Dagelijkse onderhandelingen

SonnyWeg

Actief lid
Met de komst van de RVS is het belangrijker om onderhandelingen te kunnen doen. Deze kun je bij GE, GSP en sommige dagelijkse uitdagingen doen. Helaas is er niet elke dag GE en/of GSP. Daarnaast is onderhandelen bij GSP al gauw erg duur (i.t.t. vechten voor de HC bonus). Dit komt ook omdat de taveernebonus niet werkt bij GSP. Om deze reden lijkt het mij een goed idee om dagelijkse onderhandelingen te introduceren en deze werkt als volgt:

  • Elke dag krijg je een rij met 10 onderhandelingen.

  • Elke onderhandeling vraagt om maximaal 4 verschillende GOEDEREN. (onderhandeling 1 vraagt om 2 verschillende goederen, net zoals bij de eerste 2 ontmoetingen van GE - Onderhandeling 10 vraagt om 4 verschillende goederen).

  • Met elke onderhandeling wordt er 1 goed meer gevraagd. Voorbeeld: bij onderhandeling 1 ben je 1 goed kwijt per persoon waarmee je onderhandelt, bij onderhandeling 2 ben je 2 goederen per persoon kwijt, etc.

  • Elke onderhandeling geeft een prijs(je):
    • Onderhandeling 1-4 geeft bijvoorbeeld kans op 1 van de volgende prijzen: munten, voorraden en zelfhulpkitjes.
    • Onderhandeling 5-9 geeft bijvoorbeeld kans op 1 van de volgende prijzen: 50-100 goedjes, 2-10 fp en 5 diamanten.
    • Onderhandeling 10 geeft bijvoorbeeld kans op 1 van de volgende prijzen: 20 fp, 10 diamanten en fragmenten van KA, wensputten, en krimpkitjes voor KA en wensputten.

  • De taveernebonus is niet toepasbaar op dagelijkse onderhandelingen.
Op deze manier is het voor iedereen mogelijk om onderhandelingen te doen (beginnende en ervaren spelers) met weinig kans om de onderhandelingen (die wel steeds duurder worden) te verliezen en is het elke dag mogelijk om de RVS bonus te gebruiken.

Hoe denken jullie over dit idee?
 

Felair

Actief lid
Overbodig vind ik.
GS loopt van donderdag t/m maandag ochtend.
GE loopt dinsdag t/m maandag ochtend.

Enige probleempunt is maandag 1x in de 2 weken daar zul je de bonus moeten bewaren voor de volgende dag dinsdag zodat je niets misloopt. Als je camper vroeg genoeg staat qua inning is dit niet eens een probleem maar dan moet ie voor 8u staan inning (is bij mij niet geval dus ik moet een dag opletten).
Daarbij komt dat je vanaf het mars tijdperk op de continentenkaart kunt onderhandelen eventueel als optie. Of te wel ik zie het probleem niet.
En voordat je in AT zit dat ding bouwen is helemaal goddelijke zonde vanwege dat je dan medailles in plaats van speciale goederen krijgt.
 

Graecus 002

Actief lid
En voordat je in AT zit dat ding bouwen is helemaal goddelijke zonde vanwege dat je dan medailles in plaats van speciale goederen krijgt.
Daarom zet je een HC ook voor de voorraden, niet voor de vechtbonus...

Verder vind ik het niet nodig om onderhandelingen in te voegen, beetje creatief omgaan met inning en je kan genoeg doen op GS en GE. Vanaf mars idd geen probleem meer door handelen op kaart.
Het is een SAAB GG, dwz dat als je hem voor SAAB zet en niet alles kan doen, je hem pas later had moeten zetten ;-) (PS: zit in VT en heb 'm ook al staan hoor)
 

SonnyWeg

Actief lid
Het is een SAAB GG, dwz dat als je hem voor SAAB zet en niet alles kan doen, je hem pas later had moeten zetten ;-)
Ik kan wel alles doen, het is alleen zwaar irritant en tijdrovend om bij GSP te onderhandelen omdat er zeer vaak om 6 verschillende dingen wordt gevraagd en er geen hulpje is (FOE helper werkt niet meer bij GSP en er is geen extra beurt van de taveerne). Ik ben niet de enige die er zo over denkt, vandaar mijn voorstel.
 

Graecus 002

Actief lid
Als je er niet doorgeraakt met handelen kan je ff op een andere sector proberen, daar heb je een andere onderhandeling. Extra beurt zou het (denk ik) in meer dan 95% van de gevallen laten lukken, dat is niet echt handig voor inno.
Als de extra beurt werkt, zoals in GE, moet je ook onderhandelingen van 10 goedjes krijgen, zoals in GE, anders is het niet in balans...
Ik ben geen voorstander van 10 goedjes, dus ook niet van extra beurt...
 

Wildstorter

Actief lid
Ik kan wel alles doen, het is alleen zwaar irritant en tijdrovend om bij GSP te onderhandelen omdat er zeer vaak om 6 verschillende dingen wordt gevraagd en er geen hulpje is (FOE helper werkt niet meer bij GSP en er is geen extra beurt van de taveerne). Ik ben niet de enige die er zo over denkt, vandaar mijn voorstel.
Als het zonder hulpje niet lukt dan heb je in ieder geval nog ruimte om jezelf te verbeteren :)

Daarnaast weet je vooraf wat de bonus is van dat gebouwtje is dus plaatsen is op eigen risico. Niet voor niets heb je er SAAB goederen voor nodig om het te kunnen plaatsen.

En zoals aangegeven, er zijn opties, dat je meer haast hebt dan je onderzoek en voortgang bij kan houden is niet de schuld van het spel. Dus gebruik de opties die er zijn, voor mij zeker niet nog meer dagelijkse zooi erbij!
 

Felair

Actief lid
Daarom zet je een HC ook voor de voorraden, niet voor de vechtbonus...

Beetje off topic maar goed, niet gekeken in welk TP jij zit maar je moet dat echt niet onderschatten hoor heb dat ding in OT gezet en naar 60 gebracht en dat scheelt wel echt een pak speciale goederen en dus een hoop tijd omdat je die simpel alleen uit de haven/platform kan krijgen anders. Aan de andere kant lost een HC in een laag TP al je voorraad problemen op naast die super vecht bonus natuurlijk :)
 
Ik ben ook van mening dat er een verandering moet plaatsvinden. Als je een onderhandeling start ben je altijd de onderliggende partij. Je draagt bakken met goederen over met elke foutieve onderhandeling. Wel fijn voor de "ontvanger" maar de logica is ver te zoeken. Vaak genoeg heb je ook nog diamanten nodig om het te completeren of je moet het opnieuw starten met verloren goederen. Gaat nergens over.
 

Kekkeltje91

Actief lid
Ik ben ook van mening dat er een verandering moet plaatsvinden. Als je een onderhandeling start ben je altijd de onderliggende partij. Je draagt bakken met goederen over met elke foutieve onderhandeling. Wel fijn voor de "ontvanger" maar de logica is ver te zoeken. Vaak genoeg heb je ook nog diamanten nodig om het te completeren of je moet het opnieuw starten met verloren goederen. Gaat nergens over.
Hoe bedoel je de ontvanger. Er is geen ontvanger bij onderhandelen. De goederen die je inzet zijn nu eenmaal de kosten van de onderhandeling, niets komt voor niks.

Verder zie ik niet echt het voordeel van dit voorstel om dagelijkse onderhandelingen in te voeren. We hebben al zoveel opties in dit spel die je dagelijks kan doen, hoeft echt niet nog een eleelement bij wat mij betreft.
 
Je hebt toch gewoon beschikking over dagelijkse onderhandelingen via de continentkaart vanaf het marstijdperk. Die onderhandelingen zijn ook nog redelijk geprijsd. Dat al die overenthousiaste types die Camper perse willen bouwen voor het zinvol voor ze is, tja, dat moeten ze zelf weten maar lijkt me niet dat je daar het spel op zou moeten aanpassen.
 
Een onderhandeling is een proces waarmee twee personen of groepen (de partijen) proberen om door middel van voorstellen en tegenvoorstellen tot een overeenkomst te komen.

Het onderhandelingsproces bestaat uit een reeks van voorstellen en tegenvoorstellen. Als het om de prijs van een artikel gaat, spreken we van loven en bieden. In principe zal elk volgende bod dichter bij de wens van de andere partij liggen. De partijen geven steeds een beetje toe, totdat ze het eens worden. Of totdat ze concluderen dat ze het niet eens kunnen worden.

De voorstellen die een partij doet, dienen niet alleen om te zien of de tegenpartij ermee akkoord gaat, ze dienen ook om de reactie van de tegenpartij te peilen.

Het nodeloos overdragen van goederen bij elke poging is mijns inziens volslagen belachelijk. Dat heeft niets met onderhandelen te maken maar met uitbuiten juist omdat het systeem zo in elkaar zit. En dat mag naar mijn mening veranderen.
 

Kekkeltje91

Actief lid
Je moet de onderhnadeling niet zien als een soort ruilhandel zoals jij beschrijft. Maar meer als een spelletje mastermind, het doel van de onderhandeling is iets te winnen of vrij te spelen. Niet iets te ruilen of tot een akkoord te komen.

Want, nogmaals, er is geen ontvangende partij.
 
Bovenaan