Fp terugtrekken uit GG

wil je de optie om forgepunten terug te kunnen trekken bij inactieve spelers?

  • Ja

    Stemmen: 9 56,3%
  • Nee

    Stemmen: 6 37,5%
  • Het maakt mij niet uit.

    Stemmen: 1 6,3%

  • Totaal aantal stemmers
    16

JellyBeansTasty

Nieuw lid
iedereen kent het gedoe wel, forgepunten die je nooit meer terugziet omdat de desbetreffende speler waar je hebt gestort niet meer speelt. een lange waslijst met grootse gebouwen waar je aan help. allemaal met 1fp van toen je net begonnen was, of honderden kostbare forgepunten in de DvA van een speler die niet meer speelt.

mijn suggestie:

de mogelijkheid om forgepunten terug te trekken bij grootse gebouwen van spelers die inactief zijn (bij wijze van 4 dagen, of een week)

met de komst van deze functie:
- de mogelijkheid om forgepunten vast te zetten in een gg van een andere speler, degene die stort kan deze vastzetten. (in verband met fp cross, en het voorkomen van oplichting hiervan)

- de teruggetrokken fp komt terug in de balk (als het zakjes was gingen spelers natuurlijk op makkelijke wijze hun fp omzetten)


ik hoop dat iedereen hierin meestemt, want niemand vind het leuk om permanent duizenden fp kwijt te zijn aan spelers die niet meer spelen :)

MVG, Mrs JellyBeanstasty <3
 

Graecus 002

Actief lid
- de teruggetrokken fp komt terug in de balk (als het zakjes was gingen spelers natuurlijk op makkelijke wijze hun fp omzetten)

MVG, Mrs JellyBeanstasty <3

Tijdens mijn inning stop ik dus alle fp per 100 in een gebouw, daarna trek ik deze terug. Komen ze allemaal in m'n balk en heb ik geen last van fp-limiet...

Verder een leuk idee, dat er toch nooit zal komen. Een investering is en blijft een investering, je weet niet of je er iets voor terug zal krijgen...
 

SonnyWeg

Actief lid
Ik ben voor het idee, maar wel met een paar aanpassingen:

1) Niet bij 4 dagen inactiviteit, maar bij 6 maanden. Iemand die 4 dagen niet online is geweest is namelijk niet meteen inactief.
2) Na 6 maanden inactiviteit worden GG van spelers automatisch "gesloten" voor investeerders. Deze gaat weer open zodra de speler weer actief wordt en/of een fp in de eigen GG stort.
3) Bij 6 maanden inactiviteit van de speler hoeft de storter niet zelf de fp terug te trekken, maar worden deze automatisch door inno teruggestort.
4) Deze fp komen niet in de balk, maar gewoon in de inventaris. Als men 6 maanden moet wachten dan zal men deze methode niet gebruiken om fp om te zetten in pakketjes. Daar komt bij dat men met een 1.9 sowieso het risico niet zal nemen om in een vreemde GG te storten voor de pakketjes.
5) Ter verduidelijking: men krijgt alleen de gestorte fp terug en niet de beloning x arcbonus van een plaats.
 
Ik ben sowieso voor het idee om je forge punten uit een gebouw te kunnen trekken. Of een speler nou actief is of niet maakt mij niets uit.
 

nietje52

Actief lid
Automatisch terugstorten bij verwijdering stad als de speler een jaar niet is geweest lijkt mij wel fijn.
Fp kunnen terugtrekken is waanzin.
 

Felair

Actief lid
Snipen/vullen bij iemand zonder afspraak is nou eenmaal risicovol. Meestal win je/gaat het goed maar soms ook niet, shit happens het hoort erbij.

Bij account verwijderden is nog iets voor te zeggen, maar ook daar kom je al snel in een grijs gebied want als pietje eerst heel zijn stad leeg maakt en dus alle GGs verwijderd vis je alsnog achter het net.

Lekker laten zoals het is dit vind ik. Bij mensen die hun account verwijderen is het nooit voor iedereen eerlijk. En al het andere is misbruik te makkelijk uiteindelijk. Je maakt zelf de keuze ergens fp weg te zetten dus is eventueel verlies, net zoals de eventuele winst, voor je eigen rekening.
 

nietje52

Actief lid
Bij mij is het een gildelid dat plotseling gestopt is dus geen snipe.
P2 in een hoge GG en alles van de weg afgehaald.
Maar ik ben het wel met je eens hoor :)
 

Felair

Actief lid
Pff zuur inderdaad nietje en behoorlijk asociaal vind ik. Wel de tijd nemen effe in te loggen en even je weg te onderbreken maar niet effe netjes afvullen zodat je andere niet benadeeld getuigd niet echt van teamspirit :(
 

53 K-Aman

Actief lid
eerlijk gezegd denk ik niet dat de spelers die door inactiviteit uit het spel verdwijnen nu echt interessante gebouwen hebben on Fp's in te stoppen, het Zeusstandbeeld levert zelfs op nivo 10 niet veel beloning op. Persoonlijk investeer ik fix in de gebouwen van die spelers die bovenaan mijn vriendenlijst staan en waaraan ik via de taveerne direct kan zien of ze actief zijn. Ze spelen vaak al heel lang en hebben idioot grootse gebouwen staan, die ik zelf niet zou plaatsen. De investeringen hebben tot nu toe geloond.

Fp's terugtrekken zou een naar kantje kunnen krijgen: stel je hebt mega punten gestort, stond lang op 1 en iemand stort meer dan jij met weinig kans je daar overheen kan, Haal je dan je punten terug?
 
Bovenaan