Beloningskansen GE

DarthRonin

Actief lid
Op een klein aantal kan je idd een groot verschil hebben, maar hoe groter je aantallen hoe minder je afwijking mag zijn. Een kans die 30% zou afwijken op grote aantallen is echt geen kans meer hoor. Zo heb ik het toch in mijn wiskundelessen geleerd.

Als je op een klein aantal een groot verschil kunt hebben, dan kan dat op een groot aantal ook.
De kans wordt alsmaar kleiner, maar waarom zou het onmogelijk zijn?
Vraag eens na bij je wiskundeleraar of de kans dat het 30% afwijkt daadwerkelijk 0 is.

Maar dan nog, jij klaagt over een afwijking van ongeveer 8%.
Heb je hem ook gevraagd hoe onmogelijk die afwijking is?
Tenzij hij aan geeft dat de kans op die afwijking ook 0 is kun je op basis van jouw cijfers niet stellen dat de kansen niet kloppen zoals je in je vorige bericht stellig beweerde.

Let wel, ik gebruik 0 en niet nihil, klein, onwaarschijnlijk of wat voor woord dan ook wat een wiskundige wellicht gebruikt.
 

DarthRonin

Actief lid
Uit een reliek ja?
Zeker een kleine kans? ;-)
Gouden reliek, 14% kans volgens wikia op basis van een proef van 200 relieken.
Is al heel oude informatie, maar volgens mij zijn de meeste prijzen die je uit een gouden reliek haalt ongeveer 15% behalve die rituele vlam.
Neem aan dat inno gewoon een vast percentage aan alle relieken heeft gehangen en in ieder geval de Rituele vlam en wellicht ook de 100FP reliek hoger zijn dan de rest als ik de cijfers bekijk.

Uit mijn eigen geschiedenis lijkt het er in ieder geval op dat 10 schurk, medailles en stammenplein vrijwel gelijke kansen hebben, 100FP iets hoger en Rituele vlam flink hoger.
De 200 goedjes prijs kan ik niet terug vinden in mijn statistieken.
 

Azgalaxa

Actief lid
Behalve dat het geen optelsom is.
Je hebt elke ontmoeting 31% kans.
Dat je gemiddeld bij 100 ontmoetingen 31 relieken moet krijgen is een misvatting naar mijn mening.

Jij ziet een kans als een feit. Bij 10% kans haal je niet standaard 10 uit 100. Ook niet als je het 10.000 keer doet.

Als je genoeg ontmoetingen doet moet je wel op het juiste aantal komen. 100 is inderdaad niet genoeg. Maar statisch gezien is 1000 dat ongeveer wel. en hierboven werden meer dan 2000 GE ontmoetingen geregisteerd en daar is uit gekomen dat de kans van 31% bij lange na niet gehaald is.

Je mag inderdaad kleine aantallen niet op tellen maar hele grote moeten wel het juiste resultaat geven. Je kan niet roepen na 100 ontmoetingen dan 31% kans niet klopt maar wel na 1000.

Dus na 1000 iteraties (pogingen) moet er nagenoeg 310 maal een reliek uit komen vallen anders kan je gerust zeggen dat de reliekentempel niet doet wat er beloofd is.

Stel je gooit 1000 maal een munt op en noteert hoevaak het kop of munt is. Dan kan je er zeker van zijn dat het muntje ongeveer 500 maal op kop valt met een kleine afwijking . Zo werkt het dus ook bij 1000 maal een reliekentempel uitproberen . Dat is ook een kop =reliek munt=geen reliek oftwel ja/nee wel/niet 2 mogelijke uitkomsten . Alleen is de kans geen 50% maar 31% in het voorbeeld.
 
Bovenaan