Discussietopic: Gildestrijdperken - Update 2023

boinkie

Nieuw lid
Bij mij leiden de veranderingen in GSP tot (verdere) afname van het spelplezier. Waar je voorheen met wat handig plannen een hele dag in Forge of Empires bezig kon zijn, zoals in GSP aanvallen, ben je nu met het aanvallen van 1 sector klaar voor de rest van de dag. De nieuwe regels werken dubbel in het nadeel; enerzijds zijn er door spelveranderingen meer gevechten per sector. afhankelijk welke gebouwen de tegenstander plaatst moet je nu bijna twee keer zoveel gevechten per sector binnenhalen. De maximale uitputting van 80% en de toename van gevechten zorgen voor een zeer snel oplopen van de uitputting.
ik vrees dat nu nog meer grote spelers af gaan haken in het spel en de spelerpool nog meer leeg gaat lopen.
tevens heeft deze verandering voor de kleinere gildes een nog ongunstiger verloop; door de verhoging van de prijs van gebouwen en dus de toename in verbruik van gildegoederen en de extra uitputting per speler komen zij nu helemaal nergens meer tussen.
de rijke gildes worden nog steeds rijker en de arme gildes armer. Jammer van deze veranderingen, ik vraag mij echt af welke spelmakers Inno inhuurt voor het doorvoeren van deze veranderingen. balanceren doen deze veranderingen niet. Verschillen tussen gildes vergroten doen ze wel. Het spel wordt naar mijn mening meer en meer gesloopt met als gevolg afhaken van meer en meer spelers.

het enige positieve puntje vind ik dat de keuze nu beter wordt gestimuleerd tot plaatsen van gebouwen. Waar voorheen uitsluitend belegeringskampen werden geplaatst, is er nu een ruimere keuze in plaatsen. De beloning bij winnen van een gsp ronde vind ik ook een leuke keuze. Dit is een gebouw wat voor vele spelers attractief zal zijn (de kampioenstoren)
 
Laatst bewerkt:
Bij mij leiden de veranderingen in GSP tot (verdere) afname van het spelplezier. Waar je voorheen met wat handig plannen een hele dag in Forge of Empires bezig kon zijn, zoals in GSP aanvallen, ben je nu met het aanvallen van 1 sector klaar voor de rest van de dag. De nieuwe regels werken dubbel in het nadeel; enerzijds zijn er door spelveranderingen meer gevechten per sector. afhankelijk welke gebouwen de tegenstander plaatst moet je nu bijna twee keer zoveel gevechten per sector binnenhalen. De maximale uitputting van 80% en de toename van gevechten zorgen voor een zeer snel oplopen van de uitputting.
ik vrees dat nu nog meer grote spelers af gaan haken in het spel en de spelerpool nog meer leeg gaat lopen.
tevens heeft deze verandering voor de kleinere gildes een nog ongunstiger verloop; door de verhoging van de prijs van gebouwen en dus de toename in verbruik van gildegoederen en de extra uitputting per speler komen zij nu helemaal nergens meer tussen.
de rijke gildes worden nog steeds rijker en de arme gildes armer. Jammer van deze veranderingen, ik vraag mij echt af welke spelmakers Inno inhuurt voor het doorvoeren van deze veranderingen. balanceren doen deze veranderingen niet. Verschillen tussen gildes vergroten doen ze wel. Het spel wordt naar mijn mening meer en meer gesloopt met als gevolg afhaken van meer en meer spelers.

het enige positieve puntje vind ik dat de keuze nu beter wordt gestimuleerd tot plaatsen van gebouwen. Waar voorheen uitsluitend belegeringskampen werden geplaatst, is er nu een ruimere keuze in plaatsen. De beloning bij winnen van een gsp ronde vind ik ook een leuke keuze. Dit is een gebouw wat voor vele spelers attractief zal zijn (de kampioenstoren)
Ik verwacht niet dat inNo ook maar iets gaat aanpassen naar de wens van de spelers. Zij maken het spel voor zichzelf en niet voor de spelers. En er zal altijd wel iemand zijn die het spel in de playstore of appstore het spel download. Voor elke grote speler die stopt krijgen ze 10 nieuwe spelers terug. Dus de mening van ervaren spelers interesseert hen niet meer. Maar dat zijn wel de mensen die het spel groot gemaakt hebben jaren terug
 

