Boosten vs treintjes (draadjes)

DeletedUser13612

Guest
Er wordt mij de laatste tijd veel verteld dat boosten beter is dan treintjes.
Ik zit wel met enkele vragen hierover.
Ik heb BD voor mijn ARC tot level 11, ik verzamel deze in de treintjes, mochten alle ARC'en bij ons in de gilde naar hun hoogste level geboost worden hoe zit het met BD hiervan?
Om nieuwe moet ik ze dan gaan zoeken buiten de gilde of er telkens diamanten voor gebruiken?
Ofwel heb ik pech, ofwel is het spel er blijft er steeds 1 achter om naar het volgend level te gaan, ruilen 2 tegen 1 krijg je ook niet diegene die nodig is.
Treintjes gaan trager, daar is geen twijfel over, maar alles blijft binnen de gilde, FP's, BD en medailles, wat ook zijn pluspunten heeft, vooral voor kleinere spelers, die zo aan BD voor nieuwe GG kunnen geraken.
Ook aan BD voor de SW is moeilijk te geraken, enkel door andere mee te verhogen van niveau, zover ik weet, boosten zorgt dan ook weer dat deze BD voor de gilde verloren gaan.
Andere BD krijg ik dagelijks binnen via één van de altaars.
Iets vreemds inruilen voor wat je kent is altijd moeilijk en wordt gewantrouwd, daarom deze vraag.
 
De beste aanpak is een groepje vormen met andere bd zoekers. Je vult zelf tot plek 1 en 2 veilig zijn. Dan schakel je de hulp in van 2 (als ie wat hoger is 3) mensen met een hoge arc, die pakken de duurste plekken. En plek 4 en 5 gaan naar een gildegenoot die ook bd zoeken. Die gildegenoten doen hetzelfde. In het begin is het sappelen maar aangezien je eigen arc hoger wordt, krijg je op een gegeven moment de dubbele hoeveelheid blauwdrukken en dan gaat het sneller. Denk er wel aan je arc niet gelijk tot lvl tig open te knallen, vanaf ongeveer level 30 wordt ie heel leuk kaapbaar. Oh en probeer je sponsors niet te lang te laten wachten voor je levelt. Soms kan het handig zijn om eerst een fp buffertje op te bouwen, zodat je sneller kan levelen.

Maak je vooral niet te druk om blauwdrukken die verloren gaan, doordat je sneller kan boosten op deze manier kan je juist meer bd je gilde in krijgen. Succes ermee!
 

DeletedUser13612

Guest
De beste aanpak is een groepje vormen met andere bd zoekers. Je vult zelf tot plek 1 en 2 veilig zijn. Dan schakel je de hulp in van 2 (als ie wat hoger is 3) mensen met een hoge arc, die pakken de duurste plekken. En plek 4 en 5 gaan naar een gildegenoot die ook bd zoeken. Die gildegenoten doen hetzelfde. In het begin is het sappelen maar aangezien je eigen arc hoger wordt, krijg je op een gegeven moment de dubbele hoeveelheid blauwdrukken en dan gaat het sneller. Denk er wel aan je arc niet gelijk tot lvl tig open te knallen, vanaf ongeveer level 30 wordt ie heel leuk kaapbaar. Oh en probeer je sponsors niet te lang te laten wachten voor je levelt. Soms kan het handig zijn om eerst een fp buffertje op te bouwen, zodat je sneller kan levelen.

Maak je vooral niet te druk om blauwdrukken die verloren gaan, doordat je sneller kan boosten op deze manier kan je juist meer bd je gilde in krijgen. Succes ermee!
Dan zou het tot ik deze buffer van FP heb opgebouwd handiger zijn in gilde treintjes, daarna lijkt boosten een mooie methode.
Kleinere gilde leden, die nog geen ARC of SW hebben, hangen dan wel even te drogen, aangezien hun buffer FP ook nog te laag is om hier aan mee te doen.
Spijtig dat je overtollige fp niet kan opslaan om sneller deze buffer aan te leggen, steken we deze in onze treintjes en ik soms ook in handel buiten de gilde.
Ik heb al een gilde tegengekomen die beide toepast, zou dat ook een werkbare oplossing zijn voor kleinere gilden?
Hoe weet je wanneer iemand je wil boosten en hoe vind deze sponsors het makkelijkst?
 

bonke35

Actief lid
check de arcen van je vrienden
als je er een of meer vind die ongeveer hetzelfde niveau hebben als jou arc vraag je of ze willen boosten
 
kal, je bent een eigenwijze dwarskop, treintjes daarmee benadeel je jezelf en je gildegenoten. Die buffer bouw je op door lage plekjes te pakken bij vrienden en buren maar niet door de boostbare plekjes van gildegenoten voor ze te verzieken. En dat is dus ook waarom treintjes waardeloos zijn, het kost je veel meer fp dan het oplevert, daar bouw je geen buffers mee.

(naja, meestal zijn er wel 1 of 2 mensen die leuke winsten uit zo'n treintje pakken maar dat doen ze dus per definitie ten koste van anderen, dat gaat een beetje in tegen het gilde idee waarin je elkaar helpt en zou dus niet iets moeten zijn dat een gildeleider aanmoedigt)
 

DeletedUser13612

Guest
kal, je bent een eigenwijze dwarskop, treintjes daarmee benadeel je jezelf en je gildegenoten. Die buffer bouw je op door lage plekjes te pakken bij vrienden en buren maar niet door de boostbare plekjes van gildegenoten voor ze te verzieken. En dat is dus ook waarom treintjes waardeloos zijn, het kost je veel meer fp dan het oplevert, daar bouw je geen buffers mee.

(naja, meestal zijn er wel 1 of 2 mensen die leuke winsten uit zo'n treintje pakken maar dat doen ze dus per definitie ten koste van anderen, dat gaat een beetje in tegen het gilde idee waarin je elkaar helpt en zou dus niet iets moeten zijn dat een gildeleider aanmoedigt)
Dat ik een koppigaard ben is niet echt verrassend meer, soms is dit een zegen, andere keren een vloek, aard van het beestje vrees ik ;).
Als er gaten zijn in het idee, moeten deze eerst opgevuld worden, boosten is een totaal nieuw concept voor mij en zolang ik niet alle gegevens heb, vul ik deze met diegene die ik ken, treintjes in dit geval.
Nu geef je me deze extra gegevens en kan hier weer verder mee, ik wil eerst de mogelijkheden kennen, ik ben al teveel met vallen en opstaan, om dan blijkbaar nog op een verkeerd pad te zitten.
Voor ik weer een andere weg insla, wil ik deze eerst kennen nu.
Ik heb nu een 620 fp als buffer, hoeveel heb je nodig om een degelijk werkbare buffer te hebben?
 

Wildstorter

Actief lid
Uit heel recente ervaring: laten boosten is vele malen efficiënter dan die treintjes. En de bd van de Arc tot level 80 had ik in 35 dagen te pakken.

Hoe dan??
Inspringen in de Arc van je buren/gildeleden. En dan ook nog eens veel vragen als je ziet wanneer ze aan het levelen zijn of jij plek 4 of plek 5 standaard mag hebben tegen 190%. Dan is die persoon geholpen en jij ook voor je blauwdrukken. Kost een paar FP in het begin maar naarmate je Arc zelf hoger wordt dan zal dit ook minder worden. Treintjes is vaak leuk voor de top spelers omdat ze ontzettend makkelijk winst kunnen maken op spelers met een lage Arc. Daarnaast weet je gewoon nooit of je een plek gaat krijgen met de FP die je er zelf insteekt, bij boosten weet je precies wat je krijgt.
 

Azgalaxa

Actief lid
Ik blijf het zeggen stuur een pb op E dan gaan we jullie daar boosten.

Plan van aanpak is tm level 10 wel even zelf storten en daarna p1, p2 laten boosten p3 tm 5 blijven in het gilde.
Zodat je bds hebt.


Stel een level arc is 1000 fp om geheel te vullen met en de boost voor 1 en 2 zijn 300fp waard dan krijg je dus gewoon 300 fp gratis en voor niks van iemand die je wilt helpen (ok die haalt er ook wel wat uit met herhaaltjes en mogelijk een winst omdat de arc al heel hoog staat). 700 fp moet je zelf vullen.

En dit gaat alleen maar oplopen. Er zijn levels waar als je p1 tm 5 laat boosten je zelf maar 100fp hoeft bij te dragen de andere 3000 krijg je gratis en voor niks.

Als je dit allemaal gaat treinen ben je over 10 jaar nog niet klaar.
 

bonke35

Actief lid
ik gebruik de treintjes en de boost :)
weten wanneer je moet stoppen met de treintjes om te kunnen laten boosten is wat rekenwerk maar je hebt er wel wat aan
 

DeletedUser13614

Guest
ik gebruik de treintjes en de boost :)
weten wanneer je moet stoppen met de treintjes om te kunnen laten boosten is wat rekenwerk maar je hebt er wel wat aan

Dus je laat gildeleden in de treintjes opdraaien voor de FP die je anders zelf zou moeten storten? Blij dat ik niet in jouw gilde zit dan :)
 

bonke35

Actief lid
Dus je laat gildeleden in de treintjes opdraaien voor de FP die je anders zelf zou moeten storten? Blij dat ik niet in jouw gilde zit dan :)
volgens mij snap je het niet helemaal
het kost de gildeleden helemaal niks aan fp's als ze in de treintjes meedoen
de fp die gestort word krijgen ze namelijk ook weer gewoon terug ( soms met een beetje winst )
of ik de fp die ik heb nou in mijn eigen gg gooi of in die van een ander waar ik ze ook weer terug krijg maakt dus niks uit
achter de lijn speel ik kiet of haal ik een beetje winst
zie ik een kans om in een treintje een goeie plek te krijgen dan stort ik daarbovenop nog gewoon de 1,9 die ze anders ook in de boost vragen
vaak verspeel ik dan de winst die ik had omdat ik bv al save op plek 4 sta
 

Azgalaxa

Actief lid
volgens mij snap je het niet helemaal
het kost de gildeleden helemaal niks aan fp's als ze in de treintjes meedoen
de fp die gestort word krijgen ze namelijk ook weer gewoon terug ( soms met een beetje winst )
of ik de fp die ik heb nou in mijn eigen gg gooi of in die van een ander waar ik ze ook weer terug krijg maakt dus niks uit
achter de lijn speel ik kiet of haal ik een beetje winst
zie ik een kans om in een treintje een goeie plek te krijgen dan stort ik daarbovenop nog gewoon de 1,9 die ze anders ook in de boost vragen
vaak verspeel ik dan de winst die ik had omdat ik bv al save op plek 4 sta


Het kost gildeleden wel degelijk fp die treintjes...

De "beste" treiner(s) maken namelijk wel degelijk winst op de rest.
Stel je gg is 1000fp met een plek 1 die 100is

BIj een beetje boost krijg je voor die plek 190 en bij een iets mindere 185, maar laten we van 190 uitgaan.
om dus quite te spelen zal je bij je gildegenoten 190 aan pakketjes terug moeten zien te pakken uit de treintjes. Doe je dat niet dan draai je al verlies en vul je via een omweg je eigen gg meer dan zou moeten.

Pak je bv 200 aan pakketjes terug dan benadeel je een ander gilde lid die dat niet gelukt is en heb je 10 winst op dat gildelid.


En dan heb ik het nog niet eens over de verliespost die treiners hebben als ze zelf geen arc hebben van tenminste de boostratio.

Tenslotte als je al bijboost aan de 1,9 als je een plek pakt kan je je afvragen waarom het zo ingewikkeld moet en je niet beter gelij kan gaan boosten zonder de treintjes.
 

DeletedUser13612

Guest
Zijn alle GG even interessant, voor andere, om te boosten, of beperkt de interesse bij velen boosters vooral de ARC en SW?
Bij deze krijg ik regelmatig een hoop fp's gestort, nu begrijp ik waarom, andere GG gebeurt dit nauwelijks.
 

bonke35

Actief lid
Het kost gildeleden wel degelijk fp die treintjes...

De "beste" treiner(s) maken namelijk wel degelijk winst op de rest.
Stel je gg is 1000fp met een plek 1 die 100is

BIj een beetje boost krijg je voor die plek 190 en bij een iets mindere 185, maar laten we van 190 uitgaan.
om dus quite te spelen zal je bij je gildegenoten 190 aan pakketjes terug moeten zien te pakken uit de treintjes. Doe je dat niet dan draai je al verlies en vul je via een omweg je eigen gg meer dan zou moeten.

Pak je bv 200 aan pakketjes terug dan benadeel je een ander gilde lid die dat niet gelukt is en heb je 10 winst op dat gildelid.


En dan heb ik het nog niet eens over de verliespost die treiners hebben als ze zelf geen arc hebben van tenminste de boostratio.

Tenslotte als je al bijboost aan de 1,9 als je een plek pakt kan je je afvragen waarom het zo ingewikkeld moet en je niet beter gelij kan gaan boosten zonder de treintjes.
ik snap er weinig van :)
treiners maken geen verlies omdat wat ze in een trein stoppen ook weer terug krijgen
als ik door een plek te boosten een treiner een plek terugzet heeft die nog steeds geen verlies
het word een ander verhaal als ik een paar fp extra stort om een plek veilig te stellen, dan haal je wel winst maar op een minder leuke manier voor degene waarvan het gg is
ik vind dat soort praktijken dan ook not done
en met treintjes help je gildeleden en als je daarbovenop nog een boost doet is het helemaal mooi meegenomen voor degene die de gg in een treintje zet
btw: zonder af en toe een beetje winst te halen kom je niet verder in het spel
 
Ja, bij ons is winst maken op gildegenoten dus not done, daar heb je buren voor. En als je geen winst maakt, kan je net zo goed in je eigen GG's storten. Dat is dan ook wat we bij ons doen. En kal, iedere GG die het waard is om te bouwen is het waard om te boosten
 

bonke35

Actief lid
Ja, bij ons is winst maken op gildegenoten dus not done, daar heb je buren voor. En als je geen winst maakt, kan je net zo goed in je eigen GG's storten. Dat is dan ook wat we bij ons doen. En kal, iedere GG die het waard is om te bouwen is het waard om te boosten
als jou arc meer dan 90 levels heeft pak je ook winst als je maar 1,9 stort
en via de treintjes winst halen is voor een boel gewoon weinig want dan praat je over 5/10 fp ?
 

Wildstorter

Actief lid
Oke, dan waag ik ook 1 poging om het uit te leggen:

Stel een GG heeft 1.000 FP nodig voor een level
Plek 1 t/m 4 geven FP
1 > 200
2 > 100
3 > 35
4 > 10
5 > alleen blauwdrukken

Dan zou ik bij boosten tegen 1,9 bij elkaar opgeteld plek 1 t/m 4 in totaal (380+190+67+19) 656 FP "krijgen" en moet ik 344 FP zelf in mijn eigen GG steken.

Bij treintjes moet ik 1.000 FP spenderen om hetzelfde gebouw te levelen en is het maar de vraag wat ik er voor terug krijg.
Als je dan zelf geen Arc hebt en je stort ze in 4 andere GG (niet te veel verspreiden want dan is de kans dat je ergens op plek 6 of lager terecht komt vele malen groter) en je stort in 1 GG plek 1 voor 400 FP welke 200FP terug geeft, bij een ander GG 300 FP welke er 100 terug geeft, en bij 2 andere GG 150 welke er beide 70 terug geven. Dan heb je dus 1.000 FP in treintjes gestort, hiermee is je eigen GG geleveled. De opbrengst van treintjes is (200+100+70+70) 440FP. Per saldo heeft het levelen je dan 560 FP gekost in plaats van de 344 FP via de boost mail.

Mijn voorbeeld is gebaseerd op voorbeelden die in de praktijk denk ik gemiddeld voorkomen, hoger en lager kan natuurlijk altijd maar een veel hogere opbrengst zal lastig worden als je buren hebben die regelmatig een GG kapen als het ze zelf minder dan factor 1.8 kost.
 
Bonke, ik heb er absoluut geen probleem mee dat jij je gildegenoten als melkkoetjes behandelt hoor. Mochten ze er genoeg van hebben dan kunnen ze gewoon stoppen met die treintjes, zijn ze gelijk van het probleem af. Maar ik kan je garanderen dat het voor onze kleine spelers die uit een "treintjesgilde" komen een gigantische opluchting is als ze leren dat het ook beter kan. Tot nu toe heb ik alleen commentaar gehoord over de afwezigheid van treintjes van types die zelf allang een hoge arc hadden en dus maar niet begrijpen dat wij onze kleinere spelers tegen dergelijke uitbuiting willen beschermen. Ze moeten al opletten dat d'r buren er niet met een gg vandoor gaan, da's wel genoeg
 
Bovenaan