Dagen niet ingelogd op profiel foto

DeletedUser12830

Guest
Hi,

Ik vind het erg lastig om mijn vriendenlijst up-to-date te houden met alleen actieve spelers.
Ik zou het erg handig vinden als er op de profiel foto een teller komt die aangeeft hoeveel dagen een vriend niet online is geweest.
Zou dit enig kans van slagen hebben wat betreft het ontwikkelen?
Alvast bedankt voor de reactie(s).
Mvg, Eric
 

DeletedUser12830

Guest
Ik denk dat de AVG dit geen goed idee gaat vinden.
Hi dommelsch.. bedankt voor je reactie.
Volgens mij kan je geen prive gegevens zien, anders dan een zelf opgegeven profiel naam en spel gerelateerde info.
Anders zou dit spel zelf al tegen AVG/GDPR ingaan ;-)
Mvg, Eric
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je kan je vriendenlijst gemakkelijk zelf up-to-date houden door 1 of 2x per week vanuit je geschiedenis een rondje m/o te doen en daarna degenen uit je lijst te kicken die overblijven.
 
Er zitten 2 kanten aan dit verhaal. Vooral beginnende spelers hebben atieve leden nodig om verder te komen in het spel. Ze hebben geen idee vaak nog waar het over gaat. Het spel geeft een suggestie wie je als buur kunt uitnodigen. Dit zijn veelal ook nog lage level spelers. Kans voor die spelers is groot dat je stopt. Je krijgt dus wel een opsomming van spelers die inactief zijn. Het is soms inderdaad lastig te zien. Ik kan me wel voorstellen dat er na bijvoorbeeld 30 dagen niet ingelogd te hebben in het spel, Innogames je tijdelijk inactief stelt. Profielfoto grijs of zo. Het is dan voor andere spelers makkelijk te zien waar geen activiteit is geweest. Valkuil hierbij is dat er spelers zijn die heel actief spelen en diegene die het minder actief spelen. Waar ligt hier de grens? Het is en blijft dus zoeken en zoals gezegd kunnen we met een beetje werk wel zien wie er actief is en wie niet. Ook je gilde kan hierbij een belangrijke rol spelen. Zij zien en rapporteren ook , misschien na even vragen aan je gilde, wie er niet actief zijn of wie juist wel ;)
 

DeletedUser12830

Guest
Dank voor de reacties!
Ja, via je stadshuis is op zich een redelijke manier om je lijst up to date te houden.
Misschien is de no days online a bridge too far.
Ik vind het voorstel van DazendOperation27 wel een mooi voorstel, na een x periode inactief de avatar grijs maken. Dit dan wel doortrekken in de gehele spelers lijst, dat is dan makkelijker nieuwe 'vrienden' zoeken.
Dank voor het goede voorstel/gedachte
 

ojbojb

Actief lid
Zo af en toe maak ik een lijstje (of werk het bij) van mijn vrienden met het puntenaantal er bij. Dan kijk ik een tijdje later weer en noteer opnieuw de punten. Wie niet gegroeid is in punten is inactief.
Je kan ook noteren bij wie je in de taveerne plaats hebt genomen en dan kijk je meer dan 24 uur later weer. Wie buiten event-periode zijn taveerne niet leegt is inactief / kan een berichtje krijgen. Of op de zelfde manier als de Helpen knop via het Stadhuis. Wie niet Helpt in de 5/6 dagen van de geschiedenis kan een berichtje krijgen.

Maar meestal heb ik hier geen tijd voor, dus laat ik het maar.

Het zou handig zijn om tellers te hebben voor deze 3 items in de lijst, desnoods met mouse-over
- puntenwijziging over 7 dagen
- tijd dat ik in taveerne van speler zit
- laatste Helpen actie van deze speler bij mij

dit geeft volgens mij meer informatie dan de laatste-online-datum van de speler, hoewel dat ook zeker wel handig kan zijn om te weten.


Beschrijving van de suggestie:
Uitbreiden van de informatie over een speler

Motivatie voor de suggestie:
Weten wie actief is, met behulp van in het spel beschikbare informatie, ter verbetering van de vriendenlijst en gilde management

Nadelen van de suggestie:
ik zie geen nadelen

Ik heb een "quicksearch" uitgevoerd met een aantal sleutelwoorden op zoek naar topics die hetzelfde voorstel inhouden:
Hierbij heb ik geen topics gevonden. maar zal best al eens besproken zijn

Visualisatie aanpassing:
mouse-over met informatieblokje, bij de buren / gildeleden / vriendenlijsten onder in het scherm
 
Laatst bewerkt:

Markus

Actief lid
ik vind aantal dagen inactief een beetje te gedetailleerd; aantal weken (met een max getoond tot >4 weken) is wellicht veiliger en passender.
 

DeletedUser3895

Guest
Topic 1001 hier op het forum waar het eigenbelang weer moet zegevieren en een ander een etiket moet worden opgeplakt.
 
Bovenaan