Forge punten in een GG stoppen heeft weinig zin als....

DeletedUser

Guest
Je niet bij de bovenste drie (vijf) eindigt. Mensen die 1 of twee forge punten doneren krijgen niets, dus dat kun je maar beter niet meer doen lijkt me.
Verder krijgt de winnaar automatisch een voorsprong bij het volgende level (hij/zij krijgt een groot gedeelte van z'n forge punten terug) Dus voor de anderen is er dan geen beginnen meer aan. Eigenlijk zouden de winnaars dus uitgesloten moeten worden van het volgende level in dat gebouw zodat anderen ook aan de bak kunnen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Ik vind van niet, want je wordt niet verplicht om die grote hoeveelheid weer in het GG te steken, sommige mensen kiezen wel voor om dat te gaan doen.

Groetjes.
 

DeletedUser1869

Guest
Als je vervolgens ook een deel van de blauwdruk krijgt die je al had, heeft het weinig zin als je ook niets met dubbelen kan, behalve ooit 2x hetzelfde GG te bouwen.
 

DeletedUser1869

Guest
Dan snap ik niet waarom je dubbelen kan krijgen. Ik snap dat ze er een uitdaging van willen maken om een GG te krijgen, maar en vrijwel nooit een blauwdruk krijgen als je motiveert (doe ik dagelijks 100x), en alleen een blauwdruk krijgen als je kwa FP investering bij de 1e 3-5 komt, en ook nog dubbelen krijgen waar je niets mee kunt, maakt het krijgen van een GG er niet leuker op. Ik heb ergens gelezen dat ze eventueel ooit een ruilhandel willen invoeren bij een nieuwe update, maar had dan de mogelijkheid om dubbelen te krijgen er nog niet in gedaan.
 

Seconddream

Actief lid
Dan snap ik niet waarom je dubbelen kan krijgen. Ik snap dat ze er een uitdaging van willen maken om een GG te krijgen, maar en vrijwel nooit een blauwdruk krijgen als je motiveert (doe ik dagelijks 100x), en alleen een blauwdruk krijgen als je kwa FP investering bij de 1e 3-5 komt, en ook nog dubbelen krijgen waar je niets mee kunt, maakt het krijgen van een GG er niet leuker op. Ik heb ergens gelezen dat ze eventueel ooit een ruilhandel willen invoeren bij een nieuwe update, maar had dan de mogelijkheid om dubbelen te krijgen er nog niet in gedaan.

Meer informatie kun je vinden door hier te klikken en dan de laatste post te lezen.
Hopelijk helpt het je met wat antwoorden. :)
 

DeletedUser3704

Guest
Het is niet alleen jammer dat je dubbele krijgt maar als je als beloning 3 blauwdrukken krijgt daar ook 2 of 3 dubbele bij (kunnen) zitten.
 

DeletedUser1869

Guest
Ja, helaas is het niet zo dat je alleen degene die je nog niet hebt kunt krijgen, je krijgt gewoon random 1 (of3) van de 9, maar gelukkig wordt er wel wat geregeld, alleen blijft de vraag wanneer dit komt. Ik zelf ben me weer gaan richten op me tech tree, daarnaast doe ik mijn best met motiveren/opknappen om blauwdrukken te krijgen.
 

DeletedUser

Guest
Meer informatie kun je vinden door hier te klikken en dan de laatste post te lezen.
Hopelijk helpt het je met wat antwoorden. :)

Dit maakt het alleen maar erger: door na engelengeduld en veel fp in upgraden te stoppen wordt je beloond met een afnemende kans op de juiste ontbrekende stukjes blauwdruk en een toenemende kans op waardeloze dubbels... lekker is dat :)

De simpelste oplossing is mi de dubbels eruit halen tot het moment dat je ze kan ruilen...
En het argument dat het fout gaat met het script en dus dat het programmeertijd kost is de grootst mogelijk kul... wij worden getracteerd op iets waar wij als spelers tijd in steken en wat uiteindelijk ook niet dat brengt wat de gedachte is. Als je de gebruikers serieus neemt dan zou IG voordat ze een dergelijke feature introduceren ook hiermee rekening mogen houden en anders als een stagnatie niet kan worden voorkomen beslissen introductie uit te stellen. Lijkt me een eenvoudige vorm van klantvriendelijkheid. En werkelijk tot het moment dat dit allemaal een beetje functioneert koop ik GEEN diamanten meer....


