Discussietopic: Gildestrijdperken - Update 2023

Je bent ergens verplicht op dat gebouw van 75.000 goederen gelijk neer te zetten en te activeren, anders kan je die toren helemaal vergeten.
Kleine Gilde heeft géén 75.000 goederen om weg te geven daarna is de kas namelijk gewoon leeg. Geen GE meer geen gebouwen meer kunnen plaatsen.
Volgende GSP ook niet mee kunnen doen, immers de kas is nog steeds niet aangevuld. En dat zou dan een goede update moeten zijn?
Absoluut niet

Nee hoor dat gebouw hoef je echt niet elke ronde te bouwen. Dat hangt van je tegenstander af.
En als je in platina of lager zit dan denk ik zelfs dat je de tent nooit hoeft te plaatsen. Voorheen ging je ook met 0% de kaart op, waarom kan dat nu niet?

Ik vind de overwinningspunten wel hoog van de tenten.
 
"Je kunt je voortgang in de Strijdperken en het Kampioenschap bijhouden in het nieuwe klassement. De knop Ranglijsten toont nu standaard de rangschikking op basis van de Gildestrijdperken. De ranglijsten zijn gebaseerd op de Divisie-punten die jouw Gilde momenteel heeft, vervolgens op het aantal overwinningen in het huidige Kampioenschap, daarna op het totale aantal Overwinningspunten dat is opgebouwd in het huidige Kampioenschap, en tot slot op het Gilde Niveau."

Ik snap de ranglijst nog niet. Zie ik het goed dat gildes die platina een overwinningspunt hebben behaald nu boven een gilde staan die 2e zijn geworden in diamanten divisie?
Hoe ziet dat er na 6 rondes uit. Als een gilde 3 keer wint in platina en een andere gilde in diamant elke ronde 2e wordt. Wie staat er dan hoger?

En vervallen de overwinning na 1 seizoen/Kampioenschap?
 
Klopt platina krijgt evenveel punten als diamant. Als wij in diamant p2 halen elke keer. Dan verliezen we als nog van de standaard degradanten die heen en weer gaan tussen platina en diamant. Gs voelt trouwens met de dag saaier en zwaarder aan. Moeilijk om het gilde hiervoor te blijven motiveren.
 
Laatst bewerkt:

Valkyrie

Nieuw lid
"Je kunt je voortgang in de Strijdperken en het Kampioenschap bijhouden in het nieuwe klassement. De knop Ranglijsten toont nu standaard de rangschikking op basis van de Gildestrijdperken. De ranglijsten zijn gebaseerd op de Divisie-punten die jouw Gilde momenteel heeft, vervolgens op het aantal overwinningen in het huidige Kampioenschap, daarna op het totale aantal Overwinningspunten dat is opgebouwd in het huidige Kampioenschap, en tot slot op het Gilde Niveau."

Ik snap de ranglijst nog niet. Zie ik het goed dat gildes die platina een overwinningspunt hebben behaald nu boven een gilde staan die 2e zijn geworden in diamanten divisie?
Hoe ziet dat er na 6 rondes uit. Als een gilde 3 keer wint in platina en een andere gilde in diamant elke ronde 2e wordt. Wie staat er dan hoger?

En vervallen de overwinning na 1 seizoen/Kampioenschap?
Eerst komen de gilden die 1000 divisiepunten hebben. Zo zullen de gilden met 975 divisiepunten altijd lager staan, ongeacht hun aantal overwinningen.
Vervolgens, bij een ex aequo van divisiepunten, wordt er gekeken naar het aantal overwinningen (P1) die die gilde behaald heeft een GS. Sommige gilden worden nooit P1 en hun cijfer zal 0 blijven. Dat is het lot van middelmatige gilden.
Tot slot tellen de overwinningspunten nadat er een ex aequo is van het aantal overwinningen. Aangezien de hervorming nog maar pas is doorgevoerd, ziet de ranglijst er nu vreemd uit. In de top 10 staan er gilden die daar eigenlijk niet thuishoren. Na verloop van tijd zullen zij daar verdwijnen omdat ze de 1000 divisiepunten niet kunnen aanhouden en niet altijd P1 winnen in een lagere poule.

