Feedbacktopic Gildekampioenschappen

DeletedUser10186

Guest
Maar wat betreft de bonussen die hogere gilde's hebben ten opzichte van een kleinere gilde? Mijn Gilde is nog maar level 7 en kan niet op tegen een Gilde van level 42. En wat betreft de individuele level van de spelers? Zoals je al zei, een Gilde kan wel 20 active spelers hebben maar als deze allemaal nog in de steentijd zitten hebben zij wel veel meer moeite met GE level 1 door te komen dan iemand die in de ijstijd zit hoor!
 
Maar wat betreft de bonussen die hogere gilde's hebben ten opzichte van een kleinere gilde? Mijn Gilde is nog maar level 7 en kan niet op tegen een Gilde van level 42. En wat betreft de individuele level van de spelers? Zoals je al zei, een Gilde kan wel 20 active spelers hebben maar als deze allemaal nog in de steentijd zitten hebben zij wel veel meer moeite met GE level 1 door te komen dan iemand die in de ijstijd zit hoor!

Het kampioenschap gaat om de hoeveelheid ontmoetingen die een speler volbrengt, en dat heeft niets met het gildelevel te maken. Die gildebonussen bestaan uit korting op recruteer/geneestijden, kosten voor gebouwen, fp en verdediging voor gvg sectoren. Daar heb je niet zoveel aan op de GE. Zelfs die korting op genezingstijd/recruteerijd niet, zeker niet ten opzichte van de ijzertijd aangezien die veel sneller genezen dan hogere tijdperken.

En ik speel op meerdere werelden, en dus ook meerdere tijdperken. LME en IT kan ik dus gewoon blind op auto klikkend 3 levels doorploegen. Kost me wel wat eenheden maar met een alca is dat niet echt een probleem. In postmodern gaat dat al een stuk minder lekker en moet ik regelmatig met de hand vechten. En m'n hoogste tijdperk in artic, wordt het gewoon een bloedbad om de hogere levels blind op auto te proberen, terwijl ik daar toch echt de hoogste aanvalsbonussen heb. En steentijdspelers kunnen nog helemaal niet meedoen aan de GE, daarvoor moet je minimaal de ijzertijd bereikt hebben.

Staar je niet blind op die levels. Het grootste probleem dat je hebt met een gilde vol lage spelers is dat je waarschijnlijk een groter aandeel spelers hebt die gewoon een stuk minder actief zijn en die in de komende maanden helemaal gaan afhaken. Tegen de tijd dat je gilde level 42 heeft bereikt, zijn die spelers er allang uitgefilterd en vervangen door spelers die meer bijdragen aan je gilde.

En tot slot nog dit, zelfs als je de kampioenschappen niet kan winnen, levert de expeditie je gilde een gigantisch voordeel als jullie wel massaal je best doen, namelijk dat je gildeniveau veel sneller stijgt. Die lagere levels zijn namelijk een stuk goedkoper dan de hogere, dus dat eerste fptje uit je stadhuis krijg je een stuk sneller als je gildeleden hun best doen zoveel mogelijk ontmoetingen af te ronden.
 

DeletedUser10186

Guest
Duidelijk verhaal, Thanks.

@Sl8yer ,zo kan het ook he :p ipv simpel te posten dat het al gepost is, terwijl men zich al verontschuldigt voor het geval dat het antwoord al gepost is.. wel mij quoten maar niet het antwoord quoten, geen wonder dat je aan de 4000+ post hebt..
 

DeletedUser

Guest
Het kampioenschap gaat om de hoeveelheid ontmoetingen die een speler volbrengt, en dat heeft niets met het gildelevel te maken. Die gildebonussen bestaan uit korting op recruteer/geneestijden, kosten voor gebouwen, fp en verdediging voor gvg sectoren. Daar heb je niet zoveel aan op de GE. Zelfs die korting op genezingstijd/recruteerijd niet, zeker niet ten opzichte van de ijzertijd aangezien die veel sneller genezen dan hogere tijdperken.

Dus kan een speler in ijzertijd in een Gilde met level 40 sneller die gevechten doen dan een speler in ijzertijd in een Gilde met level 7, als beiden een gelijk aantal eenheden hebben. Het maakt dus wel degelijk verschil.