Bullspirit Dancer

Actief lid
Ik verwacht niet dat inNo ook maar iets gaat aanpassen naar de wens van de spelers. Zij maken het spel voor zichzelf en niet voor de spelers. En er zal altijd wel iemand zijn die het spel in de playstore of appstore het spel download. Voor elke grote speler die stopt krijgen ze 10 nieuwe spelers terug. Dus de mening van ervaren spelers interesseert hen niet meer. Maar dat zijn wel de mensen die het spel groot gemaakt hebben jaren terug
Nu speel ik ook zo'n 10 jaar en in tegenstelling tot een hoop reacties hier bevalt GS nieuwe stijl wel. Nee je kan niet meer zonder limiet meppen.
Ja het is soms een uitdaging om meer dan 400 gevechten te moeten doen voor een sector maar nu (hoe ik het persoonlijk beleef) zie ik geen map waar maar 1 of 2 kleuren opstaan. Waarbij tussen 2 gildes sectoren geruild worden om maar max te kunnen aanvallen.
Kom nu online en er is altijd wel een opening waar veroverd kan worden.
 
Ik vind de GS veel leuker geworden sinds de laatste update. Als gilde zijn we veel actiever bezig en staan nu eerste in de platina devisie. Tot nu toe begreep ik er niet zoveel van, dus sorry als ik domme dingen vraag, maar ik zou graag willen weten of je als eerste in de platina devisie automatisch door gaat naar de diamanten devisie? En mijn tweede vraag is of een gilde met meer leden voordeel oplevert in de GS, of wordt het dan ook moeilijker? Bedankt voor het antwoord!
 
Laatst bewerkt:
Ik vind de GS veel leuker geworden sinds de laatste update. Als gilde zijn we veel actiever bezig en staan nu eerste in de platina devisie. Tot nu toe begreep ik er niet zoveel van, dus sorry als ik domme dingen vraag, maar ik zou graag willen weten of je als eerste in de platina devisie automatisch door gaat naar de diamanten devisie? En mijn tweede vraag is of een gilde met meer leden voordeel oplevert in de GS, of wordt het dan ook moeilijker? Bedankt voor het antwoord!
Je kunt in de kist kijken hoeveel divisie punten je krijgt en deze bij je huidige totaal optellen. Ik zie op E dat je/jullie al in Diamant zitten. Maar plek 1 geeft 150 divisie punten dus als je in een andere wereld in platina zit dan zal je idd een Divisie stijgen.

Nee de moelijkheids graad is voor ieder gilde het zelfde..Dus ja..hoe meer leden hoe meer gevechten je kunt doen..hoe meer kant op een top 3 positie

Succes. :)
 
Nu speel ik ook zo'n 10 jaar en in tegenstelling tot een hoop reacties hier bevalt GS nieuwe stijl wel. Nee je kan niet meer zonder limiet meppen.
Ja het is soms een uitdaging om meer dan 400 gevechten te moeten doen voor een sector maar nu (hoe ik het persoonlijk beleef) zie ik geen map waar maar 1 of 2 kleuren opstaan. Waarbij tussen 2 gildes sectoren geruild worden om maar max te kunnen aanvallen.
Kom nu online en er is altijd wel een opening waar veroverd kan worden.
Ik ken ondertussen veel mensen die 10 jaar 'spelen' ... of toch een account hebben. Sommigen komen 1 à 2 keer per week voor 15 minuten online. Zijn zij nu experten ? Natuurlijk is ook hun mening belangrijk maar ik denk dat "de tijd dat je een account hebt" niets ter zake doet.

Ik ben zelf een actieve speler, en ik weet welke stats ik kan voorleggen. Het moet voor kleinere spelers frustrerend zijn om zelfs niet solo 1 enkel gebied in te nemen.

Ik ga na 1 seizoen van de nieuwe GS niet alles afkeuren. Een mix van vroeger en nu ware misschien beter op zijn plaats geweest. Een update is het echter niet. Eerder een "downdate".
 

Bullspirit Dancer

Actief lid
Ik ken ondertussen veel mensen die 10 jaar 'spelen' ... of toch een account hebben. Sommigen komen 1 à 2 keer per week voor 15 minuten online. Zijn zij nu experten ? Natuurlijk is ook hun mening belangrijk maar ik denk dat "de tijd dat je een account hebt" niets ter zake doet.

Ik ben zelf een actieve speler, en ik weet welke stats ik kan voorleggen. Het moet voor kleinere spelers frustrerend zijn om zelfs niet solo 1 enkel gebied in te nemen.

Ik ga na 1 seizoen van de nieuwe GS niet alles afkeuren. Een mix van vroeger en nu ware misschien beter op zijn plaats geweest. Een update is het echter niet. Eerder een "downdate".
Leuke aannames worden er gedaan. Voor mezelf, ben iedere dag actief op FoE en niet voor 15 min. GS nieuwe stijl past super bij mij omdat ik graag wat rond mep op de map maar niet geef om "ranglijsten" of mijn tijd wens te besteden aan eindeloos klikken omdat er geen uitputting is.
Als het nodig is om te zorgen dat de "kleinere" spelers van de gilde ook actief op de map kunnen zijn neem ik rustig een hoop uitputting om voor hun een betere/leukere uitgangspositie te creëren.
Verspil mijn "kansen" niet door maar 1 keer te strijden maar help van ochtend tot in de avond waar nodig.
Gilde en hun spelers staan voor mij op 1, daarvoor zit ik in een gilde. Niet voor mijn "resultaten". Groeien doe ik genoeg en heb gelukkig ook nog een hoop te gaan want het spelletje is niet alleen maar gevechtspunten scoren.
Overigens zitten in de gilde een hoop spelers welke ook al jaren spelen en ja de update was ook voor hun wennen maar hoor toch positieve geluiden.
Op dit forum komen vaak spelers die zich een bepaalde speelstijl aangewend/aangeleerd hebben en door de wijzigingen nu tegen grenzen aanlopen.
Is niet erg, vraagt wel aanpassing/flexibiliteit in het spel.
 
Leuke aannames worden er gedaan. Voor mezelf, ben iedere dag actief op FoE en niet voor 15 min. GS nieuwe stijl past super bij mij omdat ik graag wat rond mep op de map maar niet geef om "ranglijsten" of mijn tijd wens te besteden aan eindeloos klikken omdat er geen uitputting is.
Als het nodig is om te zorgen dat de "kleinere" spelers van de gilde ook actief op de map kunnen zijn neem ik rustig een hoop uitputting om voor hun een betere/leukere uitgangspositie te creëren.
Verspil mijn "kansen" niet door maar 1 keer te strijden maar help van ochtend tot in de avond waar nodig.
Gilde en hun spelers staan voor mij op 1, daarvoor zit ik in een gilde. Niet voor mijn "resultaten". Groeien doe ik genoeg en heb gelukkig ook nog een hoop te gaan want het spelletje is niet alleen maar gevechtspunten scoren.
Overigens zitten in de gilde een hoop spelers welke ook al jaren spelen en ja de update was ook voor hun wennen maar hoor toch positieve geluiden.
Op dit forum komen vaak spelers die zich een bepaalde speelstijl aangewend/aangeleerd hebben en door de wijzigingen nu tegen grenzen aanlopen.
Is niet erg, vraagt wel aanpassing/flexibiliteit in het spel.
Je begrijpt waarschijnlijk mijn punt niet. Je hoofdwereld is B en je hebt daar 89.000 gevechten. Over de 10 jaar is dit 8.900 gevechten per jaar. Rekening houdend met 26 seizoenen per jaar, betekend dit een gemiddelde van 343 gevechten per seizoen. Dit komt overeen met slechts 2 sectoren, solo in het oude GS op Diamanten-divisie per seizoen.

Het staat u uiteraard vrij om een mening te hebben en het spel te spelen op de manier die u het beste ligt.

De essentie van het onderwerp is dat u niet uw 10-jarig account kan gebruiken als drukmiddel. Tevens weten wij allemaal dat een nieuwe borstel goed veegt maar nu iedereen weet hoe de nieuwe GS eruit ziet, gaan velen terug naar het oude FarmVille-spelgedrag dat ooit zo groot was op FaceBook en in de oude, vervallen treintjes.