Een gilde die 6x P2 wint in diamant zal inderdaad lager gerangschikt zijn dan een gilde die 3x P1 haalt in platina (900 divisiepunten) en vervolgens 3x degradeert van 1000 naar 900 divisiepunten. Maar twee weken later staat de eerste gilde dan weer hoger. Op en neer gaat het.

Ik vraag me af of er gilden zullen zijn die een nieuwe tactiek zullen toepassen: 3x zakken van 1000 naar 950 divisiepunten om dan tegen zwakkere gilden de P1 te pakken voor 3000 fragmenten van de Kampioenentoren. Na 6 wedstrijden heeft die gilde wel 9000 fragmenten, genoeg om de lvl 1 te plaatsen. Level 2 is immers onbereikbaar, behalve voor Mustang en Ocean's.
De gilde in kwestie zou moeten sterk genoeg zijn om zeker P1 te kunnen pakken wanneer men tegen de gilden van 950 divisiepunten strijdt.
 

Valkyrie

Nieuw lid
daar heb ik naar gekeken..er staat een vlaggetje bij 145% blauw...dus de bonus voor GS...waar in GS hebben wij blauwe bonus nodig?...is mijn vraag.
Er komt een derde kaart van GS in aantocht (naast de vulkaankaart en archipelkaart). Deze kaart is al een tijdje klaar en zou voor maart 2024 moeten gereleased worden. Op deze kaart moet je met blauwe stats vechten, niet met rode. Iedereen die ondertussen hard gewerkt heeft aan zijn Basilius en Pegasus zal tevreden zijn dat dit niet alleen voor GE5 was.
 

Eric Magnificus

Nieuw lid
De wijzigingen zijn weer een bewijs dat Forge de spelregels ingrijpend wijzigt tijdens het spelen van het spel. En het wordt er niet beter op. De gildestrijdperken zijn nu zo dat je alleen met een grote gilde deze kunt spelen. Wie de meeste poppetjes heeft wint. De topgildes zullen alleen maar verder uitlopen. Even een middagje meppen kan ook niet meer. Nee, het spel is er niet op vooruit gegaan.
Neem daarbij de vele nieuwe gebouwen en extra levels van de speciale gebouwen. Houd het overzicht maar eens.
Misschien toch eens tijd om uit te zien naar een ander spel....
 
Laatst bewerkt:
Ik moet zeggen dat het gedoe met de zilveren en gouden upgrade niet erg handig is voor het overzicht. Wat ik wel fijn vind is dat in het geval van de herfstwijngaard je wel automatisch deze upgrades krijgt. Duurt wel een poosje, maar dat geeft niet. Dat is wel een voordeel, t.o.v. het andere nieuwe systeem waarbij de laatste upgrade apart wordt verkocht... Zo heb ik wel de gouverneursvilla maar de upgrade heb ik niet binnen gekregen, erg jammer. Waarom ze hem niet gewoon gouverneursvilla level 2 hebben genoemd is mij echt een raadsel.
 
Er komt een derde kaart van GS in aantocht (naast de vulkaankaart en archipelkaart). Deze kaart is al een tijdje klaar en zou voor maart 2024 moeten gereleased worden. Op deze kaart moet je met blauwe stats vechten, niet met rode. Iedereen die ondertussen hard gewerkt heeft aan zijn Basilius en Pegasus zal tevreden zijn dat dit niet alleen voor GE5 was.
Met een Basilius en Pegasus ga je het niet redden. De GG's uit Titan zijn trouwens zo duur om up te graden, dat Titan-spelers nooit genoeg goederen hebben om te delen met lagere tp-spelers. Om dan nog niet van de FP te spreken. Je zal toch een andere manier moeten vinden.
 
Mijn ervaring tot op heden: een betere balans tussen de sterke en minder sterke gildes. De kleinere komen er beter tussen.
Maar... de fun van het lange(re) meppen is voorbij... na 3 sectoren sta je op 60 uitputting. Na een half uur kan je klaar zijn, ik kan tot max 110-125.
Dat is ten 1e doordat de grootte vd sectoren weer teveel naar boven is uitgeschoten. En ten 2e doordat de kans van 1 op 5 (max) op uitputting mi niet klopt - deze is in praktijk 1 op 3 of 4.
Dus wat mij betreft:
-lagere kosten basisgebouw (in navolging van hierboven)
-lagere veroverpunten sectoren
-een geloofwaardige uitputtingbonus
 
Mbt kans van 1 op 5 (of andere): ik ben geen statisticus, maar weet dat in de praktijk bij een 1 op 5 kans het geen garantie is dat bij bv 1000 gevechten de uitputting ook daadwerkelijk deze verhouding zal uitwijzen. Die praktijk kan ook 1:6 kunnen zijn, het is immers kansberekening.
Maar zoals ik het nu heb bekeken, is de Foe kansberekening standaard lager dan wat ze voorspiegelen, en dat is niet correct. Binnen die 1:5 heeft Foe een 2e algoritme toegepast zodat de werkelijke uitkomst altijd in het nadeel van de speler zal zijn, een beetje vergelijkbaar met hoe een gokkast ingesteld is.
 
Mijn ervaring tot op heden: een betere balans tussen de sterke en minder sterke gildes. De kleinere komen er beter tussen.
Maar... de fun van het lange(re) meppen is voorbij... na 3 sectoren sta je op 60 uitputting. Na een half uur kan je klaar zijn, ik kan tot max 110-125.
Dat is ten 1e doordat de grootte vd sectoren weer teveel naar boven is uitgeschoten. En ten 2e doordat de kans van 1 op 5 (max) op uitputting mi niet klopt - deze is in praktijk 1 op 3 of 4.
Dus wat mij betreft:
-lagere kosten basisgebouw (in navolging van hierboven)
-lagere veroverpunten sectoren
-een geloofwaardige uitputtingbonus
Zie tot nu toe, dat gilden die meppen leuk vinden en er fanatiekelingen voor hebben ook op de kaart komen en blijven wanneer er slim gespeeld wordt. Elke gilde raakt wel leeg op den duur, dan liggen er kansen voor anderen, moeten ze echter wel gepakt worden.

Hq moet je geluk mee hebben, laat je bijv als gilde alle tijdperken toe ben je gewoon in het nadeel en dat telt dan een hele ronde door. Zou een GE constructie, daarom ook eerlijker vinden. Dan wordt er gewoon van elk goedje evenveel gevraagd en kan je het redelijk bijbenen met gilde gebouwen.

Qua uitputting, zal het eens gaan bijhouden zit deze ronde op 6250 en elke dag tussen de 100-120 uitputting, maar dat is inclusief een 60% zo nu en dan
 

Venzi

Lid
Mijn ervaring tot op heden: een betere balans tussen de sterke en minder sterke gildes. De kleinere komen er beter tussen.
Maar... de fun van het lange(re) meppen is voorbij... na 3 sectoren sta je op 60 uitputting. Na een half uur kan je klaar zijn, ik kan tot max 110-125.
Dat is ten 1e doordat de grootte vd sectoren weer teveel naar boven is uitgeschoten. En ten 2e doordat de kans van 1 op 5 (max) op uitputting mi niet klopt - deze is in praktijk 1 op 3 of 4.
Dus wat mij betreft:
-lagere kosten basisgebouw (in navolging van hierboven)
-lagere veroverpunten sectoren
-een geloofwaardige uitputtingbonus
Ben ik compleet met je eens, die nieuwe wijzigingen hebber het er niet beter oo gemaakt.
De grote der groten kunnen makkelijk een degelijke kas opbouwen, maar dan nog blijft 25K - 75 K een massaal bedrag! voor het HQ gebouw.
Wat het ook beter zou maken is het aantal leden van de gilden omlaag halen, tegen gilden met 80 man sterk durven de kleinere gilden ook niet veel te doen.
De kansberekening is zoals steeds gekend weer een hakkelpuntje, klopt voor geen meter, je haalt veel eerder 1:3 dan 1:5 dat ze ‘voorschrijven’
 
Ben ik compleet met je eens, die nieuwe wijzigingen hebber het er niet beter oo gemaakt.
De grote der groten kunnen makkelijk een degelijke kas opbouwen, maar dan nog blijft 25K - 75 K een massaal bedrag! voor het HQ gebouw.
Wat het ook beter zou maken is het aantal leden van de gilden omlaag halen, tegen gilden met 80 man sterk durven de kleinere gilden ook niet veel te doen.
De kansberekening is zoals steeds gekend weer een hakkelpuntje, klopt voor geen meter, je haalt veel eerder 1:3 dan 1:5 dat ze ‘voorschrijven’
Tja, er zouden ook minder gildes kunnen zijn minimum van 40 leden bijv.
scheelt ook een hoop, massa spekt de kas. ik vind de nieuwe GS een verademing ten opzichte van de vorige opzet. Veel eerlijker en bevordert de samenwerking.
 

PrivateHead

Actief lid
Veel eerlijker en bevordert de samenwerking.
Ik merk juist dat de samenwerking erdoor wegraakt, meeste spelers zijn klaar met een paar honderd gevechten en die doen ze dan wanneer het ze uitkomt omdat er nooit erg lang gewacht hoeft te worden om aan je maximale uitputting te kunnen komen. Waar voorheen spelers veel langer door konden gaan kwamen ze vaker in de gelegenheid aan te sluiten bij anderen die bezig zijn of werden er teams samengesteld en werd er enorm met diamanten gesmeten om de kampen af te maken. Nu wachten we gewoon tot de gebouwen klaar zijn, spelen meer spelers ff hun spel voor zichzelf en sluiten dan af.
Het is goed dat er niet meer oneindig door geknokt kan worden door de spelers die alleen maar op 96% of meer zaten te wachten, maar zoals al eerder getikt zijn er teveel wijzigingen doorgevoerd, die wijzigingen hebben een exponentieel effect op elkaar en dat maakt het teveel. Alleen de bouwplaatsen wijzigen en een cap van 80% uitputtingsbescherming was prima geweest.
Dat er ook nog eens veel meer diamanten afgetikt moeten worden om een gebouw direct inzetbaar te maken en minder dia te winnen (effectief) komt het geheel ook niet ten goede.
 
Ik merk juist dat de samenwerking erdoor wegraakt, meeste spelers zijn klaar met een paar honderd gevechten en die doen ze dan wanneer het ze uitkomt omdat er nooit erg lang gewacht hoeft te worden om aan je maximale uitputting te kunnen komen. Waar voorheen spelers veel langer door konden gaan kwamen ze vaker in de gelegenheid aan te sluiten bij anderen die bezig zijn of werden er teams samengesteld en werd er enorm met diamanten gesmeten om de kampen af te maken. Nu wachten we gewoon tot de gebouwen klaar zijn, spelen meer spelers ff hun spel voor zichzelf en sluiten dan af.
Het is goed dat er niet meer oneindig door geknokt kan worden door de spelers die alleen maar op 96% of meer zaten te wachten, maar zoals al eerder getikt zijn er teveel wijzigingen doorgevoerd, die wijzigingen hebben een exponentieel effect op elkaar en dat maakt het teveel. Alleen de bouwplaatsen wijzigen en een cap van 80% uitputtingsbescherming was prima geweest.
Dat er ook nog eens veel meer diamanten afgetikt moeten worden om een gebouw direct inzetbaar te maken en minder dia te winnen (effectief) komt het geheel ook niet ten goede.
Het hangt ook van de mensen af met wie je in een gilde zit.
Blijkbaar willen ze in gilde waar je zit alleen de prijzen binnenharken en niet samenwerken om wat te winnen.
En je hoeft ook niet alles te winnen om het leuk te hebben.
 

