ervaring laten tellen

DeletedUser4350

Guest
beste,
Rekening houdend met een gezonde portie levens en gevecht ervaring mag je stellen dat je daar betere prestaties van gaat leveren maar helaas ontbreekt dat hier.
ik wil voorstellen dat als een eenheid gestreden heeft deze dus meer ervaring heeft als zijn onervaren strijd genoten en daar voor beloond wordt.
je zou bv na een gestreden strijd een eenheid dus plus 1 op deffensief en offensief kunnen geven en na de 2e steeds verdubbelen dus plus 2 en dan plus 4 en dan plus 8 enz enz. met uitzondering van terug trekken.
misschien is het ook leuk om de eerste strijd te zien als ontgroenen en pas na elke 2e strijd extra punten toe te voegen.
om het niet overdreven ver te laten komen zou een eenheid na bv 10 x gestreden te hebben met pensioen moeten gaan dan wordt het dus na 1 ontgroend, bij de 2e plus 1, bij 4 plus 2, bij 6 plus 8, bij 8 plus 16 en bij 10 dus met pensioen of laten strijden tot het einde.

plan b zou zijn dat de eenheid plus bonus ontvangt op offensief bij een aanval en deffensief bonus verdient bij een inzet als verdediger.

bonussen kun je eventueel per tijd laten verschillen.

een ander idee is de pensioen gerechtigde of andere eenheid met bonus de mogelijkheid te geven om te verdedigen maar dood is dood en sterven tijdens een verdediging leidt dus tot verwijdering ipv automatisch herstel.

gunstig gevolg is volgens mij dat ook beginnende spelers de kans krijgen om extreem sterke eenheden te crèeren waarmee ze dus de strijd aan kunnen gaan met gevorderde spelers die d.m.v. grootse gebouwen sterkere eenheden bezitten om zo actief deel te kunnen nemen aan de strijd en of plunderen te voorkomen.

ik hoop hiermee een bijdrage te hebben geleverd, m.v.g. Grootvizier/leo.
 

DeletedUser

Guest
Dus door op een knopje "gevecht automatisch voeren" te drukken krijg je ervaring?? o_O Of door een automatische verdediging waar je niets van af weet en die je soms niet eens ziet als je niet in je geschiedenis terugbladert?? o_O

Hoe kan het een gunstig gevolg hebben bij beginnende spelers? Die beginnen dan met een nog grotere achterstand op gevorderde spelers die al de hoogst mogelijke bonus op hun eenheden hebben en kunnen op zijn best ook zelf zo'n bonus krijgen waarna de verhouding weer gelijk is aan zoals die was voor de bonussen.

Voor beginnende spelers heeft het dus een nadelig gevolg.

Verder zal het alleen maar leiden tot afspraken waarin gemakkelijke gevechten gevoerd gaan worden om je eenheden te "versterken"

Slecht idee dus.
 

DeletedUser

Guest
Dit idee omvat het maken van nieuwe eenheden. Daarom zal dit idee afgekeurd worden. Morgen archiveer ik dit.
 

DeletedUser6877

Guest
Nee dat zegt hij volgens mij niet, hij wil de bonus geven aan al bestaande eenheden die vaak een gevecht hebben gewonnen.

Inhoudelijk zie ik dit niet zo zitten, iedereen heeft veel moeite moeten doen om de eenheden sterker te laten worden, door de GGs te uppen, hetzij aanval, hetzij verdediging. Alle beginnende spelers lijken meteen mee te willen doen met de grote jongens. Dat kan ik me voorstellen maar zo werkt het niet. Je moet er tijd en moeite in stoppen. Toen ik begon was dat alleen nog maar mogelijk met GGs, nu heb je talloze barakken die aanvals -en/of verdedigingspercentages geven. Dus het is in principe al makkelijker.

Alles van waarde, vergt moeite.
 

DeletedUser

Guest
Een eenheid met een bonus ten opzichte van al bestaande eenheden is een nieuwe eenheid. Dat zegt hij dus wel ;)
 

DeletedUser6877

Guest
Nee het is dezelfde eenheid met wat andere vaardigheden, net zoals een railgun bij mij 40% aanval extra kan hebben en bij een ander 20%. Het blijft een railgun.;)
 
Bovenaan