Discussietopic: St. Patrick's Day - Evenement

drrrr

Lid
@drrrr,

Het is goed dat de klavertjes in het rond vliegen want die heb je nodig bij het event. Je kan er niet genoeg van hebben. Het event heeft, volgens mijn indeling, eigenlijk twee grote delen.

Deel A is potten goud verzamelen met de opdrachten die je krijgt (of die je koopt met diamanten).

Deel B is in dat scherm met de klavers. Het is dan de bedoeling om een feest op te zetten. Dit doe je door de gebouwen, met klavers, te bouwen en/of te upgraden. Hierbij is het belangrijk om te weten dat je de potten goud kan gebruiken om managers te kopen. Dit doe je door op het hoedje te klikken linksonderaan het betreffende gebouw. Potten goud zijn wel kostbaar dus denk wel goed na wanneer je die spendeert. Al is het wel een goed idee om overal een manager te kopen zodat je niet telkens zelf moet klikken voor een actie en dat de actie ook verder gaat als je uitgelogd bent.

Dan de gebouwen: je hebt een feestzaal (die productie omzet in voor jou te gebruiken klavers), een scheepswerf (die productie vervoert) en fabrieken (die productie genereren). Je moet dus een strategie bedenken hoe je de stad opbouwt om ervoor te zorgen dat je zoveel mogelijk klavers verzamelt en taken kan volbrengen. Per taak die je volbrengt, krijg je voortgang voor de hoofdprijs. De taken worden echter wel telkens moeilijker te volbrengen en je hebt steeds meer klavers nodig om een taak te volbrengen. Daarom kan je er ook voor kiezen om als je voldoende klavers hebt (8,4Q) om naar een andere stad te gaan. Dan reset de voortgang en begin je weer met een nieuwe stad. Dit betekent dat je dus weer makkelijkere taken krijgt en dus sneller voortgang kan boeken voor een hoofdprijs te winnen. Dus je hebt er zelf voordeel bij om naar een andere stad te gaan als je het kan en vindt dat de huidige taken te langzaam gaan. Als je naar een andere stad gaat dan mag je er voor ook eerst nog kisten met prijzen openen. De eerste kist is gratis maar de kisten die je erna opent die kosten potten met goud.

Mijn strategie met de stad is om eerst te focussen op de feestzaal. Als je ziet dat alle klavers die aankomen snel weg zijn of er minder aankomen dan er gebruikt worden dan overschakelen naar de scheepswerf. Dit doe je tot je merkt dat je productie niet kan volgen en dan moet je een beetje kijken welk fabriek je best omhoog doet. Heb je ergens een taak van of kan je ergens snel veel productie bij halen? Dan is die fabriek de beste om omhoog te doen. Dit doe je tot je weer merkt dat je feestzaal niet kan volgen. In mijn ogen zijn de feestzaal en de scheepswerf de belangrijkste gebouwen om snel omhoog te gooien want hoe meer je vervoert en omzet, hoe sneller je verder kan gaan met de rest.

In je afbeelding hierboven zie ik dat je 931k productie (de rechtse kistjes bij je fabrieken) hebt die wacht om verscheept te worden. Aangezien je feestzaal een capaciteit heeft van 16,8k en je schip maar 7,68k zou ik nu eerst je scheepswerf omhoog doen. Dit doe je tot je dan ziet dat je feestzaal niet meer kan volgen (dit zie je dan aan de kistjes bij je feestzaal, links) en dan doe je die weer omhoog. Zo zou ik om de beurt de feestzaal en de scheepswerf omhoog doen tot je merkt dat je fabrieken niet meer kunnen volgen en dan doe je je fabrieken omhoog. Dan kan je je na een tijd weer gaan focussen op de feestzaal of scheepswerf, enzovoort...
De taken kan je zo, volgens mij, makkelijker volbrengen en je productie van klavers gaat ook snel de hoogte in.
dankjewel voor deze heldere uitleg, het heeft me behoorlijk geholpen. Intussen ook enkele youtubes ontdekt.

:)
 

Tolberger

Nieuw lid
Ik heb de eerste 25 opdrachten vervuld en de beloning zou een upgrade van de druïdetempel zijn. De balk is intussen leeg maar de upgrade is verdwenen. En nee, hij staat ook niet in mijn inventaris.
Vraag wordt de upgrade automatisch toegepast bij het bereiken van 25 opdrachten of is dit een bug?
 

nietje52

Actief lid
Ik ben nog een stadje begonnen omdat ik alle 6 de kisten weer had gekocht en nu heb ik geen goud voor de manager van de vuurwerkfabriek.
Ik heb er geen probleem mee dat ik nu zelf moet klikken als het groene rondje vol is.
Wat ik wel hoogst irritant vind is dat het rondje stopt met vollopen of zelfs opnieuw begint als ik het schermpje even sluit.

Edit: Dit gebeurt niet elke keer maar wel vaak.
 
Bovenaan