Venzi

Lid
Ik merk juist dat de samenwerking erdoor wegraakt, meeste spelers zijn klaar met een paar honderd gevechten en die doen ze dan wanneer het ze uitkomt omdat er nooit erg lang gewacht hoeft te worden om aan je maximale uitputting te kunnen komen. Waar voorheen spelers veel langer door konden gaan kwamen ze vaker in de gelegenheid aan te sluiten bij anderen die bezig zijn of werden er teams samengesteld en werd er enorm met diamanten gesmeten om de kampen af te maken. Nu wachten we gewoon tot de gebouwen klaar zijn, spelen meer spelers ff hun spel voor zichzelf en sluiten dan af.
Het is goed dat er niet meer oneindig door geknokt kan worden door de spelers die alleen maar op 96% of meer zaten te wachten, maar zoals al eerder getikt zijn er teveel wijzigingen doorgevoerd, die wijzigingen hebben een exponentieel effect op elkaar en dat maakt het teveel. Alleen de bouwplaatsen wijzigen en een cap van 80% uitputtingsbescherming was prima geweest.
Dat er ook nog eens veel meer diamanten afgetikt moeten worden om een gebouw direct inzetbaar te maken en minder dia te winnen (effectief) komt het geheel ook niet ten goede.
Die dia-kosten zijn idd ook niez om naar huis over te schrijven, 80-150 % hoger voor de meest gebruikte. Ze doen er alles aan om de dia’s die spelers kunnen ‘gratis’ verkrijgen er uit te werken. Dit roept alleen maar om geld in het spel te pompen
 
Tja ... zei ik ooit tegen Max Verstappen: je mag niet sneller dan de rest want dan gaan ze janken.
Zegt Liberty Media: Hey, geen slecht idee ... we laten ze allemaal 120/u rijden en zelfs de grootste sukkelaar kan volgen. Ze komen zelfs tegelijk aan en wij kunnen zelf beslissen wie gewonnen heeft.
Na 3 maanden, geen enkel top-team meer in F1.
Nu ja ... Max ziet waarschijnlijk een uitdaging op de motorfiets ook wel zitten.
 
Heeft iemand t final word over t al dan niet kunnen halen van t Kasteel L1, binnen een gestelde termijn? Ik lees en hoor wisselende berichten hierover, van (redelijk) haalbaar tot enkel voorbehouden aan de allersterksten...
Helpdesk/Leones?
 
Dat kasteel is onhaalbaar als je niet in een van de top gildes zit op C zijn er nu 3 die alles hebben gewonnen maar dit is ook het gilde van de GS
 
Leones: Bedankt dat jullie alles evalueren en bedankt voor het duidelijke bericht!
Ik vind dat er veel verbeterd is, ik vecht nu met plezier mee in de GS, vroeger keek ik er nauwelijks naar. Maar één ding vind ik echt niet kloppen en dat is dat een top gilde met bijna 100 leden kan aantreden tegen een gilde als dat van ons met ruim 20 leden die door heel hard te knokken in de diamantenvisie zijn gekomen. Dat is als een voetbalwedstrijd waar een team met 20 leden het op moet nemen tegen een team met 5 spelers. Zo een wedstrijd hoef je niet te spelen, die is gelijk al beslist.
Mijn probleem is niet dat de beste winnen, dat gun ik ze van harte, maar dat het speelplezier voor de kleinere wordt bedorven als in het begin van het spel het beste gilde in één keer het hele speelbord overneemt. Ons gilde, dat op 28 staat in het strijdperk overzicht, moest het opnemen tegen het topgilde dat op de eerste plaats staat.
Bovendien worden de topgildes - en alleen de topgildes - ook nog eens beloond met een gebouw dat ze nog meer aanvals- en verdedigingskracht geeft, wat de strijd nog oneerlijker maakt als ze moeten aantreden tegen kleinere gildes.
Het zou eerlijker zijn als er ook naar ledenaantal van het gilde zou worden gekeken (hoeveel er meevechten is verantwoordelijkheid van het gilde) OF als gelijkwaardige gildes tegen elkaar zouden vechten. Niet winnen vind ik niet erg, maar niet of nauwelijks kunnen vechten omdat continue alles in de omgeving bezet is maakt het spel niet echt leuk.
Nogmaals bedankt voor al jullie moeite!
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan