Discussietopic: Gildestrijdperken - Update 2023

jovayana

Actief lid
Ik vraag mij toch af wat de klagers deden voor de GS er was, nu klagen dat na 30 minuten ze uitgespeeld zijn , wat deden ze dan vroeger ? of hebben ze zich speciaal ingeschreven op foe omdat ze van iemand te horen kregen dat ze hier oneindig konden "farmen of boerderijsprokkelen" en alleen maar een hele dag de tijd moesten hebben om te klikken zonder nadenken?
Eventjes ter inlichting wie geen reden ziet om nog diamanten te investeren , wil dus ook niet genieten van 80% verminderde uitputting en denkt dus enkel aan persoonlijke winst en nooit in functie van gilde, ok dat is je goed recht maar kom hier dan ook niet klagen.
 
Laatst bewerkt:

jovayana

Actief lid
Blijkbaar doen die ook gewoon 500 gevechten ineens telkens om na een half uur klaar te zijn met spelen, denk dat de meeste spelers wel een paar keer per dag komen kijken en zien waar ze nog kunnen vechten en of er weer iets vrij is, dat is dan ook weer een heel ander gegeven dan een half uurtje spelen en klaar.
 
fijn he jovada.....met de GE veranderingen vond je het als 1 van de weinige geweldig..nu met veranderingen GSP vind je het wederom om te smullen om je tegen de rest af te zetten.
ik ben niet tegen veranderingen..en ik ben ook geen persoon die uuuuren achtereen kan gaan zitten klikken op mijn muis.
maar voor degene diee dat wel leuk vinden snap ik dat ze hun farm nu kwijt zijn.
maar 1 ding is zeker...voor zowel voor als tegenstanders....forge off empires is steeds meer en meer pay to win game aan het worden.
dat kan je niet ontkennen.
 
fijn he jovada.....met de GE veranderingen vond je het als 1 van de weinige geweldig..nu met veranderingen GSP vind je het wederom om te smullen om je tegen de rest af te zetten.
ik ben niet tegen veranderingen..en ik ben ook geen persoon die uuuuren achtereen kan gaan zitten klikken op mijn muis.
maar voor degene diee dat wel leuk vinden snap ik dat ze hun farm nu kwijt zijn.
maar 1 ding is zeker...voor zowel voor als tegenstanders....forge off empires is steeds meer en meer pay to win game aan het worden.
dat kan je niet ontkennen.
Die snap ik niet zo goed. Ook zonder betalen kan je nog steeds winnen. Daarvoor is het ook strategiespel, alleen beuken is dan niet genoeg. Anders speel je wel een first-person shooter oid.
 
Tot zover eigenlijk alleen maar positief over de wijzigingen. Het idee dat je sowieso maximaal 80% vermindering van de uitputtingskans hebt vind ik leuk. Daarnaast het basisgebouw (tentenkampen) vind ik een heel goed idee.
Dat de uitputting kan oplopen tot 24000% vind ik wel cool, ben benieuwd of iemand daar aan komt. Maar ik heb toch ook een paar vragen:

- Ik heb nu fragmenten van de Weg naar de Overwinning, Erestandbeeld e.d. en nu krijg ik opeens fragmenten van een selectiekit. Ga ik nog wel fragmenten van het Erestandbeeld kunnen krijgen? Anders neemt het alleen maar ruimte in mijn inventaris is. En ik zou het zonde vinden, aangezien ik nu 177 van de 200 fragmenten van de Grote Olifant heb.
- Hoe zit dat nu met die Vergeten Tempel? Het 'vlaggetje' er bij, gecombineerd met de aankondigingen betekend idd dat je een gebouw in de Gilde-expedite kan krijgen wat dus nuttig kan zijn voor de Gildespelen. Beetje verwarrend. Ik heb de uitleg van Jovada gezien en dat snap ik allemaal, maar is dit straks ook andersom?
- Een Kampioenschap bestaat dus uit 6x Gildespelen, ga je in die Gildespelen telkens dezelfde tegenstanders treffen? Dat lijkt me vreemd, aangezien je iedere ronde weer punten verliest of wint en dus ook een divisie kan stijgen of zakken.

Kortom: ben best happy met hoe het er nu voor staat, heel benieuwd naar alle nieuwe ontwikkelingen en ik denk dat het zeker leuker gaat worden om het spel te spelen zo. En intussen dus ook vragen die nog wat mistig zijn, maar wel deels helder zijn beantwoord.
Behalve deze vragen ook nog het volgende: alle gebouwen zijn nu zodanig ingeregeld dat het minder dan 4 uur kost om ze te bouwen. Wat ook fijn is, want dan zijn ze ten minste werkzaam zodra de provincie vrij komt. Maar alleen de vallen (die juist tegen al die belegeringsbonussen ingezet kunnen worden) doen er langer dan 4 uur over. Dan moet je dus een leider hebben die aanwezig is bij iedere verovering van een sector en hopen dat je sector een uur lang niet wordt aangevallen. Kan dat niet gewijzigd worden?
 
Behalve deze vragen ook nog het volgende: alle gebouwen zijn nu zodanig ingeregeld dat het minder dan 4 uur kost om ze te bouwen. Wat ook fijn is, want dan zijn ze ten minste werkzaam zodra de provincie vrij komt. Maar alleen de vallen (die juist tegen al die belegeringsbonussen ingezet kunnen worden) doen er langer dan 4 uur over. Dan moet je dus een leider hebben die aanwezig is bij iedere verovering van een sector en hopen dat je sector een uur lang niet wordt aangevallen. Kan dat niet gewijzigd worden?
Kan je niet beter een first-person shooter oid spel gaan doen, als je geen gebouwen wilt afkopen met dia? :p
 
Die snap ik niet zo goed. Ook zonder betalen kan je nog steeds winnen. Daarvoor is het ook strategiespel, alleen beuken is dan niet genoeg. Anders speel je wel een first-person shooter oid.
ik speel al 7 jaar zonder te betalen..ok..paar keer voorheen voor tientje ofzo,,,,en ja mee eens...dit spel kan je op heel veel manieren spelen niks moet en veel mag...maar als je goed kijkt naar vroeger en nu..zijn meer dingen moeilijker te behalen zonder ervoor te betalen.
veel dingen worden opgeschaald om het te vermoeilijken en de prijsjes gaan naar beneden...zo bedoel ik het.
 
Hopelijk wordt dit snel teruggedraaid. Lijkt wel of Inno bezig is hun eigen spel kapot te maken met al die innovaties. Ik speel een spel om mijn tijd op een leuke manier te verdoen, maar nu ben ik in een uurtje klaar voor de rest van de dag. Voor S speelde ik op alle werelden maar door de komst van GS was dat niet vol te houden en ook niet meer echt nodig. Met GS kon je een groot deel van de dag doorkomen. Maar als ik nu elke dag in een uurtje klaar ben moet ik iets anders gaan zoeken en als dat andere mij meer plezier bezorgd voor een groot deel van de dag kom ik mogelijk niet eens meer terug naar FOE voor dat uurtje. Zoals vroeger in zo'n kindervoorstelling werd gezegd: applaus voor jezelf. Goed gedaan Inno
 

jovayana

Actief lid
We werken bijvoorbeeld aan een gloednieuwe vorm van het Halloween evenement en een nieuw spelonderdeel voor gildes!

Voor diegenen die bang zijn dat ze maar een half uur of een uur kunnen spelen per dag.
 
We werken bijvoorbeeld aan een gloednieuwe vorm van het Halloween evenement en een nieuw spelonderdeel voor gildes!

Voor diegenen die bang zijn dat ze maar een half uur of een uur kunnen spelen per dag.
Wat vind je eigenlijk het grote voordeel van de GS update? En dan bedoel ik meer voor jezelf. Je kan wel weer het farmen erbij halen, maar wat maakt het jou uit dat anderen veel meppen? Het is nu ook niet zo, dat spelers/gilden die eerder niet veel konden nu wel meer kunnen in GS en ook lang niet iedereen kan 100 uitputting pakken, om die 500 gevechten te doen. Heb zelf geen moeite met die 80% trouwens, geen zin meer in teveel meppen. Vind het echter wel prijzig geworden nu qua dia afkopen, zeker met wat je ervoor terugkrijgt momenteel
 
Laatst bewerkt:
We werken bijvoorbeeld aan een gloednieuwe vorm van het Halloween evenement en een nieuw spelonderdeel voor gildes!

Voor diegenen die bang zijn dat ze maar een half uur of een uur kunnen spelen per dag.
Aan de hand van enkele vorige berichten trek jij het laken van verdediging voor Immo naar je toe.

Geen idee wat je wil weten over wat dan ook mijn tijdverdrijf was of zou moeten zijn EN of jij hiervoor een vinger in de pap kan/mag hebben.
Door jouw niet altijd even verfijnde gebektheid, kan ik jou wel zeggen dat, indien je daadwerkelijk die "we" gebruikt om jou te profileren als medewerker, je niet echt het gevoel geeft om de slimste van de klas te zijn geweest.

Het staat mij vrij een spel te spelen waar ik mijn gading kan in vinden. Het staat mij vrij het spel te spelen, betalend of gratis. Het staat mij vrij zelf te bepalen hoeveel tijd ik hiervoor gebruik.

Ik neem vooral mee dat jij, al dan niet als medewerker, andere mensen als 'klikkers zonder nadenken"" gaat bestempelen, die actief in het spel deelnemen. Laat ons zeggen dat wat u "farmgedrag" noemt, een beloning was voor de inzet die mensen investeerden in een spel die uiteindelijk een heel bedrijf moet financieren.
 

jovayana

Actief lid
Wat vind je eigenlijk het grote voordeel van de GS update? En dan bedoel ik meer voor jezelf. Je kan wel weer het farmen erbij halen, maar wat maakt het jou uit dat anderen veel meppen? Het is nu ook niet zo, dat spelers/gilden die eerder niet veel konden nu wel meer kunnen in GS en ook lang niet iedereen kan 100 uitputting pakken, om die 500 gevechten te doen. Heb zelf geen moeite met die 80% trouwens, geen zin meer in teveel meppen. Vind het echter wel prijzig geworden nu qua dia afkopen, zeker met wat je ervoor terugkrijgt momenteel
Denk dat er nog niet genoeg nagedacht wordt en vlug geroepen wordt het is prijzig

vroeger 2 kampen betalen is 2x50 = 100 diamanten voor 40% minder uitputting, nu middelste kopen = 80 diamanten voor 40% minder uitputting en 15% meer gevechten nodig , en nog bonuspunten bij als je voor de andere soort kiest.

Aan de hand van enkele vorige berichten trek jij het laken van verdediging voor Immo naar je toe.

Geen idee wat je wil weten over wat dan ook mijn tijdverdrijf was of zou moeten zijn EN of jij hiervoor een vinger in de pap kan/mag hebben.
Door jouw niet altijd even verfijnde gebektheid, kan ik jou wel zeggen dat, indien je daadwerkelijk die "we" gebruikt om jou te profileren als medewerker, je niet echt het gevoel geeft om de slimste van de klas te zijn geweest.

Het staat mij vrij een spel te spelen waar ik mijn gading kan in vinden. Het staat mij vrij het spel te spelen, betalend of gratis. Het staat mij vrij zelf te bepalen hoeveel tijd ik hiervoor gebruik.

Ik neem vooral mee dat jij, al dan niet als medewerker, andere mensen als 'klikkers zonder nadenken"" gaat bestempelen, die actief in het spel deelnemen. Laat ons zeggen dat wat u "farmgedrag" noemt, een beloning was voor de inzet die mensen investeerden in een spel die uiteindelijk een heel bedrijf moet financieren.

Blijkbaar weet jij niet waarover je praat, die "we werken aan ..........." is een aankondiging bij spelupdate 1.266

Wat jij met je tijdverdrijf doet kan mij geen barst schelen, en vind je het niet leuk meer dat je niet meer eindeloos kan "farmen" dan beslis je toch zelf wat je gaat doen, zoals je zegt ik heb met jouw doen en laten absoluut niets te maken.

Al wat ik deed is die aankondiging van spelupdate 1.266 hier plaatsen voor de spelers die bang zijn om na een half uurtje niets meer te doen hebben niet moeten vrezen want dat er nog wat nieuws komt.
 
Denk dat er nog niet genoeg nagedacht wordt en vlug geroepen wordt het is prijzig

vroeger 2 kampen betalen is 2x50 = 100 diamanten voor 40% minder uitputting, nu middelste kopen = 80 diamanten voor 40% minder uitputting en 15% meer gevechten nodig , en nog bonuspunten bij als je voor de andere soort kiest.
*90 plus dat je minder kan spreiden over leden. Je laat ook weg dat dia beloning iets omlaag geschroefd is en je sowieso minder dia binnenhaalt, doordat je minder kan meppen. GS kostte onderaan de streep altijd al meer dia, dan dat je binnenhaalt. Is nu niet veel beter, ook al ziet het sommetje er leuk uit ;) En baseer je dit op beta trouwens (waar je zo nu en dan eens gratis dia krijgt om dingen te testen) of ga je nu af op de live servers? :)

Je geeft dia uit om door te kunnen in het spel, wat dat ook moge zijn voor je, nu geef je dia uit in GS en is het gewoon snel over. Waarom dan nog dia kopen/uitgeven als je focus op de GS ligt?
 
Laatst bewerkt:
Als je natuurlijk actief bent op 6 werelden, dan heb je er persoonlijk belang bij dat anderen stil liggen terwijl je even hopt.
Farmen is geen goede zaak, zei je? Hoe haalde jij 1,809,483,691 in Arvahal dan? FarmVille gespeelt a 30 min per dag?
Een beetje hypocriet, vind je niet?
 
Nu de onderlinge uitputting zichtbaar wordt komen ook de vragen: vanmorgen gevochten met ander gildelid op dezelfde sectoren met dezelfde uitputtingbonus 80%. Maar ik sta op 50% uitputting en zij op 65%. Waar is dit verschil op gebaseerd?
Daarnaast begin ik die 80% te wantrouwen. Je zou dus statistisch bij 1 op de 5 gevechten omhoog moeten gaan in je uitputting, maar mijn uitputting stijgt veel sneller.
 
We werken bijvoorbeeld aan een gloednieuwe vorm van het Halloween evenement en een nieuw spelonderdeel voor gildes!

Voor diegenen die bang zijn dat ze maar een half uur of een uur kunnen spelen per dag.
Want een evenement kost veel tijd? Om 00.00 uur even de nieuwe opdracht bekijken en ik kan vaak al op OK klikken want de opdracht is klaar. En dat nieuwe spelonderdeel ween we ook niets van. Als het een opvolger wordt van GvG ben je om 20.00 uur een minuut of 20 zoet en dan moe je weer wat anders gaan doen. Ik heb geen idee hoe jij speelt, maar als jij hier de dag mee om krijgt?
 
Nu de onderlinge uitputting zichtbaar wordt komen ook de vragen: vanmorgen gevochten met ander gildelid op dezelfde sectoren met dezelfde uitputtingbonus 80%. Maar ik sta op 50% uitputting en zij op 65%. Waar is dit verschil op gebaseerd?
Daarnaast begin ik die 80% te wantrouwen. Je zou dus statistisch bij 1 op de 5 gevechten omhoog moeten gaan in je uitputting, maar mijn uitputting stijgt veel sneller.
Inderdaad. Bij mij lag het rond 1 op 4 en bij een ander bijna 1 op 6. Dat is de geluksfactor in het spel.
 
Bovenaan