Cityplanner

Max1st

Lid
Beste,

Ik ben een gebruiker van de Cityplanner voor het (her)inrichten van mijn stad. Echter door een aanpassing bij FoE is het niet meer mogelijk om mijn stad in te lezen in deze tool. Ik zou graag willen weten of er een andere tool beschikbaar om een nieuwe planning te kunnen maken. Ik weet dat je met de reconstructie een aardig eind kan komen maar ik mis daarbij het overzicht.

Het voordeel van de cityplanner is dat je eenvoudig de lege plekken in je stad zichtbaar kan maken. Tevens is het eenvoudig om nog niet reeds aanwezige gebouwen te verwerken in het ontwerp. Ik vind het daarom dus erg jammer dat deze tool niet meer kan werken. Ik zou graag zien dat de dialoog wordt aangegaan met de de bouwer(s) van Cityplanner (Foemanager.com) om te komen tot een oplossing zodat ik als super verslaafde FoE speler mijn stad op een prettige manier kan blijven onderhouden.

Wanneer andere spelers ook gebruik maken van deze cityplanner en je wilt hem graag blijven gebruiken, reageer dan op dit bericht met Ja ik wil ook Cityplanner blijven gebruiken.

Vriendelijke groet, Max1st
 

Felair

Actief lid
Dit is een tool van een 3e partij, de maker heeft overigens op de website het specifieke verzoek staan om foe niet lastig te vallen m.b.t. de stand van zaken
Beetje lezen kan geen kwaad....

Enig werkbaar alternatief is in Excel een plattegrond maken denk ik als het niet lukt in de verbouwmodus.
 

Wildstorter

Actief lid
En misschien even nagaan waarom dit niet meer mogelijk is. Denk niet dat een groot bedrijf als Inno Games zich aan gaat passen aan iemand die als hobby een city planner heeft gemaakt. Mocht het om een API koppeling gaan dan hoop ik dat dit door gaat, kunnen we tenminste ook weer uitlezen wanneer de productie van bepaalde spelers opgehaald kan worden :D

Je gaat nu proberen om te bemiddelen tussen 2 verschillende bedrijven die geen gezamenlijk doel hebben, succes.

Graag zou ik ook zien dat de staat wat extra asfalt aanlegt rondom mijn woonplaats want ik heb een navigatiesysteem gekocht om zo wat minder files weer te moeten geven.

Hartelijk dank!
 
Laatst bewerkt:

NormaJeane

Actief lid
De betreffende tool was van een ooit geautoriseerde 3rd partner developer van InnoGames.
Die status heeft de betreffende 3rd partner developer/tool niet meer.

Hopelijk komt Inno snel met een gelijkwaardig alternatief!

De betreffende city planner was een zeer nuttig hulpmiddel, zonder dat het gebruik ervan het spel negatief beïnvloedde, althans niet voor de normale gebruikers ervan.

Ennuh ik durf het bijna niet te zeggen:
maar sommige externe 'tools' die nog immer aanwezig zijn en het spel wel degelijk op negatieve wijze beïnvloeden (en waar veel spelers over hebben gerapporteerd) zijn nog immer volop in gebruik... vermoedelijk omdat die sowieso van niet-geautoriseerde 3rd party developers zijn ;) en InnoGames dergelijke 'tools' niet KAN blokkeren ?

P.S. Excel is nauwelijks een alternatief te noemen voor de city planner tool imho...
 
Laatst bewerkt:

Azgalaxa

Actief lid
FoE heeft dit al opgelost door een ingame planner te maken.

"reconstructiemodus"

Die werkt net zo goed als de gewezen cityplanner .

Ook voor de lege plekken.
Het is een kwestie van even goed kijken hoe je dat moet doen.
 

DeletedUser13785

Guest
Ik plan mijn city door hokjes te tellen. Dat lukt me nog best. Daarna gebruik ik eventueel de hijskraan om dingen op een andere plek te zetten.
 
Ik verwijder eerst al mijn straten en dan hijs ik alles in de inventaris, kan dan op mijn gemak de stad naar wens inrichten en daarna weer straten aanleggen. Werkt vlot en prima voor mij. ☺
 

Felair

Actief lid
als je nou een draaimodus maakt in de Reconstructiemodus? dat zou misschien nog helpen.
Dat zal nooit gaan gebeuren want de gebouwen zijn daar niet voor ontworpen wat je ziet is wat er is dus dan zouden ze alle gebouwen opnieuw moeten ontwerpen zodat je ook de achter en zijkanten kan zien en dat is gigantisch veel werk natuurlijk.
 
Bovenaan