Event Quest ideetjes

DeletedUser5986

Guest
Hoi allemaal;)
Hier maffe ikke weer :eek:met n ideetje omdat ik toch vaak "out of the box" denk.:p
Ik hoor steeds weer dat iedereen klaagt over steeds dezelfde quests tijdens events:mad:; scout n provincie, verover 1 of 2 sectoren, handel 1 of 2 sectoren, verover provincie, maak n tech klaar, krijg x tevredenheid, verwijder x units, maak x units uit jouw era of Y units uit vorige era, bouw x iets uit jouw era, of y iets uit vorig era...(ben ik er een van de standaard quests vergeten?o_O)...hoe dan ook ze zijn inderdaad booooorrrring:confused:

Het komt erop neer dat dit NIET Echt LEUK meer is.:rolleyes:

Daarom de volgende ideetjes....jaja(ik heb ze wel):p

Quests betreffende een belangrijk persoon....
Bied eenmalig of per opdracht de mogelijkheid tot normale quest opdrachten of een vraag
als je normaal kiest, zie hier boven voorbeelden,
Bij de keuze vraag; Vraag iets over deze persoon, geef een limiet van tijd om dit op te zoeken, (die na mate van de geslaagde quests steeds korter wordt en de quest steeds moeilijker)...dan moet je zelf opzoeken (bv google), maar leer je er ook nog van... En de quests zijn een keer anders dan anders.

Andere quests ideeën
Bied eenmalig of per opdracht de mogelijkheid tot normale quest opdrachten of een vraag,

als je normaal kiest, zie hier boven voorbeelden,


Geluid quests.:p

Laat de speler een geluid horen, geef een limiet van tijd om dit op te zoeken, (die na mate van de geslaagde quests steeds korter wordt en de quest steeds moeilijker).
Dit geluid zou het leukste zijn als het FoE geluiden zijn (units(wie maakt dit geluid, wie sterft zo...?), gebouwen(bv welk era is het geluid van...gebouw), extra geluiden, muziek (bv welk era is welke muziek).
Gebruik dan een willekeurig routine die dus voor iedereen anders is, anders vertelt iedereen alles weer aan elkaar door. er zijn meer dan 200 geluiden in FoE, dus daar moet wat mee te doen zijn.
Evt kan je vragen dit geluid na te doen als je gebouwen/units hebt, door op deze te klikken, maar dan zou ik t aantal pogingen limiteren en per volgende quests steeds meer.

Beeld quests:confused:
laat de player een random plaatje van een random gebouw, locatie, zien; in negatief, verdraaid, als puzzelstukjes. en laat de speler deze oplossen. geef een limiet van tijd om dit op te zoeken, (die na mate van de geslaagde quests steeds korter wordt en de quest steeds moeilijker).
Gebruik dan een willekeurig routine die dus voor iedereen anders is, anders vertelt iedereen alles weer aan elkaar door. er zijn meer dan 200 geluiden in FoE, dus daar moet wat mee te doen zijn.

Woord quests:rolleyes:
noem een naam of beschrijving van een persoon, land, provincie, sector, gebouw of unit, en laat de player de beschrijving of naam raden. evt met gelimiteerde keuzes
Gebruik dan een willekeurig routine die dus voor iedereen anders is, anders vertelt iedereen alles weer aan elkaar door. er zijn meer dan 200 geluiden in FoE, dus daar moet wat mee te doen zijn.

Foto quests:cool:
Laat de spelers foto's van de echte gebouwen zien en raden welk gebouw dit is. geef een limiet van tijd om dit op te zoeken, (die na mate van de geslaagde quests steeds korter wordt en de quest steeds moeilijker)
Gebruik dan een willekeurig routine die dus voor iedereen anders is, anders vertelt iedereen alles weer aan elkaar door. er zijn meer dan 200 geluiden in FoE, dus daar moet wat mee te doen zijn.

Sketch Quests:rolleyes:
Laat de spelers schetsen van de FoE gebouwen zien gemaakt door de designers en raden welk gebouw dit is. geef een limiet van tijd om dit op te zoeken, (die na mate van de geslaagde quests steeds korter wordt en de quest steeds moeilijker)
Gebruik dan een willekeurig routine die dus voor iedereen anders is, anders vertelt iedereen alles weer aan elkaar door. er zijn meer dan 200 geluiden in FoE, dus daar moet wat mee te doen zijn.


Misbruik...hm niet mogelijk anders dan nu al gebeurd, misschien zelfs al minder omdat t willekeurig is:(
Nationaliteit; hm... elk land zal zijn voor en nadelen hebben in bepaalde quests opdrachten(bv omdat dat gebouw in hun land staat), maar daar FoE internationale gebouwen gebruikt is dit gebalanceerd.:confused:
Regels...voor zover ik zie is dit NIEt tegen enige FoE/Innogames Regel:D
Implementatie; Betreft Foto's moet rekening gehouden worden met copyrights, dus FoE/Innogames moet eigen materiaal gebruiken:eek:
Betreft Sketch; Innogames heeft heele mooie schetsen (heb ik gezien op jullie meeting daar ;)) dus gebruik ze ook.:cool:
Algemene implementatie; deze quests zullen wat andere technieken nodig hebben, maar op zich zijn die niet echt veel anders dan al in FoE aanwezig is.:)meeste beeld en geluid is al aanwezig nml.

