Clusternummer

Er zou een nummer aan een cluster / gebied / buurt toegekend moeten worden.


  • Totaal aantal stemmers
    10

DeletedUser

Guest
Vermits je maar met 80 mensen in een cluster zit kan het misschien handig zijn dat het spel een clusternummer weergeeft. Op die manier weet je in welke cluster je zit en dat biedt een aantal andere mogelijkheden.

Handelen
Stel nu dat je wijn nodig hebt en je zit in cluster 63. Dan zou men een topic kunnen maken [63]Nodig: Wijn. Op die manier zien andere spelers dat je wijn nodig hebt en uit cluster 63 bent. Andere mensen uit die cluster herkennen dan hun nummer en kunnen op die manier contact met je opnemen.

Nu is het handelen immers redelijk beperkt. Zoals ik reeds gezegd in mijn voorbeeld heb ik wijn nodig maar ik heb een aanbod van verschillende grondstoffen. Via het huidig handelsysteem kan ik natuurlijk een aanbod doen om 15 marmer te ruilen voor 15 wijn, en nog een ander van 15 verf voor 15 wijn, en nog een ander van 15 hout voor 15 wijn, ... Dat is nogal omslachtig maar bovenal ben je telkens 15 van die grondstof tijdelijk kwijt en wat als er twee mensen akkoord zijn dan heb je plots 30 wijn maar ben je wel van twee verschillende grondstoffen 15 kwijt. Door te handelen via het forum kan je meteen zeggen wat je in de aanbieding hebt en kan je ook met elkaar makkelijker onderhandelen. Iemand wil bv. 15 wijn ruilen maar dan pas in ruil voor 20 marmer. Iemand anders kan dan weer een ander bod uitbrengen, ...

Samenwerking
Stel dat je mensen zoekt om mee samen te werken. Je zou natuurlijk iedereen een privé bericht kunnen sturen maar je zou even goed een topic kunnen maken met je clusternummer bij. De andere spelers uit je cluster weten dan meteen dat je van bij hen bent en kunnen je bericht lezen en er eventueel op reageren.


En wie weet welke andere mogelijkheden zijn er. Natuurlijk moet er dan wel een aparte categorie worden aangemaakt als we via dergelijk systeem willen handelen, kwestie dat we met dergelijke topics niet bv. het hulp en vragen topic gaan volspammen :p Het maakt het alleszins veel makkelijker om te weten wie er allemaal in je cluster zit en actief is en biedt extra mogelijkheden.

Ik weet nu wel niet natuurlijk waar ze met het spel naar toe willen. Gaan ze die 80 mensen nog uitbreiden? Maar met het huidig systeem lijkt het me wel handig.
 

DeletedUser43

Guest
Al te negatief wil ik niet over komen, maar als je kijkt bij handelen en je vinkt "Show only neighbour offers" aan, dan zie je meteen wie van de 80 spelers, wat nodig heeft.
En als je een bericht wil sturen kan dat op verschillende manieren.

Tevens denk ik dat ook niet alle 80 op het forum kijken, sommige willen gewoon ontdekken en spelen.
 

DeletedUser

Guest
Ik ken het show only neighbour offer. Ik zat als eerste op het handelssysteem van de groep en heb ook al gehandeld. Allemaal goed en wel dat ik kan zien wat de andere spelers hebben maar ik wil aantonen wat ik nodig heb en wat ik daar tegenover kan stellen. Met het huidig systeem kan je maar 1 grondstof daar tegenover stellen. Terwijl er misschien even goed mensen voor 10 wijn 5 marmer en 5 steen willen ruilen. De ruilmogelijkheden zijn te beperkt en een forumtopic biedt meer mogelijkheden omdat je dan meteen kunt zeggen dat je beschikbaar stelt om te handelen in ruil voor het benodigde goed.

En misschien heb jij dan veel vrije tijd maar ik ga heus niet naar meer dan 20 mensen een bericht gaan sturen om te gaan zeggen wat ik nodig heb en wat ik daar tegenover kan stellen... En inderdaad, niet iedereen zit op het forum en niemand is daarvoor verplicht. Maar diegene die hier wel actief zijn kunnen er dan maar gebruik van maken.
 

DeletedUser43

Guest
Ik doe het zo, alles wat ik nodig heb geef ik aan, alles wat ik aanbied zet ik er tegenover.

Voorbeeld, ik heb 10 wijn, 5 marmer en 5 steen nodig..

Dan kijk ik wat ik aan te bieden heb, bijv. 10 hout, 5 ijzer en 5 doek.
Dan bied ik dus 10 hout in ruil voor 10 wijn, 5 ijzer voor 5 marmer, en 5 doek voor 5 steen.

Het enige dat je dan kan doen is afwachten en hopen dat anderen dat nodig hebben.

Als iedereen uit jou groep gewoon dagelijks kijkt bij de aanbiedingen uit jou groep, werkt het prima.
Dan hoef niemand een ander een bericht te sturen, alleen af en toe kijken.

Als er hier een topic komt waarbij mensen willen handelen zal het nooit werken, niet iedereen uit je groep gaat naar het forum en vele op het forum zitten in een andere groep.
Het zal dan ook een rommelig geheel worden.

Ik heb tot nog toe geen problemen ondervonden met het handelen, alleen dat het handelen kostbaar is.
Maar dat is mijn persoonlijke kijk op de zaak, hoe de rest er over denkt weet ik niet.
 
Bovenaan