Economie: Wat vindt jij ervan?

DeletedUser

Guest
In deze tijden behoren we natuurlijk een mooie discussie over de economie te hebben. Wat vinden wij van de recentste gebeurtenissen en ontwikkelingen en hoe zouden wij het doen? Wat vinden wij bijvoorbeeld van het idee om een Europees noodfonds voor banken op te richten (nu.nl)? En hoe zit het met dat nieuwe bezuinigingspakket? Geef je mening!
 

DeletedUser

Guest
Economie..

Ik heb hier niets mee, en zal dat ook nooit hebben. Het maakt eigenlijk alles kapot, natuurlijk moeten we een valuta hebben waarin we handelen. Dat is ook een karakter van de mens, maar ik vind het onnodig. We zijn er té ver in doorgedraaid en zie waar het ons geleid heeft.

Ik leef liever ergens in de natuur zonder geld, dan in deze wereld. Maar goed ik ben nu eenmaal opgegroeid in deze samenleving en omgeving, daardoor zal het waarschijnlijk voor mij niet meer mogelijk zijn om als een wilde in de natuur te gaan leven. Met een knuppel enz. haha ;)
 

DeletedUser

Guest
Economie..

Ik heb hier niets mee, en zal dat ook nooit hebben. Het maakt eigenlijk alles kapot, natuurlijk moeten we een valuta hebben waarin we handelen. Dat is ook een karakter van de mens, maar ik vind het onnodig. We zijn er té ver in doorgedraaid en zie waar het ons geleid heeft.

Ik leef liever ergens in de natuur zonder geld, dan in deze wereld. Maar goed ik ben nu eenmaal opgegroeid in deze samenleving en omgeving, daardoor zal het waarschijnlijk voor mij niet meer mogelijk zijn om als een wilde in de natuur te gaan leven. Met een knuppel enz. haha ;)

Gewoon een keer meedoen aan 'Groeten uit de Rimboe'

En tja, onze economie. In het politieke topic heb ik eigenlijk al alles daarover gezegd wat er te zeggen valt. Deze regering deed het op zijn best gezegd slecht, maar nu Wilders is opgestapt wordt het alleen maar erger (geschat 14miljard euro verlies).
 

DeletedUser326

Guest
'Groeten uit de Rimboe' mij iets te commercieel al levert het wel leuke plaatjes op.
ik ben het wel eens met Arwenden, als ik de zekerheid had dat ik kon gaan leven van de natuur was ik gister al verroken, niet voor niets wild nog en onbezonnen.

dat stukje over wilders ik hoop dat hij de volgende ronde ver buiten beeld blijft maar dat is mijn mening.

tot slot nog een leuke economische tip ( koop Ing groep )
 

DeletedUser

Guest
Nieuw discussiepunt: Griekenland: Uit de euro of niet?

Griekenland uit de euro? Mooi discussiepunt. Maar ik denk dat er menselijk gezien maar 1 juist antwoord is. En dat is nee.
Nu Griekenland uit de euro halen zou een van de stomste dingen zijn die de EU in zijn bestaan kan doen. Griekenland kan het nu alleen niet aan en zou helemaal ten onder gaan als ze niemand hebben die hen zou hebben.
Wat raad ik aan? --> Help ze eerst definitief uit de nood (laat ze niet zelf beslissen wat ze doen. Want dat help NIET!). Laat ze nadien het grootste deel van hun schuld terug betalen aan de EU, en kijk het even aan voor een paar jaar.
Ik denk dat dat meer zin heeft dan de mensen in 1x op de straat te gooien :)
 

DeletedUser

Guest
Ik ben het voor het grootste deel eens met Heulsen. Europa heeft al veel te veel geld in Griekenland gestopt. Ze zijn allang 'The point of no return' gepasseerd.

Het is echter wel zo dat het bijna onvermijdelijk is dat griekenland failliet gaat. Er zit nu echter een partij in het parlement die stemmen heeft gekregen door op straat mensen in elkaar te slaan. De laatste partij die zo in het parlement, en uiteindelijk aan de macht is gekomen in europa, wist de economie in 4 jaar een enorme boost te geven. Maar of we nu een tweede SA en Hitler willen hebben....

Wat de Europese Unie eigenlijk zou moeten doen, is van Griekenland onderpand vragen. Gewoon wat eilandjes en goederen enzo, zoals de Finnen vorig jaar al hebben geprobeerd.
Hoewel het natuurlijk Griekenland zelf niet zou helpen, zou de bevolking op de verpande delen het wel een stuk beter hebben. Op den duur zou zelfs heel Griekenland in protectoraatzones kunnen worden verdeeld. De Europese Unie kijkt hier over het algemeen niet vijandig tegen deze ideeën aan. Maar om de een of andere reden stribbelen Frankrijk, Denemarken en de meeste Balkanlanden tegen. Ook veel van de Buiten-Europese landen van de VN vinden het geen goed idee.

Al met al: oplossingen genoeg, maar een oplossing die uiteindelijk ook zal worden goedgekeurd en uitgevoerd zal nog lang op zich laten wachten.
 

DeletedUser326

Guest
ik kan me alleen maar aansluiten bij de gedachten van mike....
 

DeletedUser817

Guest
Griekland moet sowieso uit de EU al ons belasting geld gaat naar hun lekker fijn
 

DeletedUser

Guest
Griekland moet sowieso uit de EU al ons belasting geld gaat naar hun lekker fijn

Misschien moet je eerst eens de bovenstaande posts van mij en Heulsen doorlezen, voordat je zo ondoordacht reageert...
 

DeletedUser823

Guest
Griekenland uit de EU is nu inderdaad allesbehalve wenselijk ja.
Maar als je elke populist in NL of BE gelooft ja dan lijkt dat de beste oplossing ja.
 

DeletedUser

Guest
Griekenland uit de EU is nu inderdaad allesbehalve wenselijk ja.
Maar als je elke populist in NL of BE gelooft ja dan lijkt dat de beste oplossing ja.

Nu ja, ik zou zeggen dat ze het eens proberen, ze zullen dan wel snel de gevolgen er van kennen.
Ze laten 1 de mensen in de steek, wat niet menselijk is, en dus alles behalve normaal. En ze zullen 2 een opstand in Griekenland veroorzaken, waar dan ook weer veel mensen zullen sterven.

Zoals je ziet zijn beide mensonwaardig en dus niet menselijk! Probeer Griekenland te helpen, en nadien te zien wat je er mee wilt doen!
 
Bovenaan