Discussietopic: Culturele Nederzettingen - Ideeën

er zou een Kelten nederzetting kunnen komen. (tussen -800 en -100) die minigame van azteken is leuk, maar dat is misschien krijg je iets en het aantal is onbekend. maar het kost je niets. dat van japan is gewoon: als je hem goed heb krijg je zoveel. dat is tenminste duidelijk. die gevechten van Egypte ben ik niet echt enthousiast over. dat duurt enórm lang. het zou wel kunnen als de militaire gebouwen kleiner waren en als ze sneller rekruteren. het veld moet aan het begin niet zó klein zijn als dat van Japan. dat kan wel 12x12.
 

SonnyWeg

Actief lid
Cultuur: Amerikaanse
Thema: Wilde Westen
Tijd: tweede helft van de 19de eeuw
Gebouwen: Sheriff, saloon, bank etc.
Grondstoffen: Zadels, Huifkarwielen, Dynamiet, Cowboyhoeden
Minigame: Er komen 3 transporten uit het oosten en moeten door vijandelijk indianengebied. De indianen laten de transporten met goederen door als je hun vragen (3 makkelijke / gewone / moeilijke) goed beantwoord. De vragen kunnen gaan over in game onderwerpen en/of enkele triviavragen over dat tijdperk.

Waarom dit thema?
We hebben al nederzettingen op elk continent gehad m.u.v. Noord-Amerika en Australië (Aboriginals?). Dit is een bekend thema uit de geschiedenis van de V.S.

Waarom deze minigame?
We hebben met de vorige nederzettingen al onderhandelingen, gevechten en een "mijnenveger" gehad, dus nu tijd voor iets nieuws. De (trivia)vragen zijn slechts een voorbeeld. Er zou ook een andere minigame verzonnen kunnen worden zolang het maar niet afhankelijk is van geluk zoals bij de "mijnenveger".
 
Laatst bewerkt:
Waarom deze minigame?
We hebben met de vorige nederzettingen al onderhandelingen, gevechten en een "mijnenveger" gehad, dus nu tijd voor iets nieuws. De (trivia)vragen zijn slechts een voorbeeld. Er zou ook een andere minigame verzonnen kunnen worden zolang het maar niet afhankelijk is van geluk zoals bij de "mijnenveger"
dat bedoel ik met geluk, misschien dat je iets krijgt en je weet niet hoeveel, dat hangt van geluk af
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik vermoedde al dat je dat bedoelde eigenlijk. Liefst zonder geluk en ik vind dat het je ook iets moet kosten. anders heb je gratis heel veel. misschien kan het geld kosten om zo'n vraag te beantwoorden? Poging 1 gratis poging 2 met munten en daarna diamanten?
 
J
screen-5.jpg
Je zou ook zo'n schuifspel kunnen doen. Als je er 3 op een rij schuift krijg je die grondstof?
 

SonnyWeg

Actief lid
Ik heb het niet zo op het soort spellen van je screenshot. Daarnaast is er ook nog iets met de rechten van dat soort spellen, wat inno zeer veel geld zal gaan kosten en het zal denk ik ook erg veel eisen van de servers.

Dat het beantwoorden van de vragen iets zal gaan kosten kan ook, maar ik stel voor dat er dan betaald moet worden met goedjes uit de hoofdstad.
 

Graecus 002

Actief lid
Dat met dat schuifspel lijkt me wel een goed idee, je kan bijvoorbeeld ook de 4 goederen die in de nederzetting zijn in het roosterspel zetten en als je er dan 3 kan maken krijg je 1 goedje van die soort. (als je er 4 kan krijg je er 2 en als je er 5 doet 3 ofzo, weet het niet)

Of er op dat principe nog auteursrechten zijn weet ik niet, maar aangezien dat toch al in veel variaties in allerlei spelletjes zit denk ik van niet...
 

Arsenal

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Het zou ongetwijfeld geld kosten.. voor het ontwikkelen ervan of het "gebruiken van" bepaalde content.. Maar hoe leuk ik het idee ook vind, denk dat het speltechnisch inderdaad te ingewikkeld gaat worden en teveel vraagt van de servers.. En het is ook niet iets wat echt bij FoE past (na mijn idee).

Of men moet het revampen en in FoE stijl maken :). Maar al met al is het wel een leuk idee en er is altijd ontwikkeling mogelijk toch :)
 
Cultuur: Amerikaanse
Thema: Wilde Westen
Tijd: tweede helft van de 19de eeuw
Gebouwen: Sheriff, saloon, bank etc.
Grondstoffen: Zadels, Huifkarwielen, Dynamiet, Cowboyhoeden
Minigame: Er komen 3 transporten uit het oosten en moeten door vijandelijk indianengebied. De indianen laten de transporten met goederen door als je hun vragen (3 makkelijke / gewone / moeilijke) goed beantwoord. De vragen kunnen gaan over in game onderwerpen en/of enkele triviavragen over dat tijdperk

ik ken de minigames niet, maar ik denk meteen aan kaartspellen
 
Bovenaan