ban zonder toelichting

Beste medespelers,

Wat vinden jullie van de volgende situatie:

Een speler op de Nederlandse server (iemand die al jaren speelt) kreeg kortgeleden een ban zonder opgave van redenen. Er wordt niet uitgelegd voor welke overtreding en wanneer de ban van 3 dagen wordt opgelegd. Bovendien brengt dit veel spelers in verwarring: je kan dus zomaar geband worden, of daarna (als je niet weet wat de reden is) een permaban krijgen.

Heen en weer contact met support levert niets op, ze geven (aan de speler) niet aan hoe of wat. Nu spreek ik sproeiend Duits (iets met Duits verleden) dus ik ga dit inno maar voorleggen.

Maar jullie een idee wat dit is? Of weleens meegemaakt?
 
mijn ervaring is dat het achteraf best wel duidelijk was welke overtreding er begaan is. Ik zou het wel gek vinden als Inno geen reden aan wil geven.
 

Wildstorter

Actief lid
Lijkt mij stug dat als je volgens de regels speelt je ineens uit het niets een ban zou krijgen. Daar is altijd wel een aanleiding voor lijkt me.

En dan weet je zelf dondersgoed wat er aan de hand is waardoor je een ban hebt. Weet je dat niet, dan overtreed je waarachijnlijk meerdere regels en vraag je jezelf af met welke je moet stoppen en met welke je nog door kan gaan tot een volgende ban.
 

DarthRonin

Actief lid
Heen en weer contact met support levert niets op, ze geven (aan de speler) niet aan hoe of wat.

Dat kan dus ook als reden hebben dat ze eventuele valsspelers niet willen laten ontdekken hoe ze gepakt zijn zodat ze eromheen kunnen werken.
Gebruikt ie scripts die rare dingen doen?

Kan me wel voorstellen dat het uitermate frustrerend is als je een ban krijgt terwijl je (denkt dat je) nooit iets fout doet of gedaan hebt.
 

Joey-the-king

Actief lid
Apart verhaal, als ie een "beroep tegen blokkering" doet, dan moet -ie wel een uitleg krijgen.

Er zijn bepaalde tools plugins die worden aangeboden voor Forge of Empires, een voorbeeld hier van is FoeHelper. Deze is door Innogames wel toegestaan. Maar, een andere programma/tool zoals FoePowerTools is verboden en hier kun je dus een ban voor krijgen. Wellicht dat je vriend zo'n soort programma gebruikte..
 

Arsenal

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Het is hier al vermeld door andere. Het gebruik van tools op Forge of Empires is op eigen risico. Er zal vast en zeker een grondige reden geweest zijn waarvoor de ban is gezet. De speler zelf zal dit het beste weten waarom er een ban is gekomen.
 
Bovenaan