FP pakketten in 10voud zelf creeren

Wil je FP pakketten samen kunnen voegen tot grotere FP pakketten?

  • Ja

    Stemmen: 30 73,2%
  • Nee

    Stemmen: 11 26,8%

  • Totaal aantal stemmers
    41
  • Enquête gesloten .

DeletedUser10212

Guest
Poll samenvatting: De mogelijkheid om FP pakketten samen te voegen tot grotere FP pakketten. 10x2, 10x 5 en 10x10.

Voor het uitgebreide idee, zie de rest van deze post.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Zoekfunctie gebruikt maar geen eerdere voorstellen/ideeën gevonden in deze vorm.

Beschrijving van het idee:
Dit is een uitbreiding voor het 'Krijg forgepunten' venster naast je FP balk.
We hebben nu 2, 5 en 10 FP pakketten. Het zou handig zijn om een knop te hebben om die FP pakketten om te vormen in grotere FP pakketten. Wat ik daarmee bedoel is het volgende:
Stel je hebt deze aantallen:
2 FP: in inventaris: 62
5 FP: in inventaris: 27
10 FP: in inventaris: 45

Dan komt er een knopje onder de 'gebruiken' knop met de naam 'converteer'. Nu kan je je bestaande FP pakketjes omzetten naar pakketten van 20, 50, en 100 FP.
1x klikken is 1x omzetten. Elke FP grootte heeft zijn eigen knop. Dus bovenstaande inventaris wordt dan na 1 keer klikken op de 3 converteer knoppen:
2 FP: in inventaris: 52 --- 20 FP: in inventaris: 1
5 FP: in inventaris: 17 --- 50 FP: in inventaris: 1
10 FP: in inventaris: 35 --- 100 FP: in inventaris: 1

Als je op de 'converteer' knop drukt wordt meteen 10x van dat FP pakket in mindering gebracht en 1 groter FP pakket toegevoegd aan je inventaris.

Wat je dus krijgt zijn 6 extra knoppen, 3 voor 'converteer', en 3 voor 'gebruiken' van de 20, 50 en 100 FP. De normale 'gebruiken' knoppen van de 2, 5 en 10 FP blijven gewoon bestaan.


Motivatie:
Nu zijn er alleen FP pakketjes van 2, 5 en 10 FP. Die 10 FP wordt het vaakst gebruikt om in een GG te stoppen. Als een speler 1200 FP (meer of minder) wilt toevoegen aan een GG (dit is geen fictie, dit gebeurt echt) dan moet de speler 120 keer heen en weer klikken tussen het FP scherm en de GG. Dit maakt het onnodig lang en vervelend.

Zelfde geldt voor de 2 FP pakketjes. Stel je hebt 150x 2 FP pakketjes, dan blijf je, onnodig veel, klikken tussen GG scherm en FP scherm.

Met bovenstaande idee wordt dit probleem verholpen. In plaats van 120x klikken hoef je nu nog maar 12x te klikken.


Nadelen:
Geen, voor zover ik kan bedenken. Je hebt zelf in de hand of je je pakketjes wilt converteren of niet.


Samenvatting:
Zelf grotere FP pakketten maken die het toevoegen aan GG's makkelijker en sneller maakt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser7815

Guest
super idee!
maakt mij in principe niet uit wat voor update er komt, als er maar een mogelijkheid is om sneller fp's te kunnen storten.
 

DeletedUser

Guest
Nadeel is dat je de geconverteerde pakketten alleen kan gebruiken voor GG's. Gebruik je ze ergens anders voor dan loopt je teller steeds vol. Zeker met de kritiek op de A|rc lijkt het mij niet bevorderlijk het droppen van grote aantallen fp's ook nog eens makkelijker te maken. Ga maar lekker zitten klikken.
 

