Discussietopic Meiviering 2017

ThaMartin

Actief lid
Koningen en Koninginnen,
Heersers en Heerseressen,

Zie hier de aankondiging van ons Meivieringsfestival 2017! Graag horen we natuurlijk wat jullie van dit evenement vinden in dit topic!

Hartelijke groeten,
Jullie Forge of Empires NL Team
 

DeletedUser

Guest
Waarom is er een plaatsvervangend CM?

Ik vind het vreemd dat we direct al bij de eerste opdracht een meiboom krijgen. Wat was dan het nut van het vorige evenement? Waarom hebben we toen de inspanning gedaan om een meiboom te krijgen? Dat is op deze maniet dus weggegooide tijd en alles wat het verder nog gekost heeft. Is het leuke van dit soort evenementen juist niet dat je er een aantal jaar over doet om je hoofdprijs te verbeteren? Geef het dan direct weg. Hoeven we die opdrachten ook niet te doen, want dat is weer 2x verken een provincie :mad:
 

DeletedUser

Guest
Ik heb het op beta.
Het is een mooi item voor collectors denk ik.
Alles goed met Leones?
 
Ik vraag me af of ik deze questline moet doen, zouden we in 2018 een upgrade van de meiboom krijgen die het waard maakt dit gebouw te bouwen maar waarvoor je eerst de 2017 upgrades moet hebben?
Want vorig jaar was de meiboom een heel slecht item, dit jaar is het een gewoon slecht item... zou het volgend jaar een goed item zijn?
 

DeletedUser

Guest
Want vorig jaar was de meiboom een heel slecht item, dit jaar is het een gewoon slecht item... zou het volgend jaar een goed item zijn?

Hij is dit jaar niet slecht. Geeft voor een 3x3 gebouw meer tevredenheid dan vergelijkbare gebouwen en daarbovenop ook nog eens een muntenbonus. Vraag is alleen of je hem nodig hebt.

Het wordt wel tijd dat er eens iets aan die missie gedaan wordt.

Ook dit keer weer
- scout een provincie
- onderhandel 2 sectoren
- verover een provincie
- infiltreer 5 sectoren
- onderhandel 2 sectoren
- verover een provincie

Infiltreren na het veroveren van een provincie betekent dat je toch eerst weer zal moeten scouten. Ben dus weer 6 dagen kwijt aan scouten. Ik ben dit soort missies spuugzat.
 

DeletedUser10555

Guest
Prima evenement als je het mij vraagt :) kunnen we de komende uurtjes weer lekker mee vooruit.
 

DeletedUser7226

Guest
Waar vind je eigenlijk de opdrachten , wel in het nederlands :)
 

DeletedUser8795

Guest
ik heb mijn nieuwe meiboom geplaatst en mijn oude blijft ook staan
 

bonke35

Actief lid
het evenement is leuk voor de nieuwe en spelers die nog niet ver in de tech zitten leuk
voor de gevorderden levert het weinig op
9 van de 10 gevorderden hebben ook hun in het verleden gewonnen meibomen, valentijnsbomen, bakkerijen enz allang weggedaan
de enige objecten de ze houden zijn de objecten waar fp's en aanvals en verdedigingsbonussen mee te verdienen zijn
dit soort evenementen zijn dus eigenlijk voor de beginners bedoeld :)
doe je als gevorderde mee dan doe je het omdat je het leuk vind :)
 

DeletedUser

Guest
doe je als gevorderde mee dan doe je het omdat je het leuk vind :)

Ik doe mee, omdat ik onderweg diamanten win. Zie verder niet wat je hier nu leuk aan moet vinden. Missies zijn altijd hetzelfde. Creativiteit is ver te zoeken.
 

Joey-the-king

Actief lid
Zie verder niet wat je hier nu leuk aan moet vinden. Missies zijn altijd hetzelfde. Creativiteit is ver te zoeken.

Bedenk jij dan ff nieuwe missies? :p...

Opzich wel fijn dat je meteen een meiboom kreeg, heb het vorig jaar gemist dus ben benieuwd of t interessant wordt met die upgrades..
 

DeletedUser10486

Guest
Als je 72 kennisaltaren hebt, dan is de muntenbonus van de meiboom echt wel de moeite.
Maar ik zou graag een nog tijdje in dit (hedendaagse) tijdperk willen blijven wegens de aanvalspower van de luchtdoelvoertuigen. Handig in de GE. Als we nu met elk evenement 2 provincies moeten afwerken, dan moet ik wel verder. In sommige tijdperken zijn er echt niet superveel provincies.
 

DeletedUser

Guest
Als je 72 kennisaltaren hebt, dan is de muntenbonus van de meiboom echt wel de moeite.
Maar ik zou graag een nog tijdje in dit (hedendaagse) tijdperk willen blijven wegens de aanvalspower van de luchtdoelvoertuigen. Handig in de GE. Als we nu met elk evenement 2 provincies moeten afwerken, dan moet ik wel verder. In sommige tijdperken zijn er echt niet superveel provincies.

Zoals bonke al zegt, leuk voor spelers die nog niet ver in de tech zitten. Voor spelers aan het einde van de tech is het weer het zoveelste stukje inventarisvulling.
 

DeletedUser10111

Guest
Ik heb nu de 1e meiboom-upgrade gekregen, maar ik kan niet vinden/zien wat ik nu ga krijgen als ik de huidige boom inruil. Ik heb zat munten dus dat mag alles zijn van mij, maar hoeveel tevredenheid gaat de nieuwe boom leveren? Er staat "meer" maar hij is ook 2 vakjes groter, dus minder of evenveel tevredenheid zou vreemd zijn. Hij is nu op 2x2 beter dan andere gebouwen, maar blijft dat zo?
 
Bovenaan