gebouw voor onderhandelingen bij GSP

kaluha

Lid
Ik speel sinds kort in de GSP en ik doe dat met name door te onderhandelen.
Ik vind dat heel leuk, maar ik vind de verhouding van hoeveel goederen je kwijtraakt buiten proporties. Ik begrijp dat er al enige compensatie is door elke gewonnen onderhandeling met 2 punten te belonen, maar de verhouding is scheef.
Ik zat op een gegeven moment (ja, ik was flink aan het spelen) op zoveel tegenstand dat ik 50 goedjes per beurt kwijtraakte. En dat is dus 50 goedjes per gok
... dus minimaal 150 goedjes om de score 2 punten omhoog te krijgen.
Legereenheden raken gewond, een aantal herstellen daarna weer, maar ik raak telkens alles kwijt.
Ik vind de GSP leuk, maar ik zie niks terug van een gebouw of zo die het makkelijker maakt als je veel onderhandelt.
Daarnaast is het bijna onmogelijk om zonder diamanten te kunnen spelen. Ik ben redelijk goed in dit spel maar binnen 3 beurten met 8 verschillende goederen, 5 plekken raden, is erg moeilijk.

Ik vraag me af of er ook prijzen zijn die je kunt winnen als beloning door veel te spelen in de GSP, waardoor het onderhandelen makkelijker wordt in de gsp. Bijvoorbeeld een bonusgebouw of zo.
Of is dat er misschien al? Ik win nu alleen maar toernooifragmenten.
Of anders net zoals bij de gide-expeditie de mogelijkheid creeeren om extra beurten te krijgen, of dit in een gebouw te stoppen wat je kan winnen of zo?
 
Leuk om te zien dat er ook anderen zijn die onderhandelen. Ik onderhandel ook, maar eerlijk gezegd wordt het me bij 3 a 4 goederen al te gortig. We bouwen ook gebouwen waardoor je langdurig weinig goederen nodig hebt. Maar als ik zoals gisteren 2 gebieden inneem ben ik al gauw richting de 200 goederen per soort kwijt. Voor 10 verschillende dus bijna 2000 goederen. Vechten werkt dan inderdaad efficiënter en goedkoper, aangezien ik goederen niet zo gigantisch hard opstapel dat ik dit iedere keer kan doen.

Ik vind de onderhandelmogelijkheden bij GS prima, alleen wordt het veel kostbaarder zodra er meer dan 5 verschillende goederen worden gevraagd. Met 5 haal ik het vaak in 1 keer, soms in 2, maar met 6 kan het gebeuren dat je 8 keer onderhandeld en nog niet heb gewonnen. En ik heb idd ook niet de massa diamanten dat ik iedere keer 10 stuks inzet voor een extra beurt. Dat heb ik bij de Japanners al heel wat gedaan en dat was me veel te duur.
Om iets meer evenwicht te krijgen zou ik idd zeggen: Doe maximaal 5 verschillende goederen per onderhandeling of geef de mogelijkheid om in de taveerne een beurt extra te kopen. Het kost je nog steeds zat, maar dan kan je weer net dat stapje extra zetten t.o.v. teamgenoten.
 
Bovenaan