DeletedUser10212

Guest
Nadeel is dat je de geconverteerde pakketten alleen kan gebruiken voor GG's. Gebruik je ze ergens anders voor dan loopt je teller steeds vol.
Geconverteerde pakketten kan je ook gebruiken voor je tijdslijn lijkt me.
Dat je tijdslijn volloopt gebeurt toch wel, is het niet door dit, dan is het wel door het oogsten van je CDM, CC en je stadhuis.
Dat zou geen nadeel moeten zijn.
 

DeletedUser

Guest
Dat is het wel. Nu heb ik de mogelijkheid om te zorgen dat het niet gebeurt. Na jouw idee niet meer. Bovendien moeten er ook nog eens 3 extra knoppen worden toegevoegd. Daar zijn ze niet zo gek op.
 

DeletedUser10111

Guest
Ik zou liever 10FP willen kunnen splitsen in 2x5FP, dan kan ik 10FPs uitgeven zonder dat de balk gereset wordt.

@OP:
Waarom heb je grotere FP pakketten nodig als je toch alleen maar in grotere aantallen wil kunnen storten? Het is net zo efficient om de bovengrens van de balk op te tillen tot bij 50 of 99FP (waarbij net als nu, je bij >= 10 geen nieuwe FPs meer krijgt), zodat je de balk voller kunt maken. Je moet bij je voorstel nu ook klikken om eerst een groter pakket te maken, gooi het in plaats daarvan direkt in de balk.
 

DeletedUser10212

Guest
Bovendien moeten er ook nog eens 3 extra knoppen worden toegevoegd. Daar zijn ze niet zo gek op.
Oh? Ik wist niet dat je in het developer team zat van Innogames?

Trouwens, door mijn idee loopt die hele balk niet eens vol. Want de fp's gaan direct de GG in, en niet zoals jij zegt eerst de fp balk in. Zoals dat nu ook al werkt.

@MR24rtc35gh
Dat is een totaal ander idee, wat volgens mij ook al eens is voorgesteld en van de baan geschoven is.
 

DeletedUser

Guest
Oh? Ik wist niet dat je in het developer team zat van Innogames?

Erger nog, ik kan lezen en lees soms wel eens op dit forum de berichten.

Trouwens, door mijn idee loopt die hele balk niet eens vol. Want de fp's gaan direct de GG in, en niet zoals jij zegt eerst de fp balk in. Zoals dat nu ook al werkt.

Dit zal een schok voor je zijn, maar niet alle spelers gebruiken die pakketten voor GG's.
 

DeletedUser10212

Guest
Dit zal een schok voor je zijn, maar niet alle spelers gebruiken die pakketten voor GG's.
Tijdslijn en GG's. Geen idee waar je nog meer je pakketjes in stopt?

Even voor de duidelijkheid, wat je blijkbaar niet helemaal begrijpt, dus zal het nog een keer uitleggen:
Als je de pakketjes converteert naar grotere pakketjes, dan blijven die in je inventaris staan. (zoals ook nu het geval is met de 2, 5 en 10 FP pakketjes) Als je naar een willekeurige GG gaat en daar een fp pakket in wilt storten, dan gaat dat direct in je GG. Het gaat dus niet eerst in je FP balk en daarna in je GG. Test maar eens met een 2 FP pakketje.

Dus de hele:
Nadeel is dat je de geconverteerde pakketten alleen kan gebruiken voor GG's. Gebruik je ze ergens anders voor dan loopt je teller steeds vol.
Nu heb ik de mogelijkheid om te zorgen dat het niet gebeurt. Na jouw idee niet meer.
Is hier niet van toepassing op.

En ook die reden kan je niet handhaven in je eigen stad want je hebt een Cape staan van lvl 13. Dat is dus ook 13 FP en 3 FP meer dan dat je FP balk aankan.

En dan nog blijft de keuze aan de speler zelf om het wel of niet te gebruiken, in jouw geval gebruik je het dus niet. En gebruik je gewoon de standaard 2, 5, en 10 FP pakketjes. En degenen die een enorme berg aan FP pakketjes hebben die gebruiken deze optie wel.

Zo simpel is het.
 

DeletedUser

Guest
Ik stop fp pakketjes in mijn teller (of fp balk zoals jij het noemt), die ik dan weer kan gebruiken om mee te handelen, om bij te dragen aan een GG in de steigers, in mijn techtree en noem maar op. Die pakketten staan niet alleen in mijn inventaris, want bij de optie om te kopen krijg ik dan ineens 9 verschillende opties te zien. Ze staan op meerdere plaatsen in het spel.

De keuze is aan de speler, maar dat wil nog niet zeggen dat er steeds meer opties voor die speler moeten komen. Ik heb het niet zo op al die ideeën om het spel maar makkelijker te maken voor de "luie" spelers. Als jij zo nodig in 1x 1200 fp wil spenderen, dan moet je er maar moeite voor doen. Waarom zouden spelers nu met gemak met grote pakketten een Arc moeten kunnen oppompen?

Die Cape die er staat level ik trouwens zodra er een extra fp op mijn teller bijkomt, zodat ik geen fp verlies.


Overigens is er al een idee doorgegeven om je fp balk op te laten lopen naar 50. Dat maakt jouw huidige idee toch wel wat overbodig. Zeker omdat een verhoging naar 50 een stuk makkelijker te realiseren zal zijn.
 

DeletedUser10212

Guest
Bedankt voor je mening.

Iemand anders nog commentaar?
 

DeletedUser3976

Guest
Zeker.
Ik vindt het n héél goed idee T.

Alleen lees ik :
Want de fp's gaan direct de GG in, en niet zoals jij zegt eerst de fp balk in. Zoals dat nu ook al werkt.
Als je naar een willekeurige GG gaat en daar een fp pakket in wilt storten, dan gaat dat direct in je GG. Het gaat dus niet eerst in je FP balk en daarna in je GG. Test maar eens met een 2 FP pakketje.
Volgens mij moet je toch eerst die fp in je balk gooien om ze uit te kunnen geven. Of begrijp ik je dan verkeerd? Als ik naar n GG ga heb ik geen optie om direct uit mn inventaris te storten.


Ga maar lekker zitten klikken.
Pffff.

Nu heb ik de mogelijkheid om te zorgen dat het niet gebeurt. Na jouw idee niet meer.
De verantwoordelijkheid om te zorgen dat het niet gebeurd ligt bij de spelers zelf.

Kan ik me voorstellen, al kan de balk nu ook al 11 bevatten, dus technisch gezien hebben ze het gedrag al.
Het is technisch zeker mogelijk...als ik 1 bazaar. dan mn CdM en dan mn Cape achter elkaar oogst heb ik 20 fp in mn balk staan. :)

"luie" spelers
Pffff.
 

DeletedUser10212

Guest
Volgens mij moet je toch eerst die fp in je balk gooien om ze uit te kunnen geven. Of begrijp ik je dan verkeerd? Als ik naar n GG ga heb ik geen optie om direct uit mn inventaris te storten.

Als je naar een willekeurige GG gaat, dan heb je rechtsonderin een vak staan met de naam: 'Besteed forgepunten' als je dan klikt op het gele knopje met het witte plusje, dan kom je in je FP inventaris terecht. Als je dan op de knop 'Gebruiken' klikt, dan gaan deze meteen in je GG, zonder tussenkomst van je FP balk.
 

DeletedUser

Guest
Bij dezen ook op dit idee een poll. Zie de openingspost voor het idee.
 

Markus

Actief lid
Nadeel is dat je de geconverteerde pakketten alleen kan gebruiken voor GG's. Gebruik je ze ergens anders voor dan loopt je teller steeds vol. Zeker met de kritiek op de A|rc lijkt het mij niet bevorderlijk het droppen van grote aantallen fp's ook nog eens makkelijker te maken. Ga maar lekker zitten klikken.

van 10fp pakketten loopt je teller ook meteen vol.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan