Discussietopic: Gildestrijdperken - Update 2023

jovayana

Actief lid
"We introduceren een flexibele cap die begint bij 80%, waardoor de kans om uitputting te vermijden wordt beperkt."
Kan dit nader uitgelegd worden?
Waar je voorheen 5 kampen kon bouwen om met 0 uitputting te kunnen vechten is de limiet nu 80% verminderde uitputting zodat je in theorie altijd 1 uitputting op 5 gevechten hebt. ongeacht het aantal gebouwen die je plaatst in een sector
 
mis ik iets.. waar gaan we de 145% blauwe bonus gebruiken in de nieuwe gs opzet? (vergeten tempel)
Er staat een vlag van gs bij..dus niet te gebruiken in GE. ga ik vanuit
 
Laatst bewerkt:

jovayana

Actief lid
mis ik iets.. waar gaan we de 145% blauwe bonus gebruiken in de nieuwe gs opzet? (vergeten tempel)
Er staat een vlag van gs bij..dus niet te gebruiken in GE. ga ik vanuit
Kijk naar mijn afbeeldingen , waar vlagje bij staat is de bonus voor de GS waar geen vlagje bij staat is de bonus voor expeditie
Met andere woorden waar vlagje bij staat is voor je aanvallend leger , de andere is voor je verdedigend leger in expeditie
 
Kijk naar mijn afbeeldingen , waar vlagje bij staat is de bonus voor de GS waar geen vlagje bij staat is de bonus voor expeditie
Met andere woorden waar vlagje bij staat is voor je aanvallend leger , de andere is voor je verdedigend leger in expeditie
daar heb ik naar gekeken..er staat een vlaggetje bij 145% blauw...dus de bonus voor GS...waar in GS hebben wij blauwe bonus nodig?...is mijn vraag.
 
Ze hebben hier een stukje weggelaten of vergeten in de aankondiging over blauw, die je op beta (en andere servers) wel kreeg; 'Were you about to ask us about the Defending army boosts for Guild Battlegrounds? Good spot! They are indeed not in use. Right now...'
 
Laatst bewerkt:
"We introduceren een flexibele cap die begint bij 80%, waardoor de kans om uitputting te vermijden wordt beperkt."
Kan dit nader uitgelegd worden?

3 bouwsloten per sector, ik neem aan dat je 3 tegelijk kunt bouwen of 2e na afloop van 1e?

Nog steeds dia afkoop voor bouw ineens? Nog steeds 50 dia?
Maximaal 3 per sector, enige wat veranderd wat dat betreft is dat je nu op elke sector nu minstens 1 gebouw kan zetten. En dia afkoop kosten verschillen per gebouw
 
Maximaal 3 per sector, enige wat veranderd wat dat betreft is dat je nu op elke sector nu minstens 1 gebouw kan zetten. En dia afkoop kosten verschillen per gebouw
Ik zie het al. Er komen morgenochtend nog wel wat verrassingen. De kosten om gebouwen af te kopen met diamanten is dus ook gewijzigd. Goed om te weten.
 

jovayana

Actief lid
Zie hier op de beta mijn att/def voor ik tempel zet en mijn att/def nadat ik de tempel plaats en de 3de is als ik er mee naar de GS ga, die 145% extra zijn er alleen om te vechten in de GS bij andere gevechten geldt afbeelding 2
 

Bijlagen

  • vergeten tempel voor.jpg
    vergeten tempel voor.jpg
    23,8 KB · Weergaven: 40
  • vergeten tempel na.jpg
    vergeten tempel na.jpg
    44 KB · Weergaven: 49
  • vergeten tempel in GS.jpg
    vergeten tempel in GS.jpg
    155,7 KB · Weergaven: 44

jovayana

Actief lid
o bedoelen ze dat ermee. "Farming" wordt toch veel meer in GvG gedaan?
GvG kun je alleen punten "farmen" en is beperkt of je moet afspraak maken met iemand uit andere gilde en voor elkaar sieges neerzetten de hele dag lang maar dat valt teveel op hahaha.
GS was "farmen" meer dan alleen wat punten hoor. Dat kan nog altijd, denk dat met bv 500 gevechten per dag als je de 100% uitputting haalt en max 80% verminderde uitputting geniet, je nog altijd behoorlijk wat fp , goederen, punten etc..... binnen haalt.
 
Ik vrees dat deze uitbreiding vooral interessant is voor de grote gildes. Je kan nu niet meer met een beperkt groepje goede resultaten halen. Ik denk dat het spelplezier daardoor terug gaat lopen, en FOE zal dat ergens ongetwijfeld gaan merken in het aantal spelers.
 
zijn de aanval verdediging boosts van de kampioenen en het toernooigebied ook bruikbaar op de GvG map of alleen voor de GS en de GE?
 
Nog maar 'n keertje plaatsen

Mooie nieuwe gebouwen, krijgen we nu ook uitbreidingen in de stad of moeten er duur gekochte gebouwen afgebroken worden hiervoor?
 

Biebs

Wedstrijd, Wiki & Senior Moderator
Teamleden
Spel Moderator
Wedstrijd Moderator
Knowlegde Moderator
zijn de aanval verdediging boosts van de kampioenen en het toernooigebied ook bruikbaar op de GvG map of alleen voor de GS en de GE?
Enkel op Gs en GE zoals ook aangeven op onze speciale wikipagina over de Gildestrijdperken. Hier kan je dit rustig nalezen.
 

Fdm1407

Actief lid
"Maak je klaar voor het gloednieuwe Kampioenschap van de Gildestrijdperken! Gedurende zes Strijdpersseizoenen zal jouw Gilde concurreren met andere Gildes in jouw Strijdperk voor echt unieke prijzen, in het begin - voor Gildes in de Diamanten divisie. Een Kampioenschap biedt nieuwe beloningen gedurende de hele periode, maar verandert niet wie je tegenstanders zijn. Om de huidige duur van het Kampioenschap en de huidige prijs voor de Diamanten divisie te controleren, klik je op dit symbool rechtsboven in je scherm in de Gildestrijdperken:"

In beta hebben we wel degelijk andere tegenstanders na een seizoen, dus of dit is voor de "live" werelden anders of een verkeerde aankondiging in beta wordt klakkeloos overgenomen.
 
Tot zover eigenlijk alleen maar positief over de wijzigingen. Het idee dat je sowieso maximaal 80% vermindering van de uitputtingskans hebt vind ik leuk. Daarnaast het basisgebouw (tentenkampen) vind ik een heel goed idee.
Dat de uitputting kan oplopen tot 24000% vind ik wel cool, ben benieuwd of iemand daar aan komt. Maar ik heb toch ook een paar vragen:

- Ik heb nu fragmenten van de Weg naar de Overwinning, Erestandbeeld e.d. en nu krijg ik opeens fragmenten van een selectiekit. Ga ik nog wel fragmenten van het Erestandbeeld kunnen krijgen? Anders neemt het alleen maar ruimte in mijn inventaris is. En ik zou het zonde vinden, aangezien ik nu 177 van de 200 fragmenten van de Grote Olifant heb.
- Hoe zit dat nu met die Vergeten Tempel? Het 'vlaggetje' er bij, gecombineerd met de aankondigingen betekend idd dat je een gebouw in de Gilde-expedite kan krijgen wat dus nuttig kan zijn voor de Gildespelen. Beetje verwarrend. Ik heb de uitleg van Jovada gezien en dat snap ik allemaal, maar is dit straks ook andersom?
- Een Kampioenschap bestaat dus uit 6x Gildespelen, ga je in die Gildespelen telkens dezelfde tegenstanders treffen? Dat lijkt me vreemd, aangezien je iedere ronde weer punten verliest of wint en dus ook een divisie kan stijgen of zakken.

Kortom: ben best happy met hoe het er nu voor staat, heel benieuwd naar alle nieuwe ontwikkelingen en ik denk dat het zeker leuker gaat worden om het spel te spelen zo. En intussen dus ook vragen die nog wat mistig zijn, maar wel deels helder zijn beantwoord.
 
Prachtig!

Op tijd van 30 minuten, heb ik mijn max uitputting bereikt. Hierdoor zie ik ook geen reden om verder diamanten te besteden wat voor mij FOE in de toekomst lekker gratis zal maken en ik heb tevens de tijd om andere spellen te verkennen.

Fijne update jongens, dikke kater in jullie buidel maar super leuk voor ons. Met dank.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan