Elvenar

DeletedUser5428

Guest
Ik ben sinds een weekje bezig met Elvenar. En ik moet zeggen, het is een geweldig goed spel. Veel beter dan FoE zoals het nu is.
Het lijkt een beetje op FoE zoals het was in het begin, maar er zijn toch belangrijke verschillen.
- Gebouwen kan je upgraden, je moet dus niet elk tijdperk je gebouwen slopen en nieuwe zetten
- De provinciekaart is praktisch "oneindig" groot. Alle spelers staan op de kaart. Je kan eeuwig blijven provincies verkennen, en kiezen of je de relikwieën bemachtigt door te vechten of door te onderhandelen. Vechten is goedkoper, maar je kan ook verliezen.
- De andere spelers kan je niet aanvallen. Er kan dus ook niet geplunderd worden.
- Erg mooie graphics en animaties, zeker als je voor Elf kiest.
- Punten krijg je enkel voor de gebouwen in je stad en voor het bemachtigen van relikwieën.
- De eerste week kan je al behoorlijk wat doen. In FoE sta je nog nergens na 1 week.

Probeer het ook eens!
 

DeletedUser6867

Guest
De beta vond ik erg tegen vallen plus het feit dat je weer geld moet spenderen en sneller erdoor heen te gaan staat me niet aan maar dat is tegenwoordig in elke FoE achtig spel :)

Pay to win
 

DeletedUser5428

Guest
Het feit dat je met een diamantenaankoop de eerste week al 5 extra uitbreidingen kan kopen (van 5x5 dan nog) en 3 extra arbeiders (om 5 gebouwen tegelijk te kunnen bouwen/upgraden ipv 2) geeft inderdaad wel een erg grote voorsprong aan de betalende spelers.
Maar zonder dat moet het ook kunnen. Je hebt alleen meer geduld nodig.
 

DeletedUser6867

Guest
Het feit dat je met een diamantenaankoop de eerste week al 5 extra uitbreidingen kan kopen (van 5x5 dan nog) en 3 extra arbeiders (om 5 gebouwen tegelijk te kunnen bouwen/upgraden ipv 2) geeft inderdaad wel een erg grote voorsprong aan de betalende spelers.
Maar zonder dat moet het ook kunnen. Je hebt alleen meer geduld nodig.

Dat weet ik :) Vind het alleen jammer dat tegenwoordig elk FoE achtig spel zowel van Inno als andere ontwikkelaars altijd geld e boventoon speelt.
Snap best dat een bedrijf geld wilt verdienen maar na verloop van tijd worden upgrade tijden en materiaal kosten zo belachelijk hoog dat je haast wel moet spenderen om hogerop te komen :(
 

DeletedUser

Guest
Dat vond ik zo mooi aan TribalWars. Het werd je wat gemakkelijker gemaakt als je een betaalde account had, maar je groeide niet sneller dan gratis spelers. (tegenwoordig kan dat ook daar weer wel geloof ik)
 

DeletedUser5428

Guest
Na 2 weken spelen sta ik al op plaats 297. Het kan nog sneller mits uitbreidingen voor de gebouwen te kopen met diamanten. Maar dat ga ik niet doen. Nu is dat nog verleidelijk goedkoop, maar dat blijft zo niet. En eens je daarmee begint moet je blijven kopen om je investering niet te laten verloren gaan.
De gebiedsuitbreidingen moet je echter wel hebben, want met een stad die een derde kleiner is mag je het wel vergeten om een hoge plaats te bereiken in de topscorelijst.
 

DeletedUser275

Guest
Klopt, je moet je stad groter maken om verder te komen.
 

DeletedUser10486

Guest
De toernooien hebben Elvenar vermoord. Van een rustig spelletje is het opeens gekkenwerk geworden. Ik ben er dus mee gestopt.
En nu begin ik na een jaar afwezigheid opnieuw met een spelletje FoE (Brisgard). Stefan III = stefanv36.
 

DeletedUser10486

Guest
Het spelaccount stefanv36 heb ik toen weggegeven aan iemand anders. Om één of andere reden raak ik met dat account ook niet meer op het forum (mail adres conflict vermoed ik)
Ik ben dus opnieuw begonnen met een ander mail adres, zowel in het spel als op het forum.
 

DeletedUser

Guest
De toernooien hebben Elvenar vermoord. Van een rustig spelletje is het opeens gekkenwerk geworden. Ik ben er dus mee gestopt.
En nu begin ik na een jaar afwezigheid opnieuw met een spelletje FoE (Brisgard). Stefan III = stefanv36.

Hoezo zouden toernooien een spel verzieken?
 

DeletedUser

Guest
Ik ben sinds een weekje bezig met Elvenar. En ik moet zeggen, het is een geweldig goed spel. Veel beter dan FoE zoals het nu is.
Het lijkt een beetje op FoE zoals het was in het begin, maar er zijn toch belangrijke verschillen.
- Gebouwen kan je upgraden, je moet dus niet elk tijdperk je gebouwen slopen en nieuwe zetten
- De provinciekaart is praktisch "oneindig" groot. Alle spelers staan op de kaart. Je kan eeuwig blijven provincies verkennen, en kiezen of je de relikwieën bemachtigt door te vechten of door te onderhandelen. Vechten is goedkoper, maar je kan ook verliezen.
- De andere spelers kan je niet aanvallen. Er kan dus ook niet geplunderd worden.
- Erg mooie graphics en animaties, zeker als je voor Elf kiest.
- Punten krijg je enkel voor de gebouwen in je stad en voor het bemachtigen van relikwieën.
- De eerste week kan je al behoorlijk wat doen. In FoE sta je nog nergens na 1 week.

Probeer het ook eens!

Ja vind het alleen jammer dat er geen echte tegenstanders zijn zoals in FOE. Het zijn gewoon 'random encounters' met naamloze typetjes.
 

DeletedUser10486

Guest
Hoezo zouden toernooien een spel verzieken?

Van een spel "elke dag een kwartiertje" is het opeens de hele avond knokken geworden. Dat kan ik echt niet opbrengen. En ik stop liever met een spel dan een "meeloper" te worden die niet meedoet aan de toernooien.
 

DeletedUser

Guest
Van een spel "elke dag een kwartiertje" is het opeens de hele avond knokken geworden. Dat kan ik echt niet opbrengen. En ik stop liever met een spel dan een "meeloper" te worden die niet meedoet aan de toernooien.

Je kunt toch ook gewoon een kwartiertje blijven spelen? Ikzelf boycot bijv. ook gewoon Schattenzoektocht in forge ondanks dat het me zogenaamd wat zou moeten opleveren. Je hoeft toch geen topper te worden?
 
Bovenaan