Discussietopic: Gildestrijdperken - Update 2023

Ik vraag me af of er ook prijzen zijn die je kunt winnen als beloning door veel te spelen in de GSP, waardoor het onderhandelen makkelijker wordt in de gsp. Bijvoorbeeld een bonusgebouw of zo.
Of is dat er misschien al? Ik win nu alleen maar toernooifragmenten of zo.
Ben jij ook niet van F?
 
Je kan gewoon klagen over de 80% hoor, je koopt namelijk in game iets dat volgens de omschrijving 60-40-20% bescherming biedt, dan moet er wel geleverd worden wat er volgens de omschrijving gekocht is. Het is niet zo dat we het even vast kunnen houden/bekijken om te zien of we het wel goed vinden, we moeten ons 100% baseren op wat de omschrijving vertelt. Dat is dus zelden 80% (bij de bouw van 60+20 of 40+40) Ik kom bijna alle dagen aan de 110 uitputting en kom maar zelden boven de 500 gevechten als ik alles op 80% vecht. Dus klagen mag gewoon en is meer dan terecht. Als iemand de zaken mooier verkoopt dan wat het is dan zeggen we irl meestal dat het oplichters zijn.
Uiteraard mogen we klagen, maar we hebben er toch niks aan als er aantallen van 10 of minder mepjes gemeld worden? En het is ook niet nieuw ofzo, met 4bk eerder kon je ook flink pech hebben
 

Joey-the-king

Actief lid
Net heb ik 126 keer aangevallen, met een 60% kans op geen uitputting, resultaat: 50 uitputting. Dit komt neer op ≈40%

De cijfers zijn representatief voor meer dan 100 gevechten. In de eerste 10 gevechten kreeg ik continu uitputting, maar daarna niet meer, dus een handjevol aanvallen zegt niet veel.
 

L Cypherus90

Actief lid
De mensen die hier zitten te zagen en klagen over de % snappen duidelijk niets van kansberekeningen...
Er staat nergens, werkelijk NERGENS, dat die % cumulatief is. Dus dat als je 100 keer gooit, dat je maar 20 uitputting hebt.
Er staat dat je 80% kans hebt dat je geen uitputting hebt. Dit is PER GEVECHT.

Zie het als een rad van fortuin. Als die verdeeld is onder 10 vakjes heb je 1 kans op 10 om de jackpot te winnen. Maar dit wil niet zeggen dat dit rad van fortuin onthoud hoeveel keer er al mis is gegaan en bij de 10e draai altijd magisch stopt op de jackpot.

You win some, you lose some.

Maar ja, we weten al jaren dat de zagers op het forum zitten. En al JAREN dreigen ze om te stoppen met spelen als FOE niet naar hen luistert Maar jammer genoeg zijn ze er nog steeds...
 

kaluha

Lid
Ik speel sinds kort in de GSP en ik doe dat met name door te onderhandelen. Ik vind dat heel leuk, maar ik vind de verhouding van hoeveel goederen je kwijtraakt buiten proporties. Ik begrijp dat er al enige compensatie is door elke gewonnen onderhandeling met 2 punten te belonen, maar de verhouding is scheef.
Ik zat op een gegeven moment (ja, ik was flink aan het spelen) op zoveel tegenstand dat ik 50 goedjes per beurt kwijtraakte. En dat is dus 50 goedjes per gok... dus minimaal 150 goedjes om de score 2 punten omhoog te krijgen.
Legereenheden raken gewond, een aantal herstellen daarna weer, maar ik raak telkens alles kwijt.
Ik vind de GSP leuk, maar ik zie niks terug van een gebouw of zo die het makkelijker maakt als je veel onderhandelt.

Ik wil graag daarom nogmaals mijn vraag stellen:
Ik vraag me af of er ook prijzen zijn die je kunt winnen als beloning door veel te spelen in de GSP, waardoor het onderhandelen makkelijker wordt in de gsp. Bijvoorbeeld een bonusgebouw of zo.
Of is dat er misschien al?
Ik win nu alleen maar toernooifragmenten.
 
Ik ga niet zeggen dat de GS nu perfect is , maar al bij al zijn het toch veel verbeteringen, ben blij dat ons jarenlang streven naar een betere GS na al die tijd toch verhoord werd, en je kan met 80% verminderde uitputting nog altijd 500 "boerderijgevechten" doen per dag als je normaal tot 100 uitputting kan spelen.
500? Moet je wel veel geluk hebben met de uitputting. Want het is niet gegarandeerd dat je 80% krijgt. In de praktijk is het een stuk minder vaak. Net 6 gevechten en 4 uitputting erbij. En dan nog soms 300 gevechten moeten doen voor 1 sector. Kun je blij zijn als je die in je eentje binnen kan halen qua uitputting. Waardeloos spel is het geworden.
 
@ Kaluha; ja, die puzzelstukjes zijn om een gebouw te bouwen wat je weer helpt om de Gildekas te spekken (o.a.)

Ik snap het hele geklaag niet zo. Wij zijn een klein Gilde, 13 leden. Het bestaat al een jaar of 6, dus van veel goederen hebben we 100k of zelfs 300k+ in kas. Als de juiste goederen gevraagd worden, kunnen ook wij een tentenkamp bouwen. Dit keer is dat niet gebeurd, daarvoor wel. We gaan wel meer bezig met het spekken van de Gildekas, dat is een gegeven, maar dat doet niets aan het plezier af.
In de basis is GS; aanvallen zonder bonus, behalve van je eigen stad. Die bonus wordt steeds minder omdat met iedere aanval de uitputting stijgt en je dus minder makkelijk wint. Een simpel gegeven, zo uit het leven gegrepen. In iedere oorlog zitten ook pauzes want mensen zijn geen robots.
Door samen te werken kan je een gebied veroveren en dat duurt de ene keer langer en de andere keer korter.

Het grootste gehuil komt nu voor mijn idee van de mensen die graag in hun eentje een gebied willen veroveren i.p.v. met anderen. Ik snap dat je dat wil, maar je loopt op een gegeven moment letterlijk tegen je grenzen aan. En ja, ik heb ook meegemaakt dat ik in 4 aanvallen 4 uitputting kreeg, maar als je vervolgens doorgaat en 200 stappen hebt gezet terwijl je op 30 uitputting zit, vind ik niet dat ik kan klagen.
Bovendien onderhandel ik graag en daar raak je ook letterlijk uitgeput van, aangezien het me met gemak meerdere honderden goederen per ronde kan kosten.
Soms zit het mee, soms zit het tegen, maar wat mij betreft is de GS er een stuk eerlijker op geworden. De betrokkenheid is bij ons Gilde ook fors gegroeid. Drie maanden terug werd er nauwelijks gebouwd en speelden 3 spelers GS; die vielen dan aan tot hun uitputting te erg werd of hun motivatie kwijt. Nu hebben we 6 spelers die actief spelen en een paar die sporadisch wat activiteit vertonen. Dat is een forse vooruitgang en ik krijg ook terug dat mensen er meer plezier in hebben.
Wat betreft het kampioenschap: dat gebouw zal echt niet maar 1 keer als puzzelstukjes worden aangeboden. Maar net als met de spelen zelf: de ene keer Olifant, dan weer Standbeeld, zo zal je ook een Kampioenstoren, dan weer een Overwinnaarspark of een Victorieplein, weet ik veel, hoe dan ook, als je in de komende 3 jaar 10 keer kampioen wordt met je Gilde zullen er vanzelf een aantal van die gebouwen in je stad verrijzen. In de top 100 staan nu 44 Gilden die al minstens 1 keer hebben gewonnen, dat betekent dat er zat zullen zijn die over een paar maanden die toren in hun stad hebben staan.
En ja, voor ons kleine Gilde is een kampioenschap niet heel waarschijnlijk, maar dat is het leuke; er is altijd wel iets om naar te streven. En als we eens genoeg in kas hebben en we kunnen dat grootste tentenkamp bouwen, is het niet eens heel raar om te denken dat we ook eens kampioen worden. Je moet toch een beetje kunnen dromen. :)
 
