kon innen heb ik alles van de weg gehaald behalve de arc.
Je verzint zo je eigen trucjes :)
 

Felair

Actief lid
Ehh of dat nou zo slim is nietje.. de keuze tussen een dag volledige oogst missen of een mindere oogst hebben omdat mensen je plunderen, dan ga ik voor het laatste hoor :)
 

nietje52

Actief lid
Mijn oogst was klaar om 8 uur smorgens.
Ik kon niet eerder inloggen dan 5 uur smiddags.
7:30 de boel los gegooid.
Ik heb niks gemist hoor.
 
meestal enkele in een tijdperk die aanvallen en hoe meer rechts hoe meer aangevallen bij de buren.
investeer in een goed aanvals leger en lap het zelfde terug. verdediging in dit spel is waardeloos tegen mensen met lvl> 60 aanvalsgebouwen...
door te plakken in eeuwen vertraag je u voorruitgang maar met wat sterke aanvalsgebouwen is het spel toch eenvoudiger snel door de eeuwen rushen zorgt ook dat je geen goede fundamenten hebt beter een goede basis en dan hoger...
 
Met ruim 20 miljoen punten in het zelfde tijdperk verblijven als iemand met ruim 1 miljoen en dan wat de goliath uithangen, is een voor mij verwerpelijke en amorele handeling.
Smaken en stijlen verschillen blijkbaar

Punten zeggen niks over je aanvalskracht of verdediging. En amoreel nogal liefst. Ik sluit me in dit geval aan bij nietje, berust je in het feit dat je af en toe wat kwijtraakt en maak je niet zo druk. Het zijn maar pixels he. En FoE is sowieso geen hardloopwedstrijd, zal je een dagje later de goederen voor een tech bij elkaar hebben, dat maakt echt niet zo heel veel uit hoor.
 
Bovenaan