Discussietopic: Gildestrijdperken - Update 2023

Even vanuit het standpunt van een klein gilde, die zich door actief spelen kon handhaven in de platina divisie.

Het gebouw op de thuisbasis is veels te duur. 25.000 goederen is goed op te brengen voor een grote gilde maar niet als je maar een klein aantal spelers hebt. Zelfs voor grotere gildes waarvan niet alle leden een arc80 hebben is nog niet te betalen. Reken maar na, een arc80 levert 162 goederen per dag op. Dus die 8000 per soort is gewoon 50 dagen productie. Hopeloos voor tien dagen spelen.

Hetzelfde gebeurd natuurlijk bij de andere gebouwen, Als je na een puur uur je sector kwijt raakt waar je een verstevigde barak heeft neergezet dan ben je gewoon 7000 goederen kwijt. Dat kan je als kleine gilde maar een paar keer doen en dan is het op. Grotere gildes hebben gewoon VEEL meer goederen en die meppen je dan totaal weg. Het neerzetten van defensieve gebouwen heeft nooit enig nut gehad en dat heeft het nu nog steeds niet. Jammer maar helaas.
Het voordeel van hogere levels van de barakken en comandoposten is dus ALLEEN voor de grotere gildes. Die kunnen nu met twee gebouwen met 80% vechten.

We zullen nu eens goed gaan kijken wat er op termijn gebeurd, we zijn natuurlijk niet het enige gilde die de hogere prijzen moet betalen,
 
Uitbreidingen worden doorgaans alleen toegevoegd bij een nieuw tijdperk, daar zal je dus nog even op moeten wachten.
Jammer, die uitbreidingen moeten ook niet aan het stadsraster vast, maar apart en wel bij de GSP-toren. Die gebouwen die je nu kan krijgen passen totaal niet in in het ruimtetijdperk. Passen perfect bij die toren en kopen met medailles, daar vecht je immers voor
 

bertjuh

Nieuw lid
Nou weten jullie waar ik nou eens op zit te wachten? De uitleg waarom Foe het zo vreselijk vind dat er super actieve spelers zijn. Waarom word dat met deze belachelijke GS verandering ingevoerd het was toch al zat binnen de perken. Je kon al niet meer oneindig door aanvallen. Ik was net goed en wel gewend aan de belachelijk slechte troepen die we in Titan kregen komt dit er nog weer bij. Willen ze actieve spelers persee wegjagen ofzo? Ik word terug gezet naar tijdperken terug toen ik een heel klein poosje per dag mijn aanvallen moest plannen. De grote vechtgildes blijven de enigen die iedereen hun wil opleggen en dat gaat het ook vooral niet veranderen met dit. Tot nu toe kon je in je eentje soms net het verschil maken vooral s’nachts die motivatie is wel weg nu. Ik zal mij eens goed moeten beraden over de toekomst bij dit spel. Het plezier is er compleet af
 
Vraagje: de fragmenten van de kampioenstoren: ontvangt iedereen fragmenten ongeacht of je gildestrijdperk speelt in de gilde ?
Ik zie het even niet zo snel op de wiki pagina staan.

Op de beta staat dat je voor een tweede plek ook fragmenten krijgt voor de kampioenentoren. Maar ik kan het hier en op de wiki niet terugvinden.

Volgens mij las ik daar 1000 fragmenten voor de 2e plaats.

Dus als je pech hebt met de poule en je altijd 2e wordt ontvang je volgens mij nooit het gebouw. Zoals ik in de aankondiging lees verandert het elke kampioenschap?
 
Ik vindt de aanpassingen van Gs ook fijn. Voorheem had je de drang maar te zorgen dat je erbij moest zijn als er gratis gemept kon worden. En dat gaat nou eenmaal niet als je ook werkt en een gezin hebt. Nu moet je ook als gilde veel tactischer bekijken waar vecht ik wel mee en waar niet... welke gebouwen zijn handig om te bouwen. Altijd rekening houden met die max 80%. daar is een tactisch spel toch ook voor bedoeld?..niet blind dag en nacht meppen op sectoren. Dus prima aanpassing van de GS..mooie prijzen..ik heb in elk geval de lol er weer in terug. thnx.
 
