Beste Grootse Gebouwen

DeletedUser10486

Guest
Om een mooie stad op te bouwen heb je geen grootse gebouwen nodig. Maar als je belang hecht aan je score, dan kan je ze beter wel zetten.
Ik herinner mij een speler in mijn vorige spel. Die was ongeveer gelijk met mij begonnen, maar die vond het niet nodig om GG's te zetten. Op de tijd dat die 1 miljoen punten had, had ik er 10 miljoen (weliswaar nog met de oude puntentelling)
 

midas89

Actief lid
Op wereld A en B heb ik de hele provinciekaart t/m Toekomst uitgespeeld met alleen een level 5 Castel del Monte. Ik had niet eens een Zeus.
Dus die Dom van Aken is gezien zijn grootte zeker overbodig, maar een Zeusje kun je altijd wel ergens tussen proppen, en met die erbij lukt het zeker.
Alleen als je GvG wil gaan doen moet je de Dom erbij pakken, maar dat valt verder niet onder de noemer "stad opbouwen".
De provinciekaart wel, gezien de uitbreidingen die je daar vindt.
 

midas89

Actief lid
Zelf vind ik het in ieder geval niet de moeite om de groei van je stad 3 maanden stil te leggen, alleen om de Dom naar level 10 te hijsen.
Die FPs kun je veel beter eerst in je tijdlijn steken.
 

DeletedUser10486

Guest
Als je geen buren aanvalt, en geen GVG en GE doet, dan kun je misschien wel met enig gepuzzel de provincies doen met slechts +15% aanval. Maar met +90% is het wel een stuk gemakkelijker.
Natuurlijk moet je de tech geen 3 maanden stil leggen om één GG meteen naar 10 te brengen. Elk tijdperk doe je er 1 of 2 levels bij, en wanneer de gevechten echt moeilijk beginnen worden heb je de nodige aanvalsbonus.
 

midas89

Actief lid
...maar ondertussen wel een heleboel ruimte in je dorp gevuld met half-volle GGs.
Mijn punt is, beter alleen een level 10 Castel dan een Castel en een Dom van Aken op level 5, wat (te)veel spelers hebben.
 
...maar ondertussen wel een heleboel ruimte in je dorp gevuld met half-volle GGs.
Mijn punt is, beter alleen een level 10 Castel dan een Castel en een Dom van Aken op level 5, wat (te)veel spelers hebben.

Mee eens, vaak is het beter om eerst de gg's te vullen die je al hebt dan voortdurend bij te bouwen. Al zijn lagere levels natuurlijk vaak wel goedkoper.
 

DeletedUser6877

Guest
Juist in het begin moet je toch goederen vergaren, in de tijd dat je tech even stil ligt doe je 1-3 levels van je ggs, en ga je weer verder met je tech. FP zijn nu veel meer beschikbaar dan toen wij begonnen ;)
 

DeletedUser2073

Guest
Zelf vind ik het in ieder geval niet de moeite om de groei van je stad 3 maanden stil te leggen, alleen om de Dom naar level 10 te hijsen.
Die FPs kun je veel beter eerst in je tijdlijn steken.

Absoluut niet waar. Juist het stilleggen van je tijdlijn geeft je de mogelijkheid om zowel geld, voorraad en goederen weer wat op peil te brengen. Gebruik die tijd en FP om je GG naar een hoger level te brengen. Je zal zien dat je met een Zeus, Dom en Castel op hoog niveau een stuk makkelijker door je provincies dendert. Dat is het stilleggen van je tijdlijn echt waard. Wacht ook een tijd in de knip van progressief naar modern. Zorg dat je dan je GG op hoger level krijgt die goederen leveren. Vanaf het tijdperk modern leveren ze geen goederen uit je tijdperk meer. Daarbij vraagt de tijdlijn vanaf hettiojdperk Morgen enorm veel goederen. Dan heb je die GG die de goederen leveren hard nodig. Om uit je geldzorgen te geraken moet je zo snel mogelijk een San Marco bouwen.
 

midas89

Actief lid
Als je de FPs in de tijdlijn stopt, dan kun je de provincie doen met eenheden van 2 tijdperken verder. Dat compenseert dan wel een lager aanvals-GG natuurlijk. Maar het is helder, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden :)
Ik ben ook liefhebber van blijven hangen in Progressief, om dan goederen te sparen en je GGs wat te pimpen. Dat is een mooi punt daarvoor. Maar je tijdlijn stilleggen in de lagere tijdperken raad ik af, beter zsm naar PT doorgaan en dan nog eens kijken.
 

DeletedUser2073

Guest
Als je de FPs in de tijdlijn stopt, dan kun je de provincie doen met eenheden van 2 tijdperken verder. Dat compenseert dan wel een lager aanvals-GG natuurlijk.

Deze tactiek kan pas vanaf Modern. Je moet op de continentkaart immers de grondstoffen vrijspelen om goederen te kunnen produceren die je nodig hebt om door de tijdlijn te komen. Als je geen pronvincies vrijspeelt heb je de grondstof niet van je huidige tijdperk. Die grondstof heb je t/m progressief echt nodig om de benodigde goederen te kunnen produceren.
Daarbij vind ik ook na progressief het wel zo handig om de kaarten vrij te spelen omdat je dan meer keuze hebt uit goederen om te produceren. Aangezien er wel op elke kaart nog grondstoffen worden vrijgespeeld. Dus mijn voorkeur gaat uit naar goed gevulde GG ren je huidige continentkaart vrijspelen. Dat lukt echt als je de drie GG; Dom van Aken, standbeeld van Zeus en Castel del Monte op level 10 hebt.
 
Deze tactiek kan pas vanaf Modern. Je moet op de continentkaart immers de grondstoffen vrijspelen om goederen te kunnen produceren die je nodig hebt om door de tijdlijn te komen. Als je geen pronvincies vrijspeelt heb je de grondstof niet van je huidige tijdperk. Die grondstof heb je t/m progressief echt nodig om de benodigde goederen te kunnen produceren.

Als je een Pharos en San Marco hebt met een beetje redelijk level, geven die juist tot modern de goederen die je nodig hebt voor je tech.
 

midas89

Actief lid
Precies. Als je in progressief zit, geven je goederen GGs en wensputten gewoon netjes progressieve goederen. Dus zo kom je er ook.
Maar vergeleken met Industrieel zijn PT legers zo sterk, dat je daarmee gewoon verder kan in de provincie. Je kan ermee tot aan de PMT provincie geraken, en daar heb je echt geen level 10 GGs voor nodig.
Dus daarom vind ik dat tijdperk het beste om "te blijven hangen" om wat aan je GGs te werken.
 

DeletedUser10486

Guest
Ik zit nu bijna in progressief. Alle FP's in de tech stoppen lukt niet (al is het maar omdat ik nogal wat kennisaltaren heb). Omdat je de tijd nodig hebt om goederen te maken, is het toch niet aangeraden om sneller te gaan dan pakweg 1 tijdperk per maand van VME tot progressief, anders loop je vast op de goederen. Vanaf modern zal het wellicht trager gaan omdat de GG's en wensputten dan geen goederen van het tijdperk geven.

En waar te stoppen met het levelen van de GG's? Bijvoorbeeld, een sterrenwacht begint juist interessant te worden vanaf level 10, omdat er dan 2 goederen per level bij komen. Op level 100 geeft dat ding 188 stuks van elk per dag...
 

midas89

Actief lid
Als het daarom gaat kun je uiteraard beter met De Arc aan de slag gaan.
Zelf heb ik altijd mijn GGs opgevuld tot level 5 of 6.
Om vanaf dat punt door te gaan naar level 10 kost je 2x zoveel FP als het vullen tot level 6.
Dus zo krijg je goedkoop en snel al een goeie bonus eruit.
 

DeletedUser10619

Guest
Hey, is er een lijst waar alle bonussen per level staat van ieder Groot Gebouw.

Mvg
 
Bovenaan