gebouwen uit inventaris kunnen gebruiken in bouwmenu

Als je nu je stad wil verbouwen kan je niet de gebouwen gebruiken die in je inventaris staan. Daardoor is het lastig om je stad te verbouwen. Mijn voorstel is om dan ook dat als jij je stad wil verbouwen ook de gebouwen kan neer zetten die in je inventaris staan. Op het moment dat jij je stad wil opslaan krijg je dan te zien welke gebouwen je niet meer plaatst. Daar zou dan bij kunnen staan of je die gebouwen weer in je inventaris wil hebben of dat je die definitief wil verwijderen.
Wat vinden jullie van dit idee?
 
slecht idee,je kan toch ook gwn een plaats overlaten voor een gg? stel je wilt een rotonde zetten gwn als je je stad herbouwt een plekje van 3x3 overlaten zo moeilijk is dat toch niet?
 
Beste Belg, heb jij wel is je hele stad verbouwd? het gaat niet om 1 gebouwtje neer zetten, maar je hele stad verbouwen waarbij je meerder gebouwen wil plaatsen. Dan is dus passen en meten

Beste Mattie, daarom zet ik er ook bij dat alle gebouwen die je over houd ineen lijst komen te staan waarbij je kan kiezen om ze weg te doen, of een opslag kit te gebruiken
 
@herman als je meerdere gebouwen moet zetten hou je toch gwn meer plekjes over?
En nee heb mijn dorp nog nooit verbouwd heb zelfde dorp nu in ot als in ijzertijd
 

DarthRonin

Actief lid
Denk dat de meeste spelers al dolblij zijn dat die verbouw optie er überhaupt is.
Hoe denk je dat we dit vroeger deden in de tijd dat het er nog niet was?

Het deel van de lijst met gebouwen die niet meer in je dorp passen is in principe al aan de orde.
Als je dorp klaar is zie je in het menu wat je over hebt en dit kun je dan in je oude dorp weghalen en vervolgens het dorp bevestigen.
Ondertussen kun je met stukken weg de randen markeren van gebouwen die in je inventaris staan zodat je die ruimtes vrij houdt.

Wat je aan kaart zijn "problemen" waar redelijk makkelijk omheen te werken is met de beschikbare opties.
Denk dat er andere punten zijn die dan eerder aandacht vragen, zoals het laten zien of een gebouw aangesloten is op een weg of niet, dan kan soms weleens voor verrassingen zorgen en is al meerdere keren aangekaart in het idee/suggestie forum.
 
Bovenaan