Op de beta staat dat je voor een tweede plek ook fragmenten krijgt voor de kampioenentoren. Maar ik kan het hier en op de wiki niet terugvinden.

Volgens mij las ik daar 1000 fragmenten voor de 2e plaats.

Dus als je pech hebt met de poule en je altijd 2e wordt ontvang je volgens mij nooit het gebouw. Zoals ik in de aankondiging lees verandert het elke kampioenschap?
Als je altijd 2e wordt.. heb je dus altijd 1000 fragmenten in 1 seizoen..je hebt er 7500 nodig voor 1 level..dus 'nooit' lijkt mij hier niet van toepassing.

Je hoeft wiki niet op. gewoon in de kisten kijken.
p1 = 3000
p2 = 1000
p3 = 500
 

jovayana

Actief lid
Die kampioentoren wordt afgewisseld hoor, gedurende 6 seizoenen deze, daarna een andere (een upgrade van de toren dacht ik ) dan misschien weer de eerste, misschien dat sommigen er in totaal 30 of meer seizoenen zullen nodig hebben maar uiteindelijk haal je hem wel.
 
Die kampioentoren wordt afgewisseld hoor, gedurende 6 seizoenen deze, daarna een andere (een upgrade van de toren dacht ik ) dan misschien weer de eerste, misschien dat sommigen er in totaal 30 of meer seizoenen zullen nodig hebben maar uiteindelijk haal je hem wel.
dus volgend jaar kerst kan je de lichtjes er eindelijk in hangen. Je moet dus geluk hebben in welke poule je wordt ingedeeld.
Plus elk eventgebouw wordt steeds beter dus die toren is dan weer ook bejaard. ;-)
 
Laatst bewerkt:

jovayana

Actief lid
dus volgend jaar kerst kan je de lichtjes er eindelijk in hangen. Je moet dus geluk hebben in welke poule je wordt ingedeeld.
Plus elk eventgebouw wordt steeds beter dus die toren is dan weer ook bejaard. ;-)
Inderdaad , maar die toren is leuk maar ook niet veel meer, denk niet dat die echt het verschil gaat maken, en zoals gezegd een leuk eventgebouw er bij en dat is soms meer waard dan die toren, alleen moet je wel plek hebben om die gebouwen telkens te zetten haha.
 
80% kans op geen uitputting. Hmm. 3 Gevechten gedaan en 3 uitputting erbij ondanks meerdere gebouwen op aangrenzende sectoren. 286 Ontmoetingen voor 1 sector vind ik ook niet te doen, zeker als je toevallig maar met een paar mensen speelt.
GvG: nog steeds worden er scripts gebruikt en support doet er nog steeds niets tegen.
Echt goed bezig bij inNO
 
Vandaag dag 7 van de nieuwe GSP. Voorheen was het een saai, langdradig en maar op knopje drukken iets, maar het is nu nog vele malen erger geworden.
Buiten dat het saai en langdradig is, als je niet uitkijkt krijg je een draaikolk in je Gildekas.
Als Inno denkt op deze manier nieuwe geldschieters te vinden, sorry maar volgens mij slaan jullie de plank gigantisch mis.
 

Joey-the-king

Actief lid
80% kans op geen uitputting. Hmm. 3 Gevechten gedaan en 3 uitputting erbij ondanks meerdere gebouwen op aangrenzende sectoren. 286 Ontmoetingen voor 1 sector vind ik ook niet te doen, zeker als je toevallig maar met een paar mensen speelt.
GvG: nog steeds worden er scripts gebruikt en support doet er nog steeds niets tegen.
Echt goed bezig bij inNO
Ik had op 96 gevechten 30 uitputting erbij, valt mee vind ik. En die 286 met een paar is ook goed haalbaar (zeker met een gebouw).

