Brandweer

Seconddream

Actief lid
Dit idee mag je dan als "lage prio" gaan zien maar op Brishard is onlangs een "potdekselhuis" volledig afgebrand. De bewoner had een hert geschoten en dacht die binnen te kunnen grillen. Toen ie de buurman wilde uitnodigen is dat een ( te ) lang gesprek geworden met alle gevolgen van dien.

De politie is nog wel komen kijken maar stelde dat er geen "brandweerkazerne" in de stad staat, ze beloofde dit eens aan te kaarten.

Tja, beetje raar verhaal maak ik ervan maar ik stel voor dat er snel een gebouw bij komt. de "brandweerkazerne" :)

Misbruik: geen
Archief: aangetroffen in 2013, hier terug te vinden.
Waarom dan toch weer opperen? : Na 2 jaar wil ik een heroverweging, reageren in het vorige idee is niet mogelijk. Het idee is daar terecht gekomen vanwege de nieuwe structuur aangaande indienen van een idee ( is per definitie niet afgekeurd ), kan altijd nog gebeuren maar ik wil het een kans geven.
 
Laatst bewerkt:

Joey-the-king

Actief lid
Gaaf :D
brandweer23.gif
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
Branden blussen, Wanneer doet die dit? hoe denk jij dat het eruit zou moeten zien?
geeft het gebouw tevredenheid, munten of voorraden, of misschien medailles?
Hoe verdien of koop je het ?
Welke grootte moet het worden? Houd je er dan rekening mee met wat het oplevert en/of doet?
 

DeletedUser5820

Guest
Je krijgt voorraden van de resten van het huis. Brandweerbelasting. In de middeleeuwen brak er vrij vaak een brand uit. Met een beetje gelukt werd daarmee de hele stad platgebrand. Hoe het eruit gaat zien?
 

DeletedUser6185

Guest
Speciaal bonus gebouw voor als je al je buren in 1 dag geplunderd hebt, je gaat dan echt als de brandweer.
 

DeletedUser6878

Guest
Had de bewoner een jachtvergunning? Anders is het stropen en dat is illegaal. Een gevangenis lijkt me beter op zijn plek.
 

DeletedUser6878

Guest
Die is er al. Laat alleen dagelijks ontsnappingen toe.

Was Alcatraz inderdaad even vergeten, al is dat tegenwoordig een toeristenattractie... of een terroristenbasis waarvan chemische wapens afgevuurd kan worden als ik een bepaalde film mag geloven.
 

DeletedUser5428

Guest
Dat ideetje heb je zeker gepikt van SimCity. Als je daar geen brandweer zet, kan er af en toe eens een flink stuk van je stad afbranden.
Je moet de plaats die je nodig hebt voor de brandweer afwegen tegen het risico dat er iets afbrandt. GG moeten wel onbrandbaar zijn uiteraard.
 

DeletedUser

Guest
@random brandt er per 24 uur een GG af op de server. Hoe hoger het lvl van het GG hoe groter de kans op brand.

:wacko:
 

DeletedUser4100

Guest
@random brandt er per 24 uur een GG af op de server. Hoe hoger het lvl van het GG hoe groter de kans op brand.

:wacko:
Slecht idee; je komt dan in de clinche met allerlei wetten en wetgeving (van RL), onuitvoerbaar. Aangezien
GG's min of meer onder premium vallen. Veel mensen kopen de laatste bd om een GG te plaatsen of extra
levels.

@Stefanv36, ik denk dat dat een haalbaar idee is. Als alle premium gebouwen en GG's en hoofdgebouw en
event gebouwen buiten los staan van branden. Wederom om te verkomen dat er gedoe komt met wetgeving
die voorschrijft dat als je een product koopt (met écht geld) dat je dan recht op dat product hebt en een
degelijk product. Als je dat zomaar afgepakt kan worden zonder reden (omdat het bij het spel hoort wordt niet
gezien als een geldige reden, d8 ik) zoude je daar flinke gedonder mee kunnen krijgen. In de praktijk zal de
kans dat een gewoon gebouw af kan branden al genoeg zijn om te overwegen om afbranden van gebouwen te verkomen
met een brandweer.

================================================

Enkele suggesties omtrent brandweer:

- eventgebouw van zomer event
- geeft een bonus voor hulp (bv. + X% munten)
- tevredenheid + voorraden
 

DeletedUser

Guest
Slecht idee; je komt dan in de clinche met allerlei wetten en wetgeving (van RL), onuitvoerbaar. Aangezien
GG's min of meer onder premium vallen. Veel mensen kopen de laatste bd om een GG te plaatsen of extra
levels.

@Stefanv36, ik denk dat dat een haalbaar idee is. Als alle premium gebouwen en GG's en hoofdgebouw en
event gebouwen buiten los staan van branden. Wederom om te verkomen dat er gedoe komt met wetgeving
die voorschrijft dat als je een product koopt (met écht geld) dat je dan recht op dat product hebt en een
degelijk product. Als je dat zomaar afgepakt kan worden zonder reden (omdat het bij het spel hoort wordt niet
gezien als een geldige reden, d8 ik) zoude je daar flinke gedonder mee kunnen krijgen. In de praktijk zal de
kans dat een gewoon gebouw af kan branden al genoeg zijn om te overwegen om afbranden van gebouwen te verkomen
met een brandweer.

================================================

Enkele suggesties omtrent brandweer:

- eventgebouw van zomer event
- geeft een bonus voor hulp (bv. + X% munten)
- tevredenheid + voorraden

Mijn idee was ook niet serieus bedoeld. Maar je argumentatie maakt mij toch erg benieuwd.... Jij denkt dat iets in deze game van jou is aangezien je er voor hebt betaald? Als FOE wil (omdat de omzet niet wordt gehaald) trekt ze morgen de stekker er uit. Ga jij met je wetten niet ver komen.
 

DeletedUser5820

Guest
Dat ideetje heb je zeker gepikt van SimCity. Als je daar geen brandweer zet, kan er af en toe eens een flink stuk van je stad afbranden.
Je moet de plaats die je nodig hebt voor de brandweer afwegen tegen het risico dat er iets afbrandt. GG moeten wel onbrandbaar zijn uiteraard.

Het doet me eerder denken aan de oude stedenbouwspelletjes als Pharao en Emperor.
 

DeletedUser5968

Guest
Beste Red dog,

Wegens het uitblijven van een reactie op de discussie die ontwikkelde. Moet ik helaas je productieve voorstel afkeuren.

Groet Gaelwyn
 
Bovenaan