Extreem oneerlijke waarde van goederen in het HDT

OlifaNT

Actief lid
Als je in het HDT kijkt naar de waarde van de goederen kom je al snel tot de conclusie dat je een serieus probleem hebt (oftewel extreem benadeeld wordt) als je alleen beschikt over de grondstoffen voor de negatieve tevredenheidsgoederen.

Zo kost een gasfabriek -350 per fabriek aan tevredenheid en heeft een grootte van 6 x 5 (30 hokjes).
Een plasticfabriek kost -100 per fabriek aan tevredenheid en heeft een grootte van 4 x 6 (24 hokjes).

Een magneetfabriek levert en kost geen tevredenheid en heeft een grootte van 5 x 5 (25 hokjes).

Een robotfabriek levert +150 per fabriek aan tevredenheid op en heeft een grootte van 4 x 7 (28 hokjes).
Een bionische fabriek levert +300 per fabriek aan tevredenheid op en heeft een grootte van 6x4 (24 hokjes).

Komt nog bij dat gas het schaarste goed is in het HDT.

Nodig voor de techtree:
Electromagneten 370
Gas 510
Robots 380
Bionics Data 400
Plastic 360

Conclusie: Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te begrijpen dat Gas een véél duurder goed is dan, bijvoorbeeld, Bionische gegevens.

Bovendien zijn er mensen die alleen beschikken over de grondstoffen voor de negatieve tevredenheidsgoederen en er zijn mensen die alleen beschikken over grondstoffen voor de positieven tevredenheidsgoederen.

In hoeverre wordt dit gecompenseerd en of doorgerekend in de handelsverhoudingen!?

Laat me raden: je hebt gewoon dikke vette pech als je alleen Gas, plastic en magneten kunt maken!?

Ik ben zeer benieuwd naar de achterliggende gedachte hiervan.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
Ik ben zeer benieuwd naar de achterliggende gedachte hiervan.

Die is nog steeds dezelfde als dat hij altijd geweest is. Niemand dwingt jou om volgens welke voorwaarden dan ook te handelen.

Hoe je er bij komt dat gas het schaarste goed is snap ik al helemaal niet. In het begin kan je met het voltooien van opdrachten al gas verdienen. Daarnaast heb je gas pas later in je techtree nodig. In het begin zit iedereen te springen om plastic. Gas zal dus al vrij snel verhandeld worden. Het was zelfs het eerste dat op de markt stond.
 

OlifaNT

Actief lid
Ik word wel degelijk gedwongen Sl8yer... want als ik alleen maar Gas en Plastic kan bakken kan ik niet anders dan negatieve goederen produceren...

En hoe ik er bij kom dat Gas het schaarste goed is heb ik al geschreven:
Nodig voor de techtree:
Electromagneten 370
Gas 510
Robots 380
Bionics Data 400
Plastic 360

Of begrijp je niet dat 510 meer is dan 360, 370, 380 en 400?

En over het tijdelijke tekort aan plastic en het krankzinnige feit dat er een HDT goed nodig is om een HDT goed vrij te spelen in de tech heb ik het nog niet eens. Dat is een andere discussie die overigens al beantwoord is door Innogames met een drogreden (zogenaamd om te voorkomen dat de militaire eenheden te snel worden vrijgespeeld, muhwahahaha).
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser275

Guest
Olifant, er zijn geen negatieve goederen. Je kijkt niet naar het totale plaatje.
Gas en Plastic gebouw leveren dan wel negatieve tevredenheid op, maar hebben ook veel minder bevolking nodig dan die andere goederen gebouwen. Uiteindelijk zijn ze allemaal even goed of even slecht.
 

DeletedUser

Guest
En hoe ik er bij kom dat Gas het schaarste goed is heb ik al geschreven:
Nodig voor de techtree:
Electromagneten 370
Gas 510
Robots 380
Bionics Data 400
Plastic 360

Of begrijp je niet dat 510 meer is dan 370, 380, 400 en 360?

Misschien moet jij even lezen. Ik heb nu al meer dan 180 binnengehaald aan gas, alleen uit opdrachten. Geen opdrachten met willekeurige prijzen, maar opdrachten waarbij je gas wint. Het meer dat je nodig hebt aan gas wordt dus gewoon gecompenseerd.
 

OlifaNT

Actief lid
Olifant, er zijn geen negatieve goederen. Je kijkt niet naar het totale plaatje.
Gas en Plastic gebouw leveren dan wel negatieve tevredenheid op, maar hebben ook veel minder bevolking nodig dan die andere goederen gebouwen. Uiteindelijk zijn ze allemaal even goed of even slecht.

Fair enough, dat had ik nog niet gezien.
 

DeletedUser4100

Guest
Zelf ben ik een van de gelukkigen. 2/2 negatieve tevredenheidsgoederen.:) Echter hebben
we voor alle moderne of hogere tijdperken goederen geen 2 maar 3 bonussen in totaal. De
1e 2 heb je al verovert het 3e krijg je in de kaart van je tijdperk.

Terug ontopic heb ik bonussen op:
Plastic
Gas
Bionische gegevens

Dat gas het zeldzaamste goed is valt niet helemaal te wijten aan het aantal benodigd in de TT. Je krijgt
al veel gas via missies, of het verschilt per speler. Op dit moment is plastic het zeldzaamst aangezien
er nu veel meer vraag dan aanbod is maar dit zal later stabiliseren zodra de markt verzadigd raakt.

Ik denk niet dat het de handel goed doet om tevredenheid in te rekenen. Dit zal heel lastige
berekeningen worden. Net zo als het verhaal van de grote van gebouwen in te rekenen. Dan kun je
alles in gaan rekenen:

- grote productie gebouw
- grote ongeraffineerde goederengebouw
- tevredenheid, positief maakt het minder waard, neutraal weegt niet mee, negatief maakt het meer waard (?)
- productie kosten, munten/voorraden/goederen

===================================

Ontopic ik denk niet dat gas per definitie het zeldzaamst is. Hoe wil je eigenlijk
tevredenheidsfactor in rekening brengen? Want zal niet weten hoe je dat van plan
bent te doen. Ik begrijp je wel dat je negatieve tevredenheid en mate van zeldzaamheid
in rekening wilt brengen maar zal niet weten hoe?
 
Bovenaan