GvG is al jaren zo, op alle servers en er is nooit wat aan gedaan.. zeker niet na de komst van gsp. GvG is t vergeten kindje
 
Die 80% kans op uitputting werkt bij mij nooit in het voordeel.
Ik ga er inmiddels maar van uit dat ik maximaal 4 gevechten kan doen en daar minimaal 1 uitputting voor terug krijg en dat noem ik dan maar geluk. ;-)
 

Moogie

Lid
Helaas lijkt er met deze update zoveel verkeerds te zijn doorgevoerd. Waarom wordt er nooit goed nagedacht bij Innogames?

Het is goed dat je de broodmeppers wilt verwijderen en daarom een cap van 80% instelt. Maar waarom voeg je dan extra opties toe aan de standaardgebouwen, zoals eerder belegeringskampen, waardoor spelers meer gevechten in sectoren moeten uitvoeren? Elke gilde bouwt al deze nieuwe gebouwen, wat resulteert in sectoren waar je bijna 300 gevechten moet uitvoeren.

Hier is een kleine opsomming:

1. De 80% cap lijkt niet te kloppen, omdat ik regelmatig 10 gevechten doe en toch 4 uitputtingspunten krijg.
2. Sectoren verhogen het aantal vereiste gevechten al, en dit wordt alleen maar erger door de nieuwe gebouwen.
3. De kosten van gebouwen zijn gestegen in termen van goederen en diamanten. In slechts 24 uur besteed je zo'n 250.000 goederen met een actieve gilde.
4. De drop rate van diamanten is verlaagd, wat betekent dat het eigenlijk meer diamanten kost.

Ik denk niet dat ze beseffen dat dit het spel echt saai maakt. Waarom al deze gecombineerde aanpassingen? Dit had toch voorzien kunnen worden? Vandaag heb ik eigenlijk alleen maar sectoren met 20% gezien. Echter, 81 uitputtingspunten voor 530 gevechten slaat nergens op. Zeker niet als je beseft dat dit over 3,5 sector bij elkaar is geslagen.

Ik kan me bijna niet voorstellen dat dit positief zal uitpakken voor Innogames, aangezien alles tegenwoordig draait om meer cashflow.
 
Nou weten jullie waar ik nou eens op zit te wachten? De uitleg waarom Foe het zo vreselijk vind dat er super actieve spelers zijn. Waarom word dat met deze belachelijke GS verandering ingevoerd het was toch al zat binnen de perken. Je kon al niet meer oneindig door aanvallen. Ik was net goed en wel gewend aan de belachelijk slechte troepen die we in Titan kregen komt dit er nog weer bij. Willen ze actieve spelers persee wegjagen ofzo? Ik word terug gezet naar tijdperken terug toen ik een heel klein poosje per dag mijn aanvallen moest plannen. De grote vechtgildes blijven de enigen die iedereen hun wil opleggen en dat gaat het ook vooral niet veranderen met dit. Tot nu toe kon je in je eentje soms net het verschil maken vooral s’nachts die motivatie is wel weg nu. Ik zal mij eens goed moeten beraden over de toekomst bij dit spel. Het plezier is er compleet af


Ik denk niet dat Inno moeite heeft met (echte) actieve spelers...maar ik denk wel dat inno moeite heeft met mensen die dmv scripts en botjes automatisch vechten op een gratis sector. Dit gebeurd zeer waarschijnlijk ook op GVG. Als er wordt geklaagd krijg je als standaard antwoord. "we houden t in de gaten maar mogen er geen uitspraken over doen". Ik had nog nooit gehoord van dit 'Fenomeen' en wuifde het ook weg. Tot ik een filmpje van youtube toegestuurd kreeg waar te zien was hoe onmenselijk snel werd gevuld en bls gezet. Zo kan je dus blijkbaar ook op GS onmenselijk snel meppen. Inno heeft blijkbaar niet de kunde of macht om spelers aan te spreken of te bannen..maar door de 80% max te introduceren heeft meppen met scripts geen nut meer..want...op is op!...en daarom juich ik dit nieuwe systeem toe.
 