Ik dacht dat GSP met de nieuwe update eerlijker zou worden, blijkbaar toch een foute gedachte. Kleine Gildes die een overwinning behalen krijgen dus géén fragmenten van die toren.
Mocht een kleine Gilde promoveren naar diamant worden ze door de *** Gildes gelijk klem gezet en is er voor die kleine Gilde dus geen eer te behalen.
Sterke Gildes worden sterker en de rest kan blijkbaar barsten van inno en support. Verwachten jullie nu echt dat je meer inkomsten krijgt op deze manier?
Jammer dat een toch wel leuk spel zo de mist in kan gaan
 

L Cypherus90

Actief lid
Ik dacht dat GSP met de nieuwe update eerlijker zou worden, blijkbaar toch een foute gedachte. Kleine Gildes die een overwinning behalen krijgen dus géén fragmenten van die toren.
Mocht een kleine Gilde promoveren naar diamant worden ze door de *** Gildes gelijk klem gezet en is er voor die kleine Gilde dus geen eer te behalen.
Sterke Gildes worden sterker en de rest kan blijkbaar barsten van inno en support. Verwachten jullie nu echt dat je meer inkomsten krijgt op deze manier?
Jammer dat een toch wel leuk spel zo de mist in kan gaan
Als je dit nu pas weet dan heb je duidelijk niet de aankondiging gelezen. Daar staat duidelijk in dat dit enkel voor diamant divisie is.

En om te zeggen dat ze niets kunnen doen is ook bullshit. In de 1000 poule mss wel als je de pech hebt met 1 van de 3 topgildes te zitten. Maar vanaf het moment dat je in de <999 poule zit kunnen zelfs de kleine gildes winnen.
 
Als je dit nu pas weet dan heb je duidelijk niet de aankondiging gelezen. Daar staat duidelijk in dat dit enkel voor diamant divisie is.
Dat staat zelfs als je de divisie opent "beloning voor eerste plaats" en als je dat dan opent staat er alleen voor diamant.
Hoe wil je dit eerlijk noemen? En voor de rest van je verhaal --> je komt er wel achter wat ik bedoel
Succes en veel plezier
 

L Cypherus90

Actief lid
Dat staat zelfs als je de divisie opent "beloning voor eerste plaats" en als je dat dan opent staat er alleen voor diamant.
Hoe wil je dit eerlijk noemen? En voor de rest van je verhaal --> je komt er wel achter wat ik bedoel
Succes en veel plezier
Wij zijn als kleine gilde gewonnen in de dia poule dus zorg maar voor de juiste feiten.

En dat is eerlijk. Ze hebben nooit gelogen, nooit gezegd dat het voor iedereen is.

Het zou zeker niet correct zijn. Dan zou ik gewoon een solo gilde opstarten, 3gs'n spelen in bronze en zilver en telkens winnen want daar speelt niemand en de toren plaatsen. Gilde afbreken en nieuwe starten om opnieuw 3 gs'n te spelen enz. Dan heb ik alle torens en de spelers van top gildes die erom strijden en 2e of 3e worden niet. Dat vind je dan wel eerlijk?
 

Mieske the wise

Nieuw lid
In mijn ogen is dit een serieuze achteruitgang, wat is er mis met meer gevechten als je tijd hebt om meer online te zijn? Door deze beperking in uitputting ben ik in de voormiddag al klaar.
Het hele sociale teamaspect is verdwenen. Iedereen komt ff online om zijn uitputting te pakken en verder is er weinig reden om gedurende de dag nog online te komen. Al veel spelers zien gaan om deze reden, spelers die al vanaf dag 1 Foe spelen jammer hoor.
De nadruk ligt nu veel te veel op pay to win!
 
Wij zijn als kleine gilde gewonnen in de dia poule dus zorg maar voor de juiste feiten.

