Geld of goederen geproduceerd door GG ook met bonus belasten (FOE-22846)

Munten en voorraad bonus van GG's ook gebruikbaar op andere GG's


  • Totaal aantal stemmers
    20
  • Enquête gesloten .

DeletedUser2943

Guest
Binnen het spel zijn een aantal Grote Gebouwen die (o.a.) geld en of goederen produceren. Die bedragen/hoeveelheden zijn echter, vooral als je het spel al wat langer speelt, vrij karig. Ik merk ook dat bij mijn keuze om een GG neer te zetten een dergelijke bonus mij totaal niet boeit. Zo produceert mijn Chateau Frontenac op level 10 nu 51.260 munten/24hr. Een koopflatgebouw levert mij per 24hr 73.840 (ongemotiveerd) of 147.680 (gemotiveerd) op. En dat terwijl de oppervlakte minder dan de helft is.
Dit 'probleem' is echter makkelijk op te lossen. Laat de bonus van GG (zoals de Basiliek van San Marco, de Pharos en de RAH) ook meetellen voor de geproduceerde goederen/geld de GG. Dan zou mijn Frontenac opeens meer dan 171.000 opleveren. Dan begint dat toch interessanter te worden.


Opsomming van het idee , de Bonussen van GG's zoals San marco , pharoas en royal albert ook toepassen op andere GG's
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser7909

Guest
Ik vind dit al een beter idee dan het idee om de GG's mee te laten groeien met je tijdperk.
 

DeletedUser1623

Guest
Binnen het spel zijn een aantal Grote Gebouwen die (o.a.) geld en of voorraden produceren. Die bedragen/hoeveelheden zijn echter, vooral als je het spel al wat langer speelt, vrij karig. Ik merk ook dat bij mijn keuze om een GG neer te zetten een dergelijke bonus mij totaal niet boeit. Zo produceert mijn Chateau Frontenac op level 10 nu 51.260 munten/24hr. Een koopflatgebouw levert mij per 24hr 73.840 (ongemotiveerd) of 147.680 (gemotiveerd) op. En dat terwijl de oppervlakte minder dan de helft is.
Dit 'probleem' is echter makkelijk op te lossen. Laat de bonus van GG (zoals de Basiliek van San Marco, de Pharos en de RAH) ook meetellen voor de geproduceerde voorraden/geld de GG. Dan zou mijn Frontenac opeens meer dan 171.000 opleveren. Dan begint dat toch interessanter te worden.

Sorry, maar de primaire bonus van de Frontenac levert toch echt heel wat meer per 24 uur op dan de 147,680 munten van je gemotiveerde huizen, die schijn je in de vergelijking met munten uit huizen even te zijn vergeten ;)

De primaire bonus bepaalt namelijk de keuze om een GG wel of niet neer te zetten, de secundaire bonussen (extra tevredenheid, munten, voorraden) zijn een leuk extraatje maar meer ook niet.

Toen GG's geïntroduceerd werden werd jou idee al voorgesteld (zelfs nog een hele discussie over geweest) maar de ontwikkelaars vonden het geen goed idee en daarom is het ook nooit ingevoerd en ik betwijfel dat ze van gedachten zijn veranderd :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Cornelis H

Actief lid
Binnen het spel zijn een aantal Grote Gebouwen die (o.a.) geld en of goederen produceren. Die bedragen/hoeveelheden zijn echter, vooral als je het spel al wat langer speelt, vrij karig. Ik merk ook dat bij mijn keuze om een GG neer te zetten een dergelijke bonus mij totaal niet boeit. Zo produceert mijn Chateau Frontenac op level 10 nu 51.260 munten/24hr. Een koopflatgebouw levert mij per 24hr 73.840 (ongemotiveerd) of 147.680 (gemotiveerd) op. En dat terwijl de oppervlakte minder dan de helft is.
Dit 'probleem' is echter makkelijk op te lossen. Laat de bonus van GG (zoals de Basiliek van San Marco, de Pharos en de RAH) ook meetellen voor de geproduceerde goederen/geld de GG. Dan zou mijn Frontenac opeens meer dan 171.000 opleveren. Dan begint dat toch interessanter te worden.

Je kan er ook voor kiezen om ze gewoon allemaal neer te zetten dan grijp je nergens naast en kun je nemen waar denkt dat je recht op hebt.
Wil je weten of je alle GG's wel kunt plaatsen moet je in mijn stad kijken de laatste komt mogelijk net na nieuw jaar.
 