Ik denk niet dat Inno moeite heeft met (echte) actieve spelers...maar ik denk wel dat inno moeite heeft met mensen die dmv scripts en botjes automatisch vechten op een gratis sector. Dit gebeurd zeer waarschijnlijk ook op GVG. Als er wordt geklaagd krijg je als standaard antwoord. "we houden t in de gaten maar mogen er geen uitspraken over doen". Ik had nog nooit gehoord van dit 'Fenomeen' en wuifde het ook weg. Tot ik een filmpje van youtube toegestuurd kreeg waar te zien was hoe onmenselijk snel werd gevuld en bls gezet. Zo kan je dus blijkbaar ook op GS onmenselijk snel meppen. Inno heeft blijkbaar niet de kunde of macht om spelers aan te spreken of te bannen..maar door de 80% max te introduceren heeft meppen met scripts geen nut meer..want...op is op!...en daarom juich ik dit nieuwe systeem toe.
Klopt helemaal er moet strenger gekeken worden naar scripts en bots en Lady Uma je vergeet nog een belangrijke te noemen al die dubbele accounts die gebruikt en misbruikt worden in zowel GVG als in GS!
 
Klopt helemaal er moet strenger gekeken worden naar scripts en bots en Lady Uma je vergeet nog een belangrijke te noemen al die dubbele accounts die gebruikt en misbruikt worden in zowel GVG als in GS!
Allemaal aannames. Nergens op gebaseerd. Je hebt mij ook beschuldigd van het landen met O2..ik zou zeggen..vraag het Support eens..voordat je hier dingen gaat lopen gillen. Daarnaast..jij landt ook op verzoek van DEI achter ons..dus...deze beschuldiging kan net zo goed jouw kant op gaan.

Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten. ;-)

Ik weet gelijk weer waarom ik jou geblockt hebt op FOE..

Ach..mooi. Je kunt hier ook Negeren. Bye!
 
Net weer zo leuk met GS. 3 gevechten en 2 uitputting erbij. En dan moet je tot 289 ontmoetingen gaan. Voor mij is alle plezier in FOE weg. GvG verkloten door scripts toe te laten en nu GS ook nog verkloot. Maar het interesseert bij inNO toch niemand. Een spel waar ik een jaar of 10 plezier aan had en mijn dag op een leuke manier mee om kreeg is verpest, niet door irritante spelers maar door inNO zelf. Bedankt hoor
 

bertjuh

Nieuw lid
Ik denk niet dat Inno moeite heeft met (echte) actieve spelers...maar ik denk wel dat inno moeite heeft met mensen die dmv scripts en botjes automatisch vechten op een gratis sector. Dit gebeurd zeer waarschijnlijk ook op GVG. Als er wordt geklaagd krijg je als standaard antwoord. "we houden t in de gaten maar mogen er geen uitspraken over doen". Ik had nog nooit gehoord van dit 'Fenomeen' en wuifde het ook weg. Tot ik een filmpje van youtube toegestuurd kreeg waar te zien was hoe onmenselijk snel werd gevuld en bls gezet. Zo kan je dus blijkbaar ook op GS onmenselijk snel meppen. Inno heeft blijkbaar niet de kunde of macht om spelers aan te spreken of te bannen..maar door de 80% max te introduceren heeft meppen met scripts geen nut meer..want...op is op!...en daarom juich ik dit nieuwe systeem toe.
Ja en dan meteen de mensen die wel gewoon alles handmatig doen straffen. Mijn plezier in het spel gaat hard achteruit op deze manier.
 
Bovenaan