Een “pot” met FP’s i.p.v. pakketjes.

DeletedUser

Guest
Graag zou ik willen voorstellen om van de fp-pakketjes af te stappen en in plaats daarvan één grote “pot” met losse fp’s in inventaris te hebben.

Voordelen: makkelijker precies kunnen storten wat je wilt.
Nadelen: zie ik zo gauw niet.

Edit het lijkt wenselijk, gaandeweg in deze discussie, dat er een mogelijkheid zou komen dat je in één keer 10 fp uit de fp “pot” zou kunnen halen voor bijvoorbeeld het vullen van de techtree.

Edit II de vormgeving van de pakketjes illusteren de waarde van fp’s op een mooie manier en zijn wellicht ook van nostalgische betekenis.
Ik denk dat het belangrijk is dat, voor wat betreft de vormgeving in inventaris, mijn idee voor een “pot” met fp’s het best overdrachtelijk gezien kan worden en er waarschijnlijk aantrekkelijker uit zou moeten komen te zien wellicht in lijn met het huidige design (i.e. een zelfde kussen met veel fp’s).
Dit met het oog op dat er wel fp pakketjes gewonnen kunnen worden bij o.a. quests.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Tigertjheu

Actief lid
Ik vind de huidige situatie wel erg fijn.
Wat zijn de voor en nadelen van je idee?
Hoe moet het eruit zien?
Probeer je idee ook een beetje uit te werken ;) Dan kunnen we makkelijker mee denken aan je idee :)
 

DeletedUser

Guest
Ik vind de huidige situatie wel erg fijn.
Wat zijn de voor en nadelen van je idee?
Hoe moet het eruit zien?
Probeer je idee ook een beetje uit te werken ;) Dan kunnen we makkelijker mee denken aan je idee :)

Het voordeel lijkt me evident.
Bij grote stortingen is het prettig niet gebonden te zijn aan fp bundeltjes van 2, 5 en 10 maar gepast te kunnen “betalen”.
Zoals het nu is blijf je vaak, zonder dat dit de intentie was, met wat fp in je balk zitten dat kan handiger door gepaster te kunnen betalen/ storten.
Nadelen zie ik nogmaals niet.
 

Tigertjheu

Actief lid
Ik zit vrijwel nooit met fp in mn balk. Moet het wel erg raar lopen.
En via de telefoon kan je als je snel klikt in een keer 5000 FP doneren.

Ik zie een groot nadeel dat het alweer veranderd, tegenover geen voordeel.
 

DeletedUser

Guest
Ik zit vrijwel nooit met fp in mn balk. Moet het wel erg raar lopen.
En via de telefoon kan je als je snel klikt in een keer 5000 FP doneren.

Ik zie een groot nadeel dat het alweer veranderd, tegenover geen voordeel.

Je kan toch niet 5000 fp in je balk parkeren?
Ik heb ook niet gesteld dat die snelbuttons weg zouden moeten die zijn wel weer handig.
 

Wildstorter

Actief lid
Nee mogelijkheid tot doneren blijft hetzelfde als dat deze nu is. Alleen de pakketten zoals deze nu zijn verdwijnen in je voorraad, je ziet dan alleen het totaal aantal FP in een potje en niet verdeeld over pakketten zoals dat nu is.

Het vervelende is dat zodra je pakketten van 2fp en 5fp er doorheen zijn en je gaat ergens 2FP doneren het pakket van 10 open gemaakt wordt. Je doneert er op dat moment maar 2 dus die andere 8 schieten direct je balk in.

Met het voorstel van CC gaan er 2FP uit je pot en niets in je balk, de andere 8 blijven dus gewoon in de pot.
 

DeletedUser10578

Guest
Wat naar mijn mening een leuke toevoeging zou zijn is onafhankelijk van de pakketjes....
Een pop up venstertje of een tekstveldje bij een GG waar je een aantal kan typen van wat je ineens wilt storten.
en dan bijvoorbeeld met een bevestigings venster na OK klikken ofzo...

http://prntscr.com/j4zxyg
j4zxyg
 

Tigertjheu

Actief lid
Maar als je dan 100fp in je balk wilt hebben dat je aanvult vanuit je inventaris, nu pak je 10x10fp en dan heb je die.
Hoe doe je dat dan?
 
Er verandert helemaal niks aan het doneren zelf joh, als je vult, oogt het al alsog je 1 pot fp hebt alleen zitten er dan pakketjes achter, die pakketjes verdwijnen, zodat je niet als je 1 fp moet storten een pakketje van 2fp aanbreekt en met 1 in je balk blijft zitten.Verder blijft het doneren precies hetzelfde. En die bug dat vullen via de app 5x zo snel gaat als via de browser zouden ze er ook heel snel uit moeten halen. Niet dat de app opeens extra traag wordt maar dat de browser hetzelfde buffersysteem gaat hanteren en dus donaties in bulk naar de server stuurt ipv per 10 fp.
 

mcsp

Actief lid
Ik denk dat ik Tiger's vraag een beetje begin te begrijpen ...
1. Eén pot fp's ... ja, uiteraard ... :)
2. Ophalen van fp's ...
2a. Voor GG's heb je nu de keuze uit: 1 fp, 10 fp's of volledige balk
2b. Voor tech.boom heb je: 1 fp of volledige balk
2c. Als je gewoon wat fp's in je balk wil, om ze nadien te verdelen ... dan kan je pakketjes ophalen: 2 fp, 5 fp of 10 fp ...

Als we nu 1 pot FP's hebben, dan vervalt die 3de mogelijkheid ... tenzij er 3 knoppen komen om pakketjes op te halen ... het lijkt me dat dat moet toegevoegd worden aan het voorstel ...


Edit 1: Ik bedenk me net dat dat misschien niet meer nodig is wanneer er 1 pot fp's is ... ik gebruik het nu veelvuldig, maar eerder omdat ik controle wil hebben over welke pakketjes gebruikt worden ...

Edit 2: terugkomend op Tiger's vraag ... de mogelijkheden voor de tech.boom moeten dan wel uitgebreid worden met een knop "10 fp"
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
Edit 2: terugkomend op Tiger's vraag ... de mogelijkheden voor de tech.boom moeten dan wel uitgebreid worden met een knop "10 fp"

Dat lijkt me een goed idee en ik heb het idee hierop aangepast.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bonke35

Actief lid
op ja gestemd want af en toe als je een veel techs in een keer kunt laten vollopen dan klik je je eigen rot, om maar niet te spreken over de vele klikjes om te kopen als je fp voorraad op is :)
 

DeletedUser

Guest
Bedankt voor het stemmen op en meedenken aan een systeem/ idee dat het voor iedereen prettiger zou kunnen maken :)
 
Bovenaan