Edit: 100en fp verder en ik heb 9 stukjes van het deal castle... helaas van 1 stukje 3 en van 1 2 exemplaren :p dus nog altijd 3 tekort...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Ja, helaas is het niet zo dat je alleen degene die je nog niet hebt kunt krijgen, je krijgt gewoon random 1 (of3) van de 9, maar gelukkig wordt er wel wat geregeld, alleen blijft de vraag wanneer dit komt. Ik zelf ben me weer gaan richten op me tech tree, daarnaast doe ik mijn best met motiveren/opknappen om blauwdrukken te krijgen.

Ik denk dat er 'iets' komt als je er niets meer aan hebt ;)
 

DeletedUser4094

Guest
Ik vind het ook wel jammer dat niet gewoon iedereen die iets in een groots gebouw investeerd er niet gewoon iets voor terug krijgt. en niet alleen de top 5.
 

DeletedUser

Guest
De spelers die forge punten stoppen in andermans gebouwen zijn oliedom.
Want je geeft een andere speler alleen maar voordeel.
Wat kan lijden tot een onoverwinnelijk leger en dat je uiteindelijk zonder moeite verslaat.

Je moet vaak meer forge punten in leggen dan dat je terug krijgt.
En een blauwdruk krijg je als je mensen opknapt,dus gratis en voor niks.

Dus mensen zie dit als een tip en doe er wat mee.

gr marcus
 

DeletedUser1869

Guest
Ik steek alleen forge punten in gebouwen van leden van mijn gilde. En nu ik zelf een Pharos heb staan, komen diezelfde mensen mij helpen ook al hebben zij er zelf niets aan. Met jou oproep zorg je alleen maar voor dat niemand zijn GG afkrijgt en je zelf al je FPs er maar in moet steken om hem op maximaal niveau te krijgen. Het klopt dat je blauwdrukken ook via motiveren en opknappen krijgt, maar dit is maar eens in de zoveel keer. Ik knap ga vrijwel elke dag mijn hele gilde (60+ leden) en buurt (70+) af en soms krijg ik 3 blauwdrukken, maar vaker helemaal niets. En als je er al een krijgt is het net van een ander gebouw dan wat je graag compleet wilt of je krijgt een dubbele.
 

DeletedUser

Guest
Ik vind het ook wel jammer dat niet gewoon iedereen die iets in een groots gebouw investeerd er niet gewoon iets voor terug krijgt. en niet alleen de top 5.

Ik heb al ondervonden als je wil investeren je altijd wel iets krijgt, ofwel moet je echt héél weinig investeren of maar laat beginnen. Als je van in het begin mee bent dan lukt het wel.
 

DeletedUser1869

Guest
Precies. Als de top 5 niet meer in te halen is, begin er dan niet aan. En als je eenmaal gaat spenderen en je wilt iets krijgen, moet je ook mee blijven gaan. In het begin 10 FP erin stoppen en daarna niets meer, grote kans dat 5 anderen je inhalen en jij niets krijgt. Het ligt dus volledig aan jezelf als je niets nuttigs voor je FP terugkrijgt.
 

DeletedUser2835

Guest
Meest vervelende vind ik nog dat ik m'n forge punten ook nodig heb voor technologieën en gg te gelijk
 

DeletedUser

Guest
Meest vervelende vind ik nog dat ik m'n forge punten ook nodig heb voor technologieën en gg te gelijk

Dat is inderdaad een moeilijke keuze. Ik heb de keuze genomen voor GG te gaan, en nu ben ik terug bezig met mijn technologieën. Ik denk, omdat ik een tijdje heb stilgestaan daardoor, aan het einde van Koloniale kom als het nieuwe tijdperk er is :)
 

DeletedUser2835

Guest
Ik doe af en toe een puntje naar technologieën en grootste gedeelte naar GG
 

DeletedUser1869

Guest
Ik heb een tijdje FP gestopt in GGs van gildegenoten, waarmee ik enkele blauwdrukken heb gekregen en uiteindelijk mijn Pharos heb kunnen bouwen. Nu ik eindelijk een GG bezit, is het voor mij minder belangrijk, dus kan ik me weer focussen op verder gaan met technologie. Zit aan het eind van late middeleeuwen, dus binnenkort bereik ik het Koloniale tijdperk.
 
Bovenaan