Het is echter geenszins de bedoeling om te bekvechten maar zoals u, heb ik ook recht op eigen mening, met het nodige respect voor iedereen.
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels is de eerste keer nieuwe Gildespelen afgerond en ik vind het best ok. Sommige gebouwen zijn wat duur, maar voor ons Gilde valt het meestal best op te hoesten. Geen groot tentenkamp neergezet, daarvoor hebben we toch meer goederen nodig. Maar omdat ons Gilde al 5 jaar bestaat hebben we wel e.e.a. in kas, ook al zijn we wat kleiner. Dat scheelt een hoop. Per seizoen zullen we bepalen hoe actief we zijn. Omdat ik regelmatig verslag doe en aanwijzingen geef, hebben meer mensen nu plezier van de Gildespelen, dat scheelt.
Ik ben ook tijdens deze spelen in staat geweest om meer dan 2 sectoren op 1 dag in te helpen nemen, daarbij scheelt dat ik ook onderhandel. Je krijgt er meer voortgang door, maar evenveel uitputting. Staat tegenover dat ik bij hogere hoeveelheden goederen hier mee stop, aangezien ik op een gegeven moment leegloop. Gevechten doe ik ook vaak persoonlijk. Ik heb ook nog een beetje 'hart voor de soldaat' en de bots zijn ultradom, dus dat kan veel verschil maken hoeveel gevechten je met dezelfde hoeveelheid manschappen kan doen.
Ik ben een beginnende speler, sinds een half jaar ongeveer, maar ik speel dit spel niet zozeer voor de Gildespelen of Gilde vs Gilde, mijn plezier haal ik uit de algemene spelervaring en dat is veel dynamischer en diverser dan de Gildespelen op zichzelf.
Het belangrijkste van de Gildespelen wat blijft uitmaken is toch het aantal actieve Gildeleden. Dat is gewoon een rekensom. Als iedere speler 20 gevechten kan doen, heb je met 5 spelers wellicht net aan de mogelijkheid een sector te veroveren, met 50 kan je minstens 3 sectoren veroveren (afhankelijk van je divisie natuurlijk) zonder al te veel moeite. Dat verschil blijf je denk ik wel voelen. Maar dat rare gedans zonder elkaars sectoren over te nemen vind ik heel raar, dat zal nu niet zo snel meer gebeuren lijkt me.
 
De nieuwe gs is een ramp voor kleine spelers en kleinere vechtgilden die nog willen groeien. We kunnen de battles winnen van de topgildes en kijken met lede ogen toe zodra we leeg zijn. De resultaten voor de ranglijst zijn geen afspiegeling meer van kracht en inzet. Maar afhankelijk van de poule waarin je speelt. Leuk als je het goed treft en niet tegen de grootste 3 topgildes hoeft te spelen. Het interesseert het commerciële bedrijf inno niet dat kleinere gildes en spelers hierdoor ten onder gaan. Zolang er maar gekocht wordt . Groei mogelijkheden worden sterk beperkt.
 

PrivateHead

Actief lid
Het nieuwe GS is een gemiste kans. De cap is prima (90% is mss fijner) maar daarbij de standaardbasis van 160 gevechten verhogen naar 220 en al die gebouwen die de sectoren opstuwen tot soms ruim 400 gevechten is compleet de plank misslaan. Veel spelers zijn na 1 of 2 sectoren al klaar voor de dag. GS is nog maar een een kwartiertje als je pech hebt of een half uurtje als je geluk hebt. Als je alles kan vechten op de cap van 80% dan zie je erg snel dat het percentage niet klopt.
Ik snap echt het principe van kansberekening maar ook dat de gebouwen 50% kans hebben om te blijven staan is absoluut niet waar. Er wordt enorm gerommeld in wat er op papier aangeboden wordt en wat je daadwerkelijk krijgt.
De gebouwen zijn op zich veel te duur maar dat gaat geen probleem worden omdat je nog maar weinig sectoren per dag kan veroveren en alles volzetten is zinloos dus er wordt een stuk minder gebouwd. Neemt niet weg dat de gildes die wat meer kunnen bouwen omdat ze met 80 fanatieke vechters zitten dan gaan die gebouwen wellicht al snel een rem vormen.
Het te winnen gebouw "De Kampioenentoren" is ook echt alleen maar voor de kampioenen bedoeld. Tot P3 in de GS ranking krijg je een stapeltje fragmenten en als ze na 6 seizoenen een ander gebouw daar plaatsen moet je maar mazzel hebben of je het ooit nog kan gaan zetten. Het gebouw is erg goed/sterk/nuttig maar komt alleen te staan bij spelers van gildes die toch al de sterkste zijn en daarmee worden de kleinere spelers wederom benadeeld.
Samenvattend: Ze hadden het bij de Cap en de aanpassing in bouwplaatsen moeten laten.
Maar naar ons luisteren ze toch niet :D
 
Laatst bewerkt:
Je zal maar een kleine Gilde zijn en ook dat strijdperken willen doen. 75.000 goederen uitgeven om een gebouw te plaatsen op je beginpunt. Kas leeg en dan moet je nog beginnen. Dit houd wel in voorlopig geen G.E. en strijdperken meer doen. En maar steeds naar onderen geschopt worden in de divisies.
En inno kom niet aan met het kul argument van: ga naar een grotere Gilde.
Ook grotere Gildes krijgen een draaikolk in hun kas.
Dus goede update --> absoluut niet
 

Didi 666

Actief lid
Je begrijpt waarschijnlijk mijn punt niet. Je hoofdwereld is B en je hebt daar 89.000 gevechten. Over de 10 jaar is dit 8.900 gevechten per jaar. Rekening houdend met 26 seizoenen per jaar, betekend dit een gemiddelde van 343 gevechten per seizoen. Dit komt overeen met slechts 2 sectoren, solo in het oude GS op Diamanten-divisie per seizoen.

Het staat u uiteraard vrij om een mening te hebben en het spel te spelen op de manier die u het beste ligt.

De essentie van het onderwerp is dat u niet uw 10-jarig account kan gebruiken als drukmiddel. Tevens weten wij allemaal dat een nieuwe borstel goed veegt maar nu iedereen weet hoe de nieuwe GS eruit ziet, gaan velen terug naar het oude FarmVille-spelgedrag dat ooit zo groot was op FaceBook en in de oude, vervallen treintjes.

Het is echter geenszins de bedoeling om te bekvechten maar zoals u, heb ik ook recht op eigen mening, met het nodige respect voor iedereen.
Je kan dat niet zo uitrekenen. GvG en GS bestaat namelijk geen 10 jaar. Vechten was zeker in het begin niet echt een onderdeel van FOE, je kon alleen op de provincie kaart en in de buurt met je buren vechten, verder was er geen enkele mogelijkheid om te vechten. En vechten met je buren en ze vervolgens plunderen, was eigenlijk not-done
Vraag me niet hoe, maar speel zelf al vanaf dec 2012 eigenlijk elke dag, maar zoals je zei, dat maakt me zeker geen allesweter. En ja, ik speel zeker meer als een kwartier per dag, maar waren zeker ook maanden dat ik alleen mijn wensputten even inde met 5 Dia.
Puntentelling is voor mij nooit belangrijk geweest, rangschikking ook niet, daarom werd mij jaren geleden al gezegd dat ik niet goed speelde, maar wat is goed spelen ? Je speelt goed als je plezier hebt in het spel, en dat is gelukkig voor iedereen anders.
In het begin haalde je je punten door het verzamelen van Geld en Gereedschap, GG bestonden niet eens.
Toen de GG kwamen, zat er een cap op van max lvl 10, toen dat werd los gelaten, ging het mis met de Alca, als je die maar levelde, pakte je mega punten, Daar heeft Inno op ingegrepen, eigenlijk op een manier die te vergelijken is met de ingreep nu op de GS. Forum ontplofte, eigenlijk net als nu en iedereen zou stoppen. Wat mij persoonlijk stoort in dit topic is dat je eigenlijk alleen maar goed FOE speelt blijkbaar als je flink ramt op GS en dat dat het hoogst haalbare is.
Persoonlijk kijk ik liever naar gras dat groeit dan dat domme oeverloze gedruk wat mi GS is geworden. En voor iemand zegt dat ik dat aangeef omdat ik het niet zou kunnen, mijn aanval / verdediging is hoog genoeg, net als mijn Alca, daar ligt het dus niet aan, maar het is mij gewoon te saai.
Heb zelf kleine Gildes en we zijn door de nieuwe GS best wel gestraft, maar we gaan rustig door en genieten ook van de andere onderdelen van FOE, want het is volgens mij meer dan alleen maar een beetje drukken om punten te farmen.
Ben het zeker met je eens dat het aantal jaren spelen niks zegt over hoe goed iemand het spel snapt, net als dat het je geen ( een term die op het forum ook veel voorbij komt ) GROTE speler maakt als je voor 10 tallen euro's per maand aan Dia koopt.
Ik wacht wel weer af hoe het afloopt, ben wel blij dat mijn spelplezier in elk geval niet rechtstreeks verbonden is aan GS
 
Ik ben het met bv Red Cloud eens (zie eerdere berichten). Kleinere ACTIEVE gildes kunnen niet meedoen met het nieuww GSP.
Moeten dus fuseren om een grotere gilde te worden. Dit willen ze niet om alle gezeik wat daar vaak is en zullen dus minder actief worden.
Wat je dan veel ziet is: een ronde er voor gaan en promoveren, niets doen en degraderen en er weer voor gaan
of dit echt de bedoeling was?
Als straks de grote gildes overblijven en tegen elkaar moeten zullen ze ook zien dat dit niet echt iets is waar ze baat bij hebben. Maar dat duurt nog een paar rondes voordat het zo ver is.
Kleinere INACTIEVE gildes blijf je toch wel houden, die zullen zo als al gebruikelijk was in de lagere divisie blijven. er komen straks alleen maar meer bij

Maar we moeten niet kijken wat voor ons beter is, maar wat voor FOE beter is.
Inactive gildes of leden leveren geen geld op, dus dat die stoppen vind FOE niet erg, scheeld alleen maar data.
(denk trouwens ook dat ze veel dat kunnen besparen door de echt gestopte spelers eens te verwijderen, maar dat ter zijde)
Ook grote gildes moeten groot blijven en de actieve die daar inzetten besteden echt geld.
Dat is de winst voor FOE.
Dus dit systeem terug draaien? Dat kan je echt wel vergeten
 
Wij zijn een klein Gilde en maar een stuk of 6/7 spelers zijn actief in de GS, maar er wordt nog behoorlijk land verovert. Best leuk in Platina. Af en toe verras je toch je buren. Ja, sommige gebouwen zijn duur, maar als je gewoon doorzet, kan je vanzelf wel iets bereiken. Het gaat er vooral om dat ik na 100 aanvallen minstens wel een keer diamanten heb gekregen, dat is geen rekenkundige zekerheid, maar dit spel is ook geen wiskunde-opgave voor me, maar gewoon voor de lol. Kortom; ik vind het prima zo en ik vind het een stuk leuker om te zien hoe grotere Gilden naast ons iets meer om elkaar heen dansen dan dat 1 het hele veld domineert.
 
75.000 goederen om een gebouw op je startplek te plaatsen en dan ook nog eens (dacht ik) 250 diamanten geven om direct te activeren.
Sorry maar dan spoor je als ontwikkelaar echt niet, of je moet je spel (waar je geld mee verdiend) om zeep willen helpen.
Er zijn zoveel suggesties gegeven om dat GSP gedoe eerlijker en leuker te maken, maar blijkbaar is dat ego zo gigantisch groot, dat met
die voorstellen gewoon niets gedaan word. Dat mag uiteraard, maar dan ook niet gaan lopen janken dat er geen of minder geld binnen komt
Of onze support geeft niets door, dat is ook een mogelijkheid.
 