Ik heb niet gezien dat iemand anders deze ideeën of soort ideeën eerder heeft geopperd.o_O

Hoe dan ook laat maar weten wat jullie ervan vinden.:)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Ik vind het nogal veel op die forum spelletjes lijken. Die wekken ook slechts enthousiasme bij een enkeling.
 

DeletedUser5986

Guest
Ik vind het nogal veel op die forum spelletjes lijken. Die wekken ook slechts enthousiasme bij een enkeling.
Logisch..betreft forum.:eek:..daar er maar heel weinig spelers op Forum komen :(en nog minder reageren(durven te reageren), of nog minder (durven) te posten omdat hun mening toch wordt weggewaaid, afgemaakt, of genegeerd:confused:(tenminste dat lijkt de mening van veel posters):mad:. en de forum events, daar doet alsdus volgens mij nog geen 10% van de spelers aan mee als het niet nog veeel minder zijno_O...jammer want ze kunnen leuk zijn.:p

Ik denk daarentegen dat deze extra mogelijkheid (lees goed je kan nml altijd kiezen tussen normale quests of dit soort:D) veel meer variatie en lol kan opleveren:)..vooral de variatie zal geapprecieerd worden denk ik,:rolleyes:;) in het doen van Events:p:p:p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mcsp

Actief lid
Er zitten wel ideeën tussen waar wat mee te doen moet zijn ... enkel geluid ... daar heb ik een grondige bloedhekel aan ... is altijd het eerste wat ik afzet, bij welk spelletje, website, of wat dan ook ...
Ik wil nu eenmaal op de PC bezig kunnen zijn, en ondertussen naar de radio luisteren, TV kijken, met huisgenoten praten, enz ...
 

DeletedUser5986

Guest
Er zitten wel ideeën tussen waar wat mee te doen moet zijn ... enkel geluid ... daar heb ik een grondige bloedhekel aan ... is altijd het eerste wat ik afzet, bij welk spelletje, website, of wat dan ook ...
Ik wil nu eenmaal op de PC bezig kunnen zijn, en ondertussen naar de radio luisteren, TV kijken, met huisgenoten praten, enz ...
Thanxie;)
Ik snap je ook wel hoor, vooral de muziek in die eeuwige cyclus..ja die zet ik ook uit.:confused::mad:
ik zelf dacht dan ook meer aan de gebouwen/unit geluiden,:eek: maar idd muziek van de tijdperken kan ooko_O
wordt ie wat moeilijker voor diegene die geen geluid aan hebben...lol:)
Toch lijkt t mij n leuk idee te raden wat je hoort:p
 

mcsp

Actief lid
Bij bij maken ook de gebouwen geen geluid, en vechten de eenheden in alle stilte ... :D
 

DeletedUser6877

Guest
Ik vind dit een heel leuk idee, de quests kunnen inderdaad wel wat leuker dan motiveer 10 personen en verover een sector. Misschien een quest eiland, zoiets als GE, waar je deze dingen aan kunt hangen. Dan hoef je geen gevecht te doen maar krijg je bij zon tempel bijv een vraag of een rebus of wat dan ook
 

DeletedUser5889

Guest
Leuk idee. Er gebeurt eigenlijk nergens iets op tijd in dit spel, dat zou wel een beetje een trendbreuk zijn. Geen idee of dat positief of negatief uitpakt. De kracht van het spel ligt er ook wel een beetje in dat je alles op je gemakje kunt doen.

Ik had zelf al wat complexere opdrachten die geschikt waren voor de aggressievelingen onder ons, dus dit is een leuk tegenwicht. Ik vraag me wel af hoe practisch het is. Dit soort info wordt gedeeld vanaf de beta, waardoor de lol er eigenlijk al voortijdig vanaf is. Kijk bijv. maar naar de raadsels van Jack met Halloween. Het is al bedorven voordat je eraan begonnen bent. Ik denk dat dit soort raadsels alleen werken als je een grote hoeveelheid aan geluiden/foto's/etc. hebt en dat je er dan 1 random krijgt.
 

DeletedUser

Guest
Er gebeurt eigenlijk nergens iets op tijd in dit spel, dat zou wel een beetje een trendbreuk zijn.

Schattenzoektocht?
GvG?

Dit soort info wordt gedeeld vanaf de beta, waardoor de lol er eigenlijk al voortijdig vanaf is. Kijk bijv. maar naar de raadsels van Jack met Halloween. Het is al bedorven voordat je eraan begonnen bent.

Ben ik niet helemaal met je eens. Op de beta moet ik ze ook doen zonder hulp. Ja, dan heb ik voordeel hier, maar het werk heb ik zelf al gedaan. Verder gebeurt het delen vaak op een manier zodat spelers zelf de keuze hebben of ze met voorkennis willen spelen of niet.
 

DeletedUser10486

Guest
Er zijn ook slechthorende mensen, dus geen geluidsquests AUB.
 

DeletedUser5889

Guest
Schattenzoektocht?
GvG?
GvG? Die snap ik niet helemaal, tenzij je hier op de een of andere manier een vergelijking met de dagelijkse berekening probeert te maken.
De schatzoeker....ja, dat zou je kunnen vergelijken, maar dan kan je ook de timer op je gebouwen meenemen. Ik krijg bij het idee eerder het beeld van een opdracht oplossen binnen 2 minuten of zo, en dat vind ik toch weer net wat anders dan de schatzoeker die er altijd is.
 

DeletedUser

Guest
GvG? Die snap ik niet helemaal, tenzij je hier op de een of andere manier een vergelijking met de dagelijkse berekening probeert te maken.

Ja. Niet alleen de dagelijkse berekening, maar ook de bescherming.

De schatzoeker....ja, dat zou je kunnen vergelijken, maar dan kan je ook de timer op je gebouwen meenemen.

Klopt en die timer kan je dan weer beïnvloeden door je gildeniveau. Er gebeurt dus heel veel op tijd in het spel.

Ik krijg bij het idee eerder het beeld van een opdracht oplossen binnen 2 minuten of zo, en dat vind ik toch weer net wat anders dan de schatzoeker die er altijd is.

Die schatzoeker moet je steeds binnen een x aantal minuten innen. Het mag dan niet binnen 2 minuten zijn, maar er is niets anders aan.
 

DeletedUser5889

Guest
Ja. Niet alleen de dagelijkse berekening, maar ook de bescherming.
Klopt en die timer kan je dan weer beïnvloeden door je gildeniveau. Er gebeurt dus heel veel op tijd in het spel.
Die schatzoeker moet je steeds binnen een x aantal minuten innen. Het mag dan niet binnen 2 minuten zijn, maar er is niets anders aan.
Jawel. Schatzoeker kun je gewoon opnieuw starten en gemiste opdracht niet.
 

DeletedUser

Guest
Jawel. Schatzoeker kun je gewoon opnieuw starten en gemiste opdracht niet.

Bij een gemiste opdracht hou je nog altijd de normale opdracht over.

Waar het om gaat is dat er volgens jou nergens iets op tijd gebeurt in dit spel, terwijl juist bijna alles om tijd draait.
 

DeletedUser9480

Guest
Ik begrijp zowiezo niet waarom de events allemaal een andere naam dragen, maar ondertussen wel zo'n beetje dezelfde invulling heeft.

Als er een event komt zorg ik van te voren al dat ik al aan een groot gros voldoe, dan ben ik al halverwege.

Een afwisseling van opdrachten dat meer uitdagend zal zijn, is wat mij betreft ook erg welkom. Zolang het inderdaad geen audio-opdrachten zijn en ik niet met een mobieltje naar buiten moet om units te vangen;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser5986

Guest
Een afwisseling van opdrachten dat meer uitdagend zal zijn, is wat mij betreft ook erg welkom. Zolang het inderdaad geen audio-opdrachten zijn en ik niet met een mobieltje naar buiten moet om units te vangen;)

Thanx;)
...lol FoE pokemon...:confused::eek:o_O:mad::p



Het kwam er gewoon op neer dat er meer variatie nodig is.:eek:
En voor diegene die zonder geluid spelen, dan zet je het toch gewoon even aan voor dit soort quests.:confused::p
En mensen met een handicap, hoe erg ook:(, weten zich ....ook in games als FoE...uitstekend te redden...(in het geval van geluid,soms met hulp horenden, soms met versterkers of iets dergelijks). voor die enkelen die daar last van hebben is dat geen reden om het hele idee te verwerpen, want dan mogen we ook geen beeld voor de blinden, en geen toetsen voor de mensen zonder armen hebben:confused:
. Dit spel is voor iedereen en kan ...ook met deze quest ideetjes...door iedereen gespeeld worden.:D
Ook omdat ik al aangaf dit soort quests te mixen met al mijn andere voorbeelden. beeld/geluid/etc. allemaal variatie, dat is wat ik bedoel en ik hoor velen ook willen:p
Wat mij betreft mag er een poll op:cool:
 

DeletedUser6877

Guest
Er is al enige beweging in de herhaalmissies, dus ik denk dat je instapt op het juiste tijdstip. Wat betreft de quests hoop ik dat foe je inbreng serieus neemt, want je hebt originele ideeën. :)
 

DeletedUser

Guest
Er is niet voor al je voorstellen evenveel draagvlak. Wil je 1 keuzemogelijkheid voor het volledige idee, of per voorstel een keuzemogelijkheid?
 

DeletedUser10678

Guest
Ik heb een ideetje wat de missies van verkennen/verwerven en infiltreren van sectoren en provincies, wat denken jullie ervan om er een of-missie van te maken, dat je of verkent/infiltreert/verwerft op continentenkaart of dat je een sector pakt op gilde-expedities. Dit is een stuk makkelijker en ook nog eens goed voor de gilde. En als het te gemakkelijk is er misschien enkele laten doen, drie of vier of zoiets.
Wat vinden jullie?
 
Bovenaan