En dat is eerlijk. Ze hebben nooit gelogen, nooit gezegd dat het voor iedereen is.

Het zou zeker niet correct zijn. Dan zou ik gewoon een solo gilde opstarten, 3gs'n spelen in bronze en zilver en telkens winnen want daar speelt niemand en de toren plaatsen. Gilde afbreken en nieuwe starten om opnieuw 3 gs'n te spelen enz. Dan heb ik alle torens en de spelers van top gildes die erom strijden en 2e of 3e worden niet. Dat vind je dan wel eerlijk?
Ik kom uit een grote gilde die al lang in diamant speelt, sinds deze afgang of upgrade hoe je het noemen wil, is het een grote aso bende geworden.

Wat jij zegt over enkele keren nieuwe gilde opstarten, nooit aan deze mogelijkheid gedacht. Dus op dit punt ben ik het wel met je eens.

Voor de rest, veel plezier en veel succes
 
In mijn ogen is dit een serieuze achteruitgang, wat is er mis met meer gevechten als je tijd hebt om meer online te zijn? Door deze beperking in uitputting ben ik in de voormiddag al klaar.
Het hele sociale teamaspect is verdwenen. Iedereen komt ff online om zijn uitputting te pakken en verder is er weinig reden om gedurende de dag nog online te komen. Al veel spelers zien gaan om deze reden, spelers die al vanaf dag 1 Foe spelen jammer hoor.
De nadruk ligt nu veel te veel op pay to win!
Inderdaad ... om nog maar niet te spreken over "spel".

De kleine speler zal nooit de grote speler kunnen bijbenen omdat de grote speler beloningen krijgt die hij steeds opnieuw zal missen.
De actieve spelers kunnen mekaar niet meer inhalen want ze doen ongeveer hetzelfde aantal gevechten per dag. Weg competitie dus.

De vraag is dan ook ... hoe maak je het spel terug aantrekkelijk voor nieuwe spelers.

Het antwoord is simpel.:
Je gooit dat laatste nieuwe ettertje uit de raad van beheer en je herstelt wat jaren goed was. Dan luister je even naar je spelers (klanten) die je gaan wijzen op onregelmatig spelgedrag en je bent een heel eind verder.
 

Veel plezier met deze update aan de Gildestrijdperken!
Na enkele rondes ervaar ik de GS als ronduit vervelend!

De kleinere gildes geven op en de grotere gildes kunnen nauwelijks spelen.

Zoals het nu gaat: afvoeren die handel!

Mss kan de indeling van de poules beter zodat er meerdere sterkere gildes in 1 poule zitten of bv de top 8 in 1 poule enz zodat er gelijkwaardige gildes tegen elkaar kunnen uitkomen en ze allemaal aan vechten toekomen.
 
Na enkele rondes ervaar ik de GS als ronduit vervelend!

De kleinere gildes geven op en de grotere gildes kunnen nauwelijks spelen.

Zoals het nu gaat: afvoeren die handel!

Mss kan de indeling van de poules beter zodat er meerdere sterkere gildes in 1 poule zitten of bv de top 8 in 1 poule enz zodat er gelijkwaardige gildes tegen elkaar kunnen uitkomen en ze allemaal aan vechten toekomen.
Er bestaan geen gelijkwaardige gildes. In de top 8 vechten er ook maar 2 en 6 kunnen amper de map op. De uitputting is echt niet hoog genoeg. Je kunt als gildes de hele kaart overnemen en dan heb je nog gevechten over.
 
Mijn idee zou zijn om de kans op uitputting gewoon te vervangen door een zekere uitputting, zodat ieder gevecht gewoon dezelfde uitputting oplevert. En dan kun je prima werken met 0,2 punt bij maximaal voordeel vanuit de gezette gebouwen.
Dit zorgt voor minder serverbelasting en daarnaast voor een eerlijkere verdeling van aanvallen. 100 uitputting is 500 aanvallen in plaats van 520 voor piet, 480 voor klaas en 500 voor marie.
 
Bovenaan