Arc boost

Kan iemand mij in Jip en Janneke taal uitleggen hoe een arc boost werkt? Zonder te verwijzen naar een foe-helper pagina? In mijn gilde zijn ze er mee beginnen maar ik lijk het maar niet te snappen....
 

Atokirina

Actief lid
Wil je weten hoe het groots gebouw De Arc geboost wordt?

Of wil je weten wat het principe van boosten in het algemeen betekent?
 
Simpel gezegd gebruik je de grote arc van een medelid om je eigen gg’s te boosten.
Een arc lvl 80 geeft 190% of 1,9x de opbrengst in return.

We beginnen bij het begin: uitleg x1,90 bonus. Een arc vanaf level 80 geeft 1,90 bonus, dit wil concreet zeggen dat wanneer de opbrengst in een gg normaal 100fp’s zijn, de ontvanger 190fp’s krijgt (idem voor meds en BD-en).
(deze 1.9 of 190% kan ook 180(lvl 60arc) of 185% (lvl 70arc) zijn.

Een voorbeeld
Een arc level 26 heeft 1476’s voor hij vol is.
Plaats 1 brengt 370fp’s op
Dus zodra het veilig is om 370x1,90 te storten kan een hoge arc de 1e plaats innemen en 703fp’s in je gg storten die je dus zelf niet moet verzamelen.
In concreet, als jij 70 eigen fps in een arc lvl 26 zou storten, is er nog 1406 te vullen
/2 = 703fps en kan plaats 1 worden gevuld door een hoge arc
Daarna is plaats 2 ook veilig aan 185x1,90=352fps
In totaal zitten nu dus 70+703+352=fps van de 1125fps in je arc, de rest moet je opnieuw met treintjes etc opvullen of verder boosten
 
Oké dat uitrekenen van hoeveel fp er gestort moet worden dat gaat me nog wel lukken. Maar nu gaat het erom dat ik blijkbaar pas een GG mag aanbieden voor een boost als de plekken safe zijn? Wat wordt daarmee bedoeld en hoe doe ik dat? Want als ik een GG aanbied waarin alle plekken nog vrij zijn is er toch nog niets safe?
 

Atokirina

Actief lid
[Totaal - (P1*1.9)] / 2 = hetgene wat je moet storten om P1 veilig te stellen.
[Totaal - FPeigenaar - (P1gestort) - (P2*1.9)] / 2 = hetgene wat je moet storten om P2 veilig te stellen nadat P1 is gestort en P1 veilig is gesteld.
[Totaal - FPeigenaar - (P1gestort) - (P2gestort) - (P3*1.9)] / 2 = hetgene wat je moet storten om P3 veilig te stellen nadat P1 en P2 gestort zijn en beide posities zijn veiliggesteld.
...

Legende:

Totaal= Totaal te storten bedrag om het GG te levelen
K5X4w0w.png
FPeigenaar= FP gestort door de eigenaar
Z9REtYp.png
P1gestort = Het gestorte bedrag van de P1-claimer
aaWJWwa.png
P2gestort= Het gestorte bedrag van de P2-claimer
u1QohTt.png

Als je posities niet veilig stelt, dan kunnen andere personen die posities kapen. Een positie die veilig staat, kan niet meer gekaapt worden.
 
Laatst bewerkt:
Ah kijk! Dat maakt het al wat meer duidelijk. Dus als ik mijn GG aanbied voor een boost moet degene die p1 wil zorgen dat hij/zij de fp’s stort die nodig zijn om die plek veilig te stellen. En bij P2 enz. hetzelfde. Ik hoef dat zelf niet te doen. Ik moet alleen zorgen voor de fp’s om te levelen uiteindelijk.
 

Atokirina

Actief lid
Ah kijk! Dat maakt het al wat meer duidelijk. Dus als ik mijn GG aanbied voor een boost moet degene die p1 wil zorgen dat hij/zij de fp’s stort die nodig zijn om die plek veilig te stellen. En bij P2 enz. hetzelfde. Ik hoef dat zelf niet te doen. Ik moet alleen zorgen voor de fp’s om te levelen uiteindelijk.
Jij mag pas P1 aanbieden wanneer je P1 hebt veiliggesteld. Nadat P1 geclaimd en gestort is door een booster, stel je P2 veilig, enzo verder..

De eigenaar stelt de posities altijd veilig.
 

nietje52

Actief lid
Tip: P1 en P2 zijn altijd tegelijk veilig dus als je P1 veilig stelt kun je p1 en p2 tegelijk aanbieden.

Bekijk deze pagina eens.
In dit geval staat hij op de arc die van level 9 naar level 10 gaat maar je kunt elk GG en elk level invullen.
Je moet in dit geval dus dus 552 fp storten om hem veilig te zetten voor p1 en p2.
 
Oké het wordt me steeds meer duidelijk. Ik moet een x-aantal fp’s inleggen voordat ik hem kan aanbieden. Daarna kunnen andere spelers in de boostgroep hun plekken claimen. Maar als ik een laag level heb in m’n Arc bijvoorbeeld moet ik best veel fp’s inleggen. Die moet je dus ook hebben. Vanaf welk moment kun je dan overstappen van trein maar boost? Want als ik nu mijn Arc in een boost zou zetten ben ik voorlopig klaar. Zoveel fp’s heb ik niet.
 

Atokirina

Actief lid
Je hebt een degelijke FP-productie nodig wil je geen half jaar bezig zijn met je Arc-project.

Rond de 100 FP per dag is wel aangeraden.
 
Dat betekent dat je je hele fp-productie in het opvoeren van je Arc stopt. In mijn geval dus idd 100 fp per dag. Dan zou ik ongeveer iedere 5 dagen mijn Arc kunnen boosten zolang ik BD’s heb om levels vrij te spelen. En dan bij andere spelers via de Arc weer BD’s verzamelen enz. enz.
 

Atokirina

Actief lid
De eerste 11 levels zijn het duurste, daarna wordt het goedkoper. Op het einde zal dat weer toenemen.

neA00hG.png
y-as: De FP die je als eigenaar moet investeren.
x-as: Het level van je Arc.
De verschillende kleurtjes: de verschillende boost-opties, kijk vooral naar 190%(lvl 80).
 

nietje52

Actief lid
Als je op die pagina kijkt die ik heb gelinkt kun je zien wat het per level kost.
Als je arc level 29 is zijn p1 en p2 bijvoorbeeld al veilig zonder ook maar 1 fp te storten.
 
Bovenaan