DeletedUser

Guest
Je vergelijkt appels met peren. Je kan een GG niet met zoiets als een huis vergelijken. Een GG heeft een dubbele bonus, waarbij de tweede bonus bijzaak is. Je zet hem ook niet neer vanwege de tweede bonus.
 

DeletedUser

Guest
Je vergelijkt appels met peren. Je kan een GG niet met zoiets als een huis vergelijken. Een GG heeft een dubbele bonus, waarbij de tweede bonus bijzaak is. Je zet hem ook niet neer vanwege de tweede bonus.

nee, maar bij sommige GGs zet je hm ook niet neer voor zn eerste bonus, simpelweg omdat de bonus niet hoog genoeg is, of omdat hij achterhaald is door nieuwere GGs

Voor deze GGs is een buff mijns inziens nodig, want het lijkt me niet de bedoeling van de spelmakers dat je GGs niet neerzet omdat ze te slecht zijn, daarvoor doe je teveel moeite om ze te verzamelen.
 

DeletedUser

Guest
nee, maar bij sommige GGs zet je hm ook niet neer voor zn eerste bonus, simpelweg omdat de bonus niet hoog genoeg is, of omdat hij achterhaald is door nieuwere GGs

Voor deze GGs is een buff mijns inziens nodig, want het lijkt me niet de bedoeling van de spelmakers dat je GGs niet neerzet omdat ze te slecht zijn, daarvoor doe je teveel moeite om ze te verzamelen.

Ik geloof niet dat verzamelen nu met die help knop nog echt veel moeite kost :p

Je hoeft ze toch ook niet allemaal neer te zetten? Het is een keuze die mede beinvloed wordt door veranderingen in het spel. De overwinningstorens hebben er voor gezorgd dat mijn Colosseum de deur uit ging. Mijn Notre Dame had ik al eerder afscheid van genomen. Door de help knop en de keuzes die gemaakt worden, is het nu weer een optie die terug te plaatsen en afscheid te nemen van wat cultuurgebouwen. Het hele spel is een puzzel en daar horen die GG's ook bij zoals ze zijn. Daarvoor hoeven ze niet opgewaardeerd te worden.

Volgens mij zijn GG's ook niet achterhaald door nieuwere GG's, maar zijn juist die nieuwere minder waard. Ik zou nu zo een Innovation Tower neer kunnen zetten, maar waarom zou ik? Voor de inwoners in ieder geval niet, want daar heb je huizen voor en die leveren ook nog munten. Voor de fp's dan? Lijkt mij ook niet. Hij levert net zo veel als Hagia en het kost een stuk minder die omhoog te brengen. Het is gewoon puzzelen, rekenen en keuzes maken.

Ik ben wel benieuwd welke GG's jij dan achterhaald vindt door een nieuwe GG die minimaal hetzelfde of beter levert.
 

DeletedUser

Guest
Ik ben wel benieuwd welke GG's jij dan achterhaald vindt door een nieuwe GG die minimaal hetzelfde of beter levert.

colosseum en notre dame is bij vrijveel iedereen de deur uitgevlogen, weet ook dat veel dat kan space needle neerzetten hem gewon niet neerzet door te weinig bonus vergeleken met ruimte+fp inzet, deze vooral de 2 eerste is veel te groot en veel te weinig bonus op beide eerste en 2'e, of wat meer tevredenheid of kleine boost met uitbetaling
 

DeletedUser6867

Guest
Zoals ik het zie zal als dit idee erdoor komt elke stad minimaal een San marco voor de munten bonus moeten hebben staan en of een pharoas of royal albert hall. Nu zal dit in vele steden al zo zijn waarschijnlijk.

Op zicht is het idee geen slecht idee maar zoals Slayer aangeeft zet je een GG voor de primaire bonus en soms voor de secondary bonus (ikzelf ben iemand die voor veel forge punten wil gaan en heb elke forgepunt gevende GG staan).

Ik ga er denk ik maar een poll op gooien om te zien hoe de rest erover denkt.
 

DeletedUser5428

Guest
Goed idee, maar zelfs met die bonussen blijft het te weinig. Als de Notre-Dame nu 5x zo veel voorraden geeft, dan is het nog niet waard die te zetten. Dan krijg ik de pakweg 2500 FP's die nodig zijn om dat ding naar niveau 10 te helpen nog steeds liever in een andere GG.
 

DeletedUser6867

Guest
En dit idee heeft meer dan 75% behaald en word dus goedgekeurd.

FOE-22846
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan