Discussietopic: verwijdering Gildeforum

MariMaria

Actief lid
' We hebben dit gedaan als waardering op alle feedback '. Ons geluk kan niet op, zoveel waardering voor onze feedback o_O Wanneer gaat de vertraging van de herhaalmissies weg ? Je zou toch denken dat bedrijven klanten aan willen trekken. Inno doet precies het tegenovergestelde.
 
Waarom worden Gildegesprekken na enige tijd verwijderd? Op gildeforum blijven berichten tenminste wel 5 jaar staan.

Ik heb bij invoering van het nieuwe berichtensysteem een hele uitgebreide handleiding (uitleg) voor ons gilde gemaakt, welke ik vervolgens heb geblokkeerd voor reacties. doordat er geen reacties op komen verdwijnt deze dus automatisch na 3 maanden...
 

DeletedUser

Guest
Ik apprecieer het feit dat InnoGames zoveel moeite heeft gedaan om het berichtencentrum te verbeteren maar ik vind het ontzettend jammer dat er alsnog beslist is om het forum weg te doen. Er is gewoon zoveel functionaliteit dat verloren gaat samen met dat forum en ik vind het berichtencentrum nu ook ontzettend vol en onoverzichtelijk worden ...
Zelfs met de aanpassingen en uitleg vind ik het nog altijd vreemd dat het forum zo weg moet en dat er niet werd gekeken om het forum ook naar de app te brengen...
 

nietje52

Actief lid
Waarom worden Gildegesprekken na enige tijd verwijderd? Op gildeforum blijven berichten tenminste wel 5 jaar staan.

Ik heb bij invoering van het nieuwe berichtensysteem een hele uitgebreide handleiding (uitleg) voor ons gilde gemaakt, welke ik vervolgens heb geblokkeerd voor reacties. doordat er geen reacties op komen verdwijnt deze dus automatisch na 3 maanden...

Maar dat gebeurt dus nu niet meer.
de nieuwste 500 berichten blijven staan, ook na 3 maanden dus als er geen reacties komen, kom je nooit aan die 500 (mag ik hopen) :)
 
Tenzij ik dit gemist heb kan je geen post editen die je zelf niet gemaakt hebt, wat dus een belangrijk item is om het forum op te zeggen.
Hoe kan je met meerdere leiders posten beheren?
 
Wij zijn blij met ons forum die vol info staat voor leden en leiders.
Info voor leden hebben we al in een Belangrijke bericht geplaatst. Alsnog gaat het dus verdwijnen na 60 dagen ????
Info voor leiders betreft de hele geschiedenis en prestaties van de gilde en moet voor alle leiders mogelijk zijn om zo een post te bewerken.
Ik zie alleen maar problemen:
-A. Lange forum items passen niet in een bericht
-B. Belangrijke berichten worden automatisch verwijderd waardoor alle gegevens alsnog kwijt zijn
-C. Andere leiders kunnen de berichten niet bewerken
-D. Moderators hoeven geen rechten te hebben
 

PrivateHead

Actief lid
De al jaren gestelde vraag om berichten op het gildeforum en in de mail te kunnen bewerken met tabs of kolommen blijft helaas nog steeds achter. Waarom kan dat niet ingevoerd worden? Zo moeilijk is het niet.

Ontopic
Een (gilde)forum is geen mailbox, met alle gevolgen van dien. Ik ben bedroefd om de verwijdering van de hele historie enkel en alleen omdat het te ingewikkeld is om de app spelers erop te krijgen.
 

Bullspirit Dancer

Actief lid
De al jaren gestelde vraag om berichten op het gildeforum en in de mail te kunnen bewerken met tabs of kolommen blijft helaas nog steeds achter. Waarom kan dat niet ingevoerd worden? Zo moeilijk is het niet.

Ontopic
Een (gilde)forum is geen mailbox, met alle gevolgen van dien. Ik ben bedroefd om de verwijdering van de hele historie enkel en alleen omdat het te ingewikkeld is om de app spelers erop te krijgen.
Moeten ze even bij hun collega's van Grepolis binnen lopen, daar hebben ze een forum en een berichtenbox naast elkaar en beide functioneren op zowel browser als app.
ps niet over veel dingen positief wat de devs aangaat van Grepo maar dat werkt in ieder geval.
 

88JD88

Lid
ik zie nog steeds niet t als vervanger. een paar mogelijkheden meer zouden het moeten vervangen? het is een opzich staand onderdeel wat al jaren een plek is voor bepaalde zaken die gewoon niet te doen zijn in een berichtencentrum. en wat ook al eerder gezegd is gilde forum bleven dingen teminste lang staan ipv na bericht 501 te gaan verwijderen. tsigana verwoordt het ook goed zo zie ik het ook. nu heb je ook een hoofdbericht wat alleen de mods kunnen bewerken. en mensen geven een berichtje wat vervolgens bewerkt wordt in het hoofd bericht. zodat de rest weer verwijderd kan worden. En tijgertjheu heeft ook gelijk bij ons dateerd het nog van langer terug. als je ruim 8 jaar speelt is er toch al wat afgesproken. wat je aan sommige dingen hebt ja sommige is voor de lol maar je kan wel lekker terug lezen om het door te zetten. FoE takelt verder af :(:mad:
 

DarthRonin

Actief lid
Face it, dat forum is voor eenieder die het gebruikt meer een bibliotheek vol geschiedenisboeken.
Dat gaat een draadje in het berichtencentrum nooit vervangen.
 
Er is hard gewerkt aan verbetering van het berichtencentrum, en op zichzelf vind ik dat een goede zaak.
Maar een volwaardige vervanging voor het forum is het niet, en zal het door technische beperkingen ook nooit gaan worden.

Inno doet heel hard z'n best om ons te overtuigen dat het toch wel een goede vervanging biedt.
Maar opvallend detail is wel dat Inno zelf ervoor kiest om met ons te communiceren d.m.v. dit forum hier..... Beetje vreemd wel... Als je dan naar eigen zeggen zo'n goede vervanger hebt, neem dan zelf ook het voortouw en gebruik alleen nog maar het berichtencentrum om met je leden te communiceren :)

Of... Zijn ze bij Inno het stiekem toch ook een beetje met ons eens, en is het niet zo volwaardig als ze zelf roepen? ;)
 

Arsenal

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Het berichtencentrum is er voor de spelers binnen de wereld. Er zijn aanpassingen gedaan om het voor de spelers te verbeteren.

Het forum is er voor de gehele community van alle werelden en dient tevens voor een platform voor communicatie. Dit is een algehele "verzamelplaats". Dit zal niet veranderen in de toekomst.
 

88JD88

Lid
De al jaren gestelde vraag om berichten op het gildeforum en in de mail te kunnen bewerken met tabs of kolommen blijft helaas nog steeds achter. Waarom kan dat niet ingevoerd worden? Zo moeilijk is het niet.

Ontopic
Een (gilde)forum is geen mailbox, met alle gevolgen van dien. Ik ben bedroefd om de verwijdering van de hele historie enkel en alleen omdat het te ingewikkeld is om de app spelers erop te krijgen.
klopt beter dat ze de app spelers toegang hadden gegeven tot het gilde forum als dit. Maar ik was daar altijd al heel makkelijk in. speel je op de app ja jammer dan dan kun je het niet zien maar voor sommige dingen voegde ik t toe via een pm naar mij. zodat het wel overzichtelijk was voor t geval er een vraag kwam. Echt jammer voor het spel dit. gilde forum is niet te vervangen in een mailbox.
 
Dat je het forum wil verwijderen is nog daar aan toe, maar verplaats je dan eens in de gedachtengang van de gebruikers ervan.
* Bij het eerste beste bericht wat ik wil overzetten begint het berichtencentrum al te zeuren dat het te groot of te lang is. Los dat eerste eens op.
* Ga eerst eens zorgen dat je verschillende tabbladen kunt creeeren zodat je berichten kunt groeperen
* Jullie luisteren totaal niet naar de spelers en denken met wat snelle aanpassingen dat je alles hebt opgelost. Wordt eens wakker!!!!
* Forum berichten verlopen niet, dus automatische opschoning is uit den boze.
* Een forum is geen mailbox systeem. Het is een waanzinnig plan om te denken dat je het ook zo kan beschouwen.

Ik nodig hierbij de bedenker uit om ons forum te komen overzetten onder voorwaarde dat alles even overzichtelijk gerangschikt is.
Als dat niet mogelijk is, dan kan het hele idee om het forum te plaatsen in het berichtencentrum van mij de prullenbak in.

Een van de opties die ze verbeterd hebben:
  1. Spelers hebben nu ook de mogelijkheid om anderen te 'negeren'.
Ik denk dat we dat maar met de spelmakers moeten gaan doen :mad:;)
 
Laatst bewerkt:

DarthRonin

Actief lid
Wat let diegene die een forum willen behouden voor archivering om een eigen extern forum te starten zoals dat vroeger vaak gebeurde?
Destijds waren er genoeg sites die een gratis forum aan boden en die fora kom ik nu nog steeds ooit tegen als ik dingen zoek.
Gildeforumpje starten op gratisforums.org en klaar.

Heb de laatste jaren nergens een forum gezien wat je als actief kunt typeren, hoogstens een plek waar de leiding soms wat dingen achter laat die verder door niemand gelezen worden.
 
Discord wordt gebruikt als extern forum in een van mijn gildes, maar meer dan de helft van de leden zit niet op Discord. Dus is voor velen ook geen bron van info.
 
Bovenaan