75.000 goederen om een gebouw op je startplek te plaatsen en dan ook nog eens (dacht ik) 250 diamanten geven om direct te activeren.
Sorry maar dan spoor je als ontwikkelaar echt niet, of je moet je spel (waar je geld mee verdiend) om zeep willen helpen.
Er zijn zoveel suggesties gegeven om dat GSP gedoe eerlijker en leuker te maken, maar blijkbaar is dat ego zo gigantisch groot, dat met
die voorstellen gewoon niets gedaan word. Dat mag uiteraard, maar dan ook niet gaan lopen janken dat er geen of minder geld binnen komt
Of onze support geeft niets door, dat is ook een mogelijkheid.

Ok kosten zijn hoog al kan je er wel weer 10 dagen mee doen.
Wat ik niet begrijp is dat de hoge kosten maar over 3 verschillende goederen is verspreidt. Je wordt haast gedwongen om geen startende spelers meer toe te laten in de gilde. En juist bij startende spelers liggen de centen.

IJzertijd goederen zijn veel beperkter te krijgen dan goederen van toekomst en hoger.

Waarom maar over 3 verschillende goederen? Waarom niet dezelfde constructie als het openen van Gilde Expeditie levels?
 
75.000 goederen om een gebouw op je startplek te plaatsen en dan ook nog eens (dacht ik) 250 diamanten geven om direct te activeren.
Sorry maar dan spoor je als ontwikkelaar echt niet, of je moet je spel (waar je geld mee verdiend) om zeep willen helpen.
Er zijn zoveel suggesties gegeven om dat GSP gedoe eerlijker en leuker te maken, maar blijkbaar is dat ego zo gigantisch groot, dat met
die voorstellen gewoon niets gedaan word. Dat mag uiteraard, maar dan ook niet gaan lopen janken dat er geen of minder geld binnen komt
Of onze support geeft niets door, dat is ook een mogelijkheid.
Eerder was het toch vanuit hq met 0 vertrekken? Keuze om (af) te bouwen is aan de gilde zelf, evengoed welke tent er geplaatst wordt. Goederen zouden wat beter verspreid kunnen worden over de tijdperken, net als dat er wellicht per divisie iets coulanter omgegaan kan worden qua kosten (In brons kost een gebouw evenveel als in dia) . Je hebt van je hq gebouw vervolgens wel de gehele ronde profijt en die 250 dia en 75k goederen vind ik wat dat betreft verwaarloosbaar eigenlijk.

Voor mij is de huidige set-up qua GS dikke prima op = op en niet meer dat oeverloze geklik. Je bent wel wat afhankelijk van de poule qua fragmenten voor de kampioentoren en punten die je binnenhaalt voor het toernooi, maar dat krijg je ook niet opgelost lijkt me met het huidige aantal spelers per server. Qua 100 uitputting zit ik altijd wel rond de 500 mepjes, de ene dag wat meer dan de ander, zie daar ook geen gekke dingen eigenlijk.

Vind wel nog steeds de overige dia kosten van de gebouwen iets hoog (en dan in de zin, dat je er minder voor terug krijgt gezien je minder lang kan doorgaan). Zeker gezien je minder kan spreiden over leden en ook wat minder gratis binnenhaalt via meppen. Kan me niet herinneren ooit winst te hebben gemaakt met de gs, maar goed daar heb ik 7 dorpjes voor en je bent ook sneller uitgespeeld. Stop er in elk geval minder in nu en onderaan de streep scheelt het weer dia.
 
Laatst bewerkt:
Je bent ergens verplicht op dat gebouw van 75.000 goederen gelijk neer te zetten en te activeren, anders kan je die toren helemaal vergeten.
Kleine Gilde heeft géén 75.000 goederen om weg te geven daarna is de kas namelijk gewoon leeg. Geen GE meer geen gebouwen meer kunnen plaatsen.
Volgende GSP ook niet mee kunnen doen, immers de kas is nog steeds niet aangevuld. En dat zou dan een goede update moeten zijn?
Absoluut niet
 
Maak nu eens een simpele rekensom, van een enkel goedje heb je +/- 40.000 nodig. Je hebt een kleine Gilde, 4 Arcen van level 80 (meeste kleine Gildes hebben dat niet eens) hoeveel goederen krijg je per 2 weken, alles afgerond? 14 dagen x 202 goederen x 4 leden = 11.000 goederen van elk soort.
Hoe wil je dit volhouden?
 
Bovenaan