Bouw-bonus actief voor lopende bouw?

DeletedUser10111

Guest
Ik ben een fabriek aan het bouwen en nu bedenk ik me dat er een "bouwbonus" is in de taveerne. Dat blijkt maar een maar paar honderd zilver te kosten voor 25% korting in tijd. Het zinnetje uitleg is mij niet geheel duidelijk, het zegt "Verkort alle bouwtijden van gebouwen die je de komende 24 uur bouwt met 25%".

Betekent dat de 11 uur die ik nog over heb voor de voltooing van de bouw (complete bouwtijd is 15 uur) nog verkort wordt tot 11*0.75=8:15 uur?

(Opnieuw starten zou 15*0.75=11:25 uur kosten, wat dus munten en voorrraden kost, maar geen tijdswinst meer op dit punt in de bouw.)
 

DeletedUser

Guest
"De komende 24 uur" lijkt mij aan te geven dat de bonus slechts opgaat voor gebouwen die je daarna gaat bouwen. Niet voor gebouwen die al in aanbouw zijn.
 

DeletedUser10111

Guest
"bouwen" duurt 15 uur, en ik heb nog 11 uur "bouwtijd" te gaan, en er staat "alle bouwtijden" en niet specifiek "begint te bouwen" in het zinnetje.

Ik ben het echter met je eens dat jouw uitleg vrij waarschijnlijk de juiste is. Dat is ook de reden dat ik het eerst vraag alvorens er zilver tegenaan te smijten.
 

FantasyFan

Actief lid
Voor de bouwbonus geldt hetzelfde als voor missies die je vragen iets te bouwen, namelijk het moment van plaatsen wordt gezien als bouwen. De rest van de constructietijd na het plaatsen telt hiervoor niet. Dus voor de bouwbonus betekent dit dat de bonus alleen effect heeft op gebouwen die je na het activeren van de bonus in je stad plaatst. Hopelijk heb je zo voldoende duidelijkheid.
 
Bovenaan