@Sl8yer ,zo kan het ook he :p ipv simpel te posten dat het al gepost is, terwijl men zich al verontschuldigt voor het geval dat het antwoord al gepost is.. wel mij quoten maar niet het antwoord quoten, geen wonder dat je aan de 4000+ post hebt..

Jij stelde nu een vraag. Dat deed je eerder niet. Toen kwam je met een mededeling met daarbij de opmerking "
Misschien is het al gemeld maar..". Dat is iets wat je dus heel makkelijk zelf uit kan zoeken, maar als ik zo kijk naar je post in het ideeënforum, dan snap ik het wel.
 
Dus kan een speler in ijzertijd in een Gilde met level 40 sneller die gevechten doen dan een speler in ijzertijd in een Gilde met level 7, als beiden een gelijk aantal eenheden hebben. Het maakt dus wel degelijk verschil.
Niet echt, je krijgt toch echt maar 1 poging per uur en als ijzertijdspeler is het niet erg handig daar medailles aan uit te geven, kan je beter bewaren voor uitbreidingen.
 

DeletedUser

Guest
Niet echt, je krijgt toch echt maar 1 poging per uur en als ijzertijdspeler is het niet erg handig daar medailles aan uit te geven, kan je beter bewaren voor uitbreidingen.

Die ijzertijd speler zit eerder te wachten op eenheden die genezen, dan op de volgende poging.
 

DeletedUser6877

Guest
Bovendien levert het de spelers leuke kadootjes op, bijvoorbeeld eenheden, medailles etc, wat ze goed kan helpen om te groeien. Toen ik begon had je niets van dat alles, alleen de evenementen. Dus profiteer van GE en staar je niet blind op die kampioenschappen.
 

DeletedUser

Guest
Juist! dit bedoelde ik sl8yer

Dan nog kunnen beiden even ver komen in GE. Die ene zal alleen wat eerder klaar kunnen zijn, wat pas een voordeel is als beide Gilden gelijk eindigen en de kans daar op is erg klein.

Als Gilde van level 7 kan jij dit verschil bovendien makkelijk compenseren. Richt je met het hele gilde op het verhogen van de aanvals GG's en vervang je goederen- en voorradengebouwen door legergebouwen. Niks weerhoudt je er van om GE en de kampioenschappen het hoofddoel van je Gilde te maken.
 

Doodaa

Lid
Hallo,

Mijn vraag of er een mogelijkheid was van een ranglijst per week met de Ge % per gilde per week. met eventueel welke beker e ermee hebben gehaald. ranking per wereld dan. Vind ik erg interessante lijst en geeft ook aan hoe actief een gilde is.
 

ThaMartin

Actief lid
Hallo,

Mijn vraag of er een mogelijkheid was van een ranglijst per week met de Ge % per gilde per week. met eventueel welke beker e ermee hebben gehaald. ranking per wereld dan. Vind ik erg interessante lijst en geeft ook aan hoe actief een gilde is.

Op dit moment (nog) niet maar de suggestie is reeds doorgegeven, dus wellicht in de toekomst. Je kunt overigens wel in de Gildeprofielen zien welke en hoeveel bekers Gildes hebben behaald.
 

Mr.Quib

Actief lid
Is er iets veranderd in het aantal gildemacht per GE niveau? We hebben nu veel meer ontmoetingen opgelost, maar minder punten in totaal dan vorige week.
 

DeletedUser

Guest
De gildemacht wordt niet aan de hand van het aantal ontmoetingen bepaald.
1. Iemand uit de middeleeuwen krijgt minder GE punten voor 48 ontmoetingen dan iemand uit de toekomst.
2. Als 2 mensen uit hetzelfde tijdperk allebei 24 ontmoetingen hebben gedaan, dan hebben ze gezamenlijk minder punten gehaald dan 1 iemand uit datzelfde tijdperk die 48 ontmoetingen gedaan heeft. Hoe hoger je komt in de expeditie hoe meer punten een ontmoeting oplevert.
 

Mr.Quib

Actief lid
De gildemacht wordt niet aan de hand van het aantal ontmoetingen bepaald.
1. Iemand uit de middeleeuwen krijgt minder GE punten voor 48 ontmoetingen dan iemand uit de toekomst.
2. Als 2 mensen uit hetzelfde tijdperk allebei 24 ontmoetingen hebben gedaan, dan hebben ze gezamenlijk minder punten gehaald dan 1 iemand uit datzelfde tijdperk die 48 ontmoetingen gedaan heeft. Hoe hoger je komt in de expeditie hoe meer punten een ontmoeting oplevert.
Weet ik, maar de gildemacht gaat per niveau. We hebben volgens mij een niveau hoger bereikt dan vorige week en dezelfde plek in het gildekampioenschap (dus dezelfde bonus). Zou dus denken dat we meer gildemacht hebben verzameld, niet minder.

Er staat nu bij het kroontje voor het volgende niveau +6.637, volgens mij was dat eerst meer dan 7.000.
 

DeletedUser10486

Guest
Met wat geluk met de lottrekking kunnen kleinere gilden wel in de prijzen vallen. Wij eindigen tweede deze week. En we laten 3 hoger gerangschikte gilden achter ons.
Je kan natuurlijk spelers kicken om een hogere % te halen, maar dan moet je uitkomen tegen gilden die waarschijnlijk hetzelfde gedaan hebben. Met minder spelers een hogere % halen is geen garantie om in de top-3 te eindigen. En je ziet dat zelfs absolute topgilden "maar" 50% halen.

GK.JPG
 

DeletedUser6966

Guest
Even voor de goede orde....als je een bronzen trofee hebt behaald betekend dit dat jou gilde een week lang 10% meer gildemacht heeft?
 

Mr.Quib

Actief lid
En je ziet dat zelfs absolute topgilden "maar" 50% halen.
Wij zitten al weken rond de 75%, deze week zelfs meer dan 80%. Het zal dus liggen aan welke gildes je toevallig treft. Met 66 leden zitten wij aardig bij jullie in de buurt, dus wie weet komen we elkaar nog tegen in de kampioenschappen :)

En ja, wij hebben een minimun ingesteld wat betreft het aantal GE ontmoetingen dat moet worden voltooid.

Even voor de goede orde....als je een bronzen trofee hebt behaald betekend dit dat jou gilde een week lang 10% meer gildemacht heeft?
Nee, het betekent dat het totaal aan Gildemacht dat je die week in GE hebt behaald met 10% wordt verhoogd.
 

DeletedUser7148

Guest
Weet ik, maar de gildemacht gaat per niveau. We hebben volgens mij een niveau hoger bereikt dan vorige week en dezelfde plek in het gildekampioenschap (dus dezelfde bonus). Zou dus denken dat we meer gildemacht hebben verzameld, niet minder.

Er staat nu bij het kroontje voor het volgende niveau +6.637, volgens mij was dat eerst meer dan 7.000.

Dan hebben jullie dus spelerd uit hogere tp's gekicked/verloren en spelers uit lagere tp's terugkregen die dus minder GE punten verdienen maar wel meer doen.. waardoor er wel een lv hoger word gehaald maar de machts punten minder zijn...
 

Mr.Quib

Actief lid
Dan hebben jullie dus spelerd uit hogere tp's gekicked/verloren en spelers uit lagere tp's terugkregen die dus minder GE punten verdienen maar wel meer doen.. waardoor er wel een lv hoger word gehaald maar de machts punten minder zijn...
Nope. En deze week waren de punten nog minder... Als dit afhankelijk is van het aantal spelers of iets anders mag dit wel wat duidelijker aangegeven worden. Als het een kwestie is van een aanpassing zou ik het ook graag weten.
 

DeletedUser10486

Guest
Het is allemaal ingewikkeld. Het aantal machtspunten per kroon is afhankelijk van het niveau van de spelers. Bij ons is dat rond de 600, soms 700 als er een grote speler op bezoek is. Als de laatste kroon net niet gehaald wordt (meestal halen we er 8), kan het best dat een hogere % en meer punten die week dan iets minder gildemacht opleveren.
 
Bovenaan