Betalen voor handelen

DeletedUser2056

Guest
Hay,

misschien een vraag die al eerder gesteld is, maar ik niet heb kunnen vinden.

Ik zou graag willen weten waarom ik moet betalen voor het accepteren van een aanbieding in de handel marktplaats. Ik heb bijvoorbeeld heel veel koper en wil mijn buren, die koper nodig hebben, graag hiermee helpen. Echter moet ik daar een forgepunt voor neerleggen, terwijl zij het vragen. Is dat niet een beetje krom ofzo?

Ik ben erg benieuwd.
 

DeletedUser

Guest
Dan moet je lid worden van onze Chill-Guild :)

Als je lid bent van een guild dan mag je gratis handelen met elkaar. Het kost je dus geen forgepoint.
In mijn/onze clan zijn geen regels en je hoeft niets speciaal te doen. We hebben enkel een Guild om onder die forgepunten uit te komen.

Of je kunt natuurlijk zelf een aanbieding in de markt zetten, en vragen of ze het van jouw kopen. Dan kost het hun 1 punt...
 

DeletedUser2056

Guest
Dankjewel voor je reactie.

Ik zit al in een gilde waar veel wordt gehandeld, maar dat was niet de intentie van mijn vraag. Het gaat mij om het principe dat je moet 'betalen' om iemand te helpen, maar niet hoeft te 'betalen' om hulp te vragen.
 

DeletedUser

Guest
ja, andersom zou logischer zijn. Maar ja, wie gaat er dan nog een aanbieding plaatsen?
En wat doe je dan als je de aanbieding terug wil trekken? Krijg je de forgepunt dan ook terug? Dan zou je je punten daar tijdelijk kunnen "parkeren" als je je uitvindingen niet vrij kunt kopen wegens gebrek aan spullen, terwijl je forgepunten al op 10 staan. Dus dat lijkt me ook niet ok.
 

DeletedUser2339

Guest
Forgepunten krijg je nooit terug en als je in de techtree niet verder kunt of je met weekend flink uitslaapt of om welke reden dan ook langer dan 10 uur niet online bent geweest, komen ze te vervallen. Dat is jammer, het is mij in het verleden ook wel gebeurd.
Wat de aanbiedingen aangaat, doe ik het meestal zo, dat ik zelf goederen aanbied en meer geef dan ik vraag, als compensatie voor die forgepunt, die de koper moet neerleggen.
Een mogelijkheid is ook om afspraken te maken met je buren, dat jij de ene keer goederen aanbied, de volgende keer zij - zo verdeel je de kosten eerlijk. Zulke deals heb ik weleens gesloten, tot tevredenheid van alle partijen.
MvG, Marion
 

DeletedUser

Guest
tsja, ik loop nu weer vast in de techtree, dus ik zou maar wat graag een forgepunt besteden voor een goede aanbieding op de markt (ik zoek verf, en heb steen en marmer. Wie biedt?)
 

DeletedUser

Guest
tsja, ik loop nu weer vast in de techtree, dus ik zou maar wat graag een forgepunt besteden voor een goede aanbieding op de markt (ik zoek verf, en heb steen en marmer. Wie biedt?)

Ik,, wil je marmer wel hebben...5 stuks.. .?
 

DeletedUser

Guest
doe nog maar eens dan, want ik denk dat het al weg is. Of heb je het alleen voor gilde gezet?

morgenochtend?

hou er rekening mee dat je niet noodzakelijkerwijs in dezelfde buurt zit als World Citizen, in dat geval zul je in zijn gilde moeten toetreden om zijn aanbieding te kunnen aannemen ;)
 

DeletedUser3140

Guest
Hallo allemaal,

Ben naarstig op zoek naar een actief hadelsgilde.
Ik zit zelf net in de ijzertijd en het valt me op dat in mijn buurt gewoon niet gehandeld wordt, volgens mij doet meer dan de helft van mijn buren helemaal niets! Nu heb ik me bij een klein gilde aangesloten maar ook daar gebeurt niets, ik krijg zelfs geen reactie op berichtjes die ik stuur. Ik heb verf en wijn maar heb andere goederen nodig.
Is er misschien een actief gilde die er nog een actieve speler bij kan gebruiken?
 

DeletedUser275

Guest
Je zit in het verkeerde forum. Dit moet je vragen op het forumdeel 'Arvalhal' of op het forumdeel 'Brisgard'.
 

DeletedUser2339

Guest
Misschien was het handig geweest, als je had vermeldt dat je op Brisgard zit :)
MvG, Marion
 
Bovenaan