Forum > Wiki > Fandom > Kenniscentrum > Support > Discord?

Tigertjheu

Actief lid
Normaal was het forum dé plek voor info en dan kon je nog terecht op de wiki en de fandomsite voor wat meer info, maar tegenwoordig is dit verdeeld?
Discord nl is dood, forum is veel rustiger en als er nieuws op is staat er de helft op, de andere helft staat op het kenniscentrum wat onderdeel is van het supportgebied? En dan is er nog meer info op de wiki maar niet helemaal duidelijk dus daarnaast is er nog een fandomwiki....
Wat is de bedoeling dan? Want ik zie er geen enkele logica in..
 

Arsenal

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Fandom wiki is geen onderdeel van de platvormen die InnoGames gebruikt.

Waar we voorheen inderdaad de aankondigingen op het forum plaatsen, wordt dit sinds begin dit jaar officieel op het kenniscentrum geplaatst. Op deze plek staan ook de relevante artikelen bijgevoegd die nuttig kunnen zijn. Wat op het kenniscentrum staat vermeld, staat ook op de wiki vermeld.
Daarnaast gebruiken veel gamers het Discord platvorm, hierin slaan we een weg in om te moderniseren. Discord zal in de toekomst een belangrijker platvorm worden.


Dus even kort samengevat:
  • Aankondigingen komen op het kenniscentrum te staan.
    • Dit wordt zowel op het forum, discord en ingame kort samengevat
  • belangrijke informatie staan op de wiki en in het kenniscentrum
 

Tigertjheu

Actief lid
Maar waarom is er dan nog de wiki als op het kenniscentrum dezelfde informatie staat en daar ook naar verwezen wordt? Kan die butten net zo goed weg en weer plaats maken voor het forum.
Op dit moment is nog niet echt te zien dat veel gamers discord gebruiken. Ik hoor vaker een irritatie dat het die kant op gaat en zeker onder de 30 plussers. In welke manier zal discord belangrijker worden? En hoe zorg je ervoor dat je spelers niet buitensluit? Aangezien het een ander platform is.
 

L Cypherus90

Actief lid
Maar waarom is er dan nog de wiki als op het kenniscentrum dezelfde informatie staat en daar ook naar verwezen wordt? Kan die butten net zo goed weg en weer plaats maken voor het forum.
Op dit moment is nog niet echt te zien dat veel gamers discord gebruiken. Ik hoor vaker een irritatie dat het die kant op gaat en zeker onder de 30 plussers. In welke manier zal discord belangrijker worden? En hoe zorg je ervoor dat je spelers niet buitensluit? Aangezien het een ander platform is.
Er zullen meer spelers discord gebruiken dan dat er spelers naar het forum komen. Of op zen minst hetzelfde aantal.

De wiki is veel handiger als het kenniscentrum. Tis niet omdat jij het niet gebruikt dat het weg moet...
 

Tigertjheu

Actief lid
Waar baseer je dat op?
Fijn dat de wiki dan handiger is, Arsenal schrijft net dat er op de wiki dezelfde informatie staat. Waarom op 2 plekken dezelfde informatie? Dat is waar het mij om gaat. En ik zeg niet dat wiki weg moet. Maar m.i. is er wel erg veel locaties voor informatie en is elk spel erbij gebaat dat de informatie op één centraal punt te vinden is.
 

L Cypherus90

Actief lid
Waar baseer je dat op?
Fijn dat de wiki dan handiger is, Arsenal schrijft net dat er op de wiki dezelfde informatie staat. Waarom op 2 plekken dezelfde informatie? Dat is waar het mij om gaat. En ik zeg niet dat wiki weg moet. Maar m.i. is er wel erg veel locaties voor informatie en is elk spel erbij gebaat dat de informatie op één centraal punt te vinden is.
Je hebt duidelijk nog geen opzoekingswerk gedaan naar het kenniscentrum. Daar staat idd alles op maar gewoon de topics. Dus niet handig qua zoekwerk.

Hoe meer plaatsen, hoe meer mensen ze kunnen bereiken.

En je hebt duidelijk de discord nog niet bezocht als je zegt dat er weinig volk op is.
 

Tigertjheu

Actief lid
Ik weet genoeg van het spel dus hoef gelukkig niks op te zoeken. En hoezo hoe meer plaatsen hoe meer ze kunnen bereiken? ëén centrale plek bereik je met alle info de meeste spelers lijkt mij..

Vragen en hulp, 12 dagen niks gebeurd, vandaag toevallig iemand die vrienden zoekt.
Discussie is op 18 dagen gebruikt, van de 80 dagen dit jaar.
Bugmeldingen al 3 weken niet gebruikt
Bekende fouten nog nooit gebruikt
Off-topic sinds 21 februari niet meer in gebruik
Event discussie nog nooit gebruikt
Event feedback nog nooit gebruikt
Quantem invasie feedback nog nooit gebruikt
 

L Cypherus90

Actief lid
Waarom is het dan een probleem voor u als je het toch niet gebruikt? Dit is echt zagen en klagen om te zagen en klagen...
 

Arsenal

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Maar waarom is er dan nog de wiki als op het kenniscentrum dezelfde informatie staat en daar ook naar verwezen wordt? Kan die butten net zo goed weg en weer plaats maken voor het forum.
Op dit moment is nog niet echt te zien dat veel gamers discord gebruiken. Ik hoor vaker een irritatie dat het die kant op gaat en zeker onder de 30 plussers. In welke manier zal discord belangrijker worden? En hoe zorg je ervoor dat je spelers niet buitensluit? Aangezien het een ander platform is.
Er is ooit een plan bedacht om bepaalde platvormen te vervangen. Maar tot op heden zijn die plannen op de langere baan geschoven. Zolang de platvormen er zijn, plaatsen we het op beide. Als spelers een ticket aanmaken, kunnen ze ook op basis van de gegeven informatie (onderwerp) bepaalde artikelen vinden die relevant kunnen zijn.

De Kennisbank zal nu meer gebruikt gaan worden voor aankondigingen, zoals al eerder vermeld